Toivottavasti sama itku ei ala täällä kun monella muulla foorumilla, että kaikki työttömät ovat lusmuja joita työnteko ei kiinnosta. Suomessa on kuitenkin vajaa 200k työtöntä ja tällä hetkellä mol.fi:ssä on vapaita paikkoja karvan alle 11000.
Printable View
Toivottavasti sama itku ei ala täällä kun monella muulla foorumilla, että kaikki työttömät ovat lusmuja joita työnteko ei kiinnosta. Suomessa on kuitenkin vajaa 200k työtöntä ja tällä hetkellä mol.fi:ssä on vapaita paikkoja karvan alle 11000.
Itselläkin uhkaa jo eläkkeelle pääsy jo koulunpenkiltä päästyä ja siksi tässä yritän "omatoimisesti" pitää itseni kiinni työelämässä.
Tekee vaan rauhallisempaan tahtiin ja hieman lyhempiä työrupeamia kerralla, niin hyvin pysyy muiden mukana :)
Ei toki kaikki työttömät ole näitä ketkä saa verisuonet paukkumaan. On niitäkin, jotka oikeasti yrittävät ja niitä jotka oikesti eivät pysty ja tarvitsevat tukea. Heille se tuki kuuluisi, ei näille uus avuttomille isäm maan toivoille joita ei vaan kiinnosta.
Ps. Mollissa on vain osa työpaikoista, on noin 100 muutakin kanavaa. Työnhaussa myös oma-aloitteisuudesta on harvoin haittaa ;)
Tuo mol nyt oli vain tuommoinen kärjistetty esimerkki, työttömiä on kuitenkin moninkertaisesti enemmän kuin työpaikkoja.
Tuossa tuli kirjoitettua pieni romaani edittinä jonka lumia hukkasi, joten lyhennettynä nyt sanon. Omasta mielestä työttömyys ei ole mikään merkki siittä, että olisi jotenkin laiska/tyhmä/pummi. Kuten ktdd kun sanoi Suomen työpaikat on aika finaalissa kun kaikki ulkoistetan Kiinaan ja tuotetaan ulkomailla alihankijoilla ja firmat kaatuvat. Jokainen ihminen on yhtä arvokas oli sitten pankinjohtaja tai sitten leipäjonossa.
oon edelleen sitä mieltä että yksittäisen ihmisen työtaakkaa pitää pienentää ja työt jakaa useammalle pienemmissä määrissä. näin saatais isompi määrä työssäkäyviä, terveempiä ja onnellisempia kansalaisia. mut kuka, päättävässä asemassa oleva, oikeasti haluaa terveitä ja onnellisia kansalaisia? elämän kuuluu olla perseestä.
Elämähän on valintoja ;) Niin kai se on :confused: Mutta kyllä se on mielestäni, myös lähtö kuopista myös kiinni. Jos rahalla saa muutaman kierroksen etu matkaa, niin sitä ei laillisin keinoin kiinni saa.
itsehän ollaan perheen kanssa tällä hetkellä tilenteessa,että jää 150€ enemmän rahaa käteen,kuin sossusta saataisiin 11h 6krt viikos teen töitä.
Juu töitä on tai ei ole. Eipä se työttömän elämä niin herkkua ole että sitä kadehtisin. Pitääkö sitten työn vuoksi tehdä jotain mikä ei kiinnosta pätkän vertaa? Nuorille kyllä pitäisi tehdä helpoksi ja kannattavaksi kokeilla työelämää että löytyy se oma ala. Itseä ärsyttää enemmän tekeminen tekemisen vuoksi että olisi kelvollinen yhteiskunnan jäsen. Täytyy valittaa että voi voi kun on hommaa että katsotaan päteväksi duunariksi. Ei siinä kyllähän se hyvää kuntoilua paasata sahalla lankkuja 12h päivässä eikä se nyt nuorena ollut pahakaan rasti kun alkuun pääsi. Mutta täytyyhän työelämänkin tukea ihmisiä eikä niin että ihmisten on pärjättävä siinä tai kortistoon. Ellei kaikki pärjää mc donaldsin hampparinpaistajana tai tehtaalla niin ei sen pitäisi tarkoittaa ettei sovellu työelämään. Ainahan yrittäjät kovan duunarin työllistää kuka ei sairasta ja kenellä ei ole muuta elämää.
