Kiitti! Onhan tässä onneks joulukuun loppuun aikaa, niin voishan tuota tilata kokeiluun alkuun, ja katsoa tilaanko sitten isomman erän. Mites kannattaako nää pohjat, joissa niksaa vaikka sen 3mg pakastaa, vai kuinka kauan ne säilyy avaamisesta?
Printable View
Tai niin no kyllähän litran ehtii käyttää avattuna ennen kuin menee huonoksi. lols
Mitä mieltä porukat ois velocitystä tulis istick 200w kylkeen
Miksi setupien langat (vastukset) kierretään usein tiiviiksi "jouseksi" ja välillä väljäksi "jouseksi" ? Jos ymmärsitte mitä tarkoitan..?
Tuota itsekin pähkäilin. Jostakin löysin termin "spaced coil", lieneekö se sitten tuo väljä jousi. Youtubesta löytyy videoita ko. käämin tekemisestä, mutta ainakin mun silmään näyttävät melkein samalta kuin tiukka jousi. Vai olisiko niin, että spaced coilissa kiepit eivät koskettaisi toisiaan.
Spaced on juuri se harva, jossa lanka ei toista kohtaa. Micro- ja macro coil sitten tiukkaan kiepitettyjä, micro alle 3mm, macro yli. Joku muu saa kertoa miksi, taitaa olla enempi makuasia. Itse väkerrän yleensä spacedin, tuntuu kestävän pimpulat kauemmin.
Mulla on nyt käytössä kangertechin subtank plus ja siinä oli alkuperäisenä sellainen "harva jousi" setuppi lanka. Annoin sen olla ja laitoin siihen pumpulin ja toimii kyllä tosi hyvin tämä setuppi. Oikein hyvät höyryt jo 12 watilla. Toivottavasti joku nyt osais tietämätöntä neuvoa että miksi ja miten se lanka pitäisi kääriä? Tiukkaan vaiko väljään kieppiin? :)
Taisit benji vastata itsellesi tuossa :D Jos se toimii hyvin, niin eikös se ole siinä. Tämä siis näin täydellisen amatöörin ja aloittelijan syvällä rintaäänellä...
Microcoililla saa vähän kosteammat löylyt ja makuakin irtoavinaan napsun enemmän, tosin ei hirveästi ole eroa.Tämä ei ole sitten mitään muuta kuin mun oma mielipide, joku toinen voi/saa olla eri mieltä. :)
Microcoili lämpenee hiukan hitaammin kuin spaced coil. Maussa normilangoilla kaulan ottaa micro, clapton langalla tykkään enemmän spaced coilista. Joku myös sanoi että microt ja makrot paskastuu nopeammin kuin spaced, mutta empä omalla kohdalla ole huomannut. Tehkää semmoinen käämi minkä osaatte ja mistä tykkäätte, vaikka kivahan noilla on leikkiä. :)
Spaced coil tehdään myös silloin, kun käytetään lämpösäätöä, eli esim nikkelilangalle. Kyseistä lankaa ei voi hehkutella hot spottien varalta, joten spaced coil on turvallinen ratkaisu. En tosin itse pidä lämpösäätöhommia tarpeellisena puuhastelua, mutta sitähän kukaan ei kysynytkään.
Se nyt on tullut todettua jo että watit ja vg/pg suhde on tärkeää. Pumpulit on mulle vielä toistaiseksi hepreaa. Mutta pikkuhiljaa tässä oppii :) P.S. Lämpösäädöt saa vielä toistaiseksi jäädä tulevaisuuteen... :D
gearbestistä tilausta tekemässä.. mikä ois toimivaa pumpulia ym mitä laittais tulemaan mukana? käytössä ollut obs crius ja kaupan perus pumpuli. jos parempaa löytyisi ?