Ei noi matskut nyt niin, kuori on ehkä 20 senttiä ja muuta roinaa pyörii aina nurkissa, vituttaa ihan periaatteesta. Mähän askartelin ja paskartelin ite kirjekuoreni jo 11 vanhana ku kirjottelin rakkauskirjeitä. (:
Printable View
Ei noi matskut nyt niin, kuori on ehkä 20 senttiä ja muuta roinaa pyörii aina nurkissa, vituttaa ihan periaatteesta. Mähän askartelin ja paskartelin ite kirjekuoreni jo 11 vanhana ku kirjottelin rakkauskirjeitä. (:
Vaikea ottaa kantaa työttömyyteen, koska en ole koskaan ollut työtön. Olen kyllä jakanut lehtiä, myynyt ja hyllyttänyt varaosia autoihin, toiminut siivoojana, tehnyt hautakiviä, ollut lastentarhassa töissä (tässä jobissa olin vain 4kk), ollut lähihoitajana ja nyt ollaan vartiointialalla. Kaikenlaista hommaa on tullut tehtyä, mutta ei se miestä pahentanut. Kaksi viimeistä homma on vaatinut koulutuksen, mutta muuten on kelvannut hyvä asenne.
Käräjille kutsu, fy fan.
No mitäs helvettiä?
Vähän sitä sun tätä.
En viitti täällä ruotia asiaa koska voipi olla tuttuja ja aion mahdollisimman hissukseen hoitaa homman alta pois.
Syytetty ei joudu antamaan valaa, koska itsekriminoitisuoja estää sen. Ei voida vaatia sua puhumaan sellaista, mikä aiheuttaisi sulle hankaluuksia. Itsekriminoitisuoja alkaa esitutkinnassa ja jatkuu oikeuteen saakka. Esitutkinnan aikana olet velvoitettu ainoastaan antamaan henkilötietosi ja sormenjäljet, dna:n...muuten voit vaieta tai sanoa, että: "en kommentoi". On syyttäjän tehtävä löytää todisteet sinua vastaan.
Asian ruotiminen julkisella sivustolla on todellakin nou nou. Toivottavasti pidit pään kylmänä esitutkinnan aikana...toisaalta tuomari ei välttämättä edes lue esitutkinnasta tullutta pöytäkirjaa, koska juttuja sataa taivaan täydeltä ja oikeuden tarkoitus on ottaa selkoa asiasta suullisesti. Tärkeämpää on omaa esiintyminen oikeudessa ja mahdollisten todisteiden kuunteleminen...eli löytyykö sieltä oikeasti jotain vai onko ihan tuulesta temmattua. Jos todistaja valehtelee niin puolustus pystyy hiillostamaan aika hyvin tyyppiä.
Hyvä tietää, tänks!
Kannattaa se ottaa huomioon, että jos on vedenpitävät todisteet ja tuomio on tulossa niin puhumisella voi saada itselleen lyhyemmän tuomion.
Ei saa pienempää tuomiota. Sellaista osuutta lakiin kyllä ollaan tekemässä tai suunnittelemassa.
Ehkä se on sitten vain sanahelinää, mutta oon mä useamman kerran kuullu lauseen "koska XXX on osaltaan auttanut asian selvittämisessä" jolla on viitattu siihen, että se on otettu tuomiossa huomioon.
Lähdin muuten olettamaan, että kyseessä on rikosasia siitä, että nimike on syytetty (vastaaja). Oletko pyytänyt jo kaikki esitutkintapöytäkirja itsellesi luettavaksi? Jos kyseessä on riita-asia niin se on ihan oma juttunsa...siellä tarvitsee jo puhua totta kun valalle joutuu.
Heittäisin tähän väliin kyllä sellaisen "legendan" että tuomari ja lautamiehet nimenomaan vertaa onko tarina muuttunut esitutkinnan jälkeen kun on istunto. Jos kuulusteluissa sanoo että A ja istunnossa kysyttäessä samaa vastaa B joutuu varmasti epäluotettavaan valoon.
Helinää se vaan on :) Voidaan yleisesti huomioida, että vastaaja auttoi jutun selvittämisessä, mutta pienempää tuomioita ei sieltä heru.
Syyttäjä kyllä huomioi sen, että onko tarina muuttunut. Useat tuomarit lähtevät siitä liikkeelle, että tutkintapöytäkirjojen lukeminen toisi heille ennakkoasenteen juttuun. Lautamiehet ei sellaisia lappuja edes saa luettavakseen etukäteen.
"Syytetyn tai asianomistajan ei siis missään nimessä pidä luottaa siihen että tuomari olisi lukenut esitutkintapöytäkirjat ennen oikeusistuntoa ja tuntisi tapauksen. Tämä on kyllä sekä asianomistajan että syytetyn vastuulla. Heidän tulisi käydä aineisto läpi tarkkaan ja olla valmiit osoittamaan sen puutteet oikeudessa. Syyttäjä on periaatteessa ainoa jonka intresseihin ja velvollisuuteen kuuluu esitutkinta-aineiston huolellinen läpikäynti. Sen perusteellahan syyte on nostettu. Syyttäjätkin ovat kuitenkin usein unohtaneet jo koko jutun kun se vihdoin ehtii oikeuskäsittelyyn. Jos heillä on paljon juttuja ajettavanaan, niin tuskin he kovin perusteellisesti ehtivät tutustua esitutkinta-aineistoon."
