Voisi vielä lisätä, että Nautilus minin halkaisija on 18,5 mm ja isomman Nautiluksen halkaisija on 23,5mm... Eli nuo näyttää aika pölöltä jonkun "laihan" akun päässä.... :)
Printable View
Voisi vielä lisätä, että Nautilus minin halkaisija on 18,5 mm ja isomman Nautiluksen halkaisija on 23,5mm... Eli nuo näyttää aika pölöltä jonkun "laihan" akun päässä.... :)
Ja eikös noi ego akut oo aika pitkiä ja siihen vielä tankki päälle niin......Kun taas esim.iStickit 20,30,40wattiset muistaakseni 70mm korkeutta, ja siihen esim. Nautilus niin melkein samoissa pituuksissa kuin pelkkä ego akku.Mielestäni paremmin kulkee mukana kuin tuo ego akku/tankki yhdistelmä;)
Kiitokset vastauksista! Taidan kuitenkin laittaa modin tilaukseen. iStick 50W näyttäisi olevan 6 mm pidempi ja 6€ kalliimpi 30W:een verrattuna, ei liene haittaa vaikka tehoja olisi enemmänkin? Akkukestoa luulisi ainakin tuossa 50W:ssa riittävän, 4400 mAh.
Piti vähän etsiä, mutta se, miltä ego akku näyttää normi tankin kanssa (22mm):
http://www.e-savuke.com/vb/attachmen...lle-triton.jpg
Kuka tietää mistä saisi Nautiluksen basessa/pohjassa olevan pienen tiivisteen, sen valkoisen jonka läpi plussanasta menee?
Onnistuin rikkomaan sen putsaillessani pohjaa.
Ei taida löytyä kuin suoraan valmistajan sivuilta ($1), varmaan halvemmaksi tulee Fasttechiltä hankkia koko base osa ($5). Toi on sen verran hankalan muotoinen, että itse rakentaminen voi olla aika haaste/riski.
Jos joku tilaa FT:ltä noita baseja, niin ottaa sit sen verran niitä, että voi myydä 2-3 kpl mulle ;)
Juu, vaan muistelin että olisin nähnyt noita muuallakin... voi olla että uneksinut vaan. Laitan kuitenkin FT:ltä muutaman tilaukseen. Montako arskaxx tarvitsee..? tulee tosiaan samalla kyydillä.
Bottom dual coil vs. bottom vertical coil.
Verticaaleja tuli käytettyä boksillinen, onko noilla kahdella käytössä huomattavaa eroa? PG-voittoiset nesteet höyryää.
Ei jotenkaan enää iske ollenkaan Mini nautilus kun on totutellu keuhkopulleihin noilla subohmeilla. Taitaa lähteä kiertoon jahka jaksaa kunnolla puunata ja räpsästä parit kuvat. Alkuunsa oli kyllä varsin loistava vehje MTL tyylille, nykyään jostain syystä tuntuu MTL yskittävän oudosti, ihan sama millä nesteellä tai laitteella koittaa :(
Mulla vähän samaa kokemusta noista BDC coileista... niistä tuli läpi selkeä mujin maku (vaikkei luultavasti juuri mujia ollut). Luultavasti noissa pystycoileissa on samat pumpulit, mutta en keksi mitään järkevää selitystä tuolle makuerolle. Mujin käyttö loppui mulla jokin aikaa sitten koska se alkoi maistumaan kaikissa rba tankeissa läpi.
Nyt käytössä Nautiluksista ollut ainoastaan tuo Mini versio muutaman päivän ajan ja siinä juurikin tuo pystycoili eikä tosiaan sitä pumpulin makua ole tullut läpi.
Aspire alkoi viime keväänä käyttämään luomupumpulia noissa atoissa, sitä ennen jotain keraamista höttöä... Mun mielestä noiden BDC-atojen virallinen valmistus loppui samoihin aikoihin eli nuo nykyään myynnissä olevat BDC:t on jotain kopioita, joista ei tiedä mitä niissä on sisällä, toki voin olla väärässäkin ;)
Suomi kaupoissa en ole edes nähnyt myynnissä noita BDC-atoja kevään jälkeen.. Ite ostin kirpparilta kokeeksi setin noita vaakakoileja ja luulen et ne oli jotain tosi vanhaa kamaa tai sit kiinalaisia kopioita jollain ihme pumpulilla tms. Pitänee avata yksi ja tutkia tarkemmin...
Täyttelin tossa tankkia ja ku aloin ruuvvaan pohjaosaa tohon mun metalliverkkotankkiin, nii rupes lähtee väärille kierteille. Ruuvailin takas päi, nii jäi atopää meleko tiukkaa kiinni. Sain kuin sainki irti ja vielä koko paketin kasaan. Onkoha yleistä ja tuppaako tuo väärille kierteille ruuvvailu hajottaa koko pakan? Mietin tos et pitäskö laittaa pari verkkotankkia lisää tilaukseen ja bottomeita kans.. 😕
Ei taida kovin yleistä olla tuo väärille kierteille meno, itellä ei ole vielä kertaakaan osunut väärille jenkoille... Saattaa hienokierre kyllä vahingoittua helposti tuollaisesta. Siihen baseen ei sillä pitäisi olla vaikutusta, ellei kierrä vastustakin väärille kierteille....
Tottakai kannattaa ostaa tankkeja ja baseja muutama, niitä ei ole koskaan liikaa ;)
Multa on menny jengat kolmesta verkkotankista, mitä olen nuita vaurioituneita tarkastellut niin syynä on vaan ollut kulumisesta johtuva kierteiden hioutuminen aka. paska materiaalivahvuus. Sullakin on varmaan korkannu kierteet alkupäästä ja sitä kautta lähtenyt vetämään atoa väärälle jengalle.
