Ei urdu. Kukaan ei tee sitä niin hyvin kun sä.
Printable View
Ei urdu. Kukaan ei tee sitä niin hyvin kun sä.
Se on totta, eikä Urdun kanssa voi alkaa kilpailemaan, koska ollaan samassa uppoavassa veneessä
Kattelin ton AGA-T2+ taisteluvideon, hauska oli ja myös opettavainen. :esmoke:Meinas itelläkin lähteä ärräpäät lentelemään tämän ekan meshvärkin kanssa, mut onneks tajusin ottaa parin päivän pohdiskelutauon. Ihan en oo vielä keksinyt, mitä tarkalleen tapahtuu jos vaijeri ottaa kontaktia sieltä tankin pohjalta taikka wickreiästä, mutta oletan että sen kyllä huomaa. Tai sitten pitää googlettaa selostus aiheesta ennen kuin tapahtuu jotain kamalaa.
Wicki ottaa maihin, jollon hot spottien kanssa saa tapella enemmän. Tämä siis olettaen, että wickireikä on eristetty; jos ei ole, niin pohjakosketuksellakaan ei käytännössä ole merkitystä, koska wicki maadottuu jo wickireiän kautta. ;)
Jahas eli vaikeuttaa vaan sitä pulssitteluvaihetta jonka nyt muutenkin hoitelin reteesti tohottimella. Jos siis koko coili hohtaa tasasesti punasena eikä meshissä erotu selkeitä hohtavia lankoja niin pitäis vissiin voida päätellä, että se sähkö myös kulkee oikeaoppisesti coilia pitkin.
Tämänkin olis varmaan voinut hoitaa jossain toisessa threadissa, mutta minkäs teet. :thinking:Onhan Rotary selvästi mesh-miehiä niin kai tämä tänne kelpaa
Jos vastus hohkaa tasasena keskimmäisistä kiepeistä alkaen, niin alles klar ja usvaa putkeen. ;)
Juuri näin!
Ekat setupoinnit voi tosiaan vaikuttaa ihan mahdottomilta, mutta kyllä se aika niiden kanssa kannattaa vaan ottaa. Se pulssittelu on just se paskin vaihe siinä koko hommassa, mutta kun sen sitten taitaa ja ymmärtää, niin ei siihenkään mene kauaa aikaa.
Mä näen ton setupin rakentelun enemmänkin kokemuksena kuin tehtävänä. Jokainen on erilainen ja jokaisella tuntuu olevan oma tapansa toimia
Sehän tässä nyt vähän ihmetyttääkin, kun tämä meni niin helposti ja paketti näytti täydelliseltä mun silmään. Neljä kieppiä 0.30:sta lämpenee nätisti keskeltä, ei käy kuivana eikä myöskään tulvi, mutta edelleenkään ei vakuuta maku taikka höyryntuotto kolmen tankillisen jälkeen.
Tänään uus paketti ihan samalla setillä tai sitten mahdollisesti ohuemmalla vaijerilla.
28% ladattu. Kohta tulee sitten jotain PALJON pyydettyä ja kyseltyä videon tynkää pöytään
Hyvä video oli, kiitos siitä :cheer: Helpotti huomattavasti setupin harjoittelua ja eihän se ensimmäinen ihan putkeen mennyt. Huomenna uusi yritys ja video pyörii tukevasti taustalla :laugh:
toi video tuli tarpeeseen. Harmi vaan kun on meshit nyt loppu. Käykö tuohon ihan normaali punottu 7x7 teräsvaijeri?
No toi mun on ego2.pl:stä ostettu ja on toiminut. En kyllä näkis syytä, etteikö mikä tahansa toimis. Kunhan vaan on puhdasta.
Nyt mulla on ollu 50/50 pgvg nesteet tossa, 40/60 PGVG ja kaikki wickaa oikein loistavasti täyttötulppa kiinni. Ilman tulppaa toi cap alkaa uimaan ja sitä nestettä valuu jopa tosta ilmarei'ästä pihalle pahimmassa tapauksessa.