Tuolta löytyy hemmetin hyvät ohjeet oikeuteen: Käräjäoikeuskäsikirja
Kyllä ne niitä Vertailee viimeistään, jälkikäteen ja kuuntelee nauhat mitä kukakin on salissa puhunut jos ei heti juttu tunnu selvältä.
Tarina muuttuu melkein väkisin, koska toisinaan aikaväli on suuri, että muisti alkaa pätkimään. Esitutkinnassa tehdyt lausunnot eivät ole kiveen kirjoitettu. Olet ehkä jäsennellyt asiaan paremmalla ajalla tai jotain vastaavaa.
Muutamissa haastatteluissa olen ollut ja jokaisessa olen alussa kysynyt, missä asemassa minua kuullaan? A) asianomistaja B) Vastaaja C) Todistaja...muita virallisia vaihtoehtoja ei ole, enkä hyväksy mitään muuta kuin viralliset. Noh, menee nyt aika jauhamiseksi...sori!
Meneehän tämä, mutta pakko jatkaa ot ainakin vielä sen verran että mun mielestä viranomaisen tulee ilmoittaa kyselemättä, automaattisesti missä asemassa sinua kuullaan :D Jos on totta puhunut kuultaessa niin se tarinahan ei kovin voimakkaasti muutu? Tai ainakaan ei pitäisi... :laugh:
Ei välttämättä se tarina, mutta sen "ulkoasu." Ite olin just tuossa kesällä todistajana yhessä tapauksessa, joka oli sattunu vajaa vuotta aikaisemmin. Siellä nimenomaan kehotettiin vastaamaan sen perusteella, miten asian SILLÄ HETKELLÄ muisti, eikä sen perusteella mitä oli esitutkinnan aikana sanonu. Hauskasti meni, meitä kolme todisti nähneensä ja silti vastaaja sai syyttömän paperit todisteiden puuttuessa... o.O
Joo. Ja sitten kun kerrot saman tarinan kolmesti ja silti joudut korjaamaan 75% pöytäkirjasta. Ite en oikein voinu kieltäytyä, kun oli tuo työn mukanaan tuoma velvollisuus.. Perkele.
Breaking Badin viimeinen jakso tuli katottua :crying:
Miks kaiken hyvän pitää loppua?!
tilasin rullakebabin tunti sitte missä pelaa prkl X-(
Mul on kaikki. :p
camry jaksaa :)
camryhän on hyvä peli pellit vaan lähtee ympäriltä :)
Taas saikulla.
Lisäksi joku edellinen säätäjä on pilannut kaikki alle 2mm terät käyttämällä niitä liian kovaan metalliin. Haluaako joku Herwoodin tienoilla asuva täräyttää tuon Agan ilmareikää isommaksi?
Tein vaihtokaupat Djschtiel nimisen henkilön kanssa. Lähetin tavarat mutta takasinpäin en saanut mitään.
Jossain vaiheessa tää tyyppi lupas lähettää uudestaan kamat mut ei oo näkyny. Tyhjiä lupauksia vaan.
Tää koko juttu alko reilu 2kk sitte vai kolme? onneks en menettäny ku dreamin ja visionin.
Kannattaa varoa jos ko. Henkilön kanssa tekee kauppoja.
No voehan vitalis! Kyllä tällaiset tapaukset pitäis kitkeä foorumilta mahd. pian pois. Tää nyt kuitenkin on luottamuspeliä tää kaupankäynti, et tulee se mitä luvataan, maksetaan niinkuin sovitaan. Ei täällä kauheesti voi ruveta itse soveltaan sääntöjä mieleisekseeen.
Tässä yks kaveri (Sami Sinisalo) jonka on pareet pysyä poissa täältä: https://www.facebook.com/photo.php?f...levant_count=1
Itselläni ollut onneksi mainioita kauppakumppaneita ja onpa tosta palautteen annostakin jotain hyötyä :)
Ei helvetti eikö ne ole tällekkään saanu mitään hoitoa järjestettyä :facepalm: Muistelisin että tuo sami on vuos tolkulla jo harrastanu tuota huijaamista vaikka sillä ei oo ikääkään paljoa mitään. On siitä nyt ainakin jokunen vuos jo ku se oli kusettanu ihmisiä huuto.netissä ja muissa palveluissa myymällä olematontan tavaraa usealla tuhannella eurolla.
Helvuta kun rupeaa jo pikku hiljaa ottamaan päähä: viimeisen kuukauden tilauksista peräti neljässä ollut jotain sanottavaa - osa tuotteista puuttunut tahi ollut viallisia. Ei ole ikinä tätä ennen ollut mitään huomautettavaa yhdestäkään tilauksesata.
Osa kauppiaista sentään korjasi tilanteen hieman mallikkaammin kuin toiset...
Olisko mitään ideaa samantyylisessä kauppapalaute hässäkässä kuin esim. Huuto.fi:ssä? Esim. säie, mihin voi mennä kehumaan hyvää kauppaa ja toinen missä voi antaa risuja? Helpottais huomattavasti meidän uusien räkänokkienkin elämää :thumbup: