Uutta setuppia vaan? ???
Printable View
Uutta setuppia vaan? ???
Tänään pitää koittaa jaksaa värkätä kunhan kotia asti pääsen. En vain käsitä mikä ja miks tuo tekee nuin. Pelaakohan tuo 2mm silicalla sitten paremmin.. hmm vai vuotaako syliin.
Pitäis jostaki vielä saada hommattua medium tai large settiä ku tuo neste määrä on nyt vähintäänkin säälittävä.
Tosi nopeata palvelua tuolla ameriikoissa. Tilasin terminaattorin nopeempana postina. Alle puol tuntia ja tila on shipped ja seurantakoodi napsahti spostiin...
Unohdin mainita että fairy vedellä ja hammas harjalla kävin kaikki osat läpi ennen mitään muuta. Myös silican poltan puna hehkuun asti aina
Kuis NR ja R-langat?
Alkaa meinaan loppua syylliset.
hopea lanka on puffilta samoin kanthal A1 ja kanthalin tohotan myös aina poikkeuksetta 2 kertaa punaiseksi päästä päähän että on mukavampi käsitellä
Ensimmäinen summissa heitetty setup nautiluksen mukana tulleista värkeistä 2.8 ohmia.
Uusi setuppi lyhyempi pätkä 0.20 kanthal esmoken 3mm silica ohmit 1.6, lämmintä maukasta höyryä.
Hienosti toimii ei kurlaa ei vuoda, 3mm silica vähäsen liian paksua ei tahdo mahtua keramiikan uraan kiristyshela rikkoo silican pinnan puruksi.
..ttumainen homma yhdistää kanthal ja hopealanka, toivottavasti alkaa joskus sujua kiroilematta.
Tänään teen vielä 1-2 setuppia. Jos ei kumpikaan anna makuja tai höyryjä niin nautilus lähtee kuuta kiertävälle radalle. Kuka ottaa kopin hihihii
Katsotaan miten käy.. päivitän kun pari setuppia ajettu
Joutuu kyl reenaa setupin tekoa kuhan eka setup alkaa hiipua. Viel pökkii hyvin vaikka en ees tohottanu niitä, samat tarpeet mitä setin mukana tuli.... ihmettelen vaa miks ei kura maistu putkessa ollenkaa... eipä voi valittaa :) kerra meinas kurlata kun alko akku loppumaan mekaanisessa modissa. Onko normaalii et pissaa nesteit akkunavan puolelta?
Mulla kestää Nautiluksessa ja Penelopessa setuppi noin viikon.. sit vaihdan ihan tekemisen ilosta, vaikka ei vielä olisikaan vikaa.
Jos ei laske liian kuivaksi, niin en tiedä kuinkahan kauan tuolla samalla setupilla vois pöristä.
Noissa silicoissa lienee eroja, jos tosiaan on itte vekotin hyvin pesty. Itse sain kunnon saippuapesun jälkeen hyvin makua irti eikä tullut mitään ylimääräisiä kakkamakuja ???
Pääasiallinen vuoto tuossa usein johtuu joko siitä, että silica ei täytä keramiikan uria hyvin eritoten yläreunasta, tai sitten siitä että ilmareikä liian tukossa pohjasta = käytännössä imet tankkia sinne kuppiin. Emäntä todisti tämän teorian vahingossa sulkemalla provariconen ilmareiän ja imemällä kuin sitä ihteänsä, tuloksena puoli tankkia kontakteilla :( Muuten en ole tuota vuotamaan saanut kertaakaan.
Keramiikkakuppiin vuotaa liikaa nestettä. Itse tein yhden setupin 2,5mm silikasta (tuplakerros) ja noin kävi. Hätäratkaisuna laitoin (survoin) ylimääräisen pätkän samaa silikaa siihen coilin päälle, että ne sivuröörit on sulki, niin jo loppui vuotaminen.
Jos sinne keramiikkakuppiin floodaa, niin se tulee akkupäästä ulos. Näin olen ymmärtänyt.
Joo nyt heitin sen verra kiinni tota imua et just saa nesteen sisää ja höyryy piisaa. Voi olla et mulla toi virtaus oli melko kovalla tehoihin nähde et ei kerenny höyrystyy. Nyt lievää jälkimakua noista putkista ja osista mut katotaa josko se häviis tuossa käytellessä. Kehtois purkaa toimivaa setuppia vaan sen takia ku kerta hiema erilaine maku kun esim bogella tms. Seuraillaan. Voi toki olla myös nesteestä kiinni (50/50 vpg snowmans tällä hetkel sisäl). Nyt virtaus noin 1/4 kierros auki ja hyvi pelittää :)
Tok järkyn näköne setti mvp nokassa mut akkua piisaa ainaki työvuorolle
Mahtaako oddyn ja nautiluksen 'tankit' stackaantua toisiinsa? Pikkasen lisää nestekapasiteettiä tarvis, mut noita vapefreakin tankkeja nyt ei saa mistään..
