-
Vs: Arizona.fi kokemuksia. Ilmainen toimitus suuremmille lähetyksille.
Tulipa lunta tupaan. Olen parhaillaan työmatkalla Tukholmassa ja vali-
tettavasi minulla ei täällä ole päivisin mahdollisuutta seurata sähköpostiviestejäni.
Tässä on todellakin tapahtunut ikävä virhe ja tietenkin toimin niinkuin asiakas haluaa. Otin välittömästi yhteyttä asiakkaaseen ja ehdotin
paketin edelleen lähettämistä. Samalla lupasin korvata aiheutuneet kulut.
Valitettavasti tässä nyt kävi vain näin että ko henkilö oli lähettänyt
viestejä parin tunnin välein ja kolmannessa sitten sanoi tekevänsä rikosilmoituksen. Hmm ihminen kauppiaskin on ja toimitusehdoissamme mainitaan että pyrimme toimittamaan lähetykset kolmenpäivän kuluessa.
Missään nimessä ei ole tarkoitus olla palauttamatta rahoja peruutuksista, nyt eikä myöhemminkään.
Toivon että jos jollain on jotain ongelmia, ottaa yhteyden puhelimitse
halutessaa välittömän vastauksen.
Ystävällisin terveisin Tukholmasta
Jussi
-
joopajoo.. ihan pakko kysäistä että miksi kommentoit asiaa täällä ennenkuin edelleenkään vastaat sähköpostiini kuinka toimimme. ???
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
saippuakauppias
Otin välittömästi yhteyttä asiakkaaseen ja ehdotin paketin edelleen lähettämistä.
Arvoisa Jussi. Vaikka olemmekin tällaisessa mariginaaliryhmässä, joita myös vapottajaiksi kutsutaan, niin pidetään kuitenkin mielessä ihan nämä postimyyntikaupankäynnin perussäännöt: Jos kauppias toimittaa väärän tavaran, pitää kauppiaan antaa asiakkaalle mahdollisuus toimittaa tavara takaisin kauppiaalle ilman mitään kuluja. Mikäli tämä on mahdotonta, tulee asiakkaan voida pitää tavarat itselään. Ja molemmissa tapauksissa tulisi kauppiaan viipymättä toimittaa tilatut tavarat asiakkaalle riippumatta siitä, onko asiakas palauttanut tavarat vai ei.
Tuollaiset edelleen lähettämiset ovat täysin naurettavaa touhua. Ei sinun asiakkaasi saa olla vastuussa sinun virheittesi korjaamisesta.
PS. Olin ajatellut tilata kaupastasi laitteita, mutta enpä taida.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
apina83
joopajoo.. ihan pakko kysäistä että miksi kommentoit asiaa täällä ennenkuin edelleenkään vastaat sähköpostiini kuinka toimimme. ???
Olen vastannut sinulle ja pyytänyt lähettämään virheellisen lähetyksen edelleen tai palauttamaan sen ja lupasin tutkia asiaa. Sen jälkeen peruit kaupan.
Ei asiassa ole käsittääkseni mitään epäselvää, tietenkin palautan rahat ja postikulut! Olen lähettänyt sinulle viisi sähköpostiviestiä asian tiimoilta, mitä vielä haluat.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jarno
Arvoisa Jussi. Vaikka olemmekin tällaisessa mariginaaliryhmässä, joita myös vapottajaiksi kutsutaan, niin pidetään kuitenkin mielessä ihan nämä postimyyntikaupankäynnin perussäännöt: Jos kauppias toimittaa väärän tavaran, pitää kauppiaan antaa asiakkaalle mahdollisuus toimittaa tavara takaisin kauppiaalle ilman mitään kuluja. Mikäli tämä on mahdotonta, tulee asiakkaan voida pitää tavarat itselään. Ja molemmissa tapauksissa tulisi kauppiaan viipymättä toimittaa tilatut tavarat asiakkaalle riippumatta siitä, onko asiakas palauttanut tavarat vai ei.
PS. Olin ajatellut tilata kaupastasi laitteita, mutta enpä taida.
