Isot pojat kuulemma höyryttelee jopa 20w tehoilla :)
Itse pysyn max 15w tehoissa... Kokeilemalla se selviää ;)
Printable View
.
Mitäs tapahtuu jos antaa liikaa tehoja?
Kuuluu vaan sihahdus ja atopää lähtee vaihtoon?
.
Mulla nesteet on noin 75/25 VG/PG ja käyttelen tehoilla 12-14 wattia ja 1.8 ohmisella atolla. Jos ei tuo wattimäärä riitä niin sitten teen korjauksia nesteisiin. Mutta hyvä että tämä aihe tuli puheeksi kun olen itsekin miettinyt että mitä jos? :rolleyes:
Nautilus atopään pohja/keski pinni tiivisteineen näyttää istuvan napakasti joihinkin driptippeihin.Jos tarvetta vähemmälle roiskimiselle.
Koska mtl-tankeissa on aikas heikko tarjonta ja säätövapaa mtl kiinnostaisi, jonka hukkaaminen ei harmita, niin kertokaas miten hyvin Nautilius suoriutuu, lähinnä viskositeetti/max tehot.
Max vg taisi olla 90% mitä tuolla tuli ajeltua ja hyvin wickaus pelasi. Mitään raivoimuttelua en kokeillut. Tehot noilla 1.6-1.8ohmisilla oli 13.5-14.5. Tuosta korkeammalle kun joutui nostamaan se kertoi aton hyytymisestä.
Jotkut kertovat, että olisi korkeilla vg pitoisuuksilla tullut dry hittiä, mutta epäilen vähän tehoja joilla atoa on kiusattu.
OT: Tottelee se, layout on vain mallia US. /OT
Vuorokauden kokemuksella tätä voi todellakin suositella ainakin röökistä irti pyristelevälle. Aika montaa erilaista viritystä on tullut vuosien varrella kokeiltua, mutta tällä alkaa päästä wattisäädöllisen modin kanssa niin lähelle analogista, kun näillä vehkeillä varmaan ylipäänsä on mahdollista.
Sellaisen eron huomasin tuohon Tobecon Minitankkiin, että neste ei anna ehkä ihan yhtä paljoa makua. Vai johtuisiko ihan sitten vaan siitä, että tuolla Tobecon tankilla 40w käräytti sitä jokaisella hatsilla sen verran isomman määrän, että makunystyrätkin olivat ihmeissään. Aiemmin suht. neutraalilta maistunut muijan Paulsaar menthol maistui Tobecolla pirun makealta, ja tällä jopa aika pliisulta, joka nyt tässä nimenomaisessa tapauksessa ihan ok. Pohdin vaan kun itsellä Liquan mentholia, joka ollut aika hirveää ja nimenomaan suht. mautonta paskaa edellisillä värkeilläni (paulsaaren s1 ja f1), niin viitsiikö sitä höyryttää tällä ollenkaan.
Kyllähän noi sub ohmiset antaa enemmän höyryä ja sitä kautta makua kuin Nautilus, mutta parempaa valmisatoja käyttävää mtl tankkia ei ole.
Itse aloitin PS:n F1:llä ja näin jälkikäteen ajatellen se oli kyllä niin aneeminen nuhapumppu että ihmetyttää välillä miten vapeiluun pääsi edes sisään. Jos toi Liquan menthol maistuu Nautiluksella niin tokihan sitä voi höyrytellä.
Itse olen päässyt vertaamaan vain Nautilusta ja siinä kiinni olevaa iStickin 50W modia ja eGo One VT laitetta. eGo One VT antaa vähän kovemmat löylyt mutta minun valintani on tuo nautilus silti. Olen kyllä todella tyytyväinen nautilukseen. Nestettä voi aina säätää kovemmilla niksoilla ainakin. Itse kun harrastan (aloittelijana vasta tosin) DIY liemiä niin nesteitä on helppo säätää omalle laitteelle sopiviksi. Välillä tiputtelen jopa tankkiin suoraan vähän tiivistettä, pohjanestettä taikka nikotiinia sen päivän maun mukaan mikä kulloinkin on :)
Kenelläkään tiedossa kauppaa, joka myy Suomeen Aspiren varaosia. Joku muu kuin Aspiren oma putiikki (ostos 1 $, postikulut 29 $!)? Ne mitä löysin suht helposti, eivät toimita Suomeen. Olisi tarvis Nautiluksen alemmalle tiivisterenkaalle, tai muutamalle sellaiselle.
Aspire Nautilus lower seal
Jari
Fasttechiltä mä olen noita katellut https://www.fasttech.com/category/0/...words=nautilus
Osta sit sen verran et myyt mulle muutaman ;)
Tosin noita orkkis valkoisia ei ole, värillisiä vaan.
Miten noita ei ole Minille vai onko noi jotain one-size-fits-all :O. Pitäisköhän yksi kierros punaisia sealeja tilata varalle.
Onko muuten kenelläkään kokemusta näistä Fasttechin Nautilus atoista eli onko niistä mihinkään? Huono kokemus Tritonin klooniatoista.
Kauan teillä suunnilleen kestäny noi atopäät? 1,6 ohmista käyttänyt nyt 1,5vkoa. Tänään oli päivällä vähän nomaalista poikkeavaa kurlailua havaittavissa, joka sitten kuitenkin korjaantui ku pyyhkäisin atopään puhtaaksi. Oireileeko tää ylipäänsä kurlaamalla, vai meneekö kerrasta mykäksi/lyö paskan maun suuhun kuten itsellä aiemmat vehkeet tehneet.
