Eikös karppaus nyt ole ihan hyvä idea, jos sairastaa kakkostyypin diabetesta eikä halua itseään suotta lääkitä?
Rahkoista Ehrmannin rahkajogurtti selkeähkö voittaja.
Printable View
Eikös karppaus nyt ole ihan hyvä idea, jos sairastaa kakkostyypin diabetesta eikä halua itseään suotta lääkitä?
Rahkoista Ehrmannin rahkajogurtti selkeähkö voittaja.
Itseasiassa Auttaa ravinteiden imeytymisessä. Teestä en yleensä välitä, mutta oli hyvää. Jopa kylmänä vedin melkoisen paljon, ihan janoon. :) Kuukkelista taidat löytää tarkemmat tiedot.:thumbup:
Kröh, itsehän ostin äsken purkkikaupalla maustamatonta rahkaa ja pakastemarjoja siihen kaveriksi... Maustetuista rahkoista Skyrit on ainoita oikeita, niissä ei ole sokeria tai jos on niin ihan pienen pieniä määriä. Oon myös kerran kokeillut varsinaista karppausta ja karppasin saman tien itseni ketoosiin, en muotidieetistä villiintyneenä vaan sen takia että halusin kokeilla haiseeko hengitys todella kynsilakanpoistoaineelta (haisihan se) samalla kun vauhtia löytyy kuin piripäältä, ja testata tahdonvoimaani. Ja hyvä olo siitä tuli kun vähän "rankaisi" kroppaansa ja koki vallantunnetta siitä että pystyy hallitsemaan halutessaan äärimmäisen tiukasti syömisiään. :D
Monet sairaudet ja lääkkeetkin syö sivuvaikutuksena tiettyjä vitamiineja ja hivenaineita kehosta. Silloin on kyllä purkkilisät tarpeen. :)
Ei kai karppauksessa mitään vikaa ole. Jotkut suhtautui siihen vaan aika fanaattisesti. Vedetään kermaa ja voita kaksin käsin ja ihmetellään kun kolesterolit nousee. Ja joo, kolesterolit on kanssa yksi hiton iso kiistanaihe.
Tapellaanko? Vedin itse "karppilinjaa" parhaimmillaan kolmisen vuotta lähes putkeen. Toisaalta maltillisella linjalla eli sokeri, jauhot, pastat, perunat, leivät ym. muut pois.
Nyt vetäny samoil linjoilla kohta pari kuukautta, olo täysin erilainen, tunti pois yöunesta ja virtaa riittää hyvin :)
Ja en todellakaan oo fanaattinen karppaaja eli vetäsen herkkujakin jos siltä tuntuu, viimex lauantai-iltana karkkipussin...
Muuten ruokavalio perustuu lihaan, kalaan ja kasviksiin. Tällä viikolla otin lisänä vielä itsetehdyn mantelileivän joka korvaa normileivät mut hiilareita mantelijauhos alle 20% eikä oo hiivaa laisinkaan :) Partaäijän jogurtti (täysrasvanen) mustkoiden/mansikoiden kera iltaherkkuna.
Kyllä mäkin syön rahkaa, ja olen syönyt jo vuosia :) Ennen kuin edes tiesin sen protskuista. Hyvä, edullinen maitotuote.
Mullahan on tää dieetti, joka perustuu ylenmääräiseen sokerinsaantiin. Että jos niinku tulis se piste, jolloin jauho ja sokeri ei enää maistuis... Niinku laistamalla.
Ei onnistu [emoji200]
On kyllä vammastelua toi proteiinirahkavillitys, koska rahkassa on proteiinia eikä niissä proteiinirahkoissa ole juurikaan (tai lainkaan) enempää proteiinia kuin "tavallisessa". Sama kuin vaikka kinkku lanseerattaisiin uudelleen PROTEIINIkinkkuna että vähän hitaammatkin munapäät hoksaisi että siitä saa protskuu!!1 :lol:
Mä en tajuu noita kolesterolijuttuja. Siis meinaako ne tosissaan että hoikatkin tai jopa laihanpuoleisetkin kuolee mahdollisesti ruokavalionsa takia? Mun on vaikea uskoa että ihminen voisi rappeutua vain sisältä ilman että se näkyy ulkokuoressa. Ei voi olla niin hankalaa oikeesti ettei muka painoindeksi riitä antamaan riittävän tarkasti suuntaa eliniänodotteelle.
Minultakin otettu erillaisia verikokeita, muutamien vuosien aikana. Kumma kun väittävät, et huippuarvoja kaikki.:thinking:
Alle 5 nykyään, ennen oli rajana 7. Juttelin viimeks lekurin kans asiasta ja aika pitkälle on geeneissä toi kolestroli, toisilla sitä vaan on, ihan sama vaik oot vegaani niin kolestroli voi hipoo pilviä. Ruokavalio itsessään harvoin auttaa tiputtamaan sitä jos normisti muutenkin syö. Isäukolla ja velipojilla oli/on korkee kolestroli ollu aina ja mulla ja äiteellä matalalla.
Muutenkin tuntuu et oon saanu äitini geenit, elämässään ei oo syöny mitään lääkkeitä. Toinen veli kuoli syöpään reilu 5-kymppisenä ja keskimmäinen sai aivoverenvuodon alle 5-kymppisenä ja siirty eläkeläiseks :(
Meikä juniorina ollu hyvässä kunnossa elämäni, tietty seurailen noita arvoja, about parin vuoden välein käyny mittauttamas veriarvot :)
Eiköhän se kolesteroli ole pidemmän ajan juttu. Vaikka olis hyväkuntoinen, mutta on verenpainetta ja kolesterolia, voi kuolla sydäriin nuorehkona. Ja sattuuhan sitä. Vähän niin kuin tupakointi - ei se heti tapa mutta voi aiheuttaa pidemmällä aikavälillä joitain scheissea.
Nythän oli juttua lääkkestä, joka tuottaisi elimistölle liikunnan hyötyjä. Aika jännä!
Mää ainakaa kuole koskaa [emoji123]
Semmosii myrkkyjä imen ettei edes ukko lahoa vaikka kuolis :)