Niin, no onko tää nyt sun mielestä sitten hyvä vai paha juttu?
Printable View
Jostain syystä sitä ei nähtävästi haluta hyväksyä, että jotkut ihmiset vain herkemmin pakenevat arkea erinäköisiin addiktioihin eikä sillä kohteella ole juurikaan merkitystä, ns. addiktiopersoona. Sitten hapuillaan siitä ympäriltä näillä turhilla tutkimuksilla.
Tässä omaa nuoruuttani muistellessa voin jakaa oman, lähes yhtä kattavan tutkimuksen aiheesta. Ne kaksi kovinta rahapelaajaa porukassa eivät kumpikaan tupakoineet eivätkä olleet ainakaan silloin vielä kokeilleet kannabishuumehia. Porukan janoisin kaveri toisaalta ei paljon peliautomaateilla viihtynyt kuten ei myöskään ne pari potheadia, jotka sakkiin välillä eksyi. En tiedä pitäiskö tästä kuitenkin vetää johtopäätös, että nuoret ovat joka tapauksessa johonkin koukussa ja olisi suotavaa sallia se pienin paha.
Mun entine duuni kaveri pelasi nettipokeria, nukkui aamuisin pommiin ku valvoi koneen ääressä 4 aamulla ja 7 alko työt..sotki taloutensa tyystin.On nykyään linnassa kun alkoi rahattomana nappikauppoihin.Ikää 21 vee..harmi, oli kiva kaveri kuitenkin.
Rahapeliautomaattien ongelmakäyttäjistä mutulla arvioituna 85 % on eläkeläisiä ja/tai iäkkäitä. Eikö heitä suojele kukaan? Moniko mummo ajautuu crackiin kun kukaan ei tutki heidän riippuvuuttaan?
Melkein kaikilla on joku riippuvuus. Riippuu vähän katsantokannasta ja lainsäädännöstä, kuinka pahana asiaa pidetään. Esim. minä tunnustan olevani huulirasvariippuvainen. Se on paha koukku. Jemmailen varahuulirasvoja ympäriinsä. Jos huulirasva on hukassa, on helvetti irti enkä pysty ajattelemaan muuta kuin seuraavaa huulirasva-annosta. Tätä tuotetta vieläpä myydään kaupoissa ilman minkäänlaista valvontaa ja jopa laaaapsiiille. Jopa tätä kirjoittaessani käteni varmistaa, että huulirasva on paikallaan taskussa. Onhan?
Kaupoissa näkee nuita eläkeläisiä ihan joka kerta, siellä jonottavat ja parikin krt nähneenä ovat joutuneet käsirysyyn, kun tapellaan kellä kestää liian kauan koneella etc..huvittavaa, mutta samalla säälittävää.Olen itse sokeri addikti ja tulen olemaan hautaan saakka, teininä ryöstäytyi täysin hanskasta..piilottelin myös joka paikkaan suklaapatukoita ja varastin kaupasta kun ei ollut rahaa ostaa.Enää tuota ongelmaa ei ole..2krt kuussa sallin itselleni herkkupvän, paketti jäätelöä menee helposti ja suklaalevy päälle..voisin vetää lisääkin, olen oppinut lopettamaan ajoissa, mutta varmasti en pääse tästä ikinä eroon.Normaali painoinen olen ja liikun suht paljon..onneksi.
huh huh, kyl tuo itsetehty pitsa on herkkuva:eek:. Taas meni reilu puoli pellillistä ja ei tehny ees tiukkaa, pakko oli malttaa ja jättää vähän iltapalaksi :D
Itse pystyn kehittämään addiktion lähes mihin tahansa. Yleensä harrasteet lähtee lapasesta täysin. Radioharrasteeseen paloi aikoinaan kymmeniä tuhansia. Nykyään menee näihin höyryihin aika paljon. Kummaa sinänsä.. Esim. Kaupassa saatan innostua tavattomasti jos saan pari jauhelihapakkausta -30%, mutta silmää räpäyttämättä saatan tilata jonkun 50-60 euron höyrylaitteen ihan vaan,että pääsee kokeilemaan.
Summa summarun. Kaiken puolin olo aika seesteinen. Asuntolainaa ei ole jäjellä kuin vaivaiset 16 000 ( joka olisi maksettu aikoja sitten ellen olisi joutunut omaa taloani ostamaan uudelleen erossa). Töitä on ollut ja kun kerran sopivien naisten valmistus on lopetettu, niin mikäs tässä on ollessa.
Jees Reivi, omatekoista pizzaa ei kyllä mikään hakkaa! No mitenkäs Antti se neito joka eilen sulle soitteli?
Hyvästä maksaa yleensä silmiään räpäyttämättä sen mitä pyydetään, tosin kyl mie hankinnat aina huolellisesti suunnittelen :). Ruoka/sekatavarakaupoissa sit haen parasta hintalaatusuhdetta, paskaa en osta ellei oo pakko :D.
No. Aivan kokonaan en ole päässyt addiktoista eroon eli naisten kanssa pitää vähän pelata joka tapauksessa. Harmillisesti vain elämäni suurin rakkaus osui kohdalle kun olin 16v. Vaan jos ei yritä,niin ei mitään saa. Onko tämä vähän kuin äänestäminen? Jos et äänestä et voi valittaa ja jos ei käy naisissa,niin ei saa vinkua turhia? Eli vonkailu on kansalaisvelvollisuus.
Itsehän en pysty lopettamaan tätä robottikullin imemistä.
Hyvä että et ole epävarma seksuaalisuudestasi
Olen robofiiliLiite 21943
Parempi sekin ku pedofiili :thinking:
Kaikenlaiset munapäät, jotka poikkeaa kerran kuukaudessa kertomassa, että lanka on perseestä kannattaisi jättää omaan arvoonsa.
Kuin kehari pitää olla että tulee lankaan jossa ei viihdy?