Ja miksi pitäisi sanoa ettei sosiaalituet tai työttömyystuki ole tulonlähde. Onhan se ellei muuta tulonlähdettä ole. Miksi työttömän duunarin pitäisi hävetä että saa tukia. Asioita hoitaa paljon henkilöitä ketkä saa siitä työstä hyvän korvauksen, kuten kansanedustajat. Tuo on vain kylmää faktaa että joillekkin löytyy töitä ja kaikille ei. Armanin jengijakso kuvasi kanssa tilannetta hyvin. Jos syntyy slummin puolelle ei ole töitä. Toisella puolen valtatietä kaikki rullasi "hienosti".
Omasta puolesta hienoa että aukeaa rehellinen keskustelu paljon saat euroja kun makaat kotona vs paljon saat kun käyt töissä. Pitääkö töihin pakottaa ja potkia ihmisiä vaikka kadulle elleivät työllisty. Toki työtön rahoittaa myös vuokranantajaa kun maksaa tukiaisilla vuokraa. Että vuokranantajahan se vie suurimman osan tukirahoista. Se on fakta ettei tuilla elävä rahoja säästele, kaikki menee kiertoon.
kyllä ittellä ainakin on tällähetkellä semmonen tilanne että tekisin työtä kun työtä mielummin kun ottaisin joka päivä tusinan kieltäviä vastauksia työnhakulomakkeisiin mitä on lähettäny. Aluksi kun joutu työttömäksi nii olin sillain että haen ainoastaan työpaikkoihin mitkä kiinnostaa mutta nyt kun ollut jo jonkin aikaa työttömänä nii mulle kelpais ihan mikä vaan. Kyllä mua ainakin aina hävettää viedä sossuun lappuja että saa rahaa, en tiedä miksi. Myös ihan välillä vituttaa se paperihomma siinä tuen hakemisessa, kun jos vaikka puuttuu tiedoista se että sä olet lainannut edellisessä kuussa joltain 20 e niin jo siitä nabistaan että se on selvittämätön tulo ja mitään ei makseta ennenku se tulos on selvitetty.
15 hakemusta työharjoitteluun tässä 6vk aikana ja 2 vastausta... On se ihanaa kun ei edes sähköpostiin viitsitä vastata kun joku tarjoaa ilmaista työvoimaa. Koulu jatkuu tammikuussa joten olen koulun kirjoilla = ei rahaa mistään sossuista/keloista, omistus asunto tuo ihana punainen vaate kaikille tukia jakaville yksiköille. Ilmeisesti olen kroisos koska pankkitili näyttää kymmeniä tuhansia miinusta. Pitäis vissii myydä kämppä pois ja muuttaa vuokralle pienempään kämppään josta maksais 100 enemmän kuussa kun nyt lyhennän lainaa että olisin parempi kansalainen. Vittu.
E. lisättäköön vielä että mehän ollaan rikkaita ja näin ollen ei mahdollista hakea asumistukea koska ansiot avon kanssa yhteensä on yli 1400 kuussa ( vai oliko 1600 en muista) Vittu 2 työtöntä tienaa tuilla enemmän kuussa ku me ja saa viel asumistukea...
Usein kuulee sanottavan "loisii perkele, ojaa kaivaan tai risusavottaan vaan". Kannattaa kokeilla ja varmistaa ettei käy kuin kaverille. Autteli mettätalkoissa kun halus vähän tuntumaa. No, pikku haverin jälkeen loppu tuet ja syytettiin vähän muustakin.
Sai "tuntumaa".
4v sitten olin ollut 5kk työttömänä ja pääsin tekemään viikon sairasloman sijaisuuden äiteen työpaikalle niin kuulemma tienasin niin hyvin etten tarvinnut seuraavan 2kk tukia.
