Kokeilee pyöräyttää sen ruuvin ympärille ne jalat :)
Printable View
Taisi olla 2.3 ohmia kun mittasin tehdassetupin. En kyllä itse noilla tehdassetupeilla saa kummosia höyryjä. Kaiken RBA hehkutuksen jälkeen ajattelin että näillä pitäisi saada paremman makuset ja tuntuset höyryt, mutta kyllä tuo Protank 3 vie edelleen voiton helposti. Pitänee tutkailla millä setupilla sais kaikkein parhaat irti. Microcoil + pumpuli? Millasta kanthalia kannataisi käyttää?
Eipä niitä tedas setupilla oikein kannatakkaan ajella on nimittäin sitä koneistus öljyä vielä siellä sen verran ettei ilman kunnon pesua kannata pistää nesteitä sisään.
E. Sotasetä: Mulla ainakin toimii parhaiten 2mm ruuvarin ympärille pyöritettynä 8 kieppiä 0,32 kanthalia, sinne sitten tietysti pumpulit sisälle :)
esim.0,32 kanthal 7kieppii 2mm tapin ympärille ja apteekin pharma care pumpuli.
Ego2:n m-tank kitti saapui (Olihan se tilattava vaikka laatu pelottikin). Yllättävän siistiä jälkeä ja kaiffari keveni ihan koomisen paljon. Näkee nesteet sisässä dekinkin :D Lisäksi Smokin ilmansäätöpalikan kanssa sai istumaan flushisti vamoon ilman 1mm ulostulevaa plussapostin ruuvia.
Eihän se olekaan tuossa kuin Vamon kierteidensäästäjänä + tukkimassa tuota ilmansäätöruuvin koloa (ruuvin kanssa vislaa hervottomasti)
Tää ei vaan tykkää ehpron lite plussasta. On vaan ihan liian kova imuvastus vaiks ei oo edes ilmaruuvi paikoillaan.
Ilmaröörejä oon käyny porakoneella ja viilalla läpi, eikä oikeen mitään tunnu olevan tehtävissä enää.
Plussaruuvin reiän kun sais vähän isommaks ni saattais auttaa. Nyt 1,5mm ja edellisen ruuvin porasin 2mm,
mut meni kierteiden kohdalta seinämä vähän liian ohkaseks ja sitä myöden poikki kiinni ruuvatessa.
Ja onhan toi liten täyttäminen ihan hanurista verrattuna 3.1 versioon. Ruuvaa ato irti, eti ruuvari, ruuvaa ruuvi
auki pohjasta, yritä neulakärjellä ruutata liemet sisään (mistä kumminkin osa tulvii yli/ ohi), ruuvi takas kii,
ato takas kii VS modi ylösalaisin, ruuttaa liemet sisään neulakärkipullolla, valmis
Voihan sen täyttää yläkauttakin. Tuki ilmareikä sormella ja liemet sisään. Kansi kiinni sen verran että pysyy tavarat sisällä, käännät ylösalasin ja sormi pois ilmareiältä. Odota hetki ja käännä kansi kiinni. Sheriffi verottaa aivokapasiteettia eli kannattanee kattoa juutupesta videoita viel aiheesta, mikäli sössötin omiani.
Munkin makuun täs tobecossa on liian tiukka imuvastus. Onko kellään vertailupohjaa tobecon ja expromizerin välillä? Sen suunnitellu tilaavani jos olis ilmavampi?
Oman Tobecon imuvastus on samaa luokkaa kuin imisi pelkkää drip tippiä, eli todennäköisesti ilmarööreissä jotakin skeidaa, jos imuvastus on suuri jopa ilman ilmansäätöruuvia. Kannattaa purkaa atomeiksi ja tarkistaa röörit purseiden varalta. Tobecossa voi myös alempi eriste tukkia osan plussaruuvin ilmarei'istä. Ja tottakai jos coili on liian lähellä ilmareikää niin imuvastus on suurempi.
Ilman säätöruuvia on vähän sinneppäin. Ruuvin kanssa saa imee posket lommolla. Alemmasta eristeestä tuli napattua milli pois ku ei ollu kohillaan. Pitäis varmaan porata isommaks kun tuntuu et röörissä ois pieniä pykäliä. On tää oma yksilö kyllä kunnon aihio, toisen nesteurankin sai tehä ite :blink:
Jos ei muita työkaluja löydy niin sillä mukana tulleella kuusiokololla saa puskettua röörit auki isommista purseista. Eilen saapui postissa Ehpron tuotos ja pääsi heti nauramaan tuolle svöemesto- laserkeiverrukselle, luokatonta kloonaamista. Valmistuslaadultaan huomattavasti siistimpää jälkeä kuin Tobeco, miinuksena basen säiliökierteet melko "hennot". Tämä on tätä uudempaa mallia isommalla ilmarei'ällä.