Perhana
Odysseuksen, Nautiluksen ja Terminatorin osat pelittää keskenään, mutta Oddyssä taitaa ainoa suunnilleen muiden kanssa yhteensopiva osa olla ceramic housing, sekä ilmeisesti keramiikka (V1 Odyn kanssa siis).
Entä onko varmaa tietoa sopiiko nautiluksen ja terminatorin clear tank yhteen?
Niitä näyttäis olevan
Saa niitä. http://www.rampagevapor.net/oddys-housing/
Kai sellanen on sit napattava. Kiitos
Nyt kolmas setuppi paikallaan ja vittuilun vuoksi eri neste. Sekä keramiikka nyt ekan kerran pesty ja tohotettu. Maistuu mille pitää mut todella heikosti?
Höyryä tulee ihan sopivasti mut ei omasta mielestä niin paljon mitä oletin. Plus höyry on viileää.
Jatkan testauksia tällä setupilla vielä hetken jos se maku tulisi kohta esille. ISO HUOKAUS JA HMMHMHMH
Todellakin pettynyt tällä hetkellä.
Paljonko on vastus ja paljonko voltteja/watteja? Noissa Nautiluksissa on ajoittain ongelmana se että vastus heittelee kun maadotus kusee ja/tai on tehty heikko liitos nr- ja r-langalla. Vaikuttas kylmä ja vähäinen höyry olevan enempi tehon puutetta kuin mitään muuta.
Itsekin tutkailisin tehoja; liian vähän tehoa, niin wicki on turhan kostea, eikä höyryä irtoa kunnolla ja sekin mitä irtoaa on kylmää. Myös maku usein on silloin "jännä". ;)
Vamolla vetelen joten aluksi 11W ja maistuu heikosti mut kylmää löylyä. sitten 13W ja maistuu käry tälläkin nesteellä syöttö melkein täysin auki ja kurlaa kokoajan j silti palanut maistuu.
Mites tää normi pikku tankki.. täytin ihan täyteen ja 2 min höyryttelyt ja taas täyttää koska neste laski alle syöttö/virtaus aukon. Ja akku pää kuiva. Aika sick vai häh?
Ei kellään olis myyä isompaa settiä ku eihän tätä ehdi edes testaan jos ei ole tiputuksessa koko laite koko ajan.
Ei samperi kokoaika kusee pohjasta nesteet pihalle/kurlaa.... joutuu kai purkaa setin ja tekkee uuden et jos sillä korjaantus
^Onhan sulla silicaa siellä silleen, että peittää sen keramiikan urat ylös asti?
No siis mulla on toi setuppi tehty ton defun videon mukkaa eli silica kulkee koko uran myöte ympäri, eli ei pitäs olla aukkoja missää. Kävi semmonenki mieles et voiko olla niinki yksinkertane vika ku säilytys tapa? Eli voiko vuoto johtua siit et modi on pystyssä ja nesteensyöttö on auki vain 1/4 - 1/2 kierrosta jollo se paine tms vetää sen nesteen pihalle sielt? Äske huvikseen testasin et pidi modia kylelleen hanat kiinni ja kas kummaa, ekalla imasulla oikein vetine satsi ja sen jälkee ei mitää ongelmaa. Tai sit en vaan viel ossoo käyttää tuota. Hemmetin hyvin muuten toimii kaikki mut tuo kurlaus ja nesteen kuseminen akkupäästä häiritsee
Ei oo mitään väliä miten päin säilyttää, jos on kaikki kunnossa.
Itse asettelin setupin niin että painoin sen ensi keramiikka kupin yläosaan niin syvälle kuin menee jonka jälkeen päinelin sen sivu uriin niin syvälle kuin sain. Ei tule ollenkaan yli keramiikan urista. käytin 3mm silicaan sai painella aikas lujasti että sai sen noihin uriin. Toimii hyvin mutta nesteen kanssa on hieman ongelmia eli käytössä vakio pikku tankki johon mahtuu todella vähän nestettä. Täytön jäkeen muutamat imut ilman kurlaamista nesteen säätö täysin kiinni noh rupeaa tulemaan dryhittiä. Nesteen syöttöä auki jonkin verran ja toimii hyvin lyhyillä imasulla ilaman vuotoa ja kurlaamista. Pidemmät imasut rupeaa tuottamaan dryhittiä kun avaan nesteen syöttöä lisää niin johan se neste rupeaa olemaan loppu mutta saa kumminkin muutamat hyvät höyryt. Joten tämä mun ongelma luultavasti korjaantuu tänään kun saan longMode setin ja saan enemmän nestettä jollin voin avata kunnolla nesteen syötön ilman että neste loppuu heti?? Mutta korjatkaa tosin jos olen väärässä tämän mun teorian kanssa.
Joo eli uutta setuppia tekemään siis jahka työt periks antaa :/ tai jos kokeilis entistä painella paremmin keramiikkaan kiinni. Kele ttu :) oppia ikä kaikki
E: aukasin vanha setupin, painelin silicat paremmi uriin ja kappas, eipä oo viel vuotana pihalle
Laitetaanpa hieman amatöörin näkökulmaa asiaan:
Ei kannata heittää kirvestä eikä atoa kaivoon vielä pitkään aikaan. Kuten monessa muussakin hommassa: toistoa, toistoa ja toistoa.
