-
Vs: Mikä sähkötupakka aloittelijalle?
Morjens!
Aattelin pistää tavaraa tilaukseen ni.. ego C vai T... vissii sama vehe mut C:hen pystyy vaihtaa sen atomisaattorin pään.. eli siis onko C käyttökustannukset edullisemmat? ja mitä muita hyötyjä ois? suositteletteko muutenki noit ego T tai C mallia? ainaki kattelin noit atomisaattorin hintoja et ei ainakaa vissii toi hinta ero mikää huoma oo nois C tai T mallin atomisaattoreis..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Thimiii
Morjens!
Aattelin pistää tavaraa tilaukseen ni.. ego C vai T... vissii sama vehe mut C:hen pystyy vaihtaa sen atomisaattorin pään.. eli siis onko C käyttökustannukset edullisemmat? ja mitä muita hyötyjä ois? suositteletteko muutenki noit ego T tai C mallia? ainaki kattelin noit atomisaattorin hintoja et ei ainakaa vissii toi hinta ero mikää huoma oo nois C tai T mallin atomisaattoreis..
maku asia, mutta jos tänä päivänä aloittelin niin ottaisin pelkät egon akut ja niihin vision egot päähän. Varsinkin aloittelevalle höyryäjälle mun mielestä parempi vaihtoehto kuin jatkuva räpeltäminen vuotavien tankkien ja tukkoisten atomisaattoreiden kanssa.
http://www.puff.fi/egoce4-aloituspak...eel-p-909.html
tuollaista siis.
-
Mä suosittelisin kaikille varauksetta oman setin keräämistä "ihan itte".
Tätä nykyä käytän edelleen eGon akkua, mutta sekään ei ole sama aloituspaketista löytyvä, vaan USB-passthrough kapistus, jonka olen todennut erittäin käytännölliseksi ihan kotikäytössäkin. Sitä kun ei tarvi ruuvailla lataukseen, vaan senkun tökkää piuhan persiiseen kun alkaa akku tyhjenemään, ja voi vapotella samalla akulla sen latautuessakin.
Käytössä on siis nykyään vain yksi akku, ja se riittää!
Eli suosittelen ostamaan
eGo-C 1000mAh akun (ja toisen jos liikkuu oikeasti tosi paljon ja pysyy paikallaan tosi vähän)
Se, mitä sen päähän ostaa, on ihan mieltymyskysymys, enkä siksi edes aloita niistä puhumista.
Tarpeen mukaan joutuu sitten ostamaan verkkovirta-adapteria (maksaa femman), tai käyttämään puhelimen laturia jos sellainen on optio. Itselläni on.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pössy28
tuo on kyllä hyvä!..eilenkin tuli jauhettua viimeksi tuosta reikien väsäämisestä vaikka millä "rälläkällä".. ;)
-
Uusi setti
Kootkaa te kokeneemmat höyrytteliät mulle noin viidenkympin sähkörööki.
Ei ole hirveästi kokemusta näistä niin olis hyvä jos joku viitsis vähän auttaa.
Joku pari viikkoa tuli höyryteltyä 510-starter paketilla, mutta akut simahti niissä hyvin nopeasti joten tarvitsen nyt uuden/paremman.
Milellään semmonen johon löytyy helposti ja edullisesti myös varaosia, kuten uusia akkuja.
Siitä sitten en tiedä kumpi on parempi cartomisaattorit vai tankit. Edellisessä röökissä oli vissiin cartot (vanupatruuna?) ja oli aika hankala täyttää. Ja noin 4 cartoa tais mennä pilalle väärän täytön vuoksi ?
Nestettä laitoin sisään noin kymmenen tippaa mutta silti ei saanut savuja irti. Pelkästään palaneen vanun makua :antismoke:
Kiitos etukäteen vastauksista.