Nyt kyllä haukut väärää puuta. Olen toiminut yrittäjänä lähes 40 vuotta ja postimyyntiäkin harrastanut varman yli 10 vuotta. En ole koskaan törmännyt siihen että sivutolkulla kirjoitellan täysin perusteettomia väitteitä parinkympin eksyneestä paketista, uhataan rikossyytteellä ja kuluttajaviranomaisilla ja täysin perusteettomasti.
Alkaa tuntua jo kilpailjoiden bulvaaneilta täläiset jutut, ja näkyyhän tuolla yksi kilpailija viisastelevankin sivuillani.
En ole mitenkään estänyt asiakasta palauttamasta tuotteita myös takaisin.
Siis pitäisikö asiakkaan saada pitää itsellään virheellisesti saamansa
tavarat. Tuo oli kyllä minulle uutta kuluttajansuojaa.
Tähdennän että olen ilmoittanut korvaavani kulut!
Sinulla on tietenkin oikeus ostaa tavarasi sieltä mistä haluat!
Jussi
-
Tervetuloa internetin keskustelupalstalle :D Tämä on ihan helvetin väärä paikka suitsia keskinäisen kaupan epäselvyyksiä. Hoidatte asian tykönänne, eikä millään julkisella näyttämöllä. Täällähän voi jokainen heitellä paskaa lapiotolkulla, mutta se ei valitettavasti palvele kenenkään etua/oikeuksia! Kiitos
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Esa vuke
Tervetuloa internetin keskustelupalstalle :D Tämä on ihan helvetin väärä paikka suitsia keskinäisen kaupan epäselvyyksiä. Hoidatte asian tykönänne, eikä millään julkisella näyttämöllä. Täällähän voi jokainen heitellä paskaa lapiotolkulla, mutta se ei valitettavasti palvele kenenkään etua/oikeuksia! Kiitos
Pitäähän kauppiaan saada julkisesti puolustautuakin jos sitä julkisesti arvostellaan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hansgi
Pitäähän kauppiaan saada julkisesti puolustautuakin jos sitä julkisesti arvostellaan.
+1
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hansgi
Täysin samaa mieltä! Ilkeetä lukee toisen haukkumista ku mulla itellä ei oo mitään Jussia vastaan. Hyvin on kaikki tilaukset tullu perille ja aina on ollu jotain ekstraa. Vahinkoja sattuu ihan kaikille!
Noiden kirjotusten perusteella en jätä yhtään tilausta tekemättä!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Muhnu
Täysin samaa mieltä! Ilkeetä lukee toisen haukkumista ku mulla itellä ei oo mitään Jussia vastaan. Hyvin on kaikki tilaukset tullu perille ja aina on ollu jotain ekstraa. Vahinkoja sattuu ihan kaikille!
Noiden kirjotusten perusteella en jätä yhtään tilausta tekemättä!
Samaa mieltä täälläkin, jokaisella oikeus pitää puolensa.
Tietty harmittaahan se jos ei tavaroitaan saa, mutta melko rankkaa oli teksti.
Arizonaan pitää ehtoolla laittaa tilausta, bogevarastoni vähenee uhkaavasti :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Esa vuke
kyllä palvelee muiden kanssa asiakkaiden etua jos tietää millaista toimintaa on ollut.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
saippuakauppias
En ole koskaan törmännyt siihen että sivutolkulla kirjoitellan täysin perusteettomia väitteitä parinkympin eksyneestä paketista, uhataan rikossyytteellä ja kuluttajaviranomaisilla ja täysin perusteettomasti.
En ole mitenkään estänyt asiakasta palauttamasta tuotteita myös takaisin.
Tähdennän että olen ilmoittanut korvaavani kulut!
