-
Vs: Cartotankit-DCT,Liquinator,J-Tank jne.
Kertokaas nyt tyhmälle, että onko noilla cartoilla halkaisija eroja? Että onko se ihan sama minkä tankin tilaan jos haluan käyttää vaikka paljon kehuttuja boden normaali cartoja. Vai onko eri tankit Dual Coil ja Normi cartoille?
Sen nyt olen ymmärtänyt että ainakin pituudessa on eroa, mutta tankkia lyhentämällä saa sinne sopimaan mieleisensä carton.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Hanus
Kertokaas nyt tyhmälle, että onko noilla cartoilla halkaisija eroja? Että onko se ihan sama minkä tankin tilaan jos haluan käyttää vaikka paljon kehuttuja boden normaali cartoja. Vai onko eri tankit Dual Coil ja Normi cartoille?
Sen nyt olen ymmärtänyt että ainakin pituudessa on eroa, mutta tankkia lyhentämällä saa sinne sopimaan mieleisensä carton.
Ei mun tietääkseni niissä paksuus eroa ole, eli kaikki tankit pitäisi käydä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasseri
Ei mun tietääkseni niissä paksuus eroa ole, eli kaikki tankit pitäisi käydä.
Juu ei ole paksuus eroja.. Ainoastaan pituus eroja
-
Kyllä niissä nyt eroa on halkaisijassa, toki ne on kymmenyksien luokkaa, eli kunnon tiivisteillä siitä selviää(vitonia saa melkein joka harakiristä) O-renkaat on muutenkin kulutuskamaa. dct tankeissa ne tuntuvat olevan jotain vähemmän kestävää laatua :(
Hyvä tankki, Carto Tank V4 (ACTV4) olisi semmoinen.
-
Lainaus:
Hyvä tankki, Carto Tank V4 (ACTV4) olisi semmoinen.
Epäilemättä, kestää varmaan kaikki nesteet. Mutta aika hintava ekaksi kokeiluksi.
-
Tänään tuli Finnvapelta tuo DCT V2. Se karto mikä tuli mukana, on kyllä susipaska. Suurensin imureikää ja tein toisen vielä kaveriksi ja ei se vaan toimi kun hetken jos kostuttaa kunnolla yläpäästä. Lyhensin siis Bogelle sopivaksi sen ~5mm otin pois ja :esmoke: Tulis vaan se laavatuupi.
-
Tänään sain siis velholta tilatun Olympian tankin ja ihan uteliaisuuttani kysyn kun tuossa mukana tuli tuommoinen valkoinen silikonirinkula niin mihin se kuuluu? :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jooseppi
Se karto mikä tuli mukana, on kyllä susipaska.
Itse vaihdan suosiolla Bogeen. En tiedä mikä noissa oikein on. Toisilla toimii, toisilla ei.
-
Cartotankit-DCT,Liquinator,J-Tank jne.
Kannattaa kokeilla myös muitakin. Kanger toimii boge tankissa, kuten myös 801 hybridit. Muutaman mainitakseni
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Lihis
Tänään sain siis velholta tilatun Olympian tankin ja ihan uteliaisuuttani kysyn kun tuossa mukana tuli tuommoinen valkoinen silikonirinkula niin mihin se kuuluu? :D
Totally Wicked myy samaa tankkia. Heidän mukaansa rinkula työnnetään kartoon ekan täytön jälkeen. Linkistä löytyy täyttövideo plus asiasta mainitaan vielä tuon sivun alalaidassa, punaisella fontilla (kohta "Addendum").
Rinkula kuuluu siis kartoon tasainen puoli ylöspäin. Ideana on estää vanun kuivumista.
EDIT: täsmennetty asiaa.
-
Did that! :D Kiitoksia linkistä! :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kuiponen
Totally Wicked myy samaa tankkia. Heidän mukaansa rinkula työnnetään kartoon ekan täytön jälkeen. Linkistä löytyy täyttövideo plus asiasta mainitaan vielä tuon sivun alalaidassa, punaisella fontilla (kohta "Addendum").
Rinkula kuuluu siis kartoon tasainen puoli ylöspäin. Ideana on estää vanun kuivumista.
EDIT: täsmennetty asiaa.