-
Vs: Uusi setti
Tässä nyt on hieman oma lehmä ojassa, mutta on silti suosittu ja monipuolinen sekä kaikenlisäksi helppo P a k e tt i
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pössy28
Tässä nyt on hieman oma lehmä ojassa, mutta on silti suosittu ja monipuolinen sekä kaikenlisäksi helppo
P a k e tt i
+1, hyvä paketti aloittaa. Ehkä vielä pari bogea vertailumielessä mukaan? - http://www.puff.fi/boge-510-20ohm-st...kpl-p-805.html
Ja jatkossa ei omia ketjuja omille kysymyksille, vaan valmiisiin, aihetta käsitteleviin ketjuihin, kiitos :police:
-
-
Jos 510:n koko miellyttää, niin suosittelen aitoa Joyetech:n eCabiä
Mr. SiB77:n arvostelu laitteesta:
http://www.youtube.com/watch?v=ibpRR_L888A
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pössy28
Tässä nyt on hieman oma lehmä ojassa, mutta on silti suosittu ja monipuolinen sekä kaikenlisäksi helppo
P a k e tt i
Mitkäs "patterit" tuohon sopii ? ajattelin ostaa samalla akkulaturin ja pari akkua.
Kiitos vastanneille.
eGo- Twist XL 1000mAh CE4+ vv-mod-aloituspaketti MUSTA säädettävä 3,2V-4,8V
Akkulaturi TR001 Trustfire 2 akulle 14500/16340/18350/18500/18650
Nämä siis ajattelin tilata.
-
Uusi setti
Siinä on laturi jo valmiina eli toinen twist akku riittää.
Toki varalle voi toisen usb ego laturin lisätä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
SiB77
Siinä on laturi jo valmiina eli toinen twist akku riittää.
Toki varalle voi toisen usb ego laturin lisätä.
Selvä. Tilaan siis yhden vara twist akun.
Kiitos kaikille kohta pääsen höyryttelemään :)
-
Heippa kaikille! Auttakaa naista mäessä pyydän. Olen ihan keltanokka näissä asioissa ja en tiedä mistään mitään. Kaikki tuntuu niin monimutkaiselta (mitä on PG ja VG-neste, kartomisaattorit ja atomisaattorit, drippailut jne.) mutta innostuin viikonloppuna kovasti kun sain makustella tuttavan höyrystintä. Maistui järjettömän hyvälle ja höyryä tuli kuin oikeasta tupakasta savua! Oli siis pakko saada tämmönen sähkötin itsellenikin.
Viime yönä sitten jonkun aikaa selailtuani tilasin tämmöisen starterkitin http://www.ecigwizard.com/shop/fi/su...arter-kit.html ja pari eri makua. Onkohan tämä nyt ihan sopiva aloituspaketiksi vai pitäisikö jotain muuta vielä?
Makuja otin mentholia (kiinassa valmistettua, lie turvallista?) ja vaniljaa. Toinen taisi olla 16mg ja toinen 18mg, 10ml puteleita. Aikaisemmin olen polttanut sen vajaan askin päivässä menthol-tupakkaa. Lie miten pitkään kestää nuo sitten.
Netistä myös katsoin arvostelua, että tuossa EGO-T-mallissa ensimmäinen tankillinen maistuu ihan oksennukselta. Pitääkö paikkansa?
Lisäksi ajattelin, että tämmöinen http://www.puff.fi/510t-aloituspaket...kki-p-774.html olisi sievä jolla höyrytellä kodin ulopuolella (Ladylike) mutta ei taida tehot tuollaisessa oikein riittää kunnon pössyttelyyn..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
Heippa kaikille! Auttakaa naista mäessä pyydän. Olen ihan keltanokka näissä asioissa ja en tiedä mistään mitään. Kaikki tuntuu niin monimutkaiselta (mitä on PG ja VG-neste, kartomisaattorit ja atomisaattorit, drippailut jne.) mutta innostuin viikonloppuna kovasti kun sain makustella tuttavan höyrystintä. Maistui järjettömän hyvälle ja höyryä tuli kuin oikeasta tupakasta savua! Oli siis pakko saada tämmönen sähkötin itsellenikin.