Onko verkkotankki pienempi kuin orkkis? Ja tuleeko siihen suoraan tippi vai tuleeko siihen se koko kierrettävä yläosa?
Kysymykset koskee siis normaali kokoista Nautilus mallia (5ml).
Tulipas tilattua ebaystä aitona mainostettu Nautilus kun halvalla oli (15€)
Noh kloonihan se oli. Odotettavissa oli. Raaputuskoodi Aspiren sivuille syötettäessä kertoi että 9400 kertaa katsottu tätä koodia.
Itse laitteesta. Heti alkuun huomasin, että "keskiputki" tankin yläosassa on vinossa joka johtui vinoista kirteistä lasissa.
Täytettäessä laite alkoi kurlaamaan kuin mikä ja vuosikin aika reippaasti.
Lisäksi atopäiden ohmit näyttivät 1.9-2.0 vaikka niiden piti olla 1.8 ohmia.
Taitaa roskiin mennä koko p**** :laugh:
Ihan normaalia et ohmit heittelee noin, niissäkin on toleranssit (olikohan peräti +0.3 ohmia ??... Mulla pikaisesti katsoen toinen näyttää 1.92 ohmia ja toinen 2.02 ohmia, tulittaessa nousee 2.15 ohmiin.. Aitoja atoja pitäis nämä olla (Puffilta)....
Toi ohmien epätarkkuus on ihan normaalin rajoissa. Mut vuotaminen ei, vois liittyä tuohon yläputken vinouteen. Osta vaan uus yläosa tilalle, ainahan sitä varalaseja tarvii. Tollasessa teräsverkko lasissa on yläputki mukana: Aspire Nautilus /Nautilus Mini /Atlantis /Atlantis2 /Triton clearomisattorin putki Pyrex-lasi / teräs
Hei! Itselläni on ollut nyt puoli vuotta käytössä Aspire Nautilus Mini ja nyt äitini on myöskin innostunut sähkötupakista ja haluaisi samanlaisen setin kuin itselläni. Minusta eroten äidilläni on yliherkkyys PG nesteille tai hänelle tulee siis sairas olo sitä poltettuaan, joten hommaan hänelle täysin VG pohjaista nestettä. Ainakaan oma Nautilukseni ei kovin hyvin pöhi tuota VG:tä ja atomisaattori menee paljon nopeampaa vaihtoon. Onko Aspiren tuotteista jokin parempi VG nesteille?
Vuotaminen siis johtuu ilmeisesti juurikin tuosta yläputkesta ja siitä että se vääntää atopäätä jolloin jotain rakoa sinne tulee ja atoalue/ilmareitä sylkee ulos nesteitä.
Tuli väsäiltyä kiinancoilin tilalle oma 1.6 ohminen microcoili ja heti pöhisee paremmin ja makukin parempi.
Laitoin kuitenkin myyjälle ilmoitusta asiasta jospa sieltä tulisi rahat takaisin. Counterfeit item jota myyjä myi "100% AUTHENTIC" ja ebayn poliitiikan mukaan sillon rahat takaisin eikä laitetta tarvi palauttaa, tosin tiedä mitä sanovat koska kyseessä sähkötupakin osa.
Mouth to lung tankkina vg pitoisia nesteitä jos ajelee niin kyllä mulla Nautilus perässä pysyi, tosin mitään ketjuhöyryttelyä en 2-3 imua enempää ottanut. Aspirelta löytyy vielä Atlantis 1 ja 2, sekä Triton, mutta Atlantiksesta ei ole kokemusta ja Tritonia en ole VG nesteillä kokeillut.Olisi helppo suositella tankkia jos coilien väkertäminen onnistuu (Lemo 2).
[edit]
Eiku Lemon ongelmana olikin juuri tuo huono wickaus paksuilla nesteillä ilman dremelöintiä.
[/edit]
Kyllä pitäisi mennä sata vg:kin Nautiluksen kanssa, joku 100 ml tullut höyryteltyä sillä kun sattu olemaan Jalippon Creamia ko.pohjaan tehtynä. Ketjuhöyryttelyssä neste tankissa lämpenee ja muuttuu juoksevammaksi joten vg voittoisen kanssa siitä ei haittaa liene ole.
Pitää ny vielä hehkuttaa Nautilus Miniä. Vuoden verran ollut suht aktiivikäytössä alkup. 20w istickin ja Groove 2:n (Älä osta Groovea) nokassa eikä juuri ole mitään ongelmia ollut. Isompi Nautilus tuntu välillä vähän kuseksivan alleen tai ei wickannut kovin hyvin niin oon ihan Minillä ajanut. Vanhahan tuo on jo, mutta ihan peruskäyttöön paras mitä itse olen testannut näistä isommilla ohmeilla kulkevista clearoista.
Laitetaan nyt tännekin eli uusia vastuksia tulossa Nautilukseen..
0.15ohm (NI200)
1.2ohm (Kanthal coil)
1.8ohm (Clapton coil)
Liite 24669
Tuolta: Aspire - Aspire Odyssey mini kit
Eli Triton minin vastukset sopivat myös Nautilukseen :)
Tämä piti herätellä henkiin kun jotkut nesteet ei kuulemma pysy muovitankeissa, pari päivää Flavor X liemiä ei vielä ole tehnyt vaurioita.
Saapi nähä miten atot kestää noita frutteja sitten höyrytellä.
Joko ootta uusia tritonin atoja testannu? Mitä mielipidettä?