Täh? Mulle tuli sama tankki tänään ja samaa rinkulaa ihmettelin itsekin hetken. Pienemmän tankin mukana ei tullut vastaavaa ja sen takia jätin sen toisenkin käyttämättä. Ei kai sitä oikeasti mihinkään tarvita?
-
Ei ole vielä kokemuksia ko. rinkeleistä, eivätkä ne välttämättömiä voi olla. Hyvinhän tässä on pärjätty tähänkin saakka ilman niitä ;)
Tällä hetkellä käytössäni olevat neljä (sahattua) tankkia pitävät sisällään pikku-Bogeja, enkä ole viitsinyt työntää noita rinkuloita enää niihin. Sen sijaan muutama uudempi polypropyleenitankki (6ml) odottelee, että Bogen pitkät kartot tulisivat Kiinanmaalta. Noiden uusien tankkien (ja niiden kartojen) mukana on tullut tuo rengas. Siis kaikkien kuuden mukana, vaikka hankintapaikkoina ovat olleet FinnVape, TW ja Velho.
Jahka saan pitkät Boget kotiin ja uusiin tankkeihin, pistän rinkulat ainakin joihinkin ensitäytön jälkeen - ihan kokeilumielessä. Ajatuksen tasollahan idean pitäisi olla toimiva: vanu tuppaa helposti kuivumaan yläpäästä nykysysteemillä. Ehkä tuo pieni osa pitää vanua tasaisemmin kosteana? Aika näyttää.
-
Puff Daddyn vakio dc-karto vaikuttais tuottavan miellyttävämpiä savuja silloin kun ei ole tankkia litkuineen ympärillä. Tankin kanssa tossa on pientä palaneen/ylilämmön tm. tuntua, mutta kun ottaa tankin pois ja höyryttelee pelkkää kartoa niin ongelma katoaa. Toimii paremmin kuivempana? Kahdella kartolla ja maulla sama ilmiö.
Sen verran pieni ero että ennemmin silti pössyttelen tankin kanssa, mutta kummastuttaa. :)
-
Ehkä vähän offtopic, mutta kun tässä on keskustelua ollut siitä, että tuoko cartotankki makua jotenkin paremmin esiin verrattaessa pelkkään kartoon, niin mitä mieltä ihmiset tästä yleisesti ovat?
Ja pääkysymyksenä oikeastaan se, että miten esim. eGo-T (ihan tavallinen 'tankki', ei DCT, j-tank tms) mallissa toi maku tulee esiin? Onko puhtaampi maku kuin kartossa kun on kuitenkin vanuton vaihtoehto?
Itse olen ollut tyytyväinen 3,5ml ja 6ml tankkeihin + bogen kartot, mutta tässä mietiskelen että kannattaisiko tollanen yks eGo-T setti tilata myös testailumielessä että kuinka erilainen höyryttelykokemus sillä irtoaisi?
Mielipiteitä kiitos. :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jermeli
Ehkä vähän offtopic, mutta kun tässä on keskustelua ollut siitä, että tuoko cartotankki makua jotenkin paremmin esiin verrattaessa pelkkään kartoon, niin mitä mieltä ihmiset tästä yleisesti ovat?
Ja pääkysymyksenä oikeastaan se, että miten esim. eGo-T (ihan tavallinen 'tankki', ei DCT, j-tank tms) mallissa toi maku tulee esiin? Onko puhtaampi maku kuin kartossa kun on kuitenkin vanuton vaihtoehto?
Itse olen ollut tyytyväinen 3,5ml ja 6ml tankkeihin + bogen kartot, mutta tässä mietiskelen että kannattaisiko tollanen yks eGo-T setti tilata myös testailumielessä että kuinka erilainen höyryttelykokemus sillä irtoaisi?
Kyllä se vanu kuitenkin tuo oman vivahteen siihen makuun. Itsekin halusin kokeilla jotain vanutonta vaihtoehtoa ja laitoin tilaukseen 510-T:n. Aivan susi oli ainakin tämä yksilö. Yhdet laihat höyryt saa ja sitten pukkaa palaneen makua. Ei auta vaikka kuinka kostuttaa atoa.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Raipe
Kyllä se vanu kuitenkin tuo oman vivahteen siihen makuun. Itsekin halusin kokeilla jotain vanutonta vaihtoehtoa ja laitoin tilaukseen 510-T:n. Aivan susi oli ainakin tämä yksilö. Yhdet laihat höyryt saa ja sitten pukkaa palaneen makua. Ei auta vaikka kuinka kostuttaa atoa.
