Okt 115m2, kesällä n. 100e/kk, talvella 300e-450e/kk... Sähkölämmitys ja silleen. Hyvä maksella talvella ku puolet palkasta menee sähkölaskuun :(
Printable View
Okt 115m2, kesällä n. 100e/kk, talvella 300e-450e/kk... Sähkölämmitys ja silleen. Hyvä maksella talvella ku puolet palkasta menee sähkölaskuun :(
Kohta entinen +200m2 omakotitalo lämmityskulut viimeisen vuoden ajalta kaukolämmöllä 1200e eli keskimäärin 100e/kk :rolleyes: Ei paha, joutu hommaamaan energiatodistuksen kun myytiin (vittu 500e) ja energialuokka C :eek: Täyttää vuoden 2012 normit uudisrakennuksissa... Ei paha, sähköjä en muista mut ei pahat! Saa uudet asukkaat 1982 hyvin rakennetun talon :) Ei keksiny tarkastaja edes parannuskohteita :D
Soda siphonilla ite tässä jokusen kuukauden vissyä(tai siis ihan vaan kuplavettä) vääntänyt eikä kyllä kuplien määrät häpeile kaupan tuotteille. Hintakin asettunee johonkin puoleen niistä. En tiedä miten tää varsinaisesti sodastreamiin vertautuu, kun en ite sellasta ole päässyt käyttämään, mutta jämerältä vaikuttaa.
UPS tuo vuoden kuplat kerralla vaikka noita saa kyllä verkkokaupastakin.
Meinasin sähkölaskuun ottaa kantaa, mutta en ookkaan kiinittäny huomiota miten usein mä tota maksan niin infoarvo voi jäädä heikoksi. Mutta puolet menee sähkön siirtoon.
Sama kuin Muhnulla... Katotaan nyt tää talvi kun takka saatiin toimintaan mukaan...
e: Kaleppo, kylppärin lattialämmitys on aika kova syöppö jos se on vähänkin liian lämpimällä...
60m2 kaksio kaukolämmöllä, sähkölasku siirtoineen 33€/kk :D
Niin ja tuleva paritalonpuolikas 83m2 :D sähkönkulutus kaikkinensa ~1200e/vuosi, sähkölämmitys lattiaversiona+puolivaraava takka. Vuosimallia 2008 :)
No yhtiövastike saa sähkölaskun kalpenemaan. Karvan alle 440€ kuussa. No mutta siihen kuuluu netti lämmön ja kaiken muun päälle. Niin neliöt 100.
Ylivieskassa kun asustin oli 42€/2kk ja vuoden viimeinen 2kk oli tasauksen jälkeen ~5-10€ 57m2 ja vanhemmat kodinkoneet :D Kyllä taitaa se paikkakunta vaikuttaa.
On visiin vanha kämppä kun on tommonen vastike meillä on -80vm ja vastike on 200e lämmityksen ja veden kanssa ja sekin välillä kirpaasoo.
Rupes vähä vituttaa ku ei tullut keskiviikko aamuna tilattu meshi arkki tänäänkään vielä perille (puffilta tilasin). Mistä saisi PK-seudulta meshiä vkl aikana? :D
taas näitä päiviä. Laatikot täynnä clearoja, bogeja, silicadrippereitä ja pirkkagennyjä ja ainoat mitkä toimii on evodit ja boget. setupit kaikki vituilleen, joka helvetin ikinen. Just kun nyt tarvis vähän enemmän... On tää niin typerää hommaa välillä että nolottaa. Pumpulitkaan ei wickaa saatana
Joo kyllä mä arvasin et joku venttiili pakko olla sökö, mutta eihän tuota saanut fixattua. Toisaalta tulihan tuolla tehtyä kuplavettä varmaan aika helvetisti 1.5v aikana, vähintään pari litraa päivässä menee.
Tuo lahjaksi saatu Defun spesiaaliryynäsputelinpuolikas on tän illan aikana tullut drippailtua tyhjäksi ja mistään ei saa lisää X-(
Eka RY jossa toffee jää tarpeeksi taakse. :p
Huomenissa taas paypal laulaa kun metsästetään tiivareita. Kiitos kotikylälle!
WHIP, Tuu huomenna Oulun miittiin niin otan spessuryynästä mukaan...
Harmin paikka... Seuraavaan sitten:) Jos yhtään lohduttaa niin mulla kans tiivarien metsästys edessä... Viimeisiä viedään...
Tarvii varmaan tehdä ninjaisku tuohon rotikolle. Siihen olis vajaa pari kilometriä ja muksut uskaltaa jättää kotiin. :evil:
Kiitos ystävät kaikista kannustavista viesteistä, ei jaksais toivoa heittää kun vielä on mahdollisuus. Barole, kiitos avunantotarjouksesta, ehkä törmäillään.
Teletapit nukkumaan...
Täällä teletapit kävivät neljältä aamulla intellektuellia keskustelua mm.housuun pissaamisesta ja sängystä tippumisesta isin ja äidin sängyssä... Olikohan joku kansainvälinen muksujen "nukutaan huonosti yö" ...:blink:
Täällä nuorempi tuli kysymään 03:15 et jokohan passais heräillä. No ei passannu! :)
Tossahan olisi hyvä isäpäivälahja...:laugh:
Ne on mukavia, meillä vaatii vielä reeniä, vaikka käytin kummatkin kusella silloin neljän aikoihin niin silti oli aamulla päästänyt läpi... Välillä meni jo pitkät ajat vahingoitta mutta sitten tuli takapakkia... Pitää polttaa toi petari kun oppivat kuivaksi...:)
Niin se on, koska muutaman kympin petaria ei ennen uusita.:laugh:
Vitun työkalut ja vitun alumiini, pehmeetä metallia my ass X-(
Meleko tujakka kohmelo :banghead:
Miittiin vaan parantelemaan, sillä se lähtee millä on tullutkin ...:D
Luomisen tuskaa. Osaa taas olla pää jäässä mutta nyt kun aloitin...
Ketutus vaan jatkuu...
Mun pitkäaikainen kumppanini, MiniLambo, haluaa lopettaa suhteen kanssani. Millään ei kiinnostais ettiä uutta vastaavaa. Sidiä kattelin, mutta taitaa olla aika viallinen tapaus sekin. Eikä mun aivot riitä ees semmosen käyttämiseen.
Kissa on hukkateillä. Tyttö kaipailee parasta ystäväänsä :( (No kaipaan mäkin mun karvaista lastani..)
Käden kanssa on tehty hoitovirhe ja kuulemma ei kannata lähtee tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa. Tässä sitte loppuvuosi saikulla ja operaatiota odotellen. Jos käsi olis kuvattu ja hoidettu heti tapaturman sattuessa niin mä olisin jo töissä. Tästä lähtien alan sanomaan lääkäreille mitä pitää tehdä, ku ne ei ite osaa.