Jussi
ensinnäkin olen jo aikaisemmin täällä maininnutkin että summa josta on kyse on suhteellisen pieni.
mutta mikä sinä olet sitä määrittelemään mikä raha on kenellekin iso tai pieni. lottovoittajalle hiiren paska ja kodittomalle pulsulle lottovoitto. minulle sen verran suuri että saan sillä ostaa tuotteeni toisesta kaupasta.
ja kun summan pienuutta täällä mainostat niin miksi se on sitten kuitenkin sen verran iso ettet ole sitä mulle pyynnöistäni huolimatta palauttanut??
minä lähetän virheelliset tuotteet kyllä on vain melko huvittavaa että kauppias antaa kaksi eri mahdollista vastaan ottajaa että päätä itse mihin lähetät..... :-\ unohtunutko on tässä vaiheessa vallan mitä mahtaa ajatella se toinen osapuoli siellä jossain sen väärän tilauksensa kanssa.
jos hänen kohdallaan toimitaan niinkuin minun eli että minun tulee lähettää posti takaisin ennenkuin saan rahani takaisin oikeasta ostostani niin eikö tämän toisenkin osapuolen pitäisi lähettää se minun pakettini ennenkuin minä voin lähettää tuon minulla olevan hänelle. :D
olen myös sanonut kauppiaalle sekä s-postitse että täällä etten luota häneen enää laisinkaan ja ennenkuin minä astun tästä kämpästä viedäkseni hänen postiaan yhtään mihinkään niin tulee siitä aiheutuvista kuluista olla ENSIN korvaus tililläni. sattuneista syistä en usko sen sinne jälkikäteen ilmestyvän.
kauppias ei ole kertonut koska minä saan korvausta mistään. väärän postin edelleen lähetyksestä tai omasta tilauksestani.
tämä on minulle lähinnä periaate asia.
kauppias ei ole yhtään mikään määrittelemään asioissa tärkeysasteita ostosumman perusteella.
ei se siwan kanssakaan saa irvistellä sulle jos ostat sieltä 20 sentin tikkarin.
vai saako kun kyse oli kuitenkin niiin pikku summasta... ???
" uhataan rikossyytteellä ja kuluttajaviranomaisilla ja täysin perusteettomasti."
- sinulla on rahani minulla ei ole tuotettani. mikä kohta on epäselvä?
-
Ottamatta sen enempää kantaa tähän keissiin kun tiedot kovin hataria, jos myyjä luvannut kerran rahat palauttaa niin eikö se sitten jo riittäisi, turhaan täällä on enempää ketään mustamaalata kun useimmilla kuitenkin hommat sujuneet ihan ok. Ite olen sitä mieltä näistä suomalaisista kaupoista, et harvoin on näin hyvin toiminut ja sit voi heitellä läppää ja kiitosta puolin ja toisin foorumilla. Mielestäni aika avointa toimintaa,ja pitää muistaa et verkkokaupassa tulee virheitä aina sillointällöin, aivan kun muussakin elämässä. Toivotaan et pääsette yhteisymmärrykseen ja tää homma voidaan haudata. Ite voin ainakin tilata kyseisestä kaupasta eikä pelota yhtään tuleeko perille ja mitä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
saippuakauppias
Alkaa tuntua jo kilpailjoiden bulvaaneilta täläiset jutut, ja näkyyhän tuolla yksi kilpailija viisastelevankin sivuillani.
hän ei viisastele. hän neuvoo kuluttajaa asiallisesti. ::)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
apina83
ensinnäkin olen jo aikaisemmin täällä maininnutkin että summa josta on kyse on suhteellisen pieni.
mutta mikä sinä olet sitä määrittelemään mikä raha on kenellekin iso tai pieni. lottovoittajalle hiiren paska ja kodittomalle pulsulle lottovoitto. minulle sen verran suuri että saan sillä ostaa tuotteeni toisesta kaupasta.
ja kun summan pienuutta täällä mainostat niin miksi se on sitten kuitenkin sen verran iso ettet ole sitä mulle pyynnöistäni huolimatta palauttanut??
minä lähetän virheelliset tuotteet kyllä on vain melko huvittavaa että kauppias antaa kaksi eri mahdollista vastaan ottajaa että päätä itse mihin lähetät..... :-\ unohtunutko on tässä vaiheessa vallan mitä mahtaa ajatella se toinen osapuoli siellä jossain sen väärän tilauksensa kanssa.