Viime yönä sitten jonkun aikaa selailtuani tilasin tämmöisen starterkitin
http://www.ecigwizard.com/shop/fi/su...arter-kit.html ja pari eri makua. Onkohan tämä nyt ihan sopiva aloituspaketiksi vai pitäisikö jotain muuta vielä?
Makuja otin mentholia (kiinassa valmistettua, lie turvallista?) ja vaniljaa. Toinen taisi olla 16mg ja toinen 18mg, 10ml puteleita. Aikaisemmin olen polttanut sen vajaan askin päivässä menthol-tupakkaa. Lie miten pitkään kestää nuo sitten.
Netistä myös katsoin arvostelua, että tuossa EGO-T-mallissa ensimmäinen tankillinen maistuu ihan oksennukselta. Pitääkö paikkansa?
Lisäksi ajattelin, että tämmöinen
http://www.puff.fi/510t-aloituspaket...kki-p-774.html olisi sievä jolla höyrytellä kodin ulopuolella (Ladylike) mutta ei taida tehot tuollaisessa oikein riittää kunnon pössyttelyyn..
http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=3558.0 tuolla eilen käytiin läpi samoja asioita :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
Yllättävän hyvin low res-atomisaattorilla(tulee mukana) toimii. Mutta yksi akku tarvitsee kaverikseen toisen.
-
Tuo Super Tankki on oikein soiva peli aloittamiseen, ehkä pari vara-atomisaattoria ei olis pahitteeksi: http://www.ecigwizard.com/shop/fi/su...-atomiser.html
Itsellä meni Super Tankilla aloittaessa n. 1-1.5ml nestettä päivässä 18mg vahvuudella, että kyllä noilla periaatteessa pitäis viikon-kaks mennä, mutta kannattaa laittaa lisää tilaukseen, koska jos joku kusahtaa esim. postin päässä, voi tulla nopeesti hätä käteen. Tuolta löytyy keskustelua menttoleista, jos ne kiinnostaa. ;)
eGo-T:stä en osaa sanoa, kun en ole kokeillut, mutta eiköhän täältä sillekin löydy tietäjänsä, sillekin löytyy oma ketjunsa, josta varmasti löytää jos jonkinlaista tietoa, jos sen jaksaa kahlata läpi.
Tuosta 510-setistä sen verran, että kyllähän tuolla 280mAh:lla jonkin hetken höyryttelee, mutta luultavasti höyryt on laimeahkot (toki vahvemmalla nesteellä voi tätä yrittää kompensoida), tuossa pitää itse päättää kuinka paljon arvostaa ulkonäköä akkukestoon ja höyryn määrään verrattuna. Toki hintakaan ei mitenkään hirveän paha tuolle setille ole ja ainahan voi pitää esim. tuota Super Tankkia varalla mukana, jos kauppareissua pidemmälle on tarkoitus lähteä. ;)
Edit. Niin ja noissa automaattiakuissa on ilmeisen paljon tullut vikoja juurikin sen automatiikan toimintaan.
@Flounder, eihän tuossa ollut mitään samaa? :P
-
Pössy osaa kertoa tästä varmaan paremmin, mut toises ketjus päädyttiin tähän http://www.puff.fi/egoce4-aloituspak...sta-p-870.html
-
Kiitos nopsasta vastauksesta! Kyllä mä nyt uskon, että olen ainakin alkuun ihan tyytyväinen tuohon hankintaani. Kuitenkin tarkoitus on katsella tässä miten se höyryttely luonnistuu, tuleeko sitä siirryttyä oikeasta tupakasta höyryyn ihan kokonaan. Tällä paketilla se varmaan onnistuu.
Vähän mietityttää nuo nesteet, mistä sen tietää mitä kaikkea niissä sitten onkaan.. Että onko turvallista. Tuolta terveysosiosta luin kauhulla jostain keuhkokivuista jne. Toisaalta ei tämä kovin paljon vaarallisempaa voi olla kuin oikean syöpäkääryleen vetäminen.