Mutta kuten tosta videosta näkyy, niin se neste nousee tolla tavalla rakennettuun setuppiin todellakin itsestään ja se wickaus pysyy kurissa kun täyttöreikä on ummessa. Ei oo tasan kertaakaan wickannut yli.
Voiskait pitkästä aikaa puuhata meshin parissa ja tehdä vaijerista setupin, videos innoittamana..
Onkin tuossa "muutama" metri ego2:lta tullutta vaijeria..
on vain niin paljon silica pitänyt edelleen meikäläisen pauloissaan ja ollut siihen kovin tyytyväinen..
Mun mielestä toi RSST näyttää omalta osaltaan sen, että noi paljon mainosta saavat "huippuatot", ei todellakaan ole mikään must-juttu, jotta vois nauttia täysipäiväisesti loistavasta höyryttelystä. Mä tiedän että on porukkaa jotka ei ees kuse mun suuntaan, kun teen videon tommosesta kiinapaskasta, mutta seison kyllä sanojeni takana, kun sanon että tuolla saa ihan varmasti yhtäläiset nautinnot kuin kymmenen kertaa kalliimmastakin atosta. Kaikki on vaan kiinni siitä, että löytää itselleen sopivan setupin, eli yhdistelmän vaijeria/meshiä/silicaa tai mitä tahansa. Toi runko toimii ja sitä ei voi kiistää kukaan. Se on sitten eri asia jos pitää pientä gigulia kasvattaa kahvipöydässä jollain 500€ kombinaatiolla, joka ei väärissä käsissä toimi perus cartoa paremmin.
Musta vaan tuntuu, että moni menee noihin uusiin giggelisgoggelis atoihin mukana paristakin syystä;
1) Ei olla saatu edes näitä halpoja toimimaan ja oletetaan sokeana että jonkun titatium supermanhulkenbatmanin mukana tulee automaattinen toimiva setup.
2) Koitetaan saada kasaan mahdollisimman hi-tec laitteisto, ottamatta sen enempää selvää hommista
Sitten on se toinen porukka ihan erilaisilla intresseillä
1) Omistetaan jo täysin toimiva laitteisto, mutta halutaan harrastuksen vuoksi kokeilla uutta.
2) Osataan kasata jokaisesta omassa hyllyssä olevasta laitteesta toimiva kokoonpano, mutta sitä viimeistä pinnaa hierotaan vielä kohdalleen
3) Omataan suuri halu ostaa uusi ato enemmänkin innovatiivisuuden, eikä kikkelin takia
Tuo jälkimmäinen on ehdottomasti porukkaa, joka osaa kasta RSST:n silmät kiinni koska tahansa.
Mun suositus on ostaa tämä ato, koska sen kanssa on niin paljon helpompaa edetä, kun pystyy oppimaan sen gennyn perusajatuksen ja kokeilemaan suhteellisen pienellä vaivalla erilaisia konfiguraatioita ja tekemään havaintoja.
Mä itse metskaan muutamaa erikoista atoa nyt, mutta ilman näitä kokemuksia tän helpon laitteen kanssa, oisin ihan kusessa, koska nää uudet ja kalliimmat laitteet on aika armottomia muun muassa sen suhteen, että setupit pitää rakentaa tarkemmin ja minesta puuttuu eristyksiä jne.
RSST:ssä on kuitenkin eristetty deck ja se koko muovinen tankki helpottaa elämää todella paljon, kun se wick ei iske maihin sieltä tankin pohjastakaan.
Täysin samaa mieltä, mutta eri syistä. :thumbup:
Mielestäni nää hyvin tehdyt halvat atot on semmosia hyviä testejä. Ei sitä tiedä testaamatta onko mesh/vaijeri se oma juttu vai onko se sittenkin silica/pumpuli. Lisäksi se, että onko koko rebuildable edes itseä varten on aikamoinen kysymys. Sanotaanko, että jo 50-60€ ja oot jo ostanut laitteet joilla näet sen mikä on se sun juttus (tällä hetkellä kai RSST ja Dream/FOGGER v2/dripperi), vaikka erot HE-atoihin on huomattavat ja jopa RSST:ssä on sitä hiomista ja viilaamista, niin silti saa jonkin hajun hommasta.