jos hänen kohdallaan toimitaan niinkuin minun eli että minun tulee lähettää posti takaisin ennenkuin saan rahani takaisin oikeasta ostostani niin eikö tämän toisenkin osapuolen pitäisi lähettää se minun pakettini ennenkuin minä voin lähettää tuon minulla olevan hänelle. :D
olen myös sanonut kauppiaalle sekä s-postitse että täällä etten luota häneen enää laisinkaan ja ennenkuin minä astun tästä kämpästä viedäkseni hänen postiaan yhtään mihinkään niin tulee siitä aiheutuvista kuluista olla ENSIN korvaus tililläni. sattuneista syistä en usko sen sinne jälkikäteen ilmestyvän.
kauppias ei ole kertonut koska minä saan korvausta mistään. väärän postin edelleen lähetyksestä tai omasta tilauksestani.
tämä on minulle lähinnä periaate asia.
kauppias ei ole yhtään mikään määrittelemään asioissa tärkeysasteita ostosumman perusteella.
ei se siwan kanssakaan saa irvistellä sulle jos ostat sieltä 20 sentin tikkarin.
vai saako kun kyse oli kuitenkin niiin pikku summasta... ???
" uhataan rikossyytteellä ja kuluttajaviranomaisilla ja täysin perusteettomasti."
- sinulla on rahani minulla ei ole tuotettani. mikä kohta on epäselvä?
Ei voi muuta kun ihmetellä tota sun ajatusmailmaa :-\. Onnea elämään vaan tolla tyylillä
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
DeLaHoya
Ei voi muuta kun ihmetellä tota sun ajatusmailmaa :-\. Onnea elämään vaan tolla tyylillä
en edes halua tietää millainen mahtaa olla omasi kun pitäisi epäoikeudenmukaista kohtelua katsoa läpi sormien. tai vähintäänkin salata se.
onnea kyllä tosin kuluttaja tarvitsee nykyaikana kun on niin monen moista liikenteessä.
-
Huomaatko kuinka tää koko homma alkaa kääntyä sua ittees vastaan kun tääl julkisest jatkat tota mollaamist? Sun pitää saada tavaras tai rahas takaisin, tietysti. Mut nehän on jo sulle luvattu se on aivan selvää. Koittakaa ny sopii keskenänne, ei tääl.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
Huomaatko kuinka tää koko homma alkaa kääntyä sua ittees vastaan kun tääl julkisest jatkat tota mollaamist? Sun pitää saada tavaras tai rahas takaisin, tietysti. Mut nehän on jo sulle luvattu se on aivan selvää. Koittakaa ny sopii keskenänne, ei tääl.
enhän minä täällä hänen kanssaan koitakaan asiaa selvittää vain varoittaa muita mitä saattaa olla luvassa. miksi minä olisin ainoa jolle noin voi käydä....
en ollut ensimmäisiä tekstejäni täällä itse kauppiaalle tarkoittanutkaan. hän itse tuli myöhemmin keskusteluun mukaan.
onko tää palsta vain ruusuja varten.. :-\
kokolailla tuntuu olevan samat henkilöt jotka puolustaa on saanut niin mullistavat kaupantekijäiset. ehkä tulee ensi tilauksessa vielä mojovammat kun täällä nyt puolustelee. ihan totta mua ei haittaa mitä ajattelette. moni muu ajattelee toisin. :D
-
Itse o.en vielä tuore höyrettelijä enkä esim. Täst kaupast oo ehtinyt tilaamaan mitään joten ne kylkiäisetkin jäänyt saamatta. Tuollainen virhe vaan voi sattua mille kaupalle tahansa, sen korjaaminen sitten onkin se juttu. Mut kuten jo totesin, jos sulle on rahat luvattu palauttaa ni eikö se riitä?
-
Mä en nyt käsitä mikä tossa nyt sulla on niin vaikeeta; OK, ottaahan se päähän, kun tulee väärää tavaraa, mutta vahinkoja sattuu kaikille.
Yleensä jos tulee väärää tavaraa, ollaan yhteydessä myyjään (kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa) ja myyjä ohjeistaa jatkotoimenpiteissä (kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa). Yleensä tämä tie johtaa tavaran lähettämiseen myyjälle (maksuttomana asiakaspalautuksena) ja myyjän saatua ja tarkastettua väärin lähetetty tavara lähetetään tilattu tuote mahdollisen pahoittelun/hyvityksen kera tilaajalle. Näin ei kuitenkaan käynyt, kun ilmeisesti näit tarpeellisemmaksi olla palauttamatta tuotteita ja tulla lyttäämään ko. kauppias julkisella foorumilla, kuin saada asia hoidettua kunnialla loppuun?
