Itelläkin alkuaikoina kerralla onnistu kaiffariin pumpulinvaihdot. Nyt saa sen 10 kertaa värkätä uusiksi että saa oikean määrän pumpuulia. Yritänki tämän vuoksi aina mahdollisimman kauan samoja karvoja ajaa :-)
Printable View
Itelläkin alkuaikoina kerralla onnistu kaiffariin pumpulinvaihdot. Nyt saa sen 10 kertaa värkätä uusiksi että saa oikean määrän pumpuulia. Yritänki tämän vuoksi aina mahdollisimman kauan samoja karvoja ajaa :-)
Tälläsellä setupilla on menty pidemmän aikaa. Mielestäni paras höyryntuotto, lämpö ja maku. Ajelen sellaisella 13-14W, jolloin höyry on vielä nautiskeltavan kevyttä.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...0/IMG_2675.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/...0/IMG_2679.jpg
^^ Samaa mieltä näistä tupla coileista, ei helpointa mutta ehdottomasti parasta kaikista kokeilluista. Väänsin 20G neulan ympärille.
Liite 13163
Pirun hyvin käärityt coilit. Itsellä ei riitä sorminäppäryys noin pieneen tilaan väsätä tuplacoileja joten aina kun yritän tuota niin tuppaa vaan palanutta.. Jaksaako tuo kuinka hyvin ketjuvapottelua?
Täytyy sanoa että toi sisähalkaisija alkaa olla jo niin pieni tossa 20G neulalla tehdyillä, että olen yllättynyt miten hyvin kestää tuota käyttöä. Tuntui ettei sinne sisään saanut kuin muutaman jouhen ujutettua, mutta ainakaan omalla ketjuhöyryämisellä en saa mitään negatiivista muutosta aikaan.
Itseasiassa tuo dual coil ei ole yhtään niin paha tehdä, kuin miltä se näyttää. Neulan ympärille toi microcoili on tosi helppo tehdä, ainut pieni haaste tulee kiinnittämisessä. Itse kiinnitän niin, että kiedon pari kieppiä tuota kanthalia ruuvin ympärille, että pysyy kiinni sen aikaa ennenkuin pääsee kiristämään.
Oiskohan tuossa 11 kieppiä per coili
Itse teen kaiffariin tälläiset. Kuva on FT:n kayfun 3.1 ES kloonista, omistan nykyään aidon kfl+
Ja kuva otettu LG g2
Liite 13166
Edit: ja tiedän että - postin kiinnitys on vituillaan, kierteet korkkasivat joten en saanut paremmin
^Vähän parantunut näköjään LG:n kamera G1:stä, jolla tämä kuva otettu. Sama kuin perunaa olisi käyttänyt.
Asiaan, sanoi Repomies, ensimmäinen dual coil -virittelyni Kaiffariin:
Liite 13169
11 kierrosta .32 kanthalia ohuen neulan ympäri, G:stä ei tietoa. Hieman vajaa yksi ohmi sanoi yleismittari.
Ei muuta kuin mekaanisen nokkaan ja höyryksi. Makua tulee ihan eri lailla kuin singlenä. En tosin ole vielä päättänyt, onko maku itsessään sen parempaa.
Höyry on nyt myös todella lämmintä. Kurkkutuntumakin - yllätys, yllätys - kasvoi reilusti. Vähän siinä ja siinä, onko 10 mg neste tällä laitteistolla liikaa tähän kurkkuun.
Taitaa kyllä jäädä käyttöön.
Jeps yllättin täysin kameran laadusta :) ja dual coililla oli kyllä lämpöset tai jopa kuumat höyryt matalilla ohmeilla, taidan seuraavan tehä 1ohm tuntumille tai sitten single vain
Onko muilla ollut tällä vanhemman mallin lite+ wikkausongelmia? 1.1 ohmin microcoili sisällä ja valehtelematta yli 20 kertaa äsken vaihtelin pumpuleita, kokkeilin laittaa pirun vähän, helvetin paljon ja kaikkea siltä väliltä ja aina käryää. 50/50 nesteellä. Samanlainen setuppi on kahessa kloonissa eikä mitään ongelmaa.Aikaisemmin tämäkin yksilö on pelannut moitteetta
Heti (pohja)täytön jälkeen täytyy kyllä tehdä imaisuja sormi ilmareijän päällä. Ei oikein wikkaa 16W:lla täydellä tankilla.
Tämä ei wikkaa kickillä edes 11watilla. Aikaisemmin saatto joskus jopa hieman driptipistä nestettä roiskasta, nyt tuntuu että ilman wikkiäkään ei saa tätä vuotamaan :-) tietenki tuo lubrisolven vg&pg on aika paksua että johtuiskohan siitä
Mulla ollut aina vikkaamisen kansa ongelmia tai ainekin höyry tuntunut jotenkin kuivalta. Nyt olen ruvennut tekemään pysty coilin mihin pumpulia ypäri ja täytänyt loput filter woolilla samaa kamaa kun tungetaa esim spheroidiin. Nyt on oikein kosteat ja makoiset höyryt.
Itselläkin nimittäin lubrin litkut 60/40 vgpg suhteella ja hyvin kestää wikkaus mukana. Ohmeja mulla aina noin 1-1.3 ohmia ja yhden coilin setupin teen 2mm poran ympärille.
