Mikä avuks ku usb portti helisee ja heiluu siis reunat ei se keskiosa mikä liitetää johtoon.
Evic vtc mini siis
Printable View
Mikä avuks ku usb portti helisee ja heiluu siis reunat ei se keskiosa mikä liitetää johtoon.
Evic vtc mini siis
Helppo tapa: Hommaa akkulaturi ja unohda usb.
Jos rohkeus riittää niin pura vehje ja kokeile kolvata, liimata tms se liittimen kehys takaisin kiinni piirilevyyn. Tuosta saattaa olla purkuoperaatiossa apua:
https://www.youtube.com/watch?v=wb5ApdcqRVI
D2/D4 tai Opus 3100
VC2 tai VC4 myös oivia valintoja
Oli luppoaikaa niin suomentelin evic v301:n tekstejä.
Liite 26327
Parempia käännöksiä saa ehdottaa, mutta käytössä on vain numerot 0-9 ja kirjaimet a-z, ei ääkkösiä. Koska tällä hetkellä editointi menee hexeditorilla niin teksti saa olla samanmittainen tai lyhyempi kuin alkuperäinen.
Jollain on todellakin liikaa aikaa. Sitten kun saat siihen ohjelmoitua tetriksen I'm in! Tai kalssisen ping-pong pelin.
.
C++ ei ole vahvinta osaamisaluetta joten peliä joudutaan vielä odottamaan. Tilaa varmaan olisi koska vtc:ssä on 128kt muistia ja firmis vie jotain 50kt. Jotain hyödyllistäkin tässä on löytynyt - ns. recovery mode:Lainaus:
There is a thing called LDROM, think of it as an Android recovery if you're familiar with it - by powering up with the + button pressed you can reflash even if your firmware is totally corrupted.
Nonni, nyt saa neppaaminen riittää: Wismec Presa TC75W fw 3 eVic-VTC:ssä.
Liite 26340
iStick Picossa vaikuttaisi manuskan/toimintojen perusteella olevan aika samat palikat sisällä. Pitäsköhän laittaa tilaukseen :thinking:
Joku on myös onnistunut ns. 'brikkaamaan' laiteensa rusikoidulla firmiksellä. Outoa sinänsä, koska käsittääkseni LDROM-buutilla pitäisi saada aina joku firmis ajettua sisään.
Mitään yleispätevää softaa ei ole.
Jos haluat esim. vaihtaa tekstejä niin firmis pitää ensin dekryptata, sitten tekee halutut muutokset jollain hexaeditorilla (HxD). Sitten kryptaa palikan ja tuuppaa modiin. Merkit on koodattu aika oudosti (V2 & V3), joten väsäsin php-llä palikan joka kääntää hexat em. taulukon mukaan tekstiksi - näki missä kohtaa on tolkullista roinaa. Tähän käytin cygwiniä, HxD:tä ja python-evic -pakettia.
Samalla paketilla heitin presan firmiksen eviciin.
Koodin räpellykseen eVic-SDK:sta on hyvä aloittaa - puuhaa riittää koska nykyisen softan lähdekoodia ei löydy vaan saat koodata kaiken alusta. :)
Liite 26345
Power-logon vaihtoon tarvitset sellasen softan kuin VTCFont + valmiiksi rusikoidun firmiksen + jonkun kuvankäpistelysoftan (logo bmp-muodossa, 64x48px). Sakemanni on tehny videon aiheesta, kuvauksesta löytyy linkki pakettiin, jossa on kaikki tarvittavat softat (VTCFont, HxD & GIMP). Firmiksen voi päivittää Joyetechin uploaderilla. Koko hommaan meni aikaa alle 10 minuuttia esavuke.comin logon tallennuksesta evicin päivitykseen.
Nyt vielä keksit miten tohon sais umpattua 555 piirin, niin saisi kellon ja päivämäärän...tosin pitäisi olla nappipatterilla varmistettu. Tilaa luulisi olevan tarpeesi. Nykyisin modi kädessä useammin kuin känny, niin ois ihan näpsä lisä olla ajantasalla.
Vanhana koodiguruna ja ohjelmoijien osastopäällikkönä voisin lahjoittaa ohjelman qbasicilla
10 print "Tycho rulez! ";:goto 10
...tosin se todellinen ohjelmointikyky olikin sitten tossa.