Vai pitäisikö mielestäsi myyjän lähettää oikea tilaus ennen kuin on mitään takeita saada tavaroita takaisin? Palauttaa rahasi ja antaa sinun pitää tavaratkin? Vai mitä tässä nyt oikein haetaan, koska jos nyt oikein pykälien mukaan asiaa katsellaan, niin asiakkaan tulee palauttaa väärä tilaus (maksutta, eli käytännössä asiakaspalautuksena, tai siten, että postimaksu hyvitetään asiakkaalle, mutta ei suinkaan etukäteen) ja myyjällä on oikeus tarkistaa tuotteiden myyntikelpoisuus/käyttämättömyys ennen kuin asiakkaalle lähetetään lisää tavaraa tai palautetaan rahoja?
Ps. Niin ja itse en ole ko. paikasta mitään kaupantekijäisiä tms. saanut, hyvää asiakaspalvelua ja nopeaa toimitusta kylläkin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
Itse o.en vielä tuore höyrettelijä enkä esim. Täst kaupast oo ehtinyt tilaamaan mitään joten ne kylkiäisetkin jäänyt saamatta. Tuollainen virhe vaan voi sattua mille kaupalle tahansa, sen korjaaminen sitten onkin se juttu. Mut kuten jo totesin, jos sulle on rahat luvattu palauttaa ni eikö se riitä?
sitten riittää kun raha on tililläni tai että edes saisin vastauksen milloin se siellä mahdollisesti on.
en halua ajella ympäri kyliä toisten autoilla postittamassa tuon kaupan lähetyksiä omasta pussista.
toisilla ei välttämättä ole aina sitä rahaa sen vertaa että voi tehdä saman ostoksen kahteen kertaan tietona että saa sitten toisesta rahansa JOSKUS. (viitaten siihen että joudun ostamaan nyt samat asiat toisaalta uudelleen)
joku voi tarvia sen toisen rahan esim. ruokakauppaan... onneksi minulla ei ole juuri nyt sellainen hätä. toisilla voi olla ja varmasti onkin. kaikki eivät ryve rahassa. mutta se ei tee heistä yhtään sen huonommassa arvossa olevia kuluttajia.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Mä en nyt käsitä mikä tossa nyt sulla on niin vaikeeta; OK, ottaahan se päähän, kun tulee väärää tavaraa, mutta vahinkoja sattuu kaikille.
Yleensä jos tulee väärää tavaraa, ollaan yhteydessä myyjään (kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa) ja myyjä ohjeistaa jatkotoimenpiteissä (kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa). Yleensä tämä tie johtaa tavaran lähettämiseen myyjälle (maksuttomana asiakaspalautuksena) ja myyjän saatua ja tarkastettua väärin lähetetty tavara lähetetään tilattu tuote mahdollisen pahoittelun/hyvityksen kera tilaajalle. Näin ei kuitenkaan käynyt, kun ilmeisesti näit tarpeellisemmaksi olla palauttamatta tuotteita ja tulla lyttäämään ko. kauppias julkisella foorumilla, kuin saada asia hoidettua kunnialla loppuun?
Vai pitäisikö mielestäsi myyjän lähettää oikea tilaus ennen kuin on mitään takeita saada tavaroita takaisin? Palauttaa rahasi ja antaa sinun pitää tavaratkin? Vai mitä tässä nyt oikein haetaan, koska jos nyt oikein pykälien mukaan asiaa katsellaan, niin asiakkaan tulee palauttaa väärä tilaus (maksutta, eli käytännössä asiakaspalautuksena, tai siten, että postimaksu hyvitetään asiakkaalle, mutta ei suinkaan etukäteen) ja myyjällä on oikeus tarkistaa tuotteiden myyntikelpoisuus/käyttämättömyys ennen kuin asiakkaalle lähetetään lisää tavaraa tai palautetaan rahoja?