Toinen asia mikä mietityttää on, että mitenkä sitä osaa pitää "tupakan mittaisia taukoja" :D Että osaako sitä kerrallaan vaan höyrytellä sen yhden tupakan verran vai meneekö pasmat ihan sekaisin..
Myös tarvikkeissa olen ihan ulalla, mitä osia pitää vaihtaa, mitkä kuluu käytössä, jos laitan yhteen tankkiin vanillaa niin voinko seuraavaksi laittaa siihen omenaa vai maistuuko vanilla vielä taustalla jne. Mutta tämä varmaan selviää kokeilemalla. Ja tuo termistö! Ihan pihalla! Mikä ihme on clearomisaattori? kartomisaattori? Vanu? drippailu? Ei hyvää päivää, paljon on opiskeltavaa :D
-
http://www.e-savuke.com/sahkotupakka-sanasto/ ;)
Nesteissä on yleensä joko propyleeni glycolia (PG) tai kasvisglyserolia (VG), nikotiinia ja makuaineita. Sekä VG:llä, että PG:llä on omat E-koodinsa, eli esim. elintarvikkeissa käytetään ko. aineita ja usein myös makuaineet ovat elintarvikekamaa. Toki jos kiinalaista tilaa, niin seassa voi olla vaikka rotan karvoja, mutta yleensä eurooppalaiset ja jenkkiläiset nestevalmistaja ovat käsittääkseni melko tiukassa syynissä. ;)
Nuo joillekin tulevat höyryttelyoireet taitavat johtua ennemminkin tupakoinnin lopettamisesta tai allergiasta esim. PG:lle tai jollekin makuaineelle, eivät niinkään "random sisällöstä".
Tankit ja atomisaattorit voi ja kannattaakin putsailla esim. vodkalla makujen vaihdon yhteydessä, jolloin ei pitäisi mitään ylimääräisiä makuja tulla.
-
Mikään ylimääräinen, mitä keuhkoihisi vedät, ei ole "turvallista". Tämä koskee myös e-höyryjä (sekä kaupunki-ilmaa, tavallista huoneilmaa jne...), mutta kuten jo sanoit, ei tämä höyryttely voi mitenkään ihan maalaisjärjellä ajatellen olla syöpäkäryleitä vaarallisempaa.
Miksi pitäisi höyrytellä sen "tupakan verran"? Omasta mielestäni yksi höyryttelyn parhaita puolia on juuri se, että voi höyrytä kerrallaan juuri niin paljon (tai vähän), kun haluaa, koska ei ole "sitoutunut" polttamaan sitä yhtä tupakkaa.
Kaikki kuluu käytössä. Nopeimmin kuluvia ovat atomisaattorit (käyttöikä mitä tahansa parista päivästä pariin kuukauteen), joita on hyvä olla aina varastossa. Suraavaksi nopeimmin varmaankin akut (kestää n 300 latausta).
Toki niitä eri makuja voi sinne tankkiin laittaa. Ensimmäiset imaisut ovat sitten sekoitus uudesta ja vanhasta mausta, mutta kyllä se siitä tasaantuu.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jarno
Miksi pitäisi höyrytellä sen "tupakan verran"? Omasta mielestäni yksi höyryttelyn parhaita puolia on juuri se, että voi höyrytä kerrallaan juuri niin paljon (tai vähän), kun haluaa, koska ei ole "sitoutunut" polttamaan sitä yhtä tupakkaa.
Heh, älä kysy :D Mä luulen, että se on vaan tämmönen piintyneen tupakoitsijan tapa. Varmaan neuroottisena vahtaan alkuun kelloa, että höyryttelen sen 3-5min minkä polttaisin oikeaa tupakkaa. Ihan vaan, että saan sen "oikean määrän" nikotiinia, kuten oikeasta tupakasta. Kuulostaa varmaan tyhmältä mutta näin luulen tapahtuvan ???