Itselläni käytössä myös otsikon mukainen vekoitin, eli eVic-VT oranssi-mustana (väri johtuu lempijääkiekkojoukkueen pääväreistä, Let's go Flyers). Ko. laite ollut käytössä jo marraskuusta lähtien, ja vaikka tullut sen jälkeen hommattua myös Cuboid, niin useimmiten tuo eVic löytää tiensä taskuuni.
Erinomaisen kiva laite. Painava toki, mutta tuntuu mun tassuun sopivan ja on esteettisesti varsin komea tekele. Teho riittää mun käyttöön hyvin, kun sen päällä makaa useimmiten tuo Vaporesson Target. Itse eVic on käyttöliittymältään ehkä hieman kankea, ja tehon/lämmön scrollaus hidasta. Tulitus nappula alkaa olla hieman "helisevä" tässä vaiheessa, mutta olkoon, onhan tuolla ikää ja päivittäin sitä tulee käytettyä. Maali tuosta alkaa lähteä, varsinkin pohjasta ja lakkaus hilseilee pikkuhiljaa. Akunkesto on oikein hyvä ja sillä päivääkin oikein hyvin päivän ja ylikin. Valittaisin siitä, että latausportti voisi mielellään olla pohjassa, jotta tuo ei kaatuilis niin helposti.
https://github.com/TBXin/NFirmwareEditor/releases Tuohon logo/fonttisäätöön löytyy helpompi softa, onnistuu myös pienet tweakkaukset, kuten ohmien resetointi, akun prosenttinäyttö jne.
Ei ku mä väsään eka parit paskat setupit ja meen sitte tonne haukkumaan pystyyn koko laitoksen. Pitääpä mennä katsomaan.
E. Tomassino tuossa alhaalla on ihan oikeassa. Turinat jatkukoon sille kuuluvalla säikeellä kunhan saan laitteen kouriin. Vapetalon tuntien pian.
https://youtu.be/KvQ6K8ariWs
https://youtu.be/8Q2mwnvBaGQ
Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapafartilla
yritin päivitellä VTC miniin tota firmware päivitystä, latasin ohjeet ja ohjelman.
ohjelma päälle ja miniin USB kiinni , alkaa kyllä lataamaan mutta ei ota mitään kontaktia tähän päivitysohjelmaan?
Ensin USB kiinni tietokoneen ja minin välille, sitten vasta päivitysohjelma päälle.
Testaa eri USB-johdolla ja vaikka eri portissakin?
Ei ole tuolla merkitystä. Mulla tulee vaan mieleen että sun molemmat kaapelit on "no data" -kaapeleita, eli niissä on kytketty vain pinnit 1 ja 4. Voitko testata yhdistää kännykän ko. kaapelilla tietokoneeseen ja katsoa että lataako se vain vai liikkuuko myös data?
Hyvä kun selvisi :)
ohjeis sanotaan et valita toi V1.10 vaikka tarjolla ois V3.01 ?
3.01 kannattaa toki laittaa
jees:thumbup:
Oli joku vko takaperin puhetta subtankin heilumisesta evic minin nokassa. Sain tuon evic minin nyt. Minulla on neljä subtankkia ja yhdessä noista jää hiuksenhieno rako, että tankki pääsee nitkumaan ja notkumaan. Muut kolme istuu tukevasti kuin tatti tuon nokassa, ei heilu vaikka yrittää nitkuttaa. Ehkä minulla kävi vain hyvä tuuri tuon evicin kanssa ;)
Mä leikkasin kartongista pienen prikan subin ja evicin väliin... ei heilu enää. [emoji3]
Vtc mini saapui tänään. Testasin toptankilla ja hyvin pelitti, mutta laitteen näyttö on vinossa. Eipä tuolla varmaan väliä, mutta ärsyttää. Onko tää yleistäkin kyseiselle laitteelle, ja onko mahdollista että tuo povaa jotain mahdollista muutakin tulevaa ongelmaa? Ei varmaan riitä syyksi saada vaihtaa kapine toiseen? (en käynyt kaikkia yli 40 edellistä sivua läpi joten sori jos tätä on jo puitu).