Voltti on virta ja watti on teho. Virta tarvitsee vastuksen tuottaakseen tehon eli watit. Käytä watteja niin ei tarvitse volteista välittää, sillä laite säätää itse voltteja saavuttaakseen halutun tehon käyttämällesi vastuksellle.
Printable View
Voltti on virta ja watti on teho. Virta tarvitsee vastuksen tuottaakseen tehon eli watit. Käytä watteja niin ei tarvitse volteista välittää, sillä laite säätää itse voltteja saavuttaakseen halutun tehon käyttämällesi vastuksellle.
Jännitteestä (V) saadaan teho(W) laskemalla ((V*V)/ohm), noin lonkalta. Tuolla itse aikoinaan egotikkuja käyttäessä laskin. Helpompaa on hankkia jokin wattisäätöinen niin ei tarvitse itse alkaa arpomaan, vaan laite säätää itse jännitteen vastuksen mukaan jotta saadaan haluttu teho.
Joo ajattelin iTaste MVP:n hommata sit kun.. :D
Mutta siinä on vaan 11W asti tehot, onkohan riittävästi vai pitäskö jotain muuta aatella..
Oon yrittäny ettii mut en löyä mistään halpaa tehokasta wattisääteistä, iLeaf ei miellytä silmää.. :/
Oisko ehotuksia..?
Vamo V5 ollut itseälläni parisen kuukautta käytössä, ja tyytyväinen olen ollut. Pukkaa tehoa 15W asti ja ainakin omassa käytössä tuo on riittänyt aivan hyvin.
Kysymyksenä olisi, mistä verkkokaupasta saa tilattua vg ja pg niksapohjaa? Verkkokaupassa pitäisi siis käydä maksutapana verkkopankki. Löytyykö tälläisiä ollenkaan?
Finnvape taitaa olla ainut. Ei sen paypallin tekeminen kauaa vie ja sitten onnistuu tilailu mistä vain ;)
Bargain Vapourilla toimii tilisiirto. Antavat maksutiedot tilauksen vahvistuksessa, ja nuo kun täyttää omille paikoilleen ja lähettää maksun kuitista kopsun niin lähtee parhaimmillaan jo samana päivänä roinat liikkeelle.
Kaveri antoi kokeluun vanhan Kanger evod aloituspakkauksesta saadun sähkötupakan ja laturin. Ei siinä mitään, akkua piuhan päähän ja menoksi. Parin tunnin ladattuani otin akun irti ja laitoin paketin kasaan. Akun valo palaa himmeänä noin sekunnin jonka jälkeen muuttuu normaaliksi, mutta höyryä ei tule. Ilmeisesti kaveri oli antanut vahingossa väärän laturin, kuulemma jostain noin vuoden vanhasta ego aloituspakkauksesta ko. laturi on kotoisin. Mitenkäs akun laita nyt, lieneekö täysi susi vai vieläkö sen voisi pelastaa?
Paljonkos se laturi syöttää ampeereja ulos? Jos syöttää liikaa, voi olla mennyttä. Tai jos liian vähän, ei oo akussa virtaa toimiakseen. Riippuu nyt siitä laturin ampeerin annosta, lukee siinä laturissa.
420ma laturissa jolla latasin, 400ma ilmeisesti pitäisi olla. Luultavasti siis akku on mennyttä. Mikäs akku olisi siis sopiva tähän laitteeseen: Kanger eVod aloituspakkaus | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa ?
Pitänee samalla tilata laturi, joten jos myös sen joku osaisi linkata jotta ei enää menisi mikään pieleen aloittelija kun olen :)
Kannattaa valita hieman enemmän ampeereja sisältävä ego tikku, niin voit höyrytellä hieman kauemmin yhdellä akulla. Volttisäätöisyys on plussaa. Tuossa linkkaamassa on kaikki mitä alkuun tarviit, mutta lyhyt akun kesto.
Tässä samaa mallia, mutta hieman "parempi". Näitä eri aloitus pakkauksia saa varmaan kaikilta suomi kauppiailta, esim. Esim esmoke, elektrosavu, puff, jne. Finnvapelta saat myös nesteet mukaan koska osoite on Espanjassa. Toimitus aika paripäivää pitempi kuin muilla. Muilta saat parissa päivässä tuotteet, mutta nesteet pitää tilata muualta.
Eli linkki yhteen aloitus kittiin:
Kangertech EMOW aloituspaketti (ilmansäädöllä)
Tuossa video revikkaa tuotteesta:
https://m.youtube.com/?hl=fi&gl=FI#/watch?v=1qYYqAyXdbw
Vertaile hintoja, katso tarjouksia. Eikä sen aloituspakkauksen tarvitse olla kangertech, on niitä muitakin. Kanger on vaan aika hyvä näissä ego tikuissa ja clearoissa. Volttisäädöllä saat akusta ulos enemmän tehoa ulos tai toisin päin. Alussa et varmaan tarvitse sitä, mutta joissakin clearoissa esim. voi tehon nosto olla paikallaan, saat lämpösempää höyryä ja enemmän höyryä näin jotenkin selitettynä. :)
Omaan korvaan kuulostaa aika oudolta, jos akku noin helposti paskaksi menee. Itse en ainakaan olisi uskonut, että tuosta latauksesta olisi akku paskaksi mennyt. Katso vielä että akussa se keskipinni on tarpeeksi ylhäällä, jotta saa kontaktin atomisoijaan. Kokeile nostella vaikka jollain pienellä ruuvarilla / pinseteillä varovasti. Itsellä ainakin eGo-akuissa on välillä mennyt tuo akun keskipinni liian alas.
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=kBbqaEMgesc <- tuossa videota tähän operaatioon, jos et saanut höpötyksistäni selvää. :)
Joo ei akku noin herkästi ota itseenä, eipä taida noita ego latureita ollakkaan kuin 200mah ja 420mah versiot joista 200 on tarkoitettu niille tupakan kokoisille akuille.
Paloiko siinä laturissa valot kun pistit lataukseen? Tuota peukkiksen ehdottamaa pinnin painumista veikkaisin itsekkin, kokeilet ihan pikkusen nostaa ja uudestaa evodi kiinni. Tuo 1 vilkautus saattaa myös johtua siitä että atossa on oikosulku/liian matala vastus että voi kokeilla myös toisella atopäällä.
Tätähän porukka on nyt kovasti hehkuttanut (akkukesto, paino/koko...): Eleaf iStick 20W box-mod
Jääkö noista höyryistä (öljy)jäämiä kodin tekstiileihin tai seiniin?