Olisko 10.9 tai 12.9 kuitenki? Mitä sä yrität niille tehdä, oikeat työkalut ja työstönopeudet niin uskoo se lujempikin rauta.
Printable View
Olisko 10.9 tai 12.9 kuitenki? Mitä sä yrität niille tehdä, oikeat työkalut ja työstönopeudet niin uskoo se lujempikin rauta.
Tääl työmaalla toi perkeleen mestari harjoittelia.. joka vitun kerta ku näkee nii jostain natisee.. nytkin olin katon rajassa hommissa niin et pää osui kattoon niin huuteli et mis kypärä.. prkl kohta sil pari hammasta vähemmän ku palaa hermot...
Oho. Hyvin jänniä pultteja.
Pystyykö etes kaasulla antaan lämpöä ja onko vielä tehty niin purkajaystävälliseksi että lujinta lukitetta varuilta purkki joka pultille?
Lukitetta on tosiaan sen verran et noi kierteet on jo sen puolesta melkein entiset, lämpöä ei viitsi antaa ettei noi lähellä olevat paineilma\hydrauliika\sähköjohdot ota itseensä jotka onkiinni tän levyn takana. Positiivistä on ettei konetta tarvi sääliä vaan irti otetan vaan kaikki rahan arvoinen, huonopuoli on Se että kaikki arvokas on tuolla sisällä :D
Oi niitä aikoja... :cheers:
Joka joulu koko suku päissään, mutsi tappelee kaikkien hereillä olevien kanssa vuorollaan. Loppuillasta faija vetää mutsia turpaan kun menee hermot. Joka ikinen joulu tätä. Kun kasvoin, mutsi yritti vetää mua turpaan. Mutta ei siinä mitään, jossain välissä se oli sitä joka viikonloppu.
Ja nykyään mutsi ihmettelee miksen ota. Tai otan mä, mut en sen seurassa. Ja jos otan, niin max. 2 siideriä.
Vanhin systeri vetää joka viikonloppu sekä perjantaina että lauantaina perseet. Ja ikää silläkin nyt on jo pikkasen vaille 50.
Otinhan mäkin, kakara kun olin. Ikävuodet 13-20 joka viikonloppu, joskus arkenakin. Kunnes vaihdoin tujumpiin aineisiin.
Antakaa oikeesti niitten lasten kasvaa ilman sitä viinaa.
Kypärän käyttö vituttaa siihen asti että pää kolahtaa johonkin :D Kerran olin töissä firmassa jossa kypäräpakko oli pihallakin, 8-16 kypärät päässä kun pomot oli paikalla muuten ei. Sitten kun oli parikertaa ottanut kipeetä niin tuli tiettyihin paikkoihin laitettua ihan omasta tahdosta :D
Vakuutusehtoja tuo kypäräpakko.
Sitä sitten en tiedä miten työntekijälle haaverista maksettavien korvausten käy ilman kypärää, mutta firman luulisi ainakin kärsivän plus vielä piiriltä sakot työturvallisuuden valvomattomuudesta.
Joo mut vois käyttää järkeekin jos tosissaan katonrajassa asentelen peltejä niin kypärästä vaan haittaa ku osuu kattoon kokoajan ja tippuu päästä..
Nä on just näitä asioita missä ei sitä järkee käytetä. Esim. nimeltämainitsemattoman Skanskan työmaalla käytin keskellä 600m2 kattoa valjaita ja vaijeria etten vaan tipu sieltä. Kukkuuu... Tosin vastaavan mestarin kanssa sovittiin ajat koska hän tulee tarkistamaan onko mulla valjaat.
Kuulostaa loogiselta. Pää kolisee kattoon jatkuvasti nii silloin sen suojaus on täysin turha ja tarpeeton, silkkaa vittuilua moiset lakipykälät.
Mulle soitettiin Nicopointista a kysyttiin että poltanko tupakkaa.
Vastasin; Joo, eiku en polta.
Samantien laitettiin vastapuolelta luuri kiinni sanomatta mitään.
Tää nicopoint taitaa olla yks ns. huijausfirma. Mistäköhän ne mun numeron on saanut ku en jakele sitä mihinkään.
Oishan se huvittavaa jos kyproc kattoon ittensä sais telottua joka täysin sileä..
Vakuutus on tosi tarkka noissa turvallisuusjutuissa. Ite teloin käteni niin ensimmäinen kysymys oli että oliko takaremmilliset kengät jalassa.
