Rippi tuntuu hehkuttavan kaikkea mahollista (vähintään kerran viikossa löytyy "paras setuppi ikinä" :p), niin enpä kyllä itse kirmaa tilaamaan mitään, ainakaan ennen kuin joltain vähän uskottavammalta taholta tulee infoa/revikkaa. :D
Printable View
Rippi tuntuu hehkuttavan kaikkea mahollista (vähintään kerran viikossa löytyy "paras setuppi ikinä" :p), niin enpä kyllä itse kirmaa tilaamaan mitään, ainakaan ennen kuin joltain vähän uskottavammalta taholta tulee infoa/revikkaa. :D
Viitsiikö joku ystävällisesti laittaa vinkin tai linkin meshin puhdistukseen, kuivapolttoon.
Nyt ei äkkiseltään täältä foorumilta osu silmään.
En nyt tiedä onko siihen mitään varsinaista vinkkiä tarjolla, kun sen verran yksinkertanen operaatio kyseessä; tyhjennnä tankki (itse yleensä aina huuhdon kuumalla vedellä), laita modiin kiinni ja käryttele niin kauan, kunnes langat hehkuu ilosesti ja karstat on kärissy pois (voimakas puhallus hehkuville langoille auttaa). :)
Edit. Toki kannattaa pitää silmällä ettei ilmesty hot spottia joka polttaa langan poikki (ei ongelmaa, jos kunnollinen setuppi). ;)
Itsehän teen vielä silleen että kuumennan langat hehkuvaksi kuten Charun sanoi, sitten päästän irti tulitusnapista ja dippaan coilin vesilasiin. Mukavasti räjähtää karstat irti.
Eikö sen kaikella logiikalla pitäisi sitten ruostua nesteistäkin :thinking: Onhan niissä usein vettä.
Ja eikös mesh ole rosteriverkkoa? :D
Kyllähän rosterikin ruostuu. ;)
En tiedä mitä siinä tapahtu, kun en kemisti ole, mutta hehkuvan meshin kun upotti veteen kuivapolton yhteydessä, niin meshi muuttu aika nopeesti ruosteen väriseksi. :D Ite en sittemmin viittinyt sitä tehdä, mutta kaikki toki tekee niinkuin parhaaksi näkee. ;)
Meshiisi tarttuu kalkit ja mineraalit ehkäpä ja rosteriin saa ruostumaan. Siihen vaaditaan kahta eri kromiarvon rosteria koskamessa toisiinsa. Esim jos pultti on 304 rosteria ja mutteri 316 niin tuon pultin pintaan alkaa tulla ruostetta tai jotain ruskeaa töhnää.
Eli alempi arvoista metallia vai miten sen sanoisi. Normi teräsharjalla jynssää hapokasta tai rosteria nii eihän se kivaa jälkeä jätä.
Miten tuollaisesta hotspotista joka alkaa plussapostin ja meshisuikaleen välistä hehkumaan ja laajenemaan?
Työnnä sitä meshipötköä lähemmäs plussaa?
Mistä löytys kunnon 200# meshiä? Esmoken meshi kuulemma hyvää, mutta ei ole hetkeen ollut saldoilla.
http://www.themeshcompany.com/produc...izer-mesh.html
Äh.. no nyt ei ainakaan jääny epäselväksi :D
Mulla on nyt ollut ajossa Kraken yhdellä mesh-pötkylällä. Monesti olen saanut tehtyä setupin 3/4 kiepeillä (AWG 30), pulssittelu yms onnistunut ihan hyvin. Nyt viime aikoina kun karstat pitäisi polttaa niin sitten palaa lanka. Nyt olen huomannut että tuon setupinkin tekeminen on välillä aika tuskan takana. 2/3:n olen saanut pulssitettua aika nopeasti kuntoon ja se tuntuu vaivattomalta vs 3/4. Tietty höyryntuotto ja maku on voimakkaampi tällöin, eikä viitsi kauhean pitkiä vetoja ottaa.
Itse ehkä tykkäisin mieluummin tuosta 3/4:sta, pehmeämmän höyryntuoton vuoksi mutta joku siinä mättää. Monesti kun yrittää pulssittaa niin ylälanka hehkuu ja siinä näkyy hotspottia. Outoa että samaa ei näy tuossa 2/3:ssa. Onkohan aika vaihtaa mesh-pötkylä, jos se rupeaa olemaan yläosastaan jotenkin rispaantunut? Olen sen pari kertaa tohottanut puhtaaksi.
Tuon Krakenin vastusarvoa en ole pystynyt mittaamaan kun ei ilmeisesti ota eVicin napaan kiinni, sen kuitenkin tiedän että 3/4 microcoil 2mm poranterän ympärille on ollut yli 1.3-1.4ohm tällä langalla ja tässä kiepit on vaikuttaa laajemmilta, joten ei liian alas pitäisi mennä (toivon mukaan). Akut on suojattuja, efest IMR 800mAh ja AW IMR 2000mAh
Edit: Vai oliko se nyt 1.2-1.3, kuitenkin sellainen joka protankissa tulittaa eVicin nokassa
GPlatia ei välttämättä kannata käyttää, siinä on mangaania:
http://i.imgur.com/2zj8fqx.jpg
Firma ei myöskään suostu julkaisemaan MSDS:ää vaikka se pitäisi pyydettäessä saada.
Kanthalia ei välttämättä kannata käyttää, siinä voi olla mangaania: Kanthal A-1 ? Kanthal
Mutta Kanthal ainakin julkaisee speksit toisin kuin Gplat.