Eka minkä otin Zagista pois oli just tuo eristys. Tarpeeton.
Printable View
nyt muuten onnistui ensimmäinen setup ilman suurempia virittelyjä.
voiko tosiaan 400 meshien välillä olla näin valtavia eroja.
aijemmin olen koittanut suomalaiselta kauppiaalta (en mainitse nimeä kun en varmuudella muista) irc:n kautta ostettua 400 meshiä josta en siis ole toimivaa saanut rakenneltua ilman tuota teepussia joka sekin puhki palaessaan aiheuttaa välittömästi oikosulun.
nyt siis oli ensimmäinen setup jonka rakensin mesh comppanyn 400 meshistä. verkko on jo sormiin ihan eri tuntoinen pinta tuntuu enemmän silkkiseltä ja verkko on ilmeisesti ohuempaa. ainakin siitä oli todella helppo tehdä kaari toisinkun tuosta edellämainitusta joka ei menannut taipua millään.
tässä toimivassa setupissa meinasi olla muutama hot spot mutta nekin hävisi kun hieman siirteli vastusta oikosulku kohdista.
hmm. vika ei sitten välttämättä ollutkaan minussa vaan tarvikkeissa ???
Mä heitin kanssa avissista eristeen helvettiin. Ihan hyvin toimii ilman oikkareita ja saa viel paksumman wickinLainaus:
Alkuperäinen postaaja LSVap
Ei hitto, tuli ihan syyllinen olo - ei tän näin helppoa pitäis olla?!?!
Atomaisterin kanssa taistelin useamman illan ilman täysin tyydyttävää lopputulosta.
Nyt Z-atty-U ja puolihuolimattomasti tohotin meshin kummaltakin puolelta, en käyttänyt vettä tai mitään.
Poltin nesteellä kerran, tungin tankkiin ja kieputtelin 2 ohmisen coilin ympärille:
http://dl.dropbox.com/u/81860491/20120809_201818.jpg
Koko hommaan meni se kymmenen minuuttia ja mistään vehkeestä en ole saanut näin paljon höyryä pihalle!!! *puuufff*
Ensi tuntumalta Odysseus antaa kyllä enemmän makua, vaikkakin asteen verran vähemmän höyryä.
Pitää katsoa miten tilanne kehittyy kun sisäänajan setupin kunnolla. Vasta alle milli höyrytelty (ei muuten tarvittu montaa imua 10 watilla) ja senkin aikana maku on jo voimistunut. :)
Joo mä en kanssa tiedä mistä se johtuu, mutta ylivoimaisesti helpoin genesis atomisaattori saada toimimaan mitä olen kokeillut.
Kuullostaa lupaavalta :D *vink vink*Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Jalippo
Mites on, mikä kolmikosta vie voiton?
Penelope, Steam machine vai Spheroid?
Trollin mieltymyksiä analysoidessa sanoisin että Penelope, jos silican käyttö ei ole este.
No siis kaikkihan nuo toimivat silicalla joten joo, ei ole este. Hitusen haluaisin vertailua noiden kesken.
Ei ole kokemusta kuin Odysta, mutta sanoisin että se nestesyötön säätö on avainsana joka noista muista puuttuu.
Maun ja helppouden puolesta ehkä Pene, Steammachine toimii kanssa hienosti mutta on hiukka hankalampi ja pienempi neste tilavuus, Spheroid on aika lailla SM mutta isompana.
Ai hitto! Atomaisteriin väänsin 1.5ohmin käärityn dual coilin (10/9 kierrosta) 0.2 kanthalista laakista ilman hot spotteja ja samalla kietasin ohkasemman wikin meshistä; nyt wikkaa, potkii ja pöhisee!
Ehkä vähän liiankin kanssa.. :P Pitänee laittaa täyttöreiän ruuvi takas paikalleen. :D
Loistavaa, kun pystyy VMaxillakin ajamaan ilman, että palaa vastus heti poikki. :D
Ei nyt ole oikeen menny niin kuin niissä kuuluisissa elokuvissa tuo minun setup väsääminen.
Saan aina hetkeksi toimivan setupin ja jostain kumman syystä puolen päivän käytön jälkeen sinne tulee se vitun hotspot joka ei lähde millään pois.