Ps. Niin ja itse en ole ko. paikasta mitään kaupantekijäisiä tms. saanut, hyvää asiakaspalvelua ja nopeaa toimitusta kylläkin.
joo muttakun myyjä sanoo lähetä takaisin kauppaan tai jopa että lähetä sille jonka se piti alunperinkin saada (oletan että olet lukenut myös aikaisemmat viestit tästä aiheesta ja tiedät sen seikan että tässä meni 2 eri asiakkaan postit sekaisin keskenään)
niin mistä ihmeestä kauppa tietää että tämä toinen osapuoli on saanut tavaransa minun lähetettyä ne hänelle jotta voivat palauttaa rahani minulle?????
entäs tämä toinen osapuoli siinä tapauksessa sitten. häntä ei ilmeisesti ole edes tavoitettu. hänen tilauksensa on menossa poste restantena. minä lähetän tuon paketin hänelle ja kas hänellä onkin kaksi pakettia tavaraa. minun sekä omansa.
ei tässä oo mitään järkeä????? :o
ja asiakaspalautus on ilmainen joo. kuten sanoin tästä kuitenkin aiheutuu muitakin kuluja ei mun ulkooven vieressä ole postilaatikkoa maaseudulla jossa asun on asiat toisin kuin kaupungissa jossa kaikki on edessä kun ovesta ulos astuu. lisäksi kuljen toisen henkilön kyydillä enkä ajatuksen voimalla.
-
Kumma juttu, kun meitä jotka olemme olleet jo kuukausia sähkötupakan varassa tullaan puskista neuvomaan.
Kyllä jo kohtuullisen pitkän elon aikana on saanut hyvää ja huonoa kauppapalvelua, mutta tästä nimenomaisesta tapauksesta on nyt väännetty
oikein muhkea härkänen.
Eikös jo lähes ensimmäisessä postauksessa foorumille menty raastupaan :D
Kohtuullista bullshittiä alkaa olla jo.
Kohta jo toivoo, että luuta lakaisee nää hitoille...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
sitten riittää kun raha on tililläni tai että edes saisin vastauksen milloin se siellä mahdollisesti on.
en halua ajella ympäri kyliä toisten autoilla postittamassa tuon kaupan lähetyksiä omasta pussista.
toisilla ei välttämättä ole aina sitä rahaa sen vertaa että voi tehdä saman ostoksen kahteen kertaan tietona että saa sitten toisesta rahansa JOSKUS. (viitaten siihen että joudun ostamaan nyt samat asiat toisaalta uudelleen)
joku voi tarvia sen toisen rahan esim. ruokakauppaan... onneksi minulla ei ole juuri nyt sellainen hätä. toisilla voi olla ja varmasti onkin. kaikki eivät ryve rahassa. mutta se ei tee heistä yhtään sen huonommassa arvossa olevia kuluttajia.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
joo muttakun myyjä sanoo lähetä takaisin kauppaan tai jopa että lähetä sille jonka se piti alunperinkin saada (oletan että olet lukenut myös aikaisemmat viestit tästä aiheesta ja tiedät sen seikan että tässä meni 2 eri asiakkaan postit sekaisin keskenään)
niin mistä ihmeestä kauppa tietää että tämä toinen osapuoli on saanut tavaransa minun lähetettyä ne hänelle jotta voivat palauttaa rahani minulle?????
entäs tämä toinen osapuoli siinä tapauksessa sitten. häntä ei ilmeisesti ole edes tavoitettu. hänen tilauksensa on menossa poste restantena. minä lähetän tuon paketin hänelle ja kas hänellä onkin kaksi pakettia tavaraa. minun sekä omansa.
ei tässä oo mitään järkeä????? :o
ja asiakaspalautus on ilmainen joo. kuten sanoin tästä kuitenkin aiheutuu muitakin kuluja ei mun ulkooven vieressä ole postilaatikkoa maaseudulla jossa asun on asiat toisin kuin kaupungissa jossa kaikki on edessä kun ovesta ulos astuu. lisäksi kuljen toisen henkilön kyydillä enkä ajatuksen voimalla. asiassa ei ole ongelmaa kunhan saan kulukorvauksen ensin. ja joka päivän kun sitä odotan odottaa toinenkin osapuoli pakettiaan. tai onhan hänellä se minun pakettini.
