Kyllä suomen media osaa taas. Uutisen sisältö ei kerro mitään otsikkoon liittyvää. Kertoisivat edes numeroita tuon pilottitutkimuksen ympärille, että selviäisi laajuus ja prosentuaalinen ero "normaaliin".
Printable View
Tässähän tää taas nähdään mitä tää vaaroista kailottaminen teettää. Itellekki isä ja äiti jakso koko nuoruuden toilottaa että älä missään nimessä sekaannu tohon myrkkyyn ja ne ei ite ees oo koskaan polttanu. No hetihän sitä piti päästä kokeilee ja 15 vuoden kierre siitä alkoi. Kiinnitti huomion tossa jutussa et "nuoret on käyneet itse ostamasta kaupasta". Ite oon nähny tasan 2 alaikäistä sähkötupakan kanssa ja molemmilla oli marketin cigaliket. Missä ei tietenkään ole nikotiinia. Ehkä ihan hyvä et marketit ei ota noita myyntiin ni vaikeutuu alaikäisillekkin noiden saanti.
Kyllä tuo nuoriso, tai oikeastaan lapset, tuntuvat jostain höyryttelytavaraa saavan, eikä vaan markettitikkuja. Jotakuinkin ainoat höyryttelijät joita itse olen täälläpäin nähnyt on ollut jotain 10-12 vuotiaita. Työpaikan vieressä on ala-aste ja tässä puolen vuoden sisään on tullu vastaan kolme eri kakaraa 200w Releux (tai joku saman tapainen) kourassa. Ja muikunperkeenä mansikkakakkuun, viime viikolla kun olin bussipysäkillä ulkoiluttamassa uutta SX Miniä, siihen pöllähti jotain puolisen tusinaa 8-10 vuotiasta kysymään "myynkö vapea". Jumanhelmetti, tuli likainen olo kun edes tällaisesta joutuu lapsien kanssa puhumaan.
^ Kyllä aina jonkun kaupan kulmilla 10-15 vuotiaat nulikat on pyytelemässä ohikulkijoita ostamaan heille tupakkaa. Onko se sitten pienempi paha jos nulikat pyytää vapea? Tuskimpa tuosta ongelmasta päästään koskaan. Nuorilla on "tapana" tuossa iässä olla kiinnostuneita kaikesta minkä vanhemmat kieltää.
Tokihan aina ostajia löytyy jos maksaa vähän "hakista". Niinhän sitä itsekkin saatiin sillon 14v. Joillakin kavereilla omat vanhemmatki niitä osti. Muistelisin että joku tutkimushan vasta oli et nuorison keskessä on huomattavasti vähemmän kiinnostusta nykyään mihinkään tommoseen ku mitä esim reilu 10 vuotta sitten. Viinaakaan nuoriso ei vissiin juo samalla tavalla ku mitä ennen 2000 luvun vaihdetta. Tosin vissiin pilvenpoltto on lisääntynyt kun on halvempaa ja helppoa saada nykyään.
Tässä vähän tarkemmin tuosta Iltalehdessä mainitusta tutkimuksesta: http://www.julkari.fi/bitstream/hand...pdf?sequence=1
Tässä klikinsäästö:
https://donotlink.it/b56l
Passiivinen hengittäminen altistaa syövälle: "Formaldehyde is excreted in urine as formic acid, and in exhaled breath as either CO2, or unchanged formaldehyde.Median concentrations of endogenous formaldehyde in exhaled human breath are 4-10 ppb and individual samples in one study ranged from 1.23 to 72.73 ppb.Thus, humans normally exhale formaldehyde concentrations roughly a thousand timeshigher than the 1-in-a-million risk level (0.01 ppb in air) that would correspond to EPA’s recommended new Unit Risk for Formaldehyde (1 x 10-4(ppb)-1 )."
Formaldehyde: Fact & Fiction | Science 2.0
Tuossa itse asiassa itse parannat tuon lehden hakukonenäkyvyyttä, koska nyt tällä sivulla on jo kaksi linkkiä tuonne lehteen.
Tuo donotlink-systeemi on ilmeisesti käsitetty jokseenkin väärin. Sen käyttö ei estä lehteä "saamasta klikkekjä" tai jotain muuta mystistä. Kun sinne sivuille mennään, oli se sitten suoraan tai kieroon, niin kyllä se lasketaan samalla tavalla sivunäytöksi ad-xx palveluissa.
Systeemi menee niin, että kun täällä on suora linkki vaikka tuonne ess:ään, ja hakukone käy tämän sivuston läpi, tuo suora linkki parantaa ess:n näkyvyyttä hakukoneissa, kuten linkkaukset yleensäkin. Tästä on kovasti hyötyä ko. julkaisulle.
Kun taas linkkinä käytetään donotlink-palvelussa tehtyä linkkiä, se ei johda hakukonetta ess:ään, vaan donotlink kertoo hakukoneelle, että älä seuraa tätä linkkiä. Jos hakukone kuitenkin pyrkii seuraamaan sitä, saa se vastaansa virhesivun. Normi selaaja kuitenkin pääsee tuolla linkillä asianmukaiseen paikkaan. Näin et tule avustaneeksi ess:n näkyvyyttä hakukoneessa, mutta kuitenkin avaat ess:n sivun, ja avustat sitä sivunäyttöjen osalta.
Näinhän tuo homma taitaa tosiaan olla ja olen itsekin virheellisesti puhunut "klikkien estämisestä" tässä yhteydessä.
Screenshotti taitaa olla ainoa tapa estää sivustoa saamasta klikkejä, mutta jos kyseessä on esim. artikkeli johon voi ja kannattaa kommentoida, niin sekään ei auta asiaa. DoNotLinkin tapaiset palvelut auttaa siis ainakin noiden hakutulosten kautta, joten kaipa sitä kannattaa silti käyttää selvään roskaan. :)
Kansalaisaloite aidon sähkösavukoinnin puolesta: http://kuvanjako.fi/iwp53-1920.jpg
Musiikkia kuunnelleen naisen korvakuulokkeet räjähtivät lentokoneessa ? Australian viranomaiset tutkivat | Yle Uutiset | yle.fi
Missä vaatimukset käyttökiellosta uhkauksella rovioilla poltosta?
Kerrankin asiallinen uutinen!!!:thumbsup:
Mistähän ne noita keksii ??
Kuvakaappaus jostain stumppi.fi sivulta (vapottajista löysin)...
Liite 30453
^ Hyvää opetusmateriaalia tuo tekstikaappaus. "Montako kielioppivirhettä saat mahtumaan yhteen lauseeseen?":D