Nyt on setuppi joka toimii kun joka imun jälkeen kääntää linen ylösalaisin että wick on ylimärkä. Sillä saa aina yhden imun lähes ilman höyryä. ;)
On vaihdettu meshit sekä coilit. On kokeiltu sätkäpaperitekniikkaa ja muitakin, mutta kun ei osaa niin ei osaa.. :D
Jos ei tää tästä ala pikkuhiljaa sujumaan niin lähtee niin myyntiin toi line. :D Vielä en uskalla luovuttaa ettei sit kaduta kun alkaa boget masentamaan. Olisi ehkä enemmän minua varten tommonen spheroid tms.
Mäkin alan kallistua tähän teoriaan... En saanut aikanaan atomaisteriin yhtään täydellistä setuppia Peleonin 400 meshillä.
Nyt kun ostin käytettynä Z-atty-U:n niin sen mukana tuli palanen 400 meshiä, joka on todellakin silkkiä, ihan eri tuntuma kuin Peleonin meshissä!
Tuosta oli tosi helppo kääriä ohutkin wickki, kun taas peleonin verkon kanssa piti melkein käyttää kaulinta, että sen sai reikään mahtumaan... :D
Puolihuolimattomasti hutaisin kymmenessä minuutissa tuosta silkkisestä meshistä täydellisen setupin kevyin tohotuksin.
Kysäsin vielä erikseen myyjältä, että mistä noin luokattoman hyvää meshiä saa ja täältähän sitä: http://www.ebay.com/itm/190696074082...ht_1003wt_1397
omani on siis täältä http://www.themeshcompany.com/acatal...fine-mesh.html
vieläkin on melkoista hieromista tuo meshin teko eikä läheskään joka yritys onnistu. mutta muutamia toimivia setuppeja olen nyt saanut aikaan.
ensimmäisellä kuivapoltto yrityksellä aina on hotspotteja mutta kun pienellä jännitteellä vähän kerrallaan kuumentelee coilia. lyhyillä pulsseilla ettei pala poikki ja tarvittaessa hieman siirtelee coilia niin alkaa pikkuhiljaa onnistua.
ohmimäärät tuntuu vielä olevan melko sattuman varaisia mutta nyt alan jo uskoa että saattaa tästä vielä joku päivä jotain tulla.
taidan varulta tilata myös tuota jalippon meshiä.
Mulla on tuolta Peleonilta ja Mesh Comppanyn meshiä. Ja tuo Peleonin 400 meshi tuntuu kädessä karheammalta muin Mesh Comppanyn 325 mesh...
Että onko tuo Peleonin 400 mesh oikeasti 400:sta vai harvempaa tavaraa...
Olen kauan jo miettinyt rebuildable-aton hankintaa ja tullut siihen tulokseen että the DID on varmaankin paras mulle. Mitä mieltä ootte, "normi" DID vai "mini" DID ProVari minin nokkaan, mikä näyttäs parhaimmalta siinä? Epäilyttää kyllä tos mini DIDissä toi pieni tilavuus...
samaa pähkäilin ja päädyin tilaamaan ton normi-kokosen. ens viikolla pitäs olla hyppysissä,tilasin ennakkoon ja toimitukset on 10-14.8. eipä oo vielä tullu ilmotusta et ois liikenteessä :P
just joo :( luulis et kreikkalaisilla ois aikaa ja halua toimia vikkelään.
siellä tietysti pistetään pulju päivällä muutamax tunnix kiinni ja mennään lähimpää ouzeriaan nappaamaan muutamat ouzot ja vähä mythosta kyytipojax et jaksaa postitella didejä :D
Itse en edes tilatessa huomannut mini vaihtoehtoa, joten se siitä pohdiskelusta mun osalta.
Mutta sivuilla luki pre order postitus 10.-14. päivä. Postitus ilmoitus tuli kuitenkin jo sunnuntaina 5. päivä ja eilen illalla torstaina paketti näkyi olevan Suomessa. Eivät vaan sitten saaneet sitä niin liikkeelle että olis vielä itellä.
