Vittu mä muutan jäätikölle, ei kiusaa punkit...
Printable View
Onko kukaan muuten koskaan tavannut ihmistä, jolla olis tullut noita vakavampia tauteja punkeista? Tuntuu vaan, että totakin liiotellaan melko rankasti. Mutsilla kuitenkin ollut vähintään se kolme punkkia per kesä viimeset parikyt vuotta eikä vielä mitään häikkää ole ilmennyt? Nyt tietty olis syytä varmaan koputella puuta hitusen.
Hep! Yhden oon tavannu ulkomailla, oli pietarsaaren seudulta. Aika kammottava tauti kun on päällä, välillä suht oireeton. Alle 40-vuotias mies, puolet hampaista tippunu. Aiemmin oli muistaakseni hiihtäny kilpaa sm tasolla. Tästä nyt aikaa kyl kymmenkunta vuotta kun tapasin. Välillä helvetinmoisia hermosärkyjä ympäri kroppaa.
Enpä haluais moista, muistaakseni tää rannikko just pahaa aluetta, näissä punkeissa paljon borreloosa-bakteeria :(
Wboxin kloonia odotellessa.... Tuskin enää kauan menee..
Luokkakaverin tyttärellä halvaantui toinen puoli kasvoista punkinpureman takia. Mutta muuten on ollu hiljaista.
Mä en pelkää niitä pöpöjä, mutta vitun oksettava ötökkä työntää päänsä sun sisään ja alkaa lipittää. Hyi vittu tekee pahaa jo ajatuskin...
Lasken silti borrelioosin samaan luokkaan mitä HIV/AIDS:n.
Kun sen kerran saa, niin siitä ei helpolla pääse eroon. Yhtä vammaista paskaa kaikki.
Vitun ällöttävää asiasta tekee myös se, että puutiainen ennen "aikuismuotoaan" kokee ensin larva-, sitten nymfivaiheen ja siinä välissä roikkuu kaikenmaailman rotissa, hiirissä ja lintuinfluenssoissa minkä kerkeää.
Eli larvalle veriateria --> What? Larva is evolving! --> Congratulations! Your Larva evolved into Nymfi!
ja sitä rataa kunnes tarpeeksi monta veriateriaa roikuttuaan kehittyy aikuiseksi.
Nymfit tykkäävät myös hyppiä ihmisten iholle.
"Puutiainen tarvitsee elinaikanaan sukupuolesta riippuen kaksi tai kolme veriateriaa kasvunsa aikana: toukka- eli larvavaiheessa sekä nymfivaiheessa kehittyäkseen ja naaraat aikuisena munien munimiseen."
"Larvavaiheessa punkit suosivat isäntäeläiminään jyrsijöitä ja lintuja."
Viherpiiperoiden mielestä punkkeja ei pitäisi edes Varkauden suunnalla olla, mutta joka vuosi noita on saanu itestä ja kissoista olla nyhtämässä. Perheessä on jo yhdellä ollu myös borrelioosi.
Jos on kaks koiraa jotka leikkii, miettisin ihan tosissaan noita pantoja. Se aine on oikeesti myrkkyä, ja jos koirat yhtään roikkuu toistensa niskassa, niin se pantahan on suussa.
Meillä käytetään valeluliuoksia, esim. Exspotia. Jos on collie-sukuisia niin asia on eri.
Punkien suhteen länsirannikko on täysin menetettyä aluetta. Metsissä viihtyy myös hirvikärpäsiä, jotka osaltaan myös luovat ihanan kesäillan niitä nyppiessä. Ollaan laitettu koiralle sellainen pieni ampulli selkään ja poissa on pysynyt punkit.
Meillä käytetään Scaliborin pantaa, ei oo sen jälkeen näkyny yhtäkään hämähäkkieläintä. Paitsi jos sen laittaa liian myöhään tai teho loppuu liian aikaisin.
Mun koiralla ei oo 6 vuoteen tullu yhtään punkkia, ehkä punkit ei pahemmin helsingissö viihdy :)
Ei meillähään yhtään punkkia vielä oo käyny kylässä 4v aikana *koputtaa puuta*. Eikä myöskään akkelin vanhalla spanielilla kerennyt yhtä ainutta olemaan sen 9 elivuoden aikana. Appiukon kissalla on ollut 1 sen 17-18v tämänhetkisen elämän aikana :D. Kerran viikossa meillä koira pääsee vapaana pelloilla/metikössä kumminkin täälä "maalla" juoksentelemaan.
Muksun päästä kaivettu yksi, kissasta n+1. Joka ilta saa tehdä katille punkkitarkastuksen ja yleensä saldona 3-6 punkkia.
Itse nypin punkkeja iteltäni viime kesänä yhden,edellisenä 3 sitä edellisenä 2,ja sitä edellisenä 4! Muistan nämän tarkkaan koska sen verta vittumaisissa mestoissa oli nämä perkeleenpaskat sijoittuneena. Yhden jouduin kaivaa puukolla ihon alta mistä jäi elinikänen arpi. Mikkeli-Hki lähinnä paikkakuntina mistä näitä,enkä ole sen kummemmin missää puskissa edes pyöriny.. Nyt on vaimon kans veto päällä et monta tänä kesänä tarttuu matkaan..