-
Lupasin jo itselle olla kommentoimatta mutta mutta.. Samaa mieltä Ves@n kanssa, luudalle hommia. Mun mielest ei kauppiaalla ole väärän lähetyksen jälkeen muuta vaihtoehtoa kun ehdottaa palautusta tai maksaa rahat takaisin, tietysti vasta kun väärät tavarat palautettu. Mites muuten luulet jonkun muun kaupan tälläisen asian hoitavan? Palauttaa se muillekkin pitää, toki asiakaspalautuksena kuluitta. Jos sinne lähimpään postiin on vaikea/ kallis mennä pitää harkita nettikauppojen korvaamista jollakin muulla, koska vahinkoja tulee varmasti jatkossakin. UGH.
-
Rupee itelläkin keittämään tässä ihan vaan lukiessa apinan kirjotuksia (osunut nimimerkki kyllä kohilleen). Ei luulis asian olevan niin pirun vaikea ymmärtää! Kirjotat vaan siihen paketin päälle että "asiakaspalautus" ja viet sen postilootaan. Eiköhän homma ole selvä kun myyjä saa tuon takaisin. Saat sitten rahasi takaisin tai lähettävät oikeat tavarat.
-
Eihän se kauppiaan syy ole, jos asiakkaalla ei ole kulkumahdollisuuksia. Ja tosiaan, oli kyseessä ihan mikä tahansa verkkokauppa, niin virheitä sattuu!
Mun mielestä tää juttu saa nyt loppua ja keskityttäisiin vaan ihan asiallisiin juttuihin.
-
Eikös Jussi kuitenkin luvannut homman hoitaa, kun kotimaahan tulee.
Turhahan tästä on enään narista, vai pitäiskö meidän muiden laittaa hattu kiertämään...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ves@
Turhahan tästä on enään narista, vai pitäiskö meidän muiden laittaa hattu kiertämään...
Meinaatko tosiaan laittaa hatun kiertämään tolle tyypille? :o
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ves@
Tilinro: vaan esil, voin laittaa muutaman eken!
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
Lupasin jo itselle olla kommentoimatta mutta mutta.. Samaa mieltä Ves@n kanssa, luudalle hommia. Mun mielest ei kauopiaalla ole väärän lähetyksen jälkeen muuta vaihtoehtoa kun ehdottaa palautusta tai maksaa rahat takaisin, tietysti vasta kun väärät tavarat palautettu. Mites muuten kuulet jonkun muun kaupan tälläisen asian hoitavan? Palauttaa se muillekkin pitää, to,i asiakasoalautuksena kuluitta. Jos sinne lähimpään postiin on vaikea/ kallis mennä pitää harkita nettikauppojen korvaamusta jollakin muulla, koska vahinkoja tulee varmasti jatkossakin. UGH.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ves@
Kumma juttu, kun meitä jotka olemme olleet jo kuukausia sähkötupakan varassa tullaan puskista neuvomaan.
Kyllä jo kohtuullisen pitkän elon aikana on saanut hyvää ja huonoa kauppapalvelua, mutta tästä nimenomaisesta tapauksesta on nyt väännetty
oikein muhkea härkänen.
Eikös jo lähes ensimmäisessä postauksessa foorumille menty raastupaan :D
Kohtuullista bullshittiä alkaa olla jo.
Kohta jo toivoo, että luuta lakaisee nää hitoille...
pitää palauttaa ensin kauppaan.. joo o muttakun
olen monessa viestissäni kertonut että kauppias on toivonut minun lähettävän minulla olevat tuotteet SUORAAN sille jolle ne oli tarkoitettukin.
minulla on siis toisen henkilön tuotteet ja ostokuitti osoitteineen.
kuoressa vain oli minun osoitteeni ja nimeni.
rikosilmoitus ei ole oikeudenkäynti. tarkoituksenani oli pistää vauhtia asiaan. ja rikosilmoitus/kuluttajan suoja kyllä minä uskon että tarpeen vaatiessa minut ohjataan oikeaan osoitteeseen yhtä kaikki. mieluummin hoitaisinkin asian nätisti niinkuin olen kauppaan kirjoittanutkin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
DeLaHoya
Meinaatko tosiaan laittaa hatun kiertämään tolle tyypille? :o
Tarpeeseen saattais kyllä tulla, mutta jätetään väliin tälläkertaa :D
Ihanaa saissea :D :D :D
-
Etkös ole itsekin sanonut, että kauppias pyysi joko palauttamaan tai lähettämään oikeaan osoitteeseen? Miksi et siis voinut maksuttomana asiakaspalautuksena laittaa takaisin kauppaan?
