Lain mukaan jos joku tunkeilee et voi ku soittaa poliisille. Se on rikos jos edes niskaperseotteella heität kutsumattoman vieraan ulos.
Printable View
Vähän huono koittaa poistua ilman apuvälineitä jos toinen on jo päässy tarttumaan kiinni.
Aamen! Kyllä mä fileeraisin armotta keittiöveitsellä, seurauksista välittämättä jos murtsi ei siinä vaiheessa poistuis kun tajuaa että joku olikin kotona.
Teleskooppipatukoita ei Suomessa lain mukaan ole luvallista myydä yksityishenkilöille, ja niiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty. Teleskooppipatukan säilyttäminen esimerkiksi keräily- tai koristetarkoituksessa on kuitenkin sallittua, eikä vaadi erikseen lupaa.
Viranomaisten (muun muassa poliisi, sotilaspoliisi, valtion palveluksessa olevat vahtimestarit ja autonkuljettajat, tulli, rajavartijat, vanginvartijat) lisäksi teleskooppipatukkaa saavat pitää hallussaan yleisellä paikalla ainoastaan vartioimisliikkeen palveluksessa olevat vartijat sekä järjestyslain 22§:n mukaiset järjestyksenvalvojat, jotka ovat saaneet teleskooppipatukan käyttöön erityisen koulutuksen. Tällöin teleskooppipatukat ovat yleensä vartioimisliikkeen omaisuutta, ja yritys antaa ohjeet teleskooppipatukoiden kantamisesta työtehtävissä yleensä tehtäväkohtaisesti.
Teleskooppipatukka ei voimassaolevan lain mukaan ole sallittu voimankäyttöväline järjestyksenvalvojille.
Suomen poliisi on siirtynyt käyttämään lähes yksinomaan teleskooppipatukkaa sen kentällä hyväksi havaittujen ominaisuuksien takia.
huom! Järjestyksenvalvojalla ja järjestyslain 22§:n mukaisella järjestyksenvalvojalla on eroa. Viimeiseksi mainuttu on vartioimisliikkeen palveluksessa ja hänellä on oikeus ko. patukkaa kantaa.
Mä oon muuten pähkäillyt että sähkötupakoinnin myötä mulla on hyvä itsepuolustusväline laukussa. Neulapullo! Sen kun iskee hyökkääjän kaulaan ja puristaa ihon alle pullollisen nestettä 18mg niksoilla. Luulis että se kirvelee niin paljon että menee toimintakyky, tai kenties jopa tappaa. :confused: On ainakin pienet niksaöverit sen jälkeen! :D
Eli jos joku nilkki käy suhun käsiksi niin et pääse karkuun mutta sulla on aikaa kaivaa käsilaukusta kaikkien huulikiilteiden,peilin,lompakon,avaimien,kuukautis suojan,kondomin,hiusharjan,hajuvesipullon,hiuskiin nepullon,ratsupiiskan,kuolaimien,makuupussin ja kaiken muun tarpeellisen ryjän joukosta jota naiset tuntuu kantavan aina mukanaan sen sun e-nestepullon ja vielä poistamaan siitä korkin sekä lyömään sillä ahdistelijaa kaulavaltimoon :thinking: Mielenkiintoista :D
Minkä sille mahtaa jos hampuusi kompastuu ja pikkusen siinä iteään loukaa:evil:ja kun yritit vielä autaa pystyyn niin horjahti uudelen ja satutti iteän katuessa lisää:lol:
Toki on poikkeuksia mutta suuri osa esim raiskauksista johtuu siitä että väärin pukeutunut ja väärin käyttäytyvä tyttö on väärässä paikassa tai seurassa. En sano että syy olisi uhrin, ei todellakaan, mutta kyllä vaan siihen voi paljon vaikuttaa itse että kuinka iso riski on joutua uhriksi.
Ja sama ryöstöihin yms, miettimällä missä liikkuu ja missä seurassa voi ennaltaehkäistä paljon.
tervetuloa maistamaan
http://urdu.pp.fi/e-cig/ajopuku.jpg
tosin mun ajopuku ei oo hautovaa mallia
ja kyllä, suupielessä on perinteinen punainen lm. kuva ei ole aivan tuore
Aww mitä internetsukupolven nettiuhoa <3
Oikeassa tilanteessa, sen lisäksi mitä muut on jo kommentoineet, sulla varmasti olis myös hyökkääjä paikallaa joka kiltisti odottelis että puristelet sitä nestettä suoneen. Eikä se ärsyyntyis tästä kahta kauheammin vaan päästäis sut sen jälkeen menemään ja toivottelis hyvät yöt perään? :facepalm:
Vai että ihan väärin pukeutunu?
Tuollaisella hyväksytään se että joissain paikoissa on okei ryöstellä ja raiskata. Kyllä se nyt on vaan niin että pitää voida liikkua missä vaan, koska vaan, turvallisesti. Varmasti joku vesirajahame ja pinkee pikkutoppi houkuttelee hyökkääjää enemmän kuin kamelinkarvahaalari, mutta yhtä kaikki vika ei oo uhrissa, niin ku sanoitkin, vaan ihan jossain muualla. Ja joo, siinä vesirajahameessa pitäisi voida liikkua turvallisin mielin.
Joo, riskeihin voi vaikuttaa. Juttu on siinä että ei pitäisi joutua.
"Väärin pukeutunut", mitä vittua?
Tapolla on muutenkin ollut aika kyseenalaisia asenteita, mutta tuo "väärin pukeutunut" veti kyllä potin kotiin. Ei hyvä helvetti miten urpo jätkä sä olet.