Itselleni oli tämä vehje ensimmäinen rakenneltava ja painin juuri samojen ongelmien kanssa muutamia sivuja aikaisemmin. Onhan se hankalaa kun ei ole livenä nähnyt toimivaa laitetta eikä setuppia eikä kukaan ole kädestä pitäen opastamassa. Mulla vaati varmaan 20 setuppia, monta päivää ja pirusti hermoja ennen kuin kaikki palaset loksahti kohdalleen. :-[ Oli se kuitenkin sen arvoista kun sai kunnon höyrypilven lämmintä uskomattoman maukasta höyryä vedellä useita tankillisia putkeen. Ihan eri planeetalta kuin bogetankilla koskaan.
Ystävälliset foorumin käyttäjät laittoi mulle tarkistuslistaa ähän ketjuun mistä vikoja lähtä hakemaan.
Ensimmäinen oivallus näin amatöörin näkökulmasta oli se, että jos se vuotaa nestesyötön ollessa kiinni niin silloin se vuotaa sieltä kiristysrenkaan välistä. Kurlaa ja pukkaa dryhittiä. Itse ratkaisin sen hoitamalla maadoituksen jättämällä hopealangan silican ja basen väliin. Ei sen kiristysrenkaan väliin.
Toinen asia oli se että onhan keramiikkakuppi kiristetty kunnolla + postiin. Jos se on löysällä niin taas kurlataan. Mutta jos tekee kuten minä ja kiristää sen liian tiukkaan ja se pieni o-rengas menee ihan litteäksi niin taas kurlataan. Minä laitoin se o-renkaan tilalle puoliksi leikatun bogen valkoisen tulpan tiivisteeksi. Kuvalinkki löytyy jostain tästä ketjusta.
Kolmas juttu liittyy oikeastaan tuohon toiseen. Eli jos sen keramiikan vetää liian tiukalle niin se o-rengas litistyy ja koko hommasta tulee liian tiukka (lyhyt) paketti ja se viimeinen + postissa oleva pieni o-rengas ei painu tiukasti basen pohjalle. Eli neste pääsee sitäkin kautta kusemaan akunpäähän. Tämän voi testata siten että kun ruuvaat keramiikka pakettia baseen kiinni niin lopussa pitäis vähän vastustaa kun se viimeinen o-rengas painuu basen pohjaa vasten.
Neljäntenä sitten silica ja hopea ja kanthal liitokset. Kun lankojen liitoksista saa tarpeeksi pienet ja tiukat niin ne mahtuu helposti silican ympärille sinne kuppiin. Kiepit ei sitten myöskään saa olla liian tiukat eikä liian löysät.
Se 3mm silica kyllä mahtuu sinne vaikka alkuun se mahdottomalta tuntuikin. Kupin osalta tuplana, elikkä langat limittäin kuten Jalippo ody v2 opasvideossa näyttää. Sillä tyylillä yläurat tulee täyteen eikä vuoda sieltä.
Tulipa pitkä ja sekava sepostus. Ei ole nuo osien nimitykset vielä oikeen hallussa. Tässä nyt kuitenkin ensikertalaisen mietteitä toisille samanlaisille. Jos tämän tarinan lukeminen tuntui mahdottomalta niin ehkä rba:t ei ole sinun juttusi, koska yhtä sekava prosessi on tämänkaltaisen laitteen täydelliseen toimintaan saattaminen itse opiskeluna. Voi tietenkin käydä tuuri tai omata poikkeuksellisia taitoja ja kaikki osuu kohdalleen kerralla, tai sitten käy kuten minulla ja täytyy tehdä kaikki mahdolliset virheet ja niiden yhdistelmät ensin. Vaivaa ja hermoja todellakin vaadittiin, mutta mielestäni ne myös palkittiin. Ehkä tulevat laiteet sitten onnistuu jo helpommin, ehkä...
Mitä tästä opimme? Kun laite toimii viimeinkin niinkuin pitää niin se lähtee tänään vaihtoon.
Seuraavaksi alkaa taistelu meshivehjettä vastaan kun huomenna pitäis Somniumin saapua taloon. Pitäis vissiin alkaa meditoimaan, tekemään loitsuja ja tanssimaan sadetansseja jo etukäteen, jos homma onnistuis sen kanssa edes pikkuisen helpommin. :D
Tuli nyt sitten tilattua terminaattori Stormylta. Alko niin saatanasti vituttamaan tuon oddyn kanssa räpeltäminen!! Sääliksi käy kimppalaisia jos tosiaan tuon saman paskan saa minkä itse ostin arizonalta.
http://stormysvaporcellar.com/oc_1/i...0C-640x480.jpg
Tuon setin tilasin ja jos ei sekään pelitä niin antaa olla. Sitten jatkan bogeilla!
kimpan oddy o eri ku arizonan oddy