Ei oo pitkä aika kun isä kertoi, kun lapsena sotien jälkeen sai yskään Hota-pulveria, ja sehän tepsi. Kyllähän se morfiini/heroiini yskään auttaa... Ja vielä meidän lapsuudessa yskänlääkkeissä oli kodeiinia. Ajat hieman muuttuneet
Printable View
Juu vielä 80-luvun alkupuolella codesanissa oli kodeiinia [emoji15]
Mä vetäsin pienenä koko pullon yskänlääkettä, ilmankos musta tuli tämmönen [emoji38]
Eikö niissä muka enää ole? Kyllä mä oon ollut siinä uskossa, että kaikki yskänlääkkeet jotka edes vähän hillitsee yskää, sisältää kodeiinia. En oo kyllä moneen vuoteen tainnut edes muuta yskänlääkettä ostaa, kuin isoisän- ja tsaikovskin yskänlääkettä.
On siinä Codesanissa vieläkin kodeiinia.
Mä en ole vuosiin ostanut yskänlääkettä enkä osta.Hunaja auttaa samaan asiaan..
Meillä on täällä myynnissä mustan parran yskänlääkettä... Myydään tiskinalta, ei oo näkyvillä missään... Samoin hautalan palosalva. On muuten sellaisia mömmöjä jotka toimii. Täällä tehtyjä, en tiedä onko muualla myynnissä?
Toi palosalva on ilmiömäistä, kokeilin montaa muuta ennenkuin sain vinkin tohon. Oli nimittäin palovamma vesihöyrystä peukalossa viikon metsäolosuhteissa [emoji16]
Täältä löytyy kans paikallisen apteekin tiskinalta Mustaa partaa, toimii :)
Syystäkin.
Loppuu apteekkarin voitelu isojen lääkefirmojen taholta, jos käy ilmi, että myy jotain oikeasti toimivaa.
Suomen luonnosta kun löytyisi ilmaiseksi tarpeet moneen tarpeeseen (en sano psilosybiini) kun vain osaisi etsiä,
Mikähän vittu niissäkin ettei mainosteta/pidetä esillä?
Kai se on apteekissakin sama asia et kunnon tavara on tiskin alla [emoji57]
Mitä tää nyt on. Ku sais valvoa ni alkaa väsy iskemään jo näin aikasin
Terassit huurut kera kaffeen, jos sitä ruodon oikasis kohta. Tulee naapuriin työmiehet taas seittenältä rehkimään.
Nyt kun tuli puheeksi,niin enpähän ole kärsinyt yskästä hmmm.... kymmeneen vuoteen. Nuorempana sen sijaan paljonkin. Onkohan keuhkot tupakoitu jo siihen kuntoon? Toki silloin tällöin ns. "akateeminen" rykäisy. Vaan sitä hakkaavaa kuivaa tai limaista yskää ei ole ollut...
Antoko Huuru Mirulle drinkin keijunesteestä ?
Pakko oli hieman googlettaa tuota Musta partaa, alan ymmärtää miksi se on piilossa... Voivat vähän kontrolloida kelle myydään eioota :)
Tuossa lainaus eräältä foorumilta:
"Täytyy näin omakohtaisesti kertoa, että on tullut pari kertaa koitettua päihtymistä kodeiini yskänlääkkestä. Nimenomaan siis mustaparrasta.
Kiersin kolme apteekkia ja kaikista se 1desin mustaparta (100mg kodeiinia). Ne kerralla helttaan ykkösellä isosta mukista, nenässä vessapaperia ja suuhun heti kourallinen mynthonia. Sitten vaan vanhan juopon sinnikkyydellä pidetään oksennusta maksimaalisen pitkään.
En ole kertaakaan onnistunut välttämään laattaamista, mutta kyllä ainakin minä pystyn pitämään sen alhaalla sen 20-25min ja kyllähän se 300mg kodeiinia humahtaa tyhjään mahaan otettuna juuri sen 1-2tuntia. Ei se vaan oo sen arvosta se oksentaminen, eli mieluummin haen sen kodeiinin lekurilta vaikka ardinexien muodossa jos kodeiinilla haluan päihtyä.."
Et semmosta..... :(
Keijuneste[emoji52] ?
Jaa jaa..mä en noita teidän inside juttuja tiiä[emoji4]
Koska ässä oli tulossa ikea ja biltema reissulle?
Voi pökäle kun netti tökkii pahasti..kohta menee hermot [emoji35]
Ai jaa [emoji37]
Joo ei nyt skulaa tapa prkl!!
On kyllä ollut ihme pvä tänään[emoji52] vähän on väsymystä vielä havaittavissa[emoji36] mutta enköhän tästä tokene.Kauheita painajaisia näin viime yönä[emoji51]
Lisää juomaa kurkusta alas jos ei tökkimistä enää vaikka huomais
Vähän on väsyny olo ollut kyllä
Loppuu kohta mullakin hillumiset täällä iltaisin, kun alkaa duuni ja herätykset 5.30 aamulla ja kaiken lisäksi aion polkea tsygällä duuniin..tosin matka on törkeän lyhyt [emoji3]
Pyh pah. Kyllä täällä voi hillua vaikka menis aikaseen. Mulla huutaa kello keskimäärin klo.04.00 joka aamu.
05.50 juodaa työmaalla kaffia jo [emoji4]