-
Normiröökiähän imutettiin n.18 hatsia/rööki
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
Heh, älä kysy :D Mä luulen, että se on vaan tämmönen piintyneen tupakoitsijan tapa. Varmaan neuroottisena vahtaan alkuun kelloa, että höyryttelen sen 3-5min minkä polttaisin oikeaa tupakkaa. Ihan vaan, että saan sen "oikean määrän" nikotiinia, kuten oikeasta tupakasta. Kuulostaa varmaan tyhmältä mutta näin luulen tapahtuvan ???
Näin mäkin alkuun ajattelin, mutta jo ekana päivänä huomas, ettei sitä edes huvita imea viittä minuuttia vaan muutamat henkoset kerrallaan riittivät.
Toki kannattaa mennä sillä, mikä itsestä tuntuu hyvältä/luonnolliselta ja tehdä siirtymästä mahdollisimman mielyttävää. ;)
-
Joo kyl mä nyt olen ihan tyytyväinen tuohon tilaukseeni varsinkin kun näin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=CVCjt...feature=relmfu
Jännittää vaan vähän osaanko mä tuunailla ja leventää niitä jotain imulankojen ympärillä olevan metalliosan reikiä jne.
Tilailin tossa myös litkuja, jotain hedelmää ja sitten Black Labelin nro 5. Jaiks! Vielä pitäisi sitä mentholia tilata mutta onneksi sain ihan hyvän vinkin tuolta toisesta ketjusta mitä ottaa.
Jos tää nyt ottaa tuulta alleen niin pitää tilata joku vielä sirompi vehje bile-iltoja varten.
Tulis jo! :-*
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
Jos tää nyt ottaa tuulta alleen niin pitää tilata joku vielä sirompi vehje bile-iltoja varten.
Tulis jo! :-*
Mini-Ego
-
Eipä ainakaan mulla ollu tarvetta muokkailla tuota imulankojen ympärystä edes 70/30 VG/PG nesteellä. Jos on ongelmaa, niin kannattaa ensin kokeilla säätää imuvastusta korkeammaksi, jolloin alipaine imee paremmin nestettä lankaan. ;)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Flounder
Mini-Ego
Niin tai sitten tämmöistä http://www.nettimarkkina.com/sahkotu...aketti/1031475 ajattelin. Tuttava myy noita.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
Niin tai sitten tämmöistä
510-T on ihan kiva kakkosvehje. Akun kesto on mitä on, joten biletysiltaa varten on syytä varata 1 tai 2 vara-akkua taskuun/käsilaukkuun, mutta kyllä sieltä nyt jotain höyryjä irtoaa.
-
Mitenkäs toi mun tilaamani paketti, kannattaisiko siihen tilata jo jotain varaosia? Toisin sanoen, onko tuossa jotain osia jotka saattaa pössähtää paskaksi ihan heti alkuunsa? Atomisaattorit kuulema ainakin saattaa mennä rikki milloin vain..?
Sillä vaan, että ei heti tarvitsisi käydä kaupasta oikeaa röökiä jos se höyryttely sitten onkin ihan huippumukavaa.
-
Aina mikä tahansa voi tietty hajota. Joten kaikkea on hyvä olla varalla. Jos haluaa varman päälle ottaa, niin minimilaiteisto on:
3 akkua (1 käytössä, 1 latauksessa, 1 hajoaa huomenna)
3 atomisaattoria (1 käytössä, 1 hajoaa huomenna, 1 hajoaa kuitenkin viimeistään ylihuomenna)
2 laturia (1 käytössä, 1 sulaa muodottamaksi möykyksi viikon sisällä)
Tietysti, jos tuon biletyslaitteiston ostat, niin sitä voit käyttää, jos päälaitteesta jotain hajoaa.
-
Jee jee jee huomenna toi mun 501 tulee postissa! Piti ostaa sekin eGon lisäksi ku en malttanut odottaa, että se saapuu ulkomailta asti, toi tulee Suomesta ja on huomenna postilaatikossa jippijaijee! :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
Jee jee jee huomenna toi mun 501 tulee postissa!