Mielestäni näistä omanlaisista kiinalaisista pitää olla enemmän videoita, juurikin sen takia, että nähdään mikä on hyvä ja mikä ei (eli kannattaako se 20€ sijoittaa testimielessä vai ei). Ja sit se julma totuus, että on noissa +100€ atoissakin nähty niitä vikoja (naapuriforkalla esim. lahjoitettu Zen mini hybridi nyt kiertänyt kädestä käteen kun ei saada setuppia aikaiseksi). Ja sit se, että kun väsää RSST:hen sen toimivan setupin x10-100, niin sitkun sijoittaa siihen +100€ atoon, niin se on aikamoinen yllätys miten helposti sitten saa setupin aikaiseksi. Jostain se kumminkin on aloitettava.
Jos mielestäni johonkin kannattaa alussa satsata, niin siihen putkeen. Se kumminkin on se toinen tärkeä osa ja siihen laitetaan ne atot kiinni ja siitä riippuu niin paljon. Itsellä käyny tuuri kun eka kalliimpi modi oli Lambo ja siitä sitten Cube mekaaniseksi ja nyt sitten Lambon korvasi kick-koon Cube. Ei nämäkään mitään maailman kalleimpia ole (taisi olla 100€ uutena), mutta en minä näistä hevillä luovu, kun näyttävät hyvältä, sopivat käteen ja dropit itseä ei kiinnosta pätkääkään. Mutta noissa kiinan ihmeissä on jatkuvasti sitä samaa vikaa, että kierteet on paskoja, 510-liitin alumiinia, heiluu ja keinuu ku hullun kullit mielettömän perseessä ja milloin mitäkin pientä vikaa. Ostaa kerralla sen hyvän tai ainakin semi-hyvän putken, niin voi paremmalla mielellä testailla sitten niitä atoja, kun tietää missä se vika on jos sellaista ilmenee.
Just det.
Täysin samaa mieltä.
Itselläni se kallein putki on eVic, ja olen siihen 100% tyytyväinen vaikka antaakin ulos "vain" 12W.
Enemmän kuin tarpeeksi mulle, en ole edes tarvinnut yli 12W vielä yhdessäkään atossani mikä on VV/VW käyttöön tarkoitettu.
Ja mitään gennyjä tai muitakaan matala ohmisia (<1.5) ei millään eVicillä edes ajeta, vaan mekaanisella joita saa myös hyvinkin edullisesti.
RSST setupointi on siis käsitelty, toivottavasti oli hyötyä teille sitä pyytäneille.
Nyt mennääs siinä tilanteessa, että arvostelua ja makustelua ja mutustelua odottaa kaksi (2) nestettä ja yksi laite, jonka ohessa myös arvotaan kyseinen laite (palkinto on uusi, käyttämätön, avaamattomassa paketissa) onnelliselle höyrypäälle.
Eshisha on työn alla, mutta jonossa kaukana.
Keskiviikoksi odottelen saapuvaksi yhtä uutta atoa, joka myöskin käydään "cold turkey"-tyyppisesti läpi. Suomeksi siis perse edellä puuhun ja jokeen, mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Palatakseni vielä aiempaan...
Kyllä tuo HE-laitteiden ostaminen on itellä ihan silkkaa hulluutta. Voi olla, että viikko sitten on mielessään ajatellut, että tässä se nyt on, kaikki se mitä halusin mun putki+ato combolta tai hybridiltä. Sitten joku pukkaa aton ulos, jossa ei välttämättä ole mitään muuta eroa jo olemassa olevaan atoon kuin isompi täyttöreikä, ja jos olin sitä kertaakaan kironnut vanhassa atossa, kyllä se uusi ato menee ostoon, jos siinä vielä sattuu olemaan hieman erilainen ulkonäkö.