Mulla on nesteessä 1% vettä lisättynä, joka juoksuttaa mukavasti nestettä enkä huomannut makua katoavan yhtään veden lisäyksen johdosta :)
kyllä se näyttäs että nesteessä oli vika. ei vaan jaksanut tuota vedetöntä 50/50 mixiä wikata. pikkusen laitto steriiliä vodaa sekaan niin parani. vielä ihmettelen että miten kloonit wikkaa ilman vettä,mutta oisko kiinalaiset tehny sitten isommat nesteurat nuihin
Alkuun pukkas täälläkin kuivaa, sitten laitoin pumpulit dekille niin kun Rip tuossa Kayfun Lite Double Barrel Coil Build - YouTube nyt wikkaa mainiosti, viellä kun osais joka kerta laittaa oikean määrän pumpulia? Silläkin tuntuu olevan tärkeä rooli maun suhteen!
Tuota että pumpuli on helpompi kuin Mesh! En kyllä ihan allekirjoita! Kyllä tässä on noita muuttujia aika paljon! Onnistuessaan maku on kyllä pehmeämpi ja höyry runsaampaa!
0.9 setupilla itse ajelen tällä hetkellä ja 40/60 PG/VG lubrin pohjasta. Hyvin jaksaa wickata..
Varmaan riippuu sitten siitä mistä tulee tms. Yli puoli vuotta tässä on pumpulilla menty ja pari hassua kertaa mennyt sen verran pieleen, että olis ihan aukomaan pitänyt ruveta. Kai sen sitten alkoi näkemään nopeasti onko oikea määrä? Tuntuu aika helpolta verrattuna kymmeniin meshräpellyksiin. Hieman sellanenkin fiilis, että Plus-versiolla olis menty huonompaan suuntaan tai sitten itellä käynyt mäihä tämän vanhan nonplussan kanssa. Edelleenkään ei ole vuotanut mistään eikä dryhittaile täydellä tankilla tai muutakaan.
Huomannut kyllä vähän samaa mitä täällä aikasemmin juteltiin. Tulee nykyään käytettyä selvästi enemmän aikaa siihen pumpulin virittelyyn kuin aluksi. Eikä varmaan edes tarvitsisi, jos ennenkin kelpasi joku epämääräisesti lätkäisty pumpulituppo?!
Täällä myös jotenkin alkoi puskemaan palaneen pumpulin makua ja VG nesteitä höyryttelen ainoastaan.
Aikaisemmin Ambassadorin nokassa toimi hyvin 0,8 Ohm setuppi useita tankillisia, nyt puskee käryä lähes heti.
Tein peräkkäin 8 setuppia, kokeilin 0.2, 0.28, 0.3 ja 0.32 kanthaleita ja kaikissa sama.. &¤kele..
Nyt sitten tuli ahaa elämys.. väänsin microcoilin 0.4mm kanthalista ja tasan 1 Ohm, mukavan pehmeät höyryt kun tuo paksuhko kanthali ei kuumene heti kuten ohuemmat.
Sitten aloin mittailemaan ja huomasin Ambassadorista 0,7V dropin, KiinaNemesiksessä droppia 0,4V. Tajusin että käry kävi aina kun käytin atoa Nemesis kloonissa.. :facepalm:
Klooni ollut päivittäin käytössä tuplasti kauemmin kuin Ambassador. Pitää pistää tuo laatumodi palasiksi ja puhdistella, toivottavasti topcäpin saa jotenkin puhdistettua.
Mitenkä sulla nyt niin hurjat dropit siinä ambassa oli? Mitä se nyt yhden päivän mulla oli ennenkuin möin eteenpäin niin ~0.2-0.3 kyykkäyksiä siitä mittailin suht koht uudella AW:n 18490:lla ja vastukset oli eri vimpaimissa 0.6-1.3 väliltä.
Tätä tässä nyt itsekin hämmästelen.
Pitänee rakentaa vielä uusi volttimittari, kun Madvapes mittari vähän heikossa hapessa ja omatekemän taisin polttaa mitatessasi hävikkejä 0.5 Ohm dualcoililla..
Mekaanisia (TOIMIVAMPIA) ennestään riittävästi ja tuo saattaa siirtyä odottamaan inspiraatiota komeron perälle.
En jatka tämän selvitystä tässä ketjussa, pitää kirjoitella Ambassidor ketjuun jos saan jotain aikaiseksi.
http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...tml#post273682 tuon tapaista kokeilin itekin aikanaan. Makuahan irtos melko hurjasti, mutta ei muuten oikein sytyttänyt, koska kävi jo liian märkänä.
Väsäsin just niin että pistin vertikaalisen coilin ympärille vaan sen verran pumpulia että coili peittyy ympäriltä, eli vain coilin aukko näkyy ylhäältä. Sitten kammio paikalleen ja lopuksi painelin pienet palat seraa kummallekkin puolelle niin että yltävät deckin pohjalle ja osuvat pumpuliin kunnolla. Wickaus toimii paremmin kuin koskaan jopa todella pitkillä imuilla, tosin imuvastus jäi liian tiukaksi johtuen liian pienellä halkaisijalla olevasta coilista, ilmahan pääsee kulkemaan lähinnä pelkästään coilin läpi. Täytyy koittaa vielä leveemmällä coililla.
Itsekin tuota aikoinaan testailin, kuvat itse coilista löytynee tästä ketjusta (marraskuu paikkeilta varmaan), en muista otinko kuvia sitten kun pumpulit olin laittanut tuohon mutta ihan sellaisen riittävän määrän laitoin, en läheskään noin karto tyylisesti kuitenkaan. Kuten rippikin siis siinä chimney mikälie coilissaan..
Ei se silloin sytyttänyt, taisi käydä liian märkänä tjsp. Pitänee kokeilla uudemman kerran joskus.
Noissa xtran yms pirkat antaa alkuunsa vähä outoa makua. Vaatinee ilmeisesti pidempäää imeytymistä kun sivumaku sieltä kuitenki katoaa.
Ja tuosta kfl+ alle päästämisestä hoksasin et jos sinne tulee nestesilta niin se neste valuu ilmansäätöruuvista modille.