Mites dual coileissa pitää noi ohmit järkätä? Eli samat kuin singlessä, matalemmat vai korkeammat ohmit per coili?
Printable View
Mites dual coileissa pitää noi ohmit järkätä? Eli samat kuin singlessä, matalemmat vai korkeammat ohmit per coili?
Korkeammat yksittäisten coilien ohmit. 2 x 2ohm coili dualina -> 1ohm. Dualina siis coilin vastus puolittuu.
Jes, juuri tätä hainkin. Kiitokset!
Ja muista että teho jakautuu myös kahtia. Eli ohmit kannattanee laskea melko alas mutta muistaa kuitenki akun rajat.
Kannattaa vilkaista tämä video rip trippersiltä, vastaus kysymyksiinne.
>> Micro Coil In A Genesis Atomizer Using Cotton & SS Mesh - YouTube <<
Itse tein microcoilin ensin rsst, sen jälkeen vaijeri sisään paljaana koska ei jäänyt meshille tai pumpulille tilaa niin ajattelin että I'd give it a shot ja testiin. Toimii jotenkuten eikä valittamista :esmoke:
^Minkä ihmeen takia pumpulia pitää edes sotkea meshiin? Yritin esittää kysymyksen asiallisesti ;)
Hyvä kysymys, itse koitin kokeilunhalusta tuota mutta tyydyn pitämään pumpulit kaiffarissa ja vaijeri meshit gennyissä.
Vasta toisen ja ensimmäisen kunnolla onnistuneen meshiviritelmän atomo 360:een tehneenä tuli semmoinen kysymys mieleen, että onko aina niin, että maku/höyryntuotto paranee muutaman tankillisen jälkeen, itse olin tän suuntaista havaitsevinani? Muuten loistava RBA (tosin vasta minun ensimmäinen, joten paljoa kokemusta en omaa), mutta niin perkeleen ahdas, että vahingossa täytön yhteydessä sulkenut huolimattomasti ja hattu osunut meshiin/kanthaleihin = vituiksmän
Riippuu vähän.. Jos tekee setupin puhtaaksi tohotetusta meshistä ja kanthalista puhtailla näpeillä, niin maku on useimmiten alusta lähtien OK, vaikkakin ~2-4ml höyryttelyn jälkeen yleensä vielä hieman paranee. Jos tekee tohottamattoman setupin paskasilla näpeillä, niin voi mennä useempikin tankillinen, että maku on oikea, jos sittenkään. :D
Mun mielestä ainakin liika töhöttäminen huonontaa makua.. Ite pyyhkäsen toholla meshin palaa sen verran, että sen väri hieman muuttuu ja mahdolliset epäpuhtaudet palaa pois. Sen jälkeen vaan käärintä ja (myöskin toholla pyyhkästy) vastuslanka paikalleen ja tietty hot spottien pulssittelu. :)
Luonnistui tällä kertaa jo paremmin, eiköhän tää tästä :D
Nyt on useampi kymmenen harjoituskerta takana ja lopputulos tämä: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/Untitled.png
Lanka palaa punaiseen pisteeseen saakka, kunnes hetken höyryttelyn jälkeen katkeaa. Mikä nyt muka taas pielessä :banghead: kokeiltu varmaan 50 kertaa valmiiksi poltettuna jotta olisi joustavampaa ja 10+ kertaa semmoisenaan, ei eroa.
Ps. antoi tolla jo 6W enemmän höyryä kuin millään valmisatoilla/kartoilla jne. ehkä ego-c:tä lukuunottamatta, joten miksi rba:n virtapiheyttä ei olla ennen mainostettu ?
Ookoo, nyt onnistu dualcoililla 1.5o setuppi, ekalla kerralla meni pieleen mutta käytin sen palaneen langan uudestaan mentaliteetillä poltetaan nyt tämäkin niin hämmästys oli melkoinen, varsinkin 4-5 tunnin yrittämisen jälkeen. Noh kohta tämäkin palaa kuitenkin ja palataan suunnittelu/yrittelypöydän ääreen... Olisko se sitten niin että kanthal D 0.16mm ei hirveitä kestä semmoisenaan ainakaan aloittelijan käsissä :laugh:
Vai mokasinko siinä että virittelin sitä nestepitoiseen rbahan, koska muuta en videoiden/tutoriaalien avulla keksi.
Mitäs kanthalii käytät? Näyttäs olevan melko ohutta... itse käytän .32 muutaman kierroksen verran ja hyvin toimii.
Tuossa on kyllä niin hirvittävän pitkä matka tuohon plussa postiin että voisit kokeilla microcoililla saada toimimaan. Poranteräsarjasta meshreikään sopiva terä, 0,32 lankaa 8-9 kierrosta,coili kiinni ja pikku kuivatestaus, mesh pötkön käärit normaaliin tapaan mutta se on oltava just sopivan paksuinen että ottaa tasaisesti kiinni coiliin. Sitten ei muuta kuin testi höyryt.
Mesh micro on mun mielestä helpoin tehdä meshipötkö kädessä, Kanthal suoraan pötkön ympärille, Kanthalia suht kireällä pitäen tohotus, ja sit vasta gennyyn kiinni. Muutama pikapulssi vielä varmistukseksi.
Meshin tunkeminen microcoilin sisään ei ole onnistunut multa vielä kunnolla kertaakaan, aina se jää jostain irti.
Kokemus h-atty ja nemesiksen kanssa sieppasi sen verran että tekaisin protank atoon pitkästä aikaa pötkylän 1.1ohm microcoililla (5 kieppiä, ei ollut ihan noin alhaista tarkoitus tehdä). Toimii, jopa evicissä! Kyllähän siitä hyvät maut irtoaa, mutta putsaus on aika hankalaa jos on karstoittavaa nestettä. Fiilistely-atona pumpuli-microcoilien lisäksi..
mitä kanthaalia olette käyttäneet kun teette mesh setuppia ja kuinka monta kiekkaa ? :D