"mieluummin hoitaisinkin asian nätisti" miksi siis et ole näin tehnyt, vaan tullut mustamaalaamaan ko. firmaa?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
DeLaHoya
Rupee itelläkin keittämään tässä ihan vaan lukiessa apinan kirjotuksia (osunut nimimerkki kyllä kohilleen). Ei luulis asian olevan niin pirun vaikea ymmärtää! Kirjotat vaan siihen paketin päälle että "asiakaspalautus" ja viet sen postilootaan. Eiköhän homma ole selvä kun myyjä saa tuon takaisin. Saat sitten rahasi takaisin tai lähettävät oikeat tavarat.
salli mun nauraa.
ja mikä siinä on niin vaikea lukea tuota kirjoittamaani kohtaa
KAUPPIAS TOIVOO MINUN LÄHETTÄVÄN MINULLA OLEVAN TUOTTEEN SEN OIKEALLE OSTAJALLE.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ves@
Tarpeeseen saattais kyllä tulla, mutta jätetään väliin tälläkertaa :D
Ihanaa saissea :D :D :D
On todellakin! Tulee oikein hyvälle mielelle näin lauantaina :esmoke:
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
Mites muuten luulet jonkun muun kaupan tälläisen asian hoitavan?
Ko. tapaukseen en kommentoi edes puolella sanalla, vaan tähän nimenomaiseen kirjoitukseesi ja lainattuun kysymykseesi:
Case: Posti kuppasi ajoissa lähetettyä lähetystä - myöhästyminen.
Solution: Nimeltä mainitsematon kauppias toi henkilökohtaisesti korvaavan tuotteen minulle, ilmaiseksi. Postin kautta lähetetty lähetys tulee kun tulee jääden minulle, ei palautuksia.
Jokainen muodostakoot mielipiteensä miten haluaa, minä teen sen omien kokemusteni perusteella :esmoke: Mielestäni näin yleisesti asioiden sujumiseen vaikuttaa huomattavasti asenne jolla itse lähdet asiaa ratkomaan.
Ps. Kerkeisikö Mr. Luuponen paikalle hillitsemään tätä ah-niin-ihanan riemukasta puintia? :police:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Etkös ole itsekin sanonut, että kauppias pyysi joko palauttamaan tai lähettämään oikeaan osoitteeseen?
Ja tais Jussikin mainita saman vähän aikaa sitten... Millä ihmeellä apina sai ton väännettyä niin, että on vain se yksi vaihtoehto, eli lähettää tuotteet vain sille toiselle?? Jos mulle olis noin käyny, nii olisin laittanu vaan asiakaspalautuksena takasi ja odotellu oikeita tuotteita ihan rauhassa. Kummallista meininkiä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Muhnu
Kummallista meininkiä.
Aamen.
Tuntuu vain joillain ihmisillä olevan uskomaton taito saada kaikesta tehtyä mahdollisimman hankalaa..
Eipä siinä, varmaan tämän hetken viihdyttävin ketju tällä foorumilla. :D
http://i800.photobucket.com/albums/y.../popcorn-1.gif
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
DeLaHoya
Kirjotat vaan siihen paketin päälle että "asiakaspalautus" ja viet sen postilootaan.
En tiedä onko tuo diili pakollinen kauppiaan/myyjän tehdä....
@Posti.fi : Asiakaspalautus
Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuote lähettäjälle.
Palauttajalle maksuton asiakaspalautus edellyttää lähettäjäyrityksen ja Itellan välistä erillistä sopimusta.
Käsittääkseni ihan kaikki puljut eivät tuota diiliä ole tehneet / ei onnistu noinvain...