.
Printable View
.
Kuka vittu syö normi jodisuolaa nykyään?
Merisuolaa syön nykyään, hienona ku ei vetise kuin karkee suola[emoji870]
D-vitamiinipillereitä vedänkin. :cool: Ja maitohappobakteereita. Ja kalaöljykapseleita kun en oikeen tykkää muusta kalasta ku tonnarista, missä ei hirveesti kai oo niitä tärkeitä öljyjä. D-vitamiinin saanti on kyl suomalaisilla huonoissa kantimissa.
Yleisesti kyllä tuntuu siltä että miehet tykkää suolasemmasta ruuasta, ja taitaa ne pöytäsuolasirottimetkin olla lähinnä miesten käytössä. :thinking: Meilläkin on useemman kerran keskusteltu siitä kun ruoka on mun mielestä suolaista, niin sitten kyssin mielestä siinä on liian vähän suolaa. :D
Jodihommaa en ole tiennytkään. Mutta oon nähnyt jodioimatonta suolaa ja miettinyt että mikä idea siinä on. Ja sitten kuullut juttuja että suolaan lisätään syanidia, mutta en jaksa semmosia pelätä. :D Kaapissa on kumminkin jotain Ruohonjuuresta ostettua hippisuolaa. Ne on jotenkin vähemmän kitkerän makuisia. Pitää tsekata onko se joditon :thinking:
Mä en käytä mitään suolaa, paitsi se mitä jossain maustesekoituksissa on ja sit "piilosuolaa" mitä nyt on vähän joka makkarassa, leivässä ym. Mut ei siis ole varsinaista suolasirotinta kotona :)
Merisuolaa sit jään sulatukseen rappusilta :)
Just luin ku googlailin että elintarviketeollisuus ei käytä jodisuolaa! :eek: Ja minäkä sinkkuna hirveemmin ruuanlaitossa suolaa käyttäny... Voiko vuodessa saada struuman alun... Tunnustelin jo äsken kurkkua :lol: Mut nyt se on kyl varmaa parantunu jos oliski ku nykyään sitä jodisuolaaki tulee käytettyä välillä :D Kuvahaulla löyty vähä koleita kuvia struumasta :eek:
.
Missä niitä massen safkakuvia on :thinking:
.
Pöytäsuolassa on periaatteessa syanidia, mutta ei se kuitenkaan toimi kuin syanidi elimistössä.
Tuli jostain mieleen parabeenit, kun oli joku vuosi sitten hirveesti kohua niistä kun niitä on käytetty ja käytetään kosmetiikassa säilöntäaineina. Jotkut firmat lähti sitten villitykseen mukaan ja alkoi mainostaa tuotteita "parabeenittomina", mutta ne parabeenit onkin sitten korvattu vielä riskialttiimmilla kemikaaleilla. Mutta hysteeriset vajakit on onnellisia kun sutii niitä parabeenittomia sitten ihollensa :crazy: :lol:
Hyttyset ainakin välttää ihmisiä joissa on paljon b-vitamiinia. :D
.
.
Käsittääkseni kaikki kaupassa olevat suolat on "puhdistettua" eli niistä on poistettu kaikki mineraalit mitä merisuolassa luontaisesti on. Jos suolassa on paakkuuntumisenestoaineena E535, niin silloin se on natriumferrosyanidia. En tiedä kuinka hätäilyä on koittaa välttää tuollaista suolaa, mutta ei näin maalaisjärjellä ajateltuna vaikuta kovinkaan terveelliseltä. Joissain maissa tuon lisäaineen käyttö on kielletty kokonaan.
Kannattaa ostaa raffinoimatonta merisuolaa mikä on "puhdistamatonta" ja se sisältää kaikki mineraalit mitä suolassa on alunperinkin (noin 90kpl). Joidenkin juttujen mukaan tuon käsittelemättömän suolan ei pitäisi nostella verenpainetta läheskään samalla tavalla kuin prosessoidun. Terveyshyödyistä ei ole itselläni kuitenkaan mitään käsitystä pitääkö yhtään paikkaansa, meillä on käytetty raffinoimatonta lähinnä sen takia että tavallinen valkoinen suola maistuu tuohon verrattuna hyvinkin pitkälti pistävältä kissanpaskalta.
En oikein diggaa pähkinöiden mausta. No pähkinäsuklaaseen ne sopii. :laugh: Pähkinät muuten vastaa kaloreiltaan fazerin sinistä. Juuri luin tutkimuksesta jossa oli pitkäaikaisseurannassa havaittu että monivitamiinivalmisteet lisää syöpää. Se sitten on kai auki että miksi, mutta esim. d- tai c-vitamiini ei ainakaan ole syyllisiä. Oon kärsinyt aina matalasta hemoglobiinista, mutta ei se auta kun kestää kun rautavalmisteista tulee maha kipeäksi.
.
.
Teininä tipahdin kesken kemiantunnin tuolilta. Muut katto että nyt toi kuolee ja kauhisteli kuinka oon valkonen kun lakana. Kylmänhikisenä terkkarilla ootin sit jotain kamalaa diagnoosia mut se oliki vaan anemiaa. :rolleyes: Nykyään mua pyörryttää vain saunassa jos pyörryttää, tiiä sit liittyykö se ees hemoglobiiniin. Mustaa makkaraa syön tietty aina kotopuolessa käydessä. Pitäs ostaa joskus verilettujakin pitkästä aikaa, ne on ihan hyviä kunhan ei mieti valmistusta :rolleyes:
Toi on kyl ihan looginen selitys monivitamiinien syöpäyhteydelle :thinking: