Oltiin muuten eilen Helsinki Pridellä ja höyryteltiin menemään kulkueessa :esmoke:Muutamalle kiinnostuneelle pidin esitelmää sähkötupakasta parempana vaihtoehtona :)
Printable View
Oltiin muuten eilen Helsinki Pridellä ja höyryteltiin menemään kulkueessa :esmoke:Muutamalle kiinnostuneelle pidin esitelmää sähkötupakasta parempana vaihtoehtona :)
Yleistän sen verran että ei miehet ja naiset ihan samanlaisiakaan sielunelämältään ja käytökseltään ole, mutta ehkä ne erot ei ole niin suuria mitä usein ajatellaan. Olettamalla että kaikki naiset on tuollaisia ja kaikki miehet tälläisiä tehdään ihan itse ongelmia. Ei kummallekkaan sukupuolelle voi tehdä yleispätevää käyttöohjetta. Koulutuksella en ole havainnut olevan merkitystä kun puhutaan sosiaalisesta älykkyydestä, mikä on se oleellinen asia kun koitetaan ihmisten kanssa toimeen tulla. :D
Tarkoitan siis sitä, millaisten ihmisten kanssa kukin henkilökohtaisesti tulee toimeen, että kai se on helpompi ymmärtää samoista lähtökohdista olevia ja samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä.
Eipä ei ihan samanlaisia olla, mutta oman kokemukseni mukaan erot ovat melko mitättömiä. Meillä tulee keskustelua minun puoleltani lähinnä siitä, kun tavarat on aina hukassa ja pieru haisee... :D
Perussettiä. :lol:
Mä taas alan kallistua enemmän vaan siihen suuntaan että parempi yksin, mitä kauemmin sitä on tässä saanut yksistään villiintyä sitä paremmalta yksistään olo alkaa tuntua. Tosin tekee se muutenkin hyvää oppia olemaan itsekseen, kun ennen tätä pidempää jaksoa ole tullut oltua varmaan paria kuukautta pidempään sinkkuna sen jälkeen kun 15 täytti. :thinking:
Todellakin pitää osata olla yksin ja nauttia siitä. Me ei asuta samassa kaupungissa ja aika harvoin tulee nähtyä, joten itsekin nautiskelen omasta ajasta. Toinen osapuoli taas mun suuntaan kommentoi sotkuisuuttani, koska itse on yltiöpäisen siisti. Sitä en vaan ymmärrä, että miten se sitten saa ne helvetin tavaransa aina hukattua, kun mä tiedän tismalleen tän luovan kaaoksen keskelläkin, missä mikin on.
Kyllä mä nautinkin, vaikka välillä sitä kaipaa paijaamista ja sylihoitoa. :D Ja vähän muutakin. :lol: Mutta ei vaan jaksais lähteä mihinkään soidinmenoihin ja parinmuodostussirkukseen ja toteamaan että toinen onkin susi lampaan vaatteissa. :sleep: Toi kuulostaa kyllä hyvältä systeemiltä että ei jatkuvasti olla yhdessä, ei pääse homma väljähtyyn ja muutenkaan sitä kannata kiirehtiä yhteen muutossa. ;) Rauhallisesti etenemällä saa kestävämmän suhteen, näin uskoisin. :)
Ollaan aiemmin yhdessä asuttu, mutta sitten tuli muutto töiden perässä. Nyt tiedän ainakin tarkalleen, että missä mennään, ja silti saan kaikki parisuhteen parhaat puolet :)
Parinmuodostus on kyllä yhtä helvettiä. Suurin osa ihmisistä on suoraan sanottuna hanurista. Me oltiin tosi hyviä kavereita n. 10 vuotta ennen ku ruvettiin kimppaan, joten tasan tiesin mihin ryhdyn! :D
Tuittu mä oon niin samaa mieltä sun kanssa! Mieluiten yksin ku huonossa parisuhteessa. Itellä sama tilanne, ei jaksa alkaa tutustumaan kehenkään. Ihan mukavaahan näin itekseen on olla ja elellä, saapahan keskittyä täysin tyttäreen joka ei enää kauaa oo pieni. Kyllä mä kerkeen sitte isona vaikka mitä :)
Käyhän se noinkin päin, ei ainakaan joudu kärsimään epävarmuuden tunteista kun toisen tuntee läpikotaisin vaikka kaukosuhde onkin. :) Ja sehän se, saa parisuhteen parhaat puolet! :thumbsup: Kelpais mullekkin. Toisaalta ehkä syksyn ja talven pimeinä kylminä iltoina voi tulla fiilis että yksin ei ole kiva mennä nukkumaan. :(
Kaveripohjalta se ihanteellista onkin suhde aloittaa jos vaan kipinän löytää. Eipä tule mitään kovin pahoja ikäviä yllätyksiä. :thinking:
Talvi oli kyl rankka. Ollaan nyt vasta vuosi asuttu erillään, ja ikävä on ollu kova. Nyt kesällä kyl nähdään useemmin ku miehellä ei oo koulua.