Mä en noiden punkkien kanssa vielä ole joutunut pelaamaan, mutta muksua tarkistellaan aina pesun yhteydessä...
Välillä lähinnä mietiskelen, että mulla on teollisuuspirtua+kaasua+kaasupoltin tossa samassa 45x45cm ovellisessa "kaapissa" et onkohan se ihan safe... :D
kauanko mahtaa olla alaikäisen henkilökortin toimitusaika, poika tarvii tollasen että pääsee suorittamaan mopokorttia
Minkä hintainen tommonen henkilö kortti on? Kun eikös kumminkin passi käy henkilötodistuksesta ja sillä on muutakin käyttöä kuin pelkkä henkilöllisyyden todistaminen kirjallisiin, Just nimittäis uusin passin ja se tuli 5 päivässä.
Juu näin mä luulen kans että hyvään väliin osuin. Oli toki kiirekkin kun 9pv tilauksesta se tuli jo tarpeeseen :D. Vähän tässä on vielä ongelmaa passin kanssa nimittäin akkelilla. Sukunimi kun vaihtuu niin kukaan ei osaa kertoa voiko vielä mennä ulkomaille vanhalla passilla tai siis osaa kertoa mutta kaikki kertovat ristiin.
Matkustettaessa henkilötietojen (nimi ja henkilötunnus) on oltava passissa ajan tasalla. Uusi passi on haettava esimerkiksi silloin, kun sukunimi vaihtuu avioliiton seurauksena. Jos henkilötietosi ovat muuttuneet, varmista maistraatista, että tiedot ovat päivittyneet oikeiksi väestötietojärjestelmään. Henkilötiedot tulevat passiin väestötietojärjestelmän tietojen mukaisina.
Tuollainen tönötti poliisin sivuilla.
Niin ja naikkoset joiden kanssa passiasiota hoidin sanoivat ettei tarvi :D Häiden jälkeen kun heti maanantaina on lähtö joten maanantaina ei kerkea uutta hankkimaan ja etukäteen ei voi anoa uudella nimellä.
Tätit neuvoivat vaan käyttämään vanhaa nimeä matkan ajan, eu-maa kumminkin kyseessä.
Tiedä sitten huomataanko ko. asiaa edes. Pikapassin tai Express-passin saa hommattua todella nopeasti! Pikapassi 2-3 arkipäivää ja Express 1 arkipäivä.
Lainaus:
Express-passin toimitusaika on 1 arkipäivä. Express-passi on valmis saman päivän aikana, jos hakemus on jätetty ennen klo. 11.00 (teknisistä syistä pienikin viive aiheuttaa viivästymisen). Muussa tapauksessa passi on noudettavissa seuraavana arkipäivänä klo 15.00 jälkeen. Express-passia voi hakea paikallispoliisin lupapalvelupisteessä millä tahansa paikkakunnalla. Express-passia voi hakea kiiretilanteessa myös Helsinki-Vantaan lentokentällä poliisin lupapalvelupisteessä. Valmiin express-passin voi noutaa vain Pasilan poliisiasemalta: (Pasilan poliisitalo 2, Pasilanraitio 11, 00240 Helsinki) tai poliisin palvelupisteestä Helsinki-Vantaan lentokentältä (lentoaseman palvelukartta).
täytyy pojalle passi hakea kun saman serran tulo kestää kiitokset vastauksista
Joku tyhmä mennyt suomentamaan "korjattava atomisaattori" kun se on englanniksi rebuildable atomizer eikä buildable atomizer.
Haa! :eek: Voinkin kysyä tässä samalla, kun tuli tuosta RBA:sta mieleen, että miksi modit on modeja? Modaamisen ymmärrän joo, mutta miten joku VW-säädettävä taikka edes mekaaninen on modattava? Paitsi tietty jos se "mod" tulee jostain muuta, mistä?
edit. Putkia siis tarkoitan tolla "modilla".
Okei :D
Oon pari viikkoa ollu erittäin vittuuntunu ku telkkarikanavat näkyy huonosti tai ei ollenkaan. Tai no, enhän minä telkkarista katso muuta kuin tiistaisin jalkapalloa, mutta kun niitäkään ei ole pystynyt katsomaan. Tänään sitten ennen futiksen alkamista hoksasin napata TV:n antennijohdon pois kaapelimodeemin päältä ja olo oli kuin Mooseksella Punaisenmeren äärellä. KANAVAT TOIMII!
Tarinan opetus: hommatkaa häiriösuojattu antennijohto.
Näin Espanjan "Robin Hood" vei pankeilta omaisuuden: "Olen ylpeä" | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi
Mikä v...n Robin Hood, kukahan tuonkin kapinoinnin mahtaa loppu peleissä maksaa!!!:banghead:
Olipa siinä väsynein paskalause aikoihin :facepalm:Lainaus:
- En näe auktoriteettiin perustuvan oikeusjärjestelmän legitimiteettiä, koska en tunnusta auktoriteettia, sanoo The Guardianin Skype-yhteyden välityksellä haastattelema, jo 14 kuukautta pakosalla ollut Duran.