Eli jos sattuu vaikka nyrjäyttämään nilkkansa niin vakuutuksen ei oo pakko korvata jos ei oo ollu kypärä päässä.
auto täynnä höyryä kun kahdestaan höyrytellään :D Kauhee pilvi :D
Kyllä nuo työturvallisuusjutut tuntuu toisinaan liioittelulta, mutta kun sitten tapahtuu, niin ei niistä ole kuin hyötyä.
Kypärä on hankala ahtaissa paikoissa, mutta vähemmän sattuu päähän kuin ilman ;)
Joissain firmoissa suojavarusteiden käytön laiminlyönti on irtisanomisperuste. Eli pojat ajaa autoakin kypärä päässä.
Vituttaa kun jokapaikassa (näköjään saatana täälläkin) ruvetaan puhumaan joulusta lokakuussa..
Joo, saisi kyllä mun mielestä omaa järkeä noissa soveltaa. Kesällä tuli pomo valittelemaan kun piti sensus-paneelin päältä siistiä betoniroiskeet, jotka sinne oli kuivunut eikä mulla ollut kypärää päässä. Muuten vitun hyvä mutta ko. paneeli oli tosiaan jo kattoon asennettu ja väli katon ja paneelin välissä oli ruhtinaalliset ~15cm. Aika vitun vaikea nähdä mihin tökkii jos tuossa välissä vielä kypärä on päässä. Toki kypärää ja muita suojavarusteita pitää käyttää aina kun vaan mahdollista, varmasti monikin tietää miten vitun kivalta tuntuu kun piikatessa joku pieni betoninpalanen hujahtaa silmään. Kerran sen virheen tein että ilman laseja piikkasin ja ei ole kyllä toista kertaa tullut kokeiltua :D
Tuntuu että nuo isot firmat tosiaan on hiton tarkkoja kaikesta suojavarusteisiin liittyvästä, meilläkin yhdellä työmaalla poistettiin useampi henkilö kun ei ollut suojalaseja mukana.
Ei tuo nyt vielä mitään, mä jouduin pitämään valjaita kun olin varastokontin päällä rakentamassa katosta kahden kontin väliin. Mitä siinä on, joku 2.5m tai alle pudotusta sellasen perus kontin päältä? Vieläpä ~10m siima valjaissa kiinni kun muita ei ollut saatavilla. :D ihan-vitun-tärkeetä.
Tuolta nicopointin webbisivulta osiosta "miksi sähkötupakka?" löyty yks helmi:
Tupakointi aiheuttaa sekä psyykkisiä että kemiallisia riippuvuuksia. Nikotiini aiheuttaa riippuvuutta yhtä ”tehokkaasti” kuin heroiini. Kun pitkäaikaisille kokaiinin käyttäjille annettiin tutkimuksissa nikotiinia, he luulivat saavansa heroiinia. Ei siis mikään ihme, että suurin osa tupakoinnin lopettamispäätöksen tehneistä epäonnistuu.
:teaching::banghead::facepalm: ASDALSKDMSDJNFGKDF MITÄ VITTUA
Raha. Pääsin vakkariksi IT-alalle heti valmistumisen jälkeen (kiva sinänsä) ja nyt 2,5v oltu samassa duunissa, mutta palkka ei tunnu nousevan sitten ollenkaan vaikka elinkustannukset nousee koko ajan (ruoan hinta jne.). Palkankorotuksen olisin täysin oikeutettu saamaan omasta mielestä, vastuualueet kasvanut huomattavasti ensimmäisen päivän jälkeen ja samoin oma osaaminen, mutta esimies antaa kerta toisensa jälkeen tyhjiä lupauksia. Duunin vaihto varmaan ainoa vaihtoehto paitsi työpaikat tuntuvat olevan kiven alla - varsinkin omalla paikkakunnalla. Auton starttimoottori näyttää kanssa tulevan tiensä päähän eikä juuri varaa alkaa ostamaan edes varaosia, huoh.
Ei vaikuta hirveen tehokkaalta myyntitavalta soitella random numeroihin ja etsiä röökaajia. Millanenkohan määrä tupakoitsijoita oikeasti on väestöstä, jotain alle 20%?
Mulle yritettiin puhelimitse myydä "markkinoiden halvinta" D-vitamiinia eilen, mutta en tarttunu!
E: Tai niin voihan se ollakin tehokasta, jos saa jollekin myytyä sen jatkuvan ja hyvin vaikeasta katkaistavan "MAAILMAN PARAS TEHOAKKU" -tilauksen.
