Olet kyllä melko ahne kauppiaaksikin, jos otat verosta katteen. Hauskaa joulua!
Printable View
En rupee maksamaan 100ml pullosta 60 euroa. Oo hupattamatta. Rupeen mielumin kemistiksi ja kokkailen omat kiisselit. Kuka nuo kiskuriverot oikein laskelmoi?
!Lainaus:
Olet kyllä melko ahne kauppiaaksikin, jos otat verosta katteen. Hauskaa joulua
Eiköhän tuo ollut hiukan yksinkertaistettu esimerkki. Mutta siitä vaan kauppiaaksi itse, pienemmällä katteella pärjäät hintakilpailussa ahneita vastaan! :rolleyes:
Eli hankintahinnaltaan 34,80€ olevasta tuotteesta riittäisi mielestäsi kauppiaalle 2€ (4,80 x 30%) katetta, eli ruhtinaalliset 6%?
Verotusmekanismi on vielä epäselvä, mutta jos verotus tulee menemään samaan tyyliin kuin tupakan ja alkoholin kanssa, tulee tuohon väliin vielä yksi porras lisää. Tuskin kovinkaan monella kauppiaalla on näillä myyntimäärillä varaa pitää isoa varastoa (vero maksetaan maahantuonnin yhteydessä, ei myyntitapahtuman jälkeen) tai perustaa verovapaata varastoa, eli myyntiketjuksi tullee maahantuoja/tukkuri->kauppias->asiakas.
Menestyksekästä Uutta Vuotta!
Kun kerran kauppias on langoilla niin kysytäänpä aiheesta lisää.
Ensi viikolla minulle on FinnVapelta tulossa taas tavaraa. Ostin myös kokeeksi uutta Perinne nikotiinipohjia 8,50€/100ml.
Mikä tuotteen hinta on kun tilaan tammikuussa 2017 lisää?
Onko nikotiininesteet FinnVapelta Espanjan myymälästä tilattuna ilman tupakkaveroa 30.6 2017 asti?
Onko nikotiininesteiden tilaamisessa FinnVapelta Espanjan myymälästä riski 1.1 - 30.6 2017, että nesteet jää tulliin ja tulee veroja 300€/litra?
Nämä kysymykset liittyvät tietysti kaikkiin kauppoihin, mutta kysynpä FinnVapelta, koska sieltä eniten tilaan:thumbup:
Näihin kysymyksiin ei ole varmaa vastausta, mutta käsityksemme mukaan valmistevero ei koske yksityishenkilöiden ulkomailta tilaamia tuotteita, koska ne eivät ole lähtömaassa valmisteveron alaisia (eikä siten verrattavissa alkoholiin ja tupakkaan).
Valmisteverotuksen kanto siirtyy vuodenvaihteessa Tullilta Verohallinnolle, eikä kumpikaan taho ole ottanut kantaa asiaan, sillä sähkötupakkanesteiden verotus on uusi asia (presidentti ei ole vielä allekirjoittanut lakia ja se tulee voimaan vasta 1.1.2017).
On varsin mahdollista, että tästäkin asiasta syntyy hirveä härdelli, kun kukaan ei tiedä mistään mitään ja virkamiehet toimivat oman pään mukaan...
Kauppiaille tulee lisäksi maksuun tupakan myyntiluvat :mad:
Tupakkayrittäjän arkea Turussa ? pelkän myyntiluvan hinta lähes kymmenkertaistuu | Turkulainen
Sauli näyttäisi hyväksyneen jo 9.12.2016
Eduskunnan vastaus hallituksen esitykseen laiksi tupakkaverosta annetun lain muuttamisesta (HE 138/2016 vp; EV 172/2016 vp) - Valtioneuvosto
Nikotiinittomat pohjanesteet pg ja vg ja tiivarit eivät varmaankaan tule verolle vai onko tarkempaa tietoa vieläkään tästä?
Höyrystettäväksi tarkoitettua nikotiini tai nikotiinitonta nestettä. Eli litra pohjanestettä tulee maksamaan 300€. Tämä on vapocalypse. Kunhan omat varastot pääsee loppumaan niin se tietää vape harrastuksen lopettamista. Elikkä myynnissä olisi sitten kaikki vape kamat pois kun nesteen hankinta muuttuu mahdottomaksi. Olisin vielä hyväksynyt sen että vero olisi jotenkin prosentuaalinen että kuitenkin 5 litran pönikkä tulisi vaikka jotain 100€ maksaa yhteensä että se olisi vielä kipurajana mutta ei tästä näköjään tule mitään..
