No nyt aukes! Kaikilla muilla nimillä oon jo kuullutki kutsuttavan.
Printable View
Varmaan olisi ihan hyvä. Tychon vastauksetkin kyllä löytyivät ajan kanssa, mutta vaati sitä, että tutki läpi satoja sivuja kaikkia "pieniä kysymyksiä" ym. ketjuja. Itse onneksi olen luonteeltani sellainen, että luen asiasta lähes tauotta viikon tai pari. Sillä nopeasti oppii asiat suht lyhyessä ajassa. Kaikilla ei vain riitä aika tai kärsivällisyys siihen.
Toinen asia mikä olisi älyttömän hyödyllinen, olisi RBA/RTA/RDA tietokanta. Yleisimmät laitteet, niihin kuvat esimerkkicoileista, parhaimmat pumpulointitavat kuvilla, neuvot eri ongelmiin kyseisellä laitteella. Toisaalta vähän turha, kun etsivä löytää Googlella ja kokeilemalla, mutta omasta mielestäni olisi mukava vaihtoehto. Välillä tuntui eritoten alussa, että Googlella ei löydä mitään hyödyllistä.
Onhan tääl ollu "lätä-squad" ryhmäkin [emoji5]
Olikohan veto WVS:ää vastaan [emoji57]
e. Toma on niin neitsyt forkka iältään [emoji38]
Juu mähän oon ihan baby. Vasta vapottelua since 2011. En oo koskaan etsinyt niitä kalliimman pään kamoja, joten on varmaan tullut kirkkaasti ohitettua tällaset ryhmät. Mä yritän aina löytää ne perushintaluokan parhaat. En voisi perustella esim. Yli 200 ecun modia itselleni jos sisällä on sama piiri ku viidenkympin härpäkkeessä. Ja jos vaikka sellaisen cocobolo- visakoivuboksi joskus haluan itselleni, rakennan sitten ihan ite.
Voisin rakentaa pohjan "höyryaakkoset-ketjulle" ellei se ketään haittaa. Lisäillään sitten tavaraa aina kun jollakulla tulee mieleen termejä jotka ei ihan kysymättä avaudu. Illan mittaan alan töihin. Tarkoitus ei oo kilpailla käsikirjojen tai höyrywikin kanssa vaan kasata ihan lyhyillä selityksillä varustettu sanakirjapostaus.
Ne on just niitä lempinimiä ja lyhenteitä, jotka pistää alussa ihan pään sekaisin. Ei oikein ymmärrä siinä vaiheessa mistä puhutaan, kun teksti vilisee sanoja revikka, kaiffari, niksa ym. Myös kaikki vieraasta kielestä peräisin olevat sanat kuten wickkaaminen, on vähän sellaisia, että on pitänyt enemmänkin googletella.
Muutenkin olen kokenut, että tieto ei ole ajantasalla. Itse pääsin höyryn kiinni vasta sub ohm vehkeillä. Makua, höyryä ja helppokäyttöisyyttä. Moni haluaa heti mahdollisimman hyvät laitteet, joita ei tarvitse heti vaihtaa. Niitä ei suositella aloittelijoille, mutta silti iso osa nykyään aloittaa niillä. Tuttu tosissaan osti subvodin juuri ensimmäiseksi laitteeksi ja sillä pysyi tupakasta erossa jo ensimmäisestä päivästä lähtien. Opas keskittyy niin paljon kartoihin yms. jonka moni tuttu on jättänyt kokonaan väliin.
Nykyään moni (minä mukaanlukien) on lähes heti lähtenyt DIY nesteisiin mukaan, koska eihän se nyt loppupeleissä ole niin vaikeaa. Vaaka, pari ruiskua, pohjanesteet, niksa ja tiivareita. Sama homma RTA:ssa. Monelle sekin vaihtoehto kiinnostaa hyvin aikaisessa vaiheessa.
Omasta mielestä olisi ihan hyvä antaa vaihtoehto siihen selvällä opastuksella eikä "no lue ketjuja pari kuukautta ja päätä sitten" kommentteja. Varsinkin lakimuutoksen äärellä näiden vaihtoehtojen tarjoaminen muuttuu erittäin tärkeäksi.
Hyvä idea, tuo vanha kaipaakin päivitystä :D:
http://www.e-savuke.com/vb/yleinen-k...-topic-23.html ja viesti #459.
Tuo siis tehty huumorimielessä, selvennyksenä aloittelijoille mainittakoon...
Löytyy jo yleiseltä puolelta nimellä höyryaakkoset. Viikonlopun aikana paisui jo aika hyvän kokoiseksi. Sinne ketjuun vain toiveita sanoille jotka kaipaavat selityksen.
En tiiä kuuluuko tämä täne, mutta kuitenkin. Nuista lämmönsäätö ominaisuuksista tuossa ijustissa, että liekkö mitään merkitystä onko tuossa modissa valittuna Ti- vai Ni- vaihe? Tosin en kyllä tiiä mitä kyseisellä ominaisuudella ees teen, mutta kiva ois silti tietää että ei hajota mitään. Niin ja tuosta nesteitten säilytyksestä, ootteko säilyttäny nollapohjatkin pakkasessa vai vaan niksat mitä hä?
Ei nollapohjilla pakkasta kannata täyttää. Ti on titaanilangalle sopivat arvot ja Ni on nikkelilangalle. Osaa lukea langan lämpötilan kun tietää mistä on kyse.
Niin? On siä sisällä oleva lanka silti jotain tiettyä materiaalia..
Niin... kysymys ehkä muotoiltu väärin. Olisi erittäin mukava tietää mitä materiaalia tuon ijust 2:en tehdasaston käämi on? tämä atopää siis kyseessä: https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-tarvikkeet/atopaat/eleaf-ijust-2-ec-atopaa.html
Kanthalia. Ni atoissa sininen ja Ti atoissa punaiset tiivisterenkaat ja molemmissa muistaakseni kullatut pohjapinnit. Näin siis Melo 2:ssa.