Mitään ihan oikeaa tarvetta en ole nähnyt laitteiden ostoon enään aikoihin, mutta mielenkiinnosta, uteliaisuudesta ja lievästä hulluudesta haluan kokeilla laitteen tai aton, jota joku muu on kehunut tai se on vain omaan silmään näyttänyt hyvältä ulkonäöllisesti tai teknisesti.
Mun mielestä on ihan turha tulla kateelliseksi, jos jollakin on aina uusinta uutta oleva ato tai modi, jonka ylistää maasta taivaaseen. Jos olet tyytyväinen nykyiseen, etkä omaa samanlaista kokeilunhalua niin fine. Toisille riittää vähempi, toisille ei riitä mikään ja he ovat aivan varmoja, että jossain on tai on tulossa vielä parempi.
Gennyistä puhuttaessa, en koskaan suosittele gennyä henkilölle, jolle sähkötupakka on tupakan korvike. Kun se setuppi ei onnistu ja palaa hiilet, pitää se totuttu nikotiinin elimistöön vetäminen olla jokin muu kuin tupakka.
Noi toi on aikalailla samalla linjalla kuin tuo minkä tossa mainitsinkin.
Ei missään tapauksessa ole kyse siitä, että kateus olisi ilmassa, vaan yritän selvittää ihmisille sitä faktaa, että näillä edukkailla pärjää ihan varmasti, kun sen työn ja vaivan jaksaa nähdä. Monessa kohtaa se ns. edistynyt ja lähes poikkeuksetta kallis, tai sikakallis laite ei ole laupias samarialainen vaan totaalinen turmio, koska monet em laitteista vaatii jo aika harjaantuneen tietämyksen ja kokonaiskuvan koko systeemistä yleensä.
Toki siellä on poikkeuksia, mutta pääsääntöisesti näin se taitaa mennä.
Mutta kuten sanottu, meitä on vähintäänkin kahteen sakkiin. Niin laitteissa kuin nesteissäkin.
Mä putoan varmaan nyt siihen puoliväliin molemmissa ja koitan hakea jotain kompromissia tilanteeseen.
Oon nyt itse päässyt näpräämään laitteita ihan laidasta laitaan ja perustan omat puheet niiden varaan mitä itse olen nähnyt ja kokenut tähän mennessä.
En todellakaan ole nähnyt ja koneut niin paljon, kuin monet muut täällä, mutta riittävästi tuon oman mielipiteen jakamiseen. Jos se ois mutua, niin oisin turpa kiinni viheltelisin.
Oon noista kalliimman luokan laitteista nyt päässyt kokeilemaan Misteriä, Kayfunia, Squapea, Diabloa (myös One), Ikarusta ja varmaan toista kymmentä muuta, joiden nimiä en edes muista noiden lisäksi, plus useampaa erilaista dripperiä. Ei se iso määrä vielä ole, mutta moni muu ei ole nähnyt noita kuin kuvissa, jos kaikki edes niissäkään.
Mun mielestä vaan tämä suuntaus höyryttimissä ja tarvikkeissa on vähän epäsuotuisa uudemmille käyttäjille, jos verrataan tilannetta vaikka vuosi takaperin olleeseen tilanteeseen, jolloin materialisoituminen ei ollut näin isossa osassa vielä.
Nyt tuntuu tätäkin foorumia lukiessa että joka toisessa aiheessa tulee vastaan viesti jossa lukee vaikka että "en enää koskaan edes kuse jonkun xxx jutun suuntaan" kun tää tuli nyt jne jne. Siinä uudella käyttäjällä äkkiä, tai siis heti hämärtyy se tilanne siitä lähtökohdasta ja käsiin eksyy heti ensikättelyssä ihan väärää tavaraa.
Tää nyt on taas mun mielipide ja jokainen sen saa sitten tulkita omalla tavallaan. Otan mielelläni kritiikkiä vastaan :thumbup: