Korjaan sen verran että ei vaijeria ikinä. Ja 0,32 kanthal kelpaa täällä. Muuten oot ihan oikealla asialla, toimii. :thumbsup:
Printable View
Ollu vähä onkelmia rsst setupoinnissa ja nyt tuli sit rykästyä täydellisesti omaan makuun wickaava setuppi. 4cm pitkä ja 3cm levee mesh pala rullalle siten et läpireikä about 2mm levee ja 3/4 kieppiä .32 kanthalia eikä tarvinnu edes pulssitella lankaa vaan koko coili lähti hehkumaa keskeltä ilman yhtäkään hotspottii :D ja meshpötkö hapetettu rullaamisen jälkeen ja 3 kertaa nestepoltto. ja Rotaryä lainatakseni tämähän ei ole kauneuskilpailu vaan et setup wickaa hyvin.
Ja nesteen roolissa toimii jugo diablo tiivari VPG 50/50 12mg pohja.
Toi nestepoltto on vähän vanhanaikaista... En oo piiitkään aikaan käyttäny, paskot vaan etukäteen uutta meshiä noella ;)
En kyllä huutelisi mitään "ei vaijeria ikinä", koska se vaijerillinenkin setuppi vie muita vehkeitä maussa.
Ei se ole keltään pois, jos toimivan genny-srtupöin saa helpolla.
Kyllä se pelkkä mesh vie maussa, eikä se edes oo sen hankalampi saada toimimaan. Vaijeri on helpompi saada wickaamaan ja materiaalikulut on minimaaliset, eli se on omista preferensseistä kiinni. Mulla on kuitenkin kokemusta molemmista, pelkkä mesh koettu helpommaksi, maukkaammaksi ja energiapihimmäksi.
Näillä puheilla oma kokemuksen suoma mielipide on että vaijeria ei ikinä, ja aion sitä julistaa siinä missä osa kansasta liputtaa vaijerin puolesta. Helppo se on, mutta ei helpompi. Eikä oikein parempikaan. IMHO.
Kyllähän vaijeri on helpompi/nopeampi käyttää. Ja mausta sen verran et laittaa matalampaa setuppia->ei niin suurta eroa lämmöissä. Se vaijerihan imasee lämpöö...
Vaijeri itsessään ei anna mitään makua enempää kuin meshikään.
Eiköhän se ero tuu vaijerin aiheuttamasta lämpöhukasta?
Siksi max 2mm vaijeri ja matalat ohmit tonne 0,5ohmin pintaan on meikäläisen lääkkeet tolle "amatöörien" (kunetvaanosaablääblää) suosimille vaijereille.
Ehken mä sit vaan osaa :D
:popcorn:
Tää on vissiinkin jo vanha juttu..
https://www.youtube.com/watch?v=Sp-8vSTWw2E
Ei tullut tuo pieneen ja ahtaaseen mieleenikään:blink:
Itse en ajatellut tota kokeilla, ellei jostain vahingossa eksy ilmaiseksi jointtipaperia.
Sinänsä jännä, kuinka tuo coilin nakkaaminen on niin "muka" pirun vaikeeta alussa, niin oli mullakin.
Jus annoin työntöapua setupin tekoon kädestäpitäen vasta rekrytylle höyryyjälle.
Tehtiin muutama setuppi ihan siinä jutustellessa, ja alkoihan se kulkea sitten lopuksi.
Kaveri on hyvin korkeasti koulutettu, ja kyllä sillä meinas olla spagettia aluks ohimoilla.
Hänellä oli hyvä mantra: Jos tän tekee takkutukka, niin onnistuu tää minultakin.
..mä olen kovasti kateellinen tuosta hänen asenteesta..
Mä voin allekirjoittaa :D
Tää keskustelu meinaa lipsua vähän pilkun viilaamiseksi. Juu kyllä tehköön jokainen millä haluaa, kannattaa kokeilla ja etsiä se oma juttu. Niin mä teen jatkuvasti :D
EI niissä nyt niin suurta eroa Ole, varsinkin jos ei allekkirjoittaneen tavoin pidä kovin lämpimistä höyrystä. Itse vaijeri ihminen olen koska kuljetus vaivattomampaa kun ei vuoda.
veikkaan et seuraava kommentti joltain on että vuotaa :lol:
Jos gennyssä on avoimia reikiä, se vuotaa. Ei nuo meshillä vuoda sen enempää jos röörit on tukittu tai kuljettaa oikein. Gennyn vuoto on käyttöjävirhe. :D
Pakkohan se ny oli vähäsen.
Mut joo en oo kyllä itte saanu vuotamaan gennyjä koskaan oli kysees vaijeri taikka meshi
Kiitoksia kovasti edelliseen kysymykseen vastauksista ja spekuloinneista. :)
Vielä ois pari juttua mitä on jäänyt miettimään. Miten porukka on nähnyt parhaaksi tehdä tuon meshin uloimman kierroksen, kun siihen ne hotspotit yleensä ilmestyy? Ihan vaa siististi leikaten reuna vai kaksinkerroin se loppu?
Ja millasia vuotamattomia setuppeja ootte tehny pelkästä meshistä? Itse ihan hyväksi havaitsin tommosen 3:n pikkupötkön kokeilun, mutta on aika kikkailua tehdä.Liite 13367
Kunhan meshin reunoilla on aavistus vapaata korvausilmalle, saa ainakin RSST:llä tehtyä vuotamattoman ja hyvin wickaavan srtupöin tulppa paikoillaan. Tällä hetkellä mulla on 2 pikkuwickiä meshin sisällä, mutta sopivan rennosti kääritty normipötkö ajanee saman asian.
Joo muutaman sekunnin setuppi, kilometri plusnavasta meshiin toi coili ja silti toimii tasaisesti :confused:
(olen huono ymmärtämään englantia ellei ole uutistenlukija, niin mika tossa paperijutussa olikaan idea muutenkaan...)
Ps. saisko biltemasta sopivaa teräslankaa nyypälle ?