Ostaisin 10 litraa VGtä sillä valmistan saippuaa mutta olen kova saippuan käyttäjä joten kaikki se saippua menee nopsaan sitä mukaa kun sitä valmistan :) Voin kuvitella että veronkierto laittomat E-neste myyjät puhuvat kyseisestä "huumeesta" saippua nimikkeellä...
Onneksi on nyt varastossa muutaman vuoden nesteet. On aikaa pohtia vieroitusta tupakasta, höyryttelysta ja muista nikoyiinisista valmisteista. Jos ei äkkiseltään onnistu niin pitänee hakea apua jostain :(
Miettikääpä jos menee 15-30ml nestettä päivässä ja siitä verotetaan 0.30€ per ml. 4,5-9€ per päivä veroihin. = 1642 - 3285€ vuodessa tupakkaveroa.. Tulee halvemmas polttaa analogista.
Analogista aski päivässä menis 2920€ vuodessa. Mut siihen on laskettu se tupakan hinta. Tuo e-neste laskelma oli PELKKÄ VERO.
Itse en asiaa paljoa mieti. Aina voi vaikka siirtyä MTL ja nostaa niksat kattoon. Menee nääs vähempi nestettä.
Mutta se on varmaa että analogiseen leikkiin en enään lähde. Röökin poltto halvempaa.. just joo. Miten ne terveysasiat? Lääkärissä käynnit sun muut sairastelut jotka vaikuttaa elämän kaaren loppupäässä on sitten varmaan kivaa.
Jos vetää kemikaaleja keuhkoihin (Joihin on tarkotus vetää vain ilmaa btw) niin nuo lääkäri käynnit yms sairastelut on viimesenä mielessä. Kaikki tupakoitsijat keitten kanssa olen keskustellut on sitä mieltä ettei ne välitä terveydestä paskaakaan.
Tupakan kyytipoikana useimmiten alkoholi. Verrattuna koko askin hintaa joka on aine + vero ja e-nesteen törkeää veroa niin analoginen kyllä tulee halvemmaksi.
Molemmat aineet on terveyden kustannuksella tottakai ja tupakka on paljon enemmän. Mutta se ei tupakoitsian mieltä paina ainakaan oman kokemuksen kohdalta. Ja en puhu itsestäni sillä en ole polttanut peruskoulun jälkeen yhen yhtäkään sätkää.
Ja en rinnasta vapetusta tupakkaan joten "aloitit taas polttamaan" kommentit on turhia.
Itsellä vapetus on auttanut krooniseen poskiontelosairauteen vähetämällä liman tuottoa ja jatkuvaa yskimistä. (jep aika ironista. Vapetus joka vähentää yksimistä.)
Toisin sanoen sulle ei ole paskaakaan merkitystä millään. Jos höyryttely tehään liian vaikeeks, vittuako sillä. Joudut vaan myymään sen sun parin kympin kuppasen modin. Voi voi. Älä jaksa valittaa ja panikoida kun sulle se on paskan hailee, vedä terveytes paskaks röökillä, ei se kellekkään meille kuulu eikä kyllä hirveesti meidän elämää muuta.
Mieti hetki nyt niiden kannalta joille höyryttely on se viimenen vaihtoehto saada pari elinvuotta lisää. Tää homma kumminkin tarjoaa joillekkin mahdollisuusen nähdä lapsensa ja lapsenlapsensa kasvavan.
Minun ukki poltti vuosia norttia askitolkulla ja vanhalla iällä sai kohtauksen. Sen jälkeen lopetti tupakoinnin kerralla kokonaan. Askit roskikseen ja ei enää sen jälkeen polttanut. Se on sulla vaan mielen heikkoutta tuo höpötys. Itsekkin lopetin tupakoinnin noin vaan. Ei minun nuoruuvessa mitään purkkia tai laastareita ollut.
Höyryttele itse kattilasta 10 kertaa päivässä aina kun tupakkia tekee mieli.
Se on kato ku elämäs kaikki hyvin.[emoji106] eipä tämä koko vero meikäläistä koske, harmittaa muiden puolesta.
On se harmillista jos elämässä menee huonosti, ei kummiskaan tarvi tulla muille kertoo miten heikkoja ovat mieleltään.
Sun kanssa on jo melkein kiva vääntää, oot vaan jotenkin kauhean puuduttava samaan aikaan. Se on kun ei ole kokemusta eikä osaamista ajatella toisen näkökulmasta.
http://flopshots.1g.fi/kuvat/Jukkas+...pg?img=img2048
Vitsit vitsinä. Pitäähän nämä asiat tunteellisesti ottaa ja keskustella. Monesti kun näkee räppikäppi lökäpöksypoikia niin rupee rölläily kutkuttaa :)
Mut tosiaan on tuo vero kyllä aivan törkeä. Mielumin veroittasivat niksoja joka taas kannustaisi vähentämään!