Kuulostaa siltä että tosiaan lapaseesi sattui tulemaan jo valmiiksi "paska" kappale? :P Ei hirveen hyvää myyntipuhetta kyllä ton tankkimallin suuntaan, mutta tekis tavallaan se silti mieli kokeilla. :p
-
Ei vaan toimi vanuttomat ikinä ja tuskin tulee toimiin kunnolla.Käryää,valuu nesteet sormille ja akkuun ja sekin sökö.Makueroa en ole huomannut eikä vanut ole maistunut suuhun paitsi jos kuivaksi polttaa.
Ainoa joka toimii todennäköisesti on kunnon atot ja drippaillen esim HH 357 tai joku SR/LR 306
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ketjupolttaja
Ei vaan toimi vanuttomat ikinä ja tuskin tulee toimiin kunnolla.Käryää,valuu nesteet sormille ja akkuun ja sekin sökö.Makueroa en ole huomannut eikä vanut ole maistunut suuhun paitsi jos kuivaksi polttaa.
Ainoa joka toimii todennäköisesti on kunnon atot ja drippaillen esim HH 357 tai joku SR/LR 306
Samoilla linjoilla. eGo-T oli aloittaessa ihan kiva, mutta ei sitä muovinmakua enää kestä. 357 pitäis kyllä testata, toisaalta taas ei koska oon tyytyväinen nykyiseen boge+tankki -comboon.
-
Jepjep, jotenkin se muovin maku itseäkin siinä vähän pelottaa. Ja toisaalta, eipä ole valittamista tästä vanun "mausta" ollut juurikaan, harvemmin niin kuivaksi kartot pääsee. Ajattelin vaan, jos sen maun sais jotenkin "puhtaampana" ilman vanua, mutta onhan siinä juuri sitten se muovin maun mahdollisuus jne. No, ehkä joskus tulevaisuudessa.. :esmoke:
E: Hoho, konkari! Just joo. :D :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Villapipo
Samoilla linjoilla. eGo-T oli aloittaessa ihan kiva, mutta ei sitä muovinmakua enää kestä. 357 pitäis kyllä testata, toisaalta taas ei koska oon tyytyväinen nykyiseen boge+tankki -comboon.
eGo-T oli aikoinaan huippu, monien suosiossa ja akut tulivat esille.
Nykyään vain eGo-T:n akut ovat suosiossa ::) Todella hyvät akut!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
nallekarhu
eGo-T oli aikoinaan huippu, monien suosiossa ja akut tulivat esille.
Nykyään vain eGo-T:n akut ovat suosiossa ::) Todella hyvät akut!
Jep! Ja oli se vielä viime syksynä itellekin ihan huippu kun sillä aloitteli harrastuksen! :) Mut nälkä kasvaa syödes ja niin... :P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Villapipo
Mut nälkä kasvaa syödes ja niin... :P
Tällä alalla tuntuu, että se kasvaa vähän liikaakin.. :esmoke: :esmoke: :esmoke: :D Toimivista ja itelle uusista kokoonpanoista huolimatta miettii kaiken maailman kombinaatioita ja virityksiä vielä mitä vois olla. 8)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jermeli
Tällä alalla tuntuu, että se kasvaa vähän liikaakin.. :esmoke: :esmoke: :esmoke: :D Toimivista ja itelle uusista kokoonpanoista huolimatta miettii kaiken maailman kombinaatioita ja virityksiä vielä mitä vois olla. 8)
Juuri näinhän se menee. Tottakai olin eGo-Teehen tyytyväinen ku en tienny paremmasta, mut cartojen jälkeen sen tajus kuinka se muovinmaku tunkee läpi. Sinänsä kamalaa et on tämmönen foorumi mitä tulee lueskeltua vähä liikaaki ja tulee innostuttua uusista laitteista ku monet niitä kehuu, mut onhan tää ny perhana mukava harrastus!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jermeli
Niimpä niin. Reo Grand olisi yksi vaihtoehto. Ei vanua, muovia tai vuotavaa tankkia eikä drippailua.
Täällä tyytyväisen omistajan arvostelu. http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=2052.0
-
Tämä on nyt vain yksi ja aika omituinen mielipide asiaan: jos vanuton tankki/ato -systeemi kiinnostaa, yksi harkitsemisen arvoinen voisi olla DSE 901-T.