Siitä vaan kavereita kattomaan sillä silmällä :thumbsup: Me kyl oltiin aina aika ihastuneita toisiimme, vaik vuoron perään seurusteltiin tahoillamme... :rolleyes: *nolo*
Niin kerkiät, oikea asenne! :thumbsup: Mitäs sitä miehiin tuhlaamaan aikaa jos elämässä on muutakin sisältöä, lapset kun kasvaa nopeasti. :)
Sehän vielä parempi kun ensin monta vuotta kaihoisia katseita ja sitten vihdoinkin... :love: Mulla kaveripiiri lähinnä hevosharrastuksen parista löytynyttä nykyään ja siellä ei kauheasti miehiä vilise. :D Sehän se kun ei tällä hetkellä tule pyörittyä paikoissa joissa miehiä olisi, niin ei tule sattumalta muuten vaan tutustuttua. Eikä ole oikein mun juttu baaristakaan lähteä etsimään. :D
Muistaakseni hevosjannut tuppaavat soutelemaan siellä toisella puolella... OK ok, sanat takaisin, ei saa yleistää! :rolleyes:
Niin, harrastushan se höyryttelykin on, vai elämäntavaksiko pitäisi tituleerata!?
Baarit ja netti on kyllä yleisimmät, mutta myös huonoimmat paikat löytää kumppani. On kuin sian ostais säkissä.
Jormavetoinen... :lol: Totta, ei kai sen hengailun välttämättä tarvitse fyysisesti tapahtua. :D
Ovat tainneet olla aikalailla heteroita kaikki ne vähät miehet mitä hevospiireissä oon tuntenut, mutta mua ei kamalasti sytytä mies ratsastushousuissa. :rolleyes: Höyryttely alkaa tuntua enemmän elämäntavalta kuin harrastukselta, joten ei olisi pahitteeksi vaikka toinenkin höyryttelisi niin ei tarttis selitellä miks "toi bongi!!1" on koko ajan kädessä, krääsää ja epämääräisen hajuisia pulloja pöydät täynnä ja telkkarin tihrustaminen kumpupilvien takaa on kummankin mielestä kotoisaa. :laugh: Tupakoijan voi kouluttaa höyryttelijäks, siinä on vaan se että jos se ei opi niin ei sen kanssa voi olla kun ei sitä paskaa haistele ja maistele pidemmän päälle. :eek: Sitten jos se kunnolla innostuis niin se opettelis väkertelemään kaikkea ja sitten mulla olisi henkilökohtainen höyryavustaja. :evil: Pahin vaihtoehto tässä vaiheessa olisi semmoinen joka ei ole koskaan tupakoinut, vois alkaa vänkääminen ja valittaminen aika äkkiä. :thinking: Baaria en kannata ollenkaan, netissä on omat riskinsä mutta kun miettii niin yhtälailla se kaupan kassajonossa bongattu tyyppi voi piilottaa hullunkiillon silmistään. :thinking::laugh:
VapeFestiin varattuna jo matkaliput ja hotellihuone ja ja? :sneaky:
En tiiä mistä sitä ite vois ees tavata miehiä ku baariin en pääse ja nettideittailuihin en ala :D
No ei oo mulla, kun luultavasti olen töissä. Voi pöh. :laugh:
Muakin harmittaa, kun en pääse kimppahöyryttelemään. Tuolloin reittinä Köpis-Hampuri-Berliini.