Ei mulla ainakaan mahu kuusiokoloavain ilmarööriin. Onks ilmarööreissäkin noin isoja heittoja? :D
1,3mm näyttäs olevan tuon kuusiokolon paksuus eli myös ilmarööri pitäisi sitä luokkaa olla myös. Näköjään näyttäs olevan heittoja :D
2mm poranterä meni ehpron ilmarööriin ("hiukan" porakoneen avustamana) :p
Silti kyl aika tiukka imuvastus
Väänsin dualcoilin kaiffariin postien suuntaisesti tuon ViZin kuvan mukaisesti. Lämpöiset ja runsaat höyryt antaa, mutta maku tuntuu olevan hukassa. Mistä mahtaa jotua?
Itselle tuli tiistaina Fasttechin 11 euron kaiffari lite klooni. Ero tobeco liteen on kyllä selvä, osat on aivan erilaisia mutta silti hintaan suhteutettuna ok, mutta. Tein normaalin about 0,9 - 1 ohm microcoilin ja siihen pumpulit sisään täysin samalla tavalla kuin olen tehnyt marraskuussa hankkimaani tobecoon. Tankki puolilleen ja menoksi. Eka ilta meni oikein mukavasti, iski ja höyryä sekä makua tuli loistavasti (johtuen tobecon versioon verratessa pienemmästä kammiosta[?]) eikä kurlauksia esiintynyt edes ketjuvapotellessa niinkuin tobecossa tietyillä nesteillä suattaa tulla. Seuraavana aamuna oli kuitenkin laskenut puolet mehuista ulos ilmaröörin kautta. Noh, ei muuta kuin coilia ylemmäs ilma-aukosta ja tuhdimmin pumpulia niin että peitti myös aladekin. Muutamat höyryt ja homma toimii loistavasti, ei kurlauksia tai dry hittiä, laite auton parkkikiekkolokeroon talouspaperiin varmuuden vuoksi käärittynä 10 min matkan ajaksi ja tenniskentälle saavuttuani huomaan että laitos on jälleen laskenu juissit ulos!? Mitä helvettiä. Kaiken maailman kikat olen tänäänkin jälleen kokeillut mutta silti ennemmin tai myöhemmin pulauttaa nesteet ulos tankista ilman mitään ennakkovaroitusta tai kurlausta. Susipaska vehjes tää FT:n kaiffari lite ainakin meikäläisellä. Hukkaan meni yhteensä varmaan 5 ml JB:tä perkele saatana.
@Murre : Mulla teki Tobeco täysin samaa. Aikani pusailin erilaisia setuppeja niistä ratkaisua etsien, ja vasta sitten tajusin että yläkäpin tiiviste oli väärä. Siinä oli valmiiksi paikoillaan vaalea tiiviste; vaihdoin mukana tulleeseen mustaan ja homma bueno.
Oolraid! Oon tosiaan vaihtanu tohon FT liteen uuden tiivisteen kammion putken ja hatun väliin mutta ongelma ei sillä ainakaan korjaantunut. Oon pähkäilly että vika tuskin on noissa FT kaiffarin melko tilavissa nesteurissa, koska ato ei kurlaa missään vaiheessa, tykkää vaan kerralla arvaamattomasti pöräyttää nesteet ulos. Täytynee seuraavaksi siis lähteä etsimään vikaa tosta päätycapista. Pitääkin seuraavaksi kokeilla vaihtaa se cäpin tiiviste ja testata uudestaan. Ilmeisesti vanha tiiviste ei ole tiivis enough joten päästää joissain tilanteissa ilmaa sisään tankkiin mikä taasen aiheuttaa tuon vuodon... Kiitti vinkistä!
Tällä viikolla tuli ft:ltä toinen "russian", kalliimpi versio. Tämän yksilön kanssa ruli ongelma. Etukäteen varoitus mahdollisesta virheellisestä terminologiasta.
Keskellä oleva alaruuvi ei kireälle ruuvattuna yletä akun navalle. Ruuvattaessa auki siihen kiinnitetty metallipala muovin päällä heiluu ja jossain kohtaa osuu naapuriinsa aiheuttaen oikosulun. Eli
1. miten saisin metalliosan (posti?) pysymään kiinni muovissa? tai
2. voiko postien väliin asettaa jotain eristämään?
Olisiko ehdotuksia kuinka saisin laitoksen pelittämään?