Minä tupakoin aivan liian kauan ja olin kyllä huolissani terveydestäni.Olen edelleenkin..ei sitä koskaan tiedä mitä tulee.Kaikki ystäväni ja muutamat tupakoivat sukulaiseni ovat myös huolissaan terveydestään tupakoinnin takia.Se on se itsekuri kun puuttuu, ei pysty/ voi lopettaa vaikka tietävät, että pitäisi.Edes höyryttelyyn siirtyminen ei houkuta vaikka olen joskus varovaisesti sitä tarjonnut vaihtoehtona.Ei mulle muiden tekemiset kuulu enkä jeesustele höyryttämisestä.On kyllä tuttuja, ketkä ovat lopettaneet höyryn avulla mikä on hienoa.Itseä tuo vero ei millään tavalla haittaa, koska tavaraa on varastossa riittävästi ja niksoja en ole tarvinnut aikoihin joten ei huolta omalta osalta...
Siis kuka? :D Vapetrix? tuo niin väärin ymmärretty arjen sankari?
Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Alkaa mennä pahasti ot puolelle
Näistä riippuvuuksista keskustellessa kannattaa muistaa että yksilökohtaisia eroja on. Joillekkin tupakan tumppaaminen lopullisesti voi olla naurettavan helppo homma, valtaosalle ei. Yleisesti tutkimuksissa on todettu että riippuvuus tupakointiin on yleensä yhtä kova kuin heroiiniin tai vielä sitäkin kovempi.
Pitäiskö sun mennä vieroitusklinikalle sanomaan että "nyt vaan ne ruiskut roskiin ja ette vedä enää, niin helppoa se on." Jos sulla on tuollainen noin helppo keino millä kaikki pääsee eroon tupakasta sekä muista riippuvuuksista niin käy kertomassa se muillekkin ja pelasta koko ihmiskunta kaikilta päihderiippuvuuksilta.
Tiesitkö että tutkimusten mukaan taipumus riippuvaisuuteen eri ihmisillä vaihtelee, myös se että mihin ne jää riippuvaisiksi. Voin kaivella vaikka niitä tutkimuksia myöhemmin, mutta muistan lukeneeni että n. 10-15% on melko "immuuneja" nikotiinille, eli saavat siitä mielihyvää mutta eivät jää voimakkaasti riippuvaisiksi ja he ovat yleensä näitä jotka saattavat välillä tupakoida, joskus jonkun aikaan putkeenkin, mutta olla sitten taas yhtäkkiä viikon ilman tuosta vaan. Mun tutuista mun serkku ja sen isä on tälläisiä, eivät kuulemma saa mitään vierotusoireita. Ostavat laivalta kartsoja ja polttavat ne ja ovat taas ilman.
Toiset koukuttuu kofeiiniin voimakkaasti ja saavat hirveän päänsäryn jos pari kahvi- tai teekupposta jää välistä. Toiset taas voi juoda kahvia vaikka töissä ja muissa sosiaalisissa tilanteissa mutta sitten lomalla olla helposti ilman. Toiset kokeilevat jopa kovia huumeita viihdekäytössä jäämättä koukkuun, joltain lähtee koko käsi kerralla kun pikkurillin antaa. Riippuvuudet on aivokemiajuttuja, toiset on niille alttiimpia kuin toiset, ja ihmisestä riippuu sekin että mikä stimulantti siihen puree koviten.
Minä oon semmoinen että kofeiini on mulla pahin addiktoija, sen puutteesta saa sellaiset päänsäryt, väsymyksen ja punahehkuisen kiukun ettei tupakkalakoista koskaan. Siksi mulle oli helppo vaihtaa tupakka höyryyn. Ja höyryyn vaihdoin koska voin tunnustaa että todellista motivaatiota mulla ei tupakoinnin lopettamiseen muuten koskaan, suurin murhe taisi olla haju ja se että tulee ryppyjä nuorempana.
Pienempi vika se heikompi itsehillintä on kuin mustavalkoisuus ja tyhmyys.
Toimiva lääke tupakka-addiktioon on sydänkohtaus. Sillä jos jollain loppuu polttaminen 46% mahdollisuudella. Siis edellyttäen että jäät henkiin.
Lähde: Quitting smoking after heart attack reduces chest pain, improves quality of life - News on Heart.org