Kuulostaa hyvältä reitiltä. Berliini ja Köpis on mun lemppareita. :)
Mä suuntaan huomenna Baijeriin, ensin Stephanskircheniin ja Bad Aiblingiin ja sieltä sitten loppuviikoksi Tegernseelle Weißachiin. Pakattu on, mutta jotenkin ei yhtään huvittaisi. Tiukka ohjelma tiedossa ja huominen tulee olemaan piiiiitkä, illalla saa nuokkua Sommer Partyssä, hiphei. Eli duunireissua siis pukkaa ja omaa aikaa ei ole kuin nukkumiseen.
Kyllä mulle vaan kelpais tollanen duunireissu, gotta love Bavaria! Ite en oo ennen käyny Köpiksessä enkä Hampurissa, Berliini on tietty ihan must vaikka turisteja vihaavatkin. Meille tulee elokuussa vieraita Japaniasta, joten täytyyhän niitä vähän Euroopassa kierrättää.
Hih, mun ulkomaanmatkat on tasan kaks kertaa Ruottin rannikolla, kerran Haaparannassa ja kerran Tallinnassa :D Mä en vaan uskalla lähtee yksin minnekkää.
Se on aluks pelottavaa, mutta siihen tottuu. Useat kerrat oon reppureissannu yksinäni pitkin Etelä-Eurooppaa ja mm. nukkunut Livornon päärautatieasemalla hyttysten syötävänä. Ei ihan parhaita muistoja... Itä-Eurooppaan tai Venäjälle en kyl ehkä yksin lähtis.
Onhan toi oikeasti kiva reissu. Mutta kun MÄ olisin halunnut Berliiniin, piip. :lol: Siellä oltu nyt kaksi kertaa. Taikka sitten pääkallopaikalle Bodenseelle, niin olisi voinut sisällyttää tohon oman parin päivän pikkuloman Konstanzissa. <- Ihana kaupunki mihin vuodenaikaan vaan. :)
Euroopassa uskaltaa kyllä reissata, Baltia ja Venäjä yksin ei oikein nappaa. Nuorempana tuli reissattua enemmänkin ja oliko sitten moukan tuuria vai mitä, mutta koskaan ei sattunut mitään ampiaisen pistoa ikävämpää. Okei yhdellä kotiinpaluureissulla jouduin Pariisissa tyhjentämään laukkua, kun painoi liikaa ja rahat oli ihan finito enkä voinut maksaa ylimääräistä. :rolleyes:
Unelmien matkakohde? Mulla jenkit, erit. New York ja San Francisco. Euroopan ulkopuolella oon käyny vaan kerran, viime vuonna Osakassa. Japani on muuten aikas päräyttävä!
Mä haluaisin käydä Islannissa :) Josko nyt ensin uskaltais lähtee vaikka Ahvenanmaalla käymään :D
Yöks, siellä on kauheesti punkkeja. Islantiin vaan suorilta, kiinnostaisi itseäkin. Viimeisimmässä Moottori-lehdessä oli mielenkiintoinen artikkeli Islannista.
Miksi et? Mie painuin ekan kerran Venäjälle kypsässä 16 vuoden iässä ja muistin vasta tullista soittaa äiteelle; Ai joo mie oon tullissa menossa Venäjälle, koska mulla on prepaid liittymä mua ei tavoita seuraavaan kolmeen viikkoon muutaku e-maililla... Nähään tammikuun puolessa välissä ;) Ja hyvää Uutta vuotta näin etu käteen =D
Mutsi kiitteli ihan pirusti. Kävin 16-20 vuotiaana yhteensä 6 kertaa itä-rajan takana eikä ikinä ole ollu ongelmia. Mitä ny kerran unohin rekata itteni ajoissa ja jouduin lahjomaan yhen virkailijan jotta se väärentää rekkaus ajan... Pakettimatkalla en ole ikinä käynyt enkä käy.
Olen muuten uusi tuleva höyryttelijä. Mulle on tulossa vehkeet postissa ja malttamattomana oottelen vaihtoa analogisesta pois näin ööö...ööö 15 vuoden röökin kiskomisen jälkeen. Nyt sitten jännässä mietin millaiset nikkikset iskee päälle jos otinkin liika miedot nesteet =/ Mutta eikö se tästä.