Itse aloitin höyryttelyn eGo-T:llä viime marraskuussa. Ensi alkuun leijuin vähintään puoli metriä ilmassa, kun kaikki tuntui toimivan niin erinomaisesti. Melko pian vehkeet alkoivat kuitenkin näyttää nurjat puolensa, ennen muuta palaneen käryn muodossa. Onneksi oli tullut hankittua jo erilaisia kartoja ja eGo:n tankit ja atot jäivät pölyttymään piirongin laatikkoon.
Samoihin aikoihin laitteistooni kertyi puolivahingossa myös 901-T. Vehje on saanut aika vähän huomiota täällä foorumilla, mutta sen tankkisysteemi tuntuu aina vain toimivan - toisin kuin eGo:n. Jos asia kiinnostaa, lisää käyttäjien kokemuksia löytyy foorumin tuolta nurkalta - ja varsinkin ketjusta ":DSE 901 höyryt", jossa käsitellään myös T- eli tankkiversiota.
-----
EDIT: Vaikka viesti vaikuttaisi olevan OT, niin ketjussa alkoi edelliseltä sivulta pohdinta siitä, olisiko tankin ja aton yhdistelmä kuitenkin jollakin tapaa makujen kannalta parempi vaihtoehto, kuin kartot - tai karton ja kartotankin yhdistelmä.
-
Mitenköhän Reo Mini toimisi sillä kun on noita 14500 akkuja ja laturit valmiina ja HH 357 atoja tulossa.Voisi kokeilla :smoke:
-
Mun mielestä eGo-T.llä ainakin hedelmämaut tulee vähän raikkaampina esille. Tässä varmasti näyttelee suurta roolia myös höyryn lämpötila, tankkiegossa höyryhän on viileetä. Tämä taas aiheuttaa sen, että jotkut makeat maut taas maistuu liian makeina ja alkaa etomaan.
Ite käytin eGo-T.tä 3kk todella tyytyväisenä. Sitten kokeilin bogeja erikseen, ja sitten vielä tankissa. Ei oo atoihin tullut koskettua sen jälkeen. Drippailuun tosin käteviä jos haluaa maistella eri makuja, mutta itelle ainakaan drippailu ei käyttöön sovellu, ei jaksa olla kokoaikaa tiputtelemassa lisää.
Sitten taas esim pakkotoiston foorumilla ollaan täysin drippailun puolella. Siellä ei oikeastaan muuta käytetäkkään kun tota GLV.tä laitteena ja HH.357 atoa, drippaillen. Omalla osalla höyryn määrässä ehkä vähän häviän tuohon verrattuna mutta ulkonäkö ja käytettävyys ajaa mun kriteereissä ohi..
Ehkä vähän OT, hups :)
e: :)
-
@Tapo.
Kukin höyryttelee tavallaan, jotkut ei vaan tykkää cartoista. Itse drippailen ja kun lähden ulos niin arctic+ boge. En kyllä pakkotoiston käyttäjiä leimaisi hormonihirviöiksi, se foorumi on kumminkin aika paljon promonnut höyryttelyä Suomessa.
-
...anteeks kauhiasti jos jonkun mielen pahoitin, toi nyt vaan oli viaton läppä. ei mulla oo mitään heitä vastaan, postauksen tarkoitus oli vaan vertailla kun siellä ollaan selkeästi eri linjalla kun täällä, ts. tyylejä on monia.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kuiponen
Jaa oliko siellä tuommoinenkin mukana? Tais mennä paketin kanssa roskiin mokoma. :D
-
Itsekin sen valkoisen palikan olen nakannut roskiin sen kummempia ajattelematta. Pitänee kokeilla, kun sahailen seuraavan karton käyttövalmiiksi.
J-Tankeja tuli keskiviikkona kaksi kappaletta, ovat laadultaan vallan loistavia! Avovaimo tykästyi heti sekä ulkonäköön että laatuun, oma pitää ottaa huomenna testiin. Tiivis ainakin, pysyy lipattomassa kartossa mainiosti ilman coneakin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Rokkitapsa
Itsekin sen valkoisen palikan olen nakannut roskiin sen kummempia ajattelematta. Pitänee kokeilla, kun sahailen seuraavan karton käyttövalmiiksi.
