Meshiä ei tarvi kuin sen verran että menee tankin puolelle. Omissa tekeleissä olen vaijerin laittanut tankin pohjaan saakka ja kyseessä rsst jossa tankin pohja on muovia muissa taas jättänyt pohjasta irti jos pohja metallia.
Printable View
Meshiä ei tarvi kuin sen verran että menee tankin puolelle. Omissa tekeleissä olen vaijerin laittanut tankin pohjaan saakka ja kyseessä rsst jossa tankin pohja on muovia muissa taas jättänyt pohjasta irti jos pohja metallia.
Pari pientä kysymystä olis jokka on jääny mietyttämään.
1. Ontto vai tukki?
2. Vaikuttaako meshin paksuus(?) microni määrä wickkaamiseen? Entä tiheys?
3. Mitä meshiä esim 50vg/50pg nesteelle? entä esim 75vg/35pg nesteelle?
Tähän mennessä olen vain käyttänyt jotain meshiä mitä on. Olikoha #400 ja sit tota #200 esmokelta aquan u-wickis
Ei hotspotteja, ontto meshi millin pari irti tankin pohjasta.
Pidempien höyryjen jälkeen maistuu p*skalta ja palahtaneelta, otin hatun irti ja katsoin niin pidempään tuliteltaessa alkaa hehkua, josta tuo palahtaneen maku varmaan johtuu.
Tämä jo toinen setuppi mikä tekee samaa, laitteena Diablo Hybrid.
Missä vika?
Jos setuppi on muuten kunnossa niin itse lähtisin kokeilemaan tota 200 meshillä.
Jos ei muu auta, niin tee pikkasen matalammalla lämmöllä käyvä setuppi, tai pitele laitetta wickin puolelle kallellaan höyrytellessä.
Juu kun tuo #400 mesh oli ainoota mitä on. Täytyy kokeilla tuota kallistelua, jos ei auta niin pyöritellä uusi vastuspaketti.
Miten matalalle ootte yleensä ohmit veräny noissa mesheissä? Kun ite en oo alle ohmisia tehny, ihan siksi että en omista yhtään suojapiirillistä akkua. :rtfm:
Ei niitä suojapiirillisiä kannata laittaa, ei ne potki niin hyvin. Pidät vain huolen että ei ole oikosulkua ja on LAADUKAS akku niin helposti pääset alle ohmin, jopa 0.5 ohmiin. Itellä käytössä 0.8 ohmia.
J-v:n tapauksessa kuulostaa tosiaankin wickaus ongelmalta. Kokeile tehdä korkeampi vastus eli kieppi lisää kanthalia ja jos pelaa niin sitten 200 meshiä tilaukseen jotta wickkaus pysyy perässä matalemmalla vastuksellakin.
Omaan käyttöön on vakiutunut 1.5mm vaijeri, siihen 200 meshiä päälle ja ohmit karvan alle yhden. About 0.8-0.9.
Hain juuri postista Z-Atty pron Provarin nokkaan. Virittelin tossa coilin siihen niin pukkaa E1. Koitin vetää vaan langanpätkän navasta napaan, ei toimi. Ohmeja kun testaa lanka sihisee äkäsesti antaen kylläkin 0 vastuksen.
Mikä ongelmana. :crying:
En ole ikinä provaria omistanut, mutta sanoisin että liian matala setuppi. Minkälaine setuppi sulla ny on? langan paksuus ja kieppien määrä
5 kieppiä 0,25...
Kun ei muut uskalla vastata, niin laitetaan sitten omat näkemykset. :D
1. Makuasia. En ole käytännön eroja juuri huomannut paitsi, että ontto tuppaa räkimään päästään enemmän. Itse teen "löysähkön umpitukin".
2. Vaikuttaa ja vaikuttaa. Mielestäni paksuus vaikuttaa jopa enemmän, kuin pelkkä silmäluku. Itellä toiminu parhaiten tähän mennessä #200@28micron ja #400@25micron. Kolmikymppisetkin vielä menee, mutta itse en sen paksumpia käytä. Ohuemmasta verkosta on myös miellyttävämpi kääriä setuppi.
3. Riippuu ihan haetusta setupista/tehonkestosta. Viimeaikoina oon käyttäny pelkästään VMC:n #200/28 meshiä nesteestä riippumatta 20W tehoilla. Täydellä tankilla saattaa hieman yliwickata kallistaessa (H-atty tulpalla ilman toista miinusruuvia), mutta kallistuksella saa tosiaan säädettyä wickausta jonkin verran tarvitsematta kuitenkaan mennä JC West-tyyliin. :D
Jos nyt jotain on pakko suositella, niin 50/50 #325 tai #300 30micron, tai #400 25micron ja 75VG:lle tota #200 ois oma mielipide.
@Sakaali: Sulla on luultavasti hot spotti siellä. Ota nesteet pois ja pulssittele mekaanisella. ;)
Siellä on hotspotti joka elektroniikkaa sisältävässä laitoksessa tarkoittaa oikkaria. toi setuppi kun on jossain 1,2ohmin tuntumassa ja provari tulittaa ainakin 0,7 kunhan on voltit tarpeeksi pienelle säädettynä. (E1 on koodi oikosululle:) ) Pitäis melkein mekaanisella ensin pulssitella hotspotit pois jos meshiä käyttää, tai sitten pitää olla pirun taitava meshin pyörittäjä että saa setupin suoraan toimimaan ilman hotspotteja.
E. Dam ninja charun :P
Juu mite mä sitä alan tökkimään? Vähän amatööri vielä. Mekaaninen löytyy kyllä.