Tervetuloa! :D Minkäs vahvuisia nesteitä tilasit, minkä laitteen ja paljonko oot päivässä röökiä vetäny? Voidaan siitä sitten pähkäillä että onko nikkikset luvassa vai ei. :D
Mie otin 12mg/ml nesteitä. Menthol, vihreä rööki sekä vanilja. Laitteeksi valitsin justfrogin 1453 koska se vaikutti helppokäyttöiseltä aloittelijalle ja kun löysin siitä kommentteja että on ihan ok vehe. Kokeilla niitä kokoa itse kokoonpanoja sitten kun perusteet on hallinnassa. Tilasin myös samalla vaihto atoja. Mä en vaan löytäny tietoja mista vaihto tankkeja kun olisi kiva jos olisi eri maut eri tankeissa mutta mun teknisellä tietämyksellä asian pähkäileminen on yksi hel... no joo =D
Tällä hetkellä menee noin 2-4 maxi askia viikossa. Useimmiten se 3. Bileissä voi mennä helposti maxi aski illassa ja olo nyt on sitten sen mukainen seuraavana päivänä =P Ja nyt lomalla menee järjestään 4-5 askia viikossa kun hegaa pihalla elukoitten kanssa...
On kyllä nikkisten vaara jos kuitenkin tuon verran oot polttanut, mutta voit kompensoida sitä höyryttelemällä enemmän. ;) Mutta jos tupakkataukomaisesti vanhaan malliin haluaa niin silloin se 18mg vähintään on sopiva. Eli jos tekee tiukkaa niin ketjuhöyryttelyä vaan tai sitten tilaat vahvempia nesteitä. :)
Auts, pitää toivoa parasta todellakin. Ja voihan se olla että sitä on niin kiva höyryttää että nikkikset ei iske. :thinking: Jos iskee niin millä kaupalla on nopeet toimitukset? Finnvapon nopein toimitus on aika hinnakas parille neste pullolle. Tosin jos nikkikset iskee niin eipä sillä ole siinä vaiheessa mitään väliä kun tilanne on tämä :wheee: Mulla ei ole paypali enkä edes tiiä miten se toimii joten semmoinen kauppa jossa voi maksaa normeilla nettipankki tunnuksilla olisi kova sana.
Sori, miehenä pomppaan välillä tänne.
Oikeesti kannattaa se Paypal hommata, kaupat on laskettavissa yhden käden sormilla missä pärjäät pelkillä verkkopankkitunnuksilla. Sen luomisessa menee 5 minuuttia ja sen käyttö on täysin turvallista, kun pistät hyvän salasanan.
vapeon.co.uk toimittaa parissa arkipäivässä (tosin täällä lähinnä niksapohjat ja makutiivisteet)
e-smokeireland toimittaa parissa arkipäivässä
Toki suosittelen varautumaan siihen että kaapista löytyy aina vähintään 50ml nestettä niin ehtii hitaallakin toimitusajalla tulla.
Nyt poistun :lol:
Ainakin Visan kanssa voi tilata ilmankin, että luo sitä Paypalille (en nyt muista varmasti, pistääkö se laittamaan salasanan Paypaltiliä varten vai ei), ainakin osassa puodeista, valitsemalla vain maksutavaksi Paypal ja sitten sinne Paypal-ikkunan auetessa suoraan ne luottokorttitiedot. Varmaan Visa Electronkin samaan tyyliin.
Täytyy katsoa löytyykö valmiiksi jostain Paypal-ketjua (ettei Trolli tule huutamaan), ja jos ei, pistää semmoinen ja nuo em. ohjeet ehkä hieman tarkemmassa muodossa jossain vaiheessa, niin ei ole tupakasta irrottautuminen siitä kiinni nyybeillä... Ja pari linkkiä vaikka muihin Paypal-ohjeisiin.
Mä en ainakaa osaa mitää Paypalleja käyttää :(
Kädestä pitäenkö se pitäisi neuvoa?:D
Nopea editti väärinkäsitysten välttämiseksi, eli siis konkreettisesti EI kettuillen.:)
Niin visalla se kait onnistuu ilmankin kuten James Henkselit sanoi, muista korteista en sitten tiedä. Tässä on ohje, vaikka siinä puhutaan vaan electronista niin itse liitin visa debitin näilla ohjeilla joten käy varmaan visallekkin. Siinä menee muutama päivä että ne ottaa sen koeveloituksen jonka mukana tulee se koodi millä se kortti vahvistetaan, mutta mulla ainakin onnistui heti ostelemisen aloittaminen eli ei tarvi odottaa päiväkausia että pääsee shoppaileen. :)
Paypal Visa Electron | Käytä Paypal:a Visa Electron kortilla
No tulihan se Trolli huutamaan jo ennen kuin ehdin ketjunkaan tehdä. Kaulinta peliin, tuittu. Anna sille kaulimesta, äkkiä!