Mietin kans että voisihan tuonne tunkea vaikka sen carton originaalin silikonisen päätytulpan kokeeksi. En kyllä muista että olisi tuollaista välitulppaa edes mukana tullut, mutta ehkä se vaan on tullut huitastua kierrätykseen ajattelematta asiaa enempää. :smoke:
-
No jopas, löysinkin yhden cartotankin mukana tulelen silikonitulpan, ja laitoin sen oitis kokeeksi paikalleen. Joskus tuota kuivumista olen havainnut, ja asia on silloin korjaantunut kun on tiputtanut suoraan cartoon muutaman tipaan e-litkua. Katsellaan jos tuo välitulppa parantaisi tätä oiretta. Joskin diagnisoin joskus tuon kuivumisen siihen että carto ei saanut nestettä tarpeeksi, ja korjauksena oli ronkkia carton kylkireiästä hiukka paperiliittimellä vanua eri asentoon. Katsellaan miten tuo välitulppa vaikuttaa, tuskin siitä haittaakaan on.
-
Eilen laitoin normi donitsin vähän ohennettuna "silikonitulpaksi" ja en nyt ainakaan ole vuorokauden höyryttelyn aikana havainnut oikeastaan mitään eroa. Itellä ainakin normi bogessa driptippi ottaa muutenkin melkein vanuun kiinni, joten tämän kanssa ehkä millin tai pari jopa painaa vanua kasaan. Tiedä sitten miten tän pitäis vaikuttaa mutta ainakaan huomattavaa vaikutusta ei ole :)
-
Mulla on aina ollut tankkibogeissa yläpää kuivan näköinen. Neste imeytyy sloteista suoraan vastuksen ympärillä olevaan vanuun ja homma toimii. Ei sillä karton yläpäällä ole tässä käytössä mitään merkitystä, ei se neste sieltä höyrysty.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jermeli
Itseä himoittais koittaa "kunnollista" ato+tankki yhdistelmää.. Hyvä ehdokas on löytyny, nimittäin Bulli A2-T.. Ainoa este, tai pikemminkin hidaste, on 70€ hintalappu. :D
Ei tästäkään ole korvaajaksi boge+tankki yhdistelmälle, sillä tuossa A2-T:ssä nestetilavuus on vain murto-osa em. kokoonpanosta.
Täytyy vielä sanoa, että ei se hentoinen vanunmaku itseä enää häiritse, jos sitä enää edes huomaakaan..
-
Kyllä mulla tulee "kosteammat" ja makeammat höyryt, kun carton yläpää ei käy kuivana. Ite ratkaissut tämän imemällä välillä 2-3 piiiiitkää imua kunnolla posket lommolla. Riittävän imun huomaa hyvin, kun seuraa carton sloteista/reiästä nousevia ilmakuplia. Siis tällöin ei vapon nappiin kosketa, eli otetaan kuivaimut. Näin alipaine cartossa imee juuri sopivasti nestettä ja vanun yläosakin kostuu..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
G-Spot
Kyllä mulla tulee "kosteammat" ja makeammat höyryt, kun carton yläpää ei käy kuivana. Ite ratkaissut tämän imemällä välillä 2-3 piiiiitkää imua kunnolla posket lommolla. Riittävän imun huomaa hyvin, kun seuraa carton sloteista/reiästä nousevia ilmakuplia. Siis tällöin ei vapon nappiin kosketa, eli otetaan kuivaimut. Näin alipaine cartossa imee juuri sopivasti nestettä ja vanun yläosakin kostuu..
Samaa mieltä. On siinä enemmän aromaa kun on koko karto kostea.
Toimiikos karto tankki kunnolla jos tekee slotin yläreunaankin?
Oon ymmärtänyt että karto lakkaa imemästä kun nesteraja menee ylimmän slotin alle.
-
Toki toimii paremin kun karto on kauttaaltaan kostea, en vain ole huomannut tuosta silikonirenkaasta tähän mitään vaikutusta. Tavallisesti käytettäessä karto on siis yläpäästä kuivan näköinen, ei kuitenkaan polta ja maku on ihan jees. Välillä itsekkin pumppaan karton märäksi kuivaimuilla. 2 slottia ihan karton alareunassa. Samaa olen miettinyt, onko lisäsloteilla / rei'illä ylempänä merkitystä?