Hienoa! Just tänään tuli todistettua, että on hyvä olla 510-setti varalla: loppu eGo-Twist akusta virta ja tavanomaseen tapaan vaihdoin tilalle vara-akun (eGo 900mAh). Eli kaikki hyvin ... paitsi että olin unohtanu ladata sen edellisen käyton jälkeen, joten totta kai loppu höyryt heti alkuunsa. Kirosin itseäni, että olin jo mennyt myymään alkuperäisen eGo-T laitteistoni ystävälleni (joka halus tutustua höyryttelyn maailmaan) ennenkuin olin saanut hankittua toisen eGo-Twist akun (siis ... kuten jo aikasemmassa viestissä totesin: aina pitää olla 3 akkua).
Mutta mutta ... onneks mulla on myös toi 510 (automaatti)-setti sen takia, et höyryttelyä aloittaessani halusin myös tollasen mahdollisimman paljon analogista muistuttavan laitteen, jotta ei höyryihin siirtynminen jäis kiinni siitä, jos en halua painella nappulaa tai toisaalta pitää sormien välissä jotain ylisuurta pötkylää. Eli hienosti meni se muutama tunti, mitä twisti oli latauksessa ton 510:n kanssa.
-
No nyt on 501 minullakin. Täytyy sanoa, että kyllä ntuo 18mg nikotiinia taitaa olla minulle aivan liikaa. Hirveen voimakas kurkkutuntuma. Lisäksi tilaamani joku hedelmämaku ei kyllä maistu yhtään miltään :D aavistus vain hedelmää ja nikotiinin maku peittää kaiken muun alleen. Muuten ei toistaiseksi valittamista.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chanel
No nyt on 501 minullakin. Täytyy sanoa, että kyllä ntuo 18mg nikotiinia taitaa olla minulle aivan liikaa. Hirveen voimakas kurkkutuntuma. Lisäksi tilaamani joku hedelmämaku ei kyllä maistu yhtään miltään :D aavistus vain hedelmää ja nikotiinin maku peittää kaiken muun alleen. Muuten ei toistaiseksi valittamista.
höyryttelytekniikkaa muuttamalla tuota kurkkutuntumaa voi saada "pienennettyä".
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
höyryttelytekniikkaa muuttamalla tuota kurkkutuntumaa voi saada "pienennettyä".
Millaista höyryttelytekniikkaa tarkoitat?
-
<http://www.really-ecigarette.com/pro...eluxe-kit.aspx
kaipaan vaan yhtä vastausta!! Eli ton aattelin ostaa ja se tulee ilmeisesti Englannista (eli EUsta) niin onkohan tossa liikaa nikotiinituotteita jos ton lisäksi tilaan vielä yhden 30ml pullon nikotiininestettä? thanks jos joku vastaapi :)
-
Ei pitäisi olla liikaa. Mutta nuo esitäytetyt kartot ei kai ole kovin hyvän makuisia.. Tai näin olen ymmärtänyt. Lisäksi ilmeisesti jos tilaat toiseksi jotain "mietoa" makua, saattaa tuo vanha tupakkamaku puskea läpi noista kartoista. Käsittääkseni.
-
Re: Vs: Mikä sähkötupakka aloittelijalle?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Chanel
Millaista höyryttelytekniikkaa tarkoitat?
Arvasin että tämä kysymys tulee seuraavaksi :) enkä osaa selittää, mutta ajan myötä sitä oppii säätelemään.
-
Koitetaas avata hiukan tota "höyryttelytekniikkaa", josta oli puhe. Eli normaalisti suoraan keuhkoihin imiessä kurkkutuntuma on mieto, mutta kun höyryn imee ensiksi poskiin ja tämän jälkeen kaiken samalla kertaa kertaa keuhkoihin, on kurkkutuntuma voimakkaampi.
-
Hei,
löydät suomenkielisen videon aloituspakkauksen valinnasta ja akkujen kestosta alla olevasta linkistä.
http://www.sahkotupakkakauppa.net