Helvetin työssäkäynnin takia missattu misterin fullkit:banghead:
Yläkerrassa bileet, läpi kuuluu jumputus ja huutaminen. Kävin vinkkaamassa että joidenkin pitäisi olla nukkumassa kohtapuoliin ja jos saisi hiljaisemmaksi. Vastaukseksi sain sukupuolisen suuntautumiseni kyseenalaistamista ja ehdotuksen pahoinpitelystä.
Poliisia odotellessa.
V.A.I.M.O X-(
Ihan helvetillinen, paikallinen ja toispuoleinen päänsärky. Meinaako pukata kovakalvon alaista vuotoa vai mitä vittua. Pienikin kallistus alaspäin -> sokaiseva kipu. Burana ei auta. Jos oon aamulla kuollut tai toispuoloisestoi halvaantunut niin joku guru saa siitä eteenpäin väsätä mulle setupit, tai heiluttelen päin näköä sillä löysällä kädellä.
Vittu sen kerran ku tekis mieli nukkua niin ei vaan uni tule. Eilenkin tuli pyörittyä sängynpohjalla viiteen asti. Saaaaaaaaatana :banghead:
Mä voisin koittaa sitä nukkumista kun kellokin on jo puoli 5 :( onneksi ei ole tällä viikolla vielä duunia (lomaa)
Vielä kuusi niitä kryptoniitti pultteja irroittamatta mistä edellisellä sivulla avauduin :D
Migreenejä on olemassa satoja erilaisia. Mulla itellä on viitisen eri versioo. Yleisin mulla on just toi paikallinen, toispuoleinen (niinku olis joku nyrkin kokoinen kipeä möltti), se on jopa diagnosoitu ku se on periaatteessa mulla jatkuvasti päällä. Mutta joo tosiaan, voihan se olla jumikin :)
Ilmottaudun mukaan migreeni potilaana. Diagnosoitu hortonin neuralgia :( ensi maanantaina neurologille taas jos uudet estolääkkeet auttaisi. Pari kertaa rystyset murtanu että sais iivun päästä muualle ei auta ei. Tiputus ainut keino ollut :( en toivo kenellekkään niitä kipuja kun ne tulee. Onneks on nyt parisen viikkoa ollut ilman kohtausta.
Googlella kun hakee niin en ihmettele kun kutsuvat "itsemurhapääkivuksi" tätä voin kertoa mikään ei mikään ole sattunut niin paljon. Koitahan barole toipua
Mullon onneks vaan lievä migreeni. Ensin alkaa vilkkuminen, sitten jommasta kummasta silmästä näkö heikkenee. Jos ei heti pääse pimeään, alkaa vittumainen päänsärky johon ei buranat kauheasti auta. Päätä saattaa särkeä koko illan. Voin vain kuvitella mitä noi pahemmat migreenit on. Hui helvetti.
Mulla on diagnosoitu Sunct syndrooma, mutta kun oon siitä lueskellut niin en oo neurologin kanssa samaa mieltä. Mulla on siis kroonisena tuo toispuoleinen kipu. Yleensä on se möltti päässä ja pahetessaan tuntuu kuin joku olis vetaassu puikon silmään. Pahinta kipua kestää yleensä muutaman päivän ilman taukoja ja siihen ei auta edes migreenilääkkeet. Sitten se katoaa kuin taikaiskusta. Oon oppinut jo vähän ennakoimaan tuota pahinta kohtausta, mulle tulee ihme häiriöitä näköön jopa viikkoja ennen kohtausta. Joka kerta nää häiriöt on erilaisia niin on vaikee aina yhdistää tulevaan kohtaukseen. Kerran mulla oli maailma kallellaan pari viikkoa ennen kohtausta, varmaan näytin hölmöltä kävellessäni vinossa... :D Useimmiten on salamaniskuja silmissä, puhevaikeudet, ajan pysähtyminen tai poissaolokohtaukset.
Migreenistä oon kärsiny koko elämäni ja vasta aikuisiällä se on otettu todesta. Muistan, että lapsena lääkäri sanoi että mulla olis epilepsia kun pitää pää kallellaan kulkee ku ei saattanu pitää päätä pystyssä. Mutta enempiä tutkimuksia ei sillon tehty. Nykyään käyn säännöllisesti botuliinihoidoissa ja se on auttanut ihan vähän. Estolääkitystä on kokeitu jos jonkinmoista, mutta mikään ei oo vielä tehonnut. Paskamainen sairaus tää migreeni.
5 Terää, 3tuntia ja tuhansia hermosoluja Se otti. Pitää ottaa selville toi materiaali ja vinkata veljonille mistä alkaa valmistaa misteriin putkia :D