Juu omistusasunnon kanssa on kiva kysellä pankilta kuinka paljon maksuja voisi karsia. Se on kanssa suuri häpeän aihe maksella lainoista pelkkiä korkoja :) Että juu kyllä näitä maahan potkimisia on mukavasti ellei töitä ole. Pitää pienen kansalaisen nöyränä ja kiitollisena sitten jos jotain tehtävää yhteiskunnan hyväksi löytyy. Voi vähän korvata sitä taakkaa minkä itse elämisellään kansakunnalle aiheuttaa.
Mitäköhän nuo meidän valitsemat tienaa kk "työstä" joka ainakin meikäläisen näkymästä, on tekemätöntä työtä. Tai ainakin persiilleen mennyttä, jos tuloksia katsoo!
Tuo kyllä kelpaisi mullekin! Ei niinkää työnä! Kun nuo ei puheet vaan teot on ollut meikäläisen ohjenuora.
Pari kautta tuolla puhuis puuta heinää ja nuoleskelis, niin sais eläkkeen ja voi olla jonkun kevyen hyvin palkatun veljeskunnan hommankin jonka valtio maksais!
Työpaikatkin on pienemmillä alueilla välillä kortilla jos ei oo sille alalle koulutusta. Hyvä kun täälläkin oli pari paikkaa joissa ois voinu saada parista eri hommasta työkokemusta niin homma kaatui siihen, ettei ollut aiempaa työkokemusta kyseisestä jututusta. Ja nyt puhutaan herranjumala trukin ajosta :D Oikeesti sääh...
Noh onneksi nykyään saa hypätä töissä 27km päässä (noin 3h arkisin ja lauantaisin 6-7h) öisin työssä. Vaikkakin omallakin paikkakunnalla ois saman firman toinen piste.. Ei muka sieltä löydy vapaita paikkoja ja silti näkee aiva uusia kavereita siellä duunissa aina välillä... Jippii :D
Itella hautoo mun misteriä :(
voi ny jumavitunlauta! ei yhtää toki vituta ku ei mistää löydä munduksen parannettua reseptiä X-( ..... tiivarit olis pöydällä jonossa pohjien kanssa odottamassa sotkemista mutta kun ei niin ei! :banghead::crying:
Vituttaa tämä mouhotus sossun eläteistä. Itse asun paikkakunnalla, jossa on lähes mahdotonta päästä edes työkokeiluun, olen kouluttamaton ja alle 25-vuotias, joten olen tipahtanut toimeentulotuelle, jota saan asumistuen lisäksi 529€ kuukaudessa. Laskujen jälkeen tästä jää ruokaan ja muihin pakollisiin hankintoihin noin 300€, ja tämäkin vain koska asun luultavasti kaupungin halvimmassa yksiössä. Tähän vielä päälle opiskelujen päättyminen kesken mielenterveysongelmien takia, ja on vaikeaa herätä aamulla. Jos joku työssäkäyvä haluaa, niin vaihdetaan ihmeessä paikkoja, niin pääsee itse kokeilemaan mitä helvettiä elämä kädestä suuhun on.
Anteeksi, oli pakko avautua johonkin.
Khaibox sano ittensä irti ja topcäp lähti kävelemään. Kolviahan ei tästä taloudesta löydy että sais johdot takaisin topcäppiin. Nyt sitten mennään EA-mod kloonilla taas hetki...
Laitat lainauspalveluun viestiä jos joku kiltti kajaanilainen omistaisi kolvin :) Tästä
Kolvin saa kaupasta 5-10e.
Menikö siinä joku muuki rikki ku yläkäppi?
Jippii. Pikku migreeni päällä jo kolmatta päivää. Ei toi päänsärky niin vituta, mutta tämä vilkkuminen rupee kyrsiin.
Ettei olis helvetti soikoo flunssaa nyt tulossa kun sain selkäni korjattua... Hohhoijaa.