Mulla yksikään ato missään tankissa ei ole kestänyt 1.5vko pidempään, muilla tuntuu kestävän jopa kuukauden. Riippuu ilmeisen paljon käytetystä nesteestä.
Eipä noista ole atoista ole tullut kirjaa pidettyä, mulla kumminkin 5 Nautilusta päivittäisessä käytössä :)
Riippuu paljon nesteistä mitä käyttää.. Mulla menee Defun ryynästä n. 100 ml yhdellä atolla eli kuukausi suurinpiirtein.. Jollain toisella nesteellä ehkä 30 ml ja kaikkea siltä väliltä... En ole tässä kuussa vielä tainnut yhtään atoa vaihtaa (käytän 1.8 ohmisia) ??
Enimmäkseen maku muuttuu huonoksi ajan mittaan tai alkaa maistua jopa palaneelle, siitä tietää vaihtotarpeen tai sit jos kurlaus ei muuten lopu...
En oikein muuta osaa sanoa näin pienellä kokemuksella ;)
Pohjaosaan vuotanut neste aiheuttaa kans kurlausta. Sen huomaa siitä, että se loppuu/vähenee kun tähtää ilmareiän ylöspäin. Ato irti ja paperilla putsaus.
Mulla ei oo ku neljä, muut on laatikon perällä...:D
Kiitos Fastechin linkistä. Näköjään olin sieltä hieman yli 2 vuotta sitten tilaillutkin, mutta olin unohtanut koko mestan. Kopioitahan nuo, mutta eivätköhän aja asian jotensakin. Tilasin näin alkuunsa 40 kpl tiivisteitä :D Yksi basekin samaan pakettiin ja muutama (lasinen) varapyrex. Alle 20 $.
Kyllä se kurlailu alkoi nähtävästi olemaan merkki siitä, että atopää alkoi olemaan valmis. Toimi kyllä, mutta aika tiuhaan tahtiin halusi alkaa tukkeutumaan. Kerkesin jo tilailla kasan 1,6:ia lisää, mutta nyt kun ensi kertaa testissä tuo paketin mukana tullut 1,8 niin kuvittelenko vain, vai tuntuuko tämä jopa paremmalta.. Ihan kun antaisi vähän kosteamman ja maukkaamman höyryn, määrän silti kärsimättä?
Mä en kyllä huomannut mitään eroa 1.8 tai 1.6 välillä. Tosin mun turpa ei huomaa kun hehtaarierot. Erotan musta- ja valkopippurin vielä toisistaan joten kuten.
Mulla on ollu nuo 1.8 käytössä hyvän aikaa jo. Ei iso ero mutta mielestäni parempi tuo. Tuntuu tuo 1.6 jotenkin tukkoiselta.
Täällä kans tuo 1.8 on vakiintunut käyttöön, en vaan muista miksi ??
FT:llä olis 2.1 ohmisia, onko kukaan täällä kokeillut noita ??
Löysin tollasen taulukon suositelluista tehoista eri vastuksille.
Ihmetyttää itseäkin tuo 1.6 ohmisen suositus. Itse kumminkin n. 13w teholla noita käyttänyt.
Pitääkin jostain ottaa noita Mini Tritonin atoja testiin.
Eikös nämä Nautiluksen ja Triton Minin atot käy sitten kohta kauppoihin saapuvaan Aspire Platoonkin? Jostain syystä tuo Plato kiihottaa ostonystyröitäni hyvin lujasti ja jos/kun noissa atoissa olisi sitten noinkin paljon vaihtoehtoja, niin ostettavahan se olisi (tai kyllä sen Platon taidan joka tapauksessa hankkia :D).
Ja jos/kun nuo Tritonin Ni-atot käyvät myös Platoon, niin sittenhän pääsisi senkin lämmönsäätöä testaamaan, kun juutuubirevikoissa tämän mahdollistavan aton puutteesta erikseen aina mainitsevat...
Jep, Nautiluksen ja Mini Tritonin atot käy Platoon.. Siksi minuakin himottaa tuo Plato kun Nautiluksen atoihin olen tottunut ja hyviksi todennut :)
Mut lämmönsäätöä en meinaa testata, menee turhan monimutkaiseksi ;)
^ No ei se lämpösäätö itseänikään sinänsä kertakokeilua enempää kiinnosta. Platossa kiehtoo myös sen monipuolisuus, kun voi käyttää just näitä Nautiluksen/Triton Minin atoja (MTL) tai sitten Cleiton atoon perustuvaa uutta "hormiatoa" (DTL). Olinkin jo etsinyt tuollaista postaamaasi taulukkoa tehoille ja kiitos siitä.
Olen nyt jo jonkin aikaa odottanut Platon saapumista saldoille Saksanmaalle (Kit All-in-One ASPIRE Plato (in 8 Farben) - from 65,45?) ja hinta näyttäisi olevan aika kohdallaan verrattuna muihin EU:n alueelta löytämiini myyjiin ja ei tuo alv:n jälkeen jää paljoa Kiinankaan hinnoista. Lisäksi toimitus DHL:n pakettina on plussaa. Tiedä sitten onko toimitus ovelle asti vai hoitaako Suomen Posti sitten kotimaan legin kuljetuksen...
Lämmönsäätöä Nautiluksella.. Kiintoisa idea.
^ Sori, että meni vähän off topiciksi ja puhe oli Platosta Triton Mini nikkeliatoilla...