Eka setup tehty Genesis Line v2. Täytyy sanoa että työskentytila on vähän ahdas. Mutta asiaan. Mesh oli 400:sta ja Kanthal A 30 Awg:tä. Tein tämä videon mukaan http://www.youtube.com/watch?v=0CHn2IDgYhs
Pienen korjailun jälkeen sain yhden hotspotin pois ja setuppi antoi todella kovat höyryt ja kurkkutuntuman Gummy Bears 6mg:llä. Testailin ensin setuppia Smokin Boltilla vähän aikaa. Sitten laitoin Aton kiinni Smokin vmaxiin, niin tulee heti koodi F1. Eli resistanssi on liian pieni. Lankaa on mulla siinä viisi kierrosta. Mittasin yleismittarilla niiden aton napojen välistä ja se näytti 1.6 ohmia. Mutta ilmeisesti se nyt ei ole se koska vmax pitäisi kyllä sellainen vastus vielä kestää? PItääkö setuppi purkaa ja laittaa lisää vielä lankaa että vastus suurenisi niin että sitä voisi käyttää myös vmaxilla? Voisiko jotain muuta olla pielessä?
Voi olla että siellä on pieni hotspotti jota et välttämättä edes huomaa, provari tekee joskus samaa. Siihen tuo kova kurkkutuntumakin viittaisi. Toinen mikä tuli mieleen on se, että käytät 30awg lankaa, etkä 32, joten tuskin on ihan 1.6 ohmia tuo vastus.
Provari ainaki heittää tota erroria jos liian pieni vastus. Tai mun Provari on vaan niin luokaton.
Onko mittauksessa otettu huomioon mittarin oma vastus? Mulla se on 0.7ohmia, eli mittari näyttää 2.1 nykyselle setupille, joka siis oikeasti on 1.4..
En ottanut mittarin omaa vastusta huomioon. Kiitos vanttila vinkistä. Mulla tuli ton vehkeen mukana myös 32 Awg lankaa ja pyöräytin äkkiä uuden coilin. Nyt on ohmit vmaxilla 1.5 ja pelaa hyvin! Ei oikein noi Awg luvut sanoneet mulle mitään. Otin vaan sitä eka kerästä sitä lankaa :)
Voit tsekata mittarin (ja johtojen) vastuksen, kun lykkäät mittarin johtojen päät yhteen ja tarkistat ohmit. ;)
Ainiin, kiireessä pistin pelkät awg numerot.. eli 30awg = 0.25 ja 32awg = 0.20 :)
Aattelin kohta alkaa vääntää u-wickiä tohon hellfire miniin. Mites toi kannattais tehdä? Jotain pieniä vinkkejä? Vapepitissä sanottiin, et 17x70mm olis hyvän kokonen ni aattelin sillä lähtee ainakin liikkeelle.
edit. Mistä tota a1 kanthalia saa parhaiten tällä hetkellä? Vois sitä tilata vähän lisää
Itsellä helpotti kun mesh pala oli leikattu 45 asteen kulmassa arkista taipuu jonkin verran helpommin ja päälle tulevan reunan taittaminen kaksin kerroin poisti taivuttamisen takia verkosta erkanevat karvat, muuten vaan rauhassa taivuttaa ja pyörittää. En sit tiedä auttaisko keskireiän auki pysymistä jos sinne laittaisi langan taivuttamisen ajaksi, ettei pääse lyttäytymään umpeen.
Kolme testiwickiä tein nyt ja kaikissa meni toi taivuttaminen ihan vituiks. Tulee pakostakin jyrkkä taitos tohon ja tietenkään siitä kohtaa ei sit enää neste kulje. Selitäppä tyhmälle, et mitä toi 45 asteen kulmassa leikkaaminen tarkottaa? ???
Liiteenä malli meshin leikkaamisesta, eli ei säikeiden mukaisesti.
Näköjään onnistuu ihan kivasti kun tolleen leikkaa. Vähän tossa menee tietty wickiä hukkaan mut ei voi mitään.
http://www.ebay.co.uk/itm/Kanthal-A-...item43b296aabeLainaus:
Alkuperäinen postaaja Jali
http://img.tapatalk.com/5894fd5e-cdb0-f397.jpghttp://img.tapatalk.com/5894fd5e-cdc2-d81c.jpg
Eipä tosta nyt mitään mallisuoritusta tullu, mut tuntuu wikkaavan silti ihan kiitettävästi