Edit:
Pikaohje, toimii näin ainakin FastTechilla, ilman valmiiksi tehtyä Paypal-tiliä (pannaan samantien perusohjeita FastTechille):
FastTechillä rojut koriin, ja maksamaan. Postioptioissa klikkaa sitä + merkkiä, niin saa lisää postioptioita näkyviin. Valitsee halutessaan muun kuin normaalipostin, osa loppusummasta riippuen, maksaa pienen lisämäksun (ja DHL, UPS tms enemmän). Esim. Singapore Post on ilmainen noin 19 taalaa tai enemmän. Jos tilaa n. alle 30 taalalla, VAIKKA tulli syynäisi, selviää AL-veroitta (22 euroa on raja - tässä tapauksessa ei huomioida postikuluja, pelkkien tavaroiden arvo yhdessä paketissa, mutta voi tilata vaikka 100 pakettia, yhteissummaa ei katsota vaikka tulisivat samana päivänä). Jos yli 22e, joutuu maksamaan ALV 24% koko summasta, joka tässä vaiheessa onkin paketin hinta _postikuluineen_.
Perusairmail tulee ilmaiseksi postikuluitta, vaikka olisi 1 dollari, jollei ole hiljattain asetettu joku pieni raja. Jos haluaa kovan paketin esim. tankin varalasin suojaksi, se maksaa taalan per paketin sisältämä esine. Kannattaa siis tilata muut kuin ne joille haluaa kovan paketin suojaksi, toisissa paketeissa. Käytännössä aina ei kovaa pakettia tule - tämä menee näin koska kiinalaisten logiikan mukaan se menee näin. Älkää kysykö...
Sitten postituksen valinnan jälkeen (ööh, nimet ja osoitteet on toivottavasti laitettu jo - jos ei, niin se kysyy niitä vamaankin jossain välissä tässä) valitaan maksutapa. Klikkaa Paypal, vaikkei Paypal-tiliä olisikaan.
Paypal-ikkuna aukeaa, siinä näkyy lista tilatuista tuotteista ja loppusumma. Tässä tulee valinnat Maksa Paypal-tilillä tai Maksa käyttäen luottokorttia. Valitaan se luottokortti, klikataan Visan kuvaa jos kyseessä Visa tai Visa Electron - jos kortin kuvaa ei näy, niin voi olla, että riittää että panee kortin numerot ilman kuvien klikkauksia, eiköhän se siitä tunnista mikä kortti on kyseessä. Pannaan tiedot luottokortista, kortin numero, viimeinen voimassaolopäivä, ja kortin takana oleva kolminumeroinen security code.
Tämän jälkeen painettanee vielä jotain vahvistusnappia, ja sitten eipä hätiköidäkään ihan vielä - klikataan linkkiä, jossa voidaan tehdä valinta käytetäänkö kiinteää PayPalin takaamaa valuutan vaihtokurssia (taalasta euroksi), vaiko luottokorttiyhtiön käyttämää päivän kurssia, joka saattaa nousta tai laskea sillä välillä ennen kuin luottokorttiyhtiö ehtii sen tehdä. Valitaan se ei-kiinteä, eli se luottokorttiyhtiön käyttämä kurssi, niin säästetään pari prosenttia summasta.
Tämä klikataan varmistetuksi, jolloin paluu siihen normaaliin Paypalin vahvistusikkunaan, josta Confirm the order tms., ja tilaus vahvistuu, se antaa jonkun varmistuskoodin, copy-paste talteen, ja palataan FastTechin sivuille.
Muualla kuin FT:llä suunnilleen samaan tapaan, mutten ole varma onnistuuko joka paikassa tuo ilman tehtyä PayPal-tiliä, siis luottokorttitiedot antamalla, tilaus. Jos ei, se valinta puuttuu.
Tuossa jossain välissä on mahdollista, että PayPal pyytää asettamaan PayPal-salasanan. Jos niin, niin sopiva määrä isoja ja pieniä kirjaimia ja numeroita, reilut kymmenkunta, ja ylös paperille tietty.