Ei mitään hämminkiä, sitä vartenhan tää triidi täällä on ;)
Joo, tossa olen ihan samaa mieltä. Ne jotka isoiten ääntä pitää "ELÄÄ MUN RAHOILLA KUIN KROISOS!" yleensä on aika nihkeitä kokeilemaan miltä se kroisoksen elämä tuntuu! Nim. lomalappu tuli 20pvä ennen kun olis liiton rahat alkanut pyöriä... Se oli pitkä lomautus. Toki niitä tuli tuon jälkeenkin, mutta silloin sentään rullasi ansiosidonnainen.
E: Niin ja ihan aiheeseen, niin vittu jos mulla rahaa oikeasti olis, niin keksisin IHAN heti jotain muuta tekemistä kuin mennä jonkun muun käskettäväksi koko illaksi. Olisin perheen kanssa, leikittäisin tyttöä, kokkaisin kaikkea hyvää, käytäis pitkin maailmaa katsomassa mitä se elämä siellä on...Man can dream, man can dream...
Vihje: eliminoi ruokavaliosta E621 eli natriumglutamaatti, hiivauute ja oliko se nyt "maunvahvistaja" vai "maunparantaja" (lähinnä Lidlin tuotteissa) kokonaan. Valmisateriat jne ovat ongelma kun kaikkea ei ole lueteltu tuoteselosteessa, toisaalta itse en niitä syö ollenkaan. Itseltä katosi migreeni lähes kokonaan tuolla muutoksella.
Bonuksena on lautaselle päätyvän lihan parempi laatu kun jää se mekaanisesti irrotettu paska pois.
Pakkohan tuosta on tykätä, jos kerta eshishan voi voittaa!
Tai sitten ei.
Seuraavien vapefestien hitti tuote :laugh:
Niin harmittako ettei voita eshisnaa vai eshisna (ei käyny ilmi ..) Kyllähän diablo arvontaki pisti jurppimaan kun ei taaskaan voittanu vaikka osallistu :)
Lisäisin tuohon vielä keinomakeuttajat (aspartaamit ym), nekin aiheuttaa helposti migreeniä..
Natriumglutamaattia on aika monessa tuotteessa tungettuna; leikkeleissä, liemikuutioissa, valmisruuissa, marinadeissa, sipseissä, mausteissa (aromisuola, mausteseokset)... Kannattaa lukee tuotesisältö tosi tarkkaan!
On sitä ihan kaikkialla muuallakin kuin vain Lidlin tuotteissa ;)
Usein esim. makkarassa sana Aromit sisältää aika paljon... Mut joo, meidän perheessä on jätetty kyseinen tuote kokonaan pari vuotta sitten. Ei ole emäntä enää valittanut päänsärkyä sängyssä. :sarcasm:
hiivauutteelta on vaikea välttyä, mutta pienempi paha se on.
Tiputin ite kaikki keinotekoiset makeutusaineet pois tuossa jokusen vuotta sitten. En nyt ihan sataprosenttisesti, kun niitä nyt löytyy vaikka purkasta. Migreeniä mulla ei oikeestaan koskaan ole ollut teinivuosien muutaman jakson jälkeen, mutta nyt toimii ruuansulatusjärjestelmä niin kuin kuuluu. :teaching: Saattaa johtua kyllä jostain muustakin, mutta eipä tässä nyt ainakaan mitään menetä vissyä juomalla light limujen sijasta.
Aiheeseen harmitus; hampaasta lohkes palanen. Taas, mutta eri hampaasta. Hampilääkärille aikaa varaamaan.
Ensin halutaan ostaa, tarjottu hinta hyväksytään ja maksutiedot annetaan. Sitten pitäiskin saada hintaa alas.
Jos teet tarjouksen, varmista että voit pitää sen. Lue ilmoitus huolella. Mieti haluatko varmasti mistä aiot tarjota.
Nyt on sitten Swan seisonu turhaan pakattuna kuoressa. Pakkausmatsku ja kuori hukkaan. Vittu!
Teippaa vaikka joku mittaan leikattu paperinpala ja kirjoita uusi osoite. Jos haluut käyttää kirjekuoren uusiksi, leikkaa lyhyt pääty siisisti ja tarpeen mukaan teippaa uusiksi. Uusavuton :laugh: