Eikö Aasiassa ole höyryttely lähes joka paikassa kielletty, siellä vaan ketään ei sitä kiinnosta valvoa? :D
Printable View
Ainoa klooni taitaa olla tuo K100 tjsp ja sekin vahingossa. EmpireMod taitaa tosin olla jo yksisarvinen.
Mitä tulee kopiosuojauksiin, niin ainakaan Zenejä ei ole hirveästi kopiomarkkinoilla näkynyt, mutta kai se vain ei ole riittävän hottia, länsimaisethan tuota kloonausta Kiinassa epäsuorasti pyörittävät.
Kyllähän se kopiosuojan "rekisteröinti" on varmasti oltava ennen kuin tulli tekee yhtään mitään. Kiinalaisiahan ne suojaukset ei hidasta mutta kyllä se sana aika äkkiä kulkee kun ihmisiltä takavarikoidaan muutamalla kympillä fasttechin paketteja.
Tullin sivuilla lukee "Tuoteväärennösten tuonti elinkeinotarkoitukseen on rikollista." Saa nähdä milloin on joku suomalainen kioski syytettynä. Svoemesto varmaan ainakin keräisi melko rahat jos vaatisi kaikilta korvausta ketkä myy kaiffari kopioita.
Jos kopioita ruvettaisiin tutkimaan ja tuhoamaan järjestelmällisesti niin todennäköisesti alkuperäisvalmistajat käyttäisivät tilannetta hyväkseen ja nostaisivat hintojaan.
No nythän voitkin sitten poistua,
pysyvästi.
Toisin, kuin kaleppon kanssa, sun kanssa väittely EI ole hauskaa, koska toisin, kuin kaleppon kanssa, jonka kanssa se on rehtiä vääntöä ja sen jälkeen rauha ja matka jatkuu suloisessa konsensuksessa, sun tapainen internetpalstojen vakio-arkkityyppi, Suomi24 myötä syntynyt "intellektuelli kusipää" ei osaa varsinaisesti koskaan lopettaa.
Internet - serious business.
Kyllähän alkuperäisvalmistajat joutuvat kuitenkin käymään kilpailua asiakkaista keskenään vaikka kloonit häipyisi markkinoilta lähes kokonaan. Aina kuitenkin löytyy se joku valmistaja kuka on valmis myymään tuotteensa muita edullisemmin. Modaajilla saattaisi myös löytyä mielenkiintoa käyttää enemmän aikaa ja rahaa tuotekehittelyyn, kun ei tarvitsisi niin pelätä että jos keksit jotain merkittävää niin se heti kopioidaan ja sitä myy muutaman viikon päästä 500 kiinalaista putiikkia.
On kyllä sellainen vuosisadan darra ollut että huh huh. Ja olen vielä onnistunut hukkaamaan ibumaxit. Viina on viisasten juoma selkeästi, ei noi kirkkaat ole se hönttien touhu.
https://pbs.twimg.com/media/BGzyEmmCQAEUQIW.jpg
Termi "intellektuelli kusipää" näyttäisi tänään sen verran toistuvan, että care to elaborate? Termihän kuitenkin täsmää täysin sinuun, jos sen oikein olen ymmärtänyt. Tiedä sitten miksi sitä pitää yrittää kaataa muidenkin päälle?
Mitä muihin henkilökohtaisuuksiin tulee, en taida jaksaa ottaa kantaa. Herrasmies nääs.
Ettei nyt olisi niin, että se on foorumin Jeesus vertauskuvallisesti ristillä?:D
Toivo vain, että toipuminen ei kestä 3 päivää.
Tuskin ne kloonit loppupeleissä isoa kakkua haukkaavat modaajilta. Uskoisin, että suurin osa ei automaattisesti ostaisi kymmenen kertaa kalliimpia tuotteita jos klooneja ei olisi saatavilla. Monen modaajan kannattaisia katsella myös himpun peiliin, pelkkä metalliputki kun yksinkertaisesti ei voi maksaa lähemmäs kolmeasataa vaikka sen olisi suunnitellut ja tehnyt jeesus.
Flaidis! :popcorn:
Kloonien olemassaolo itselle aika se ja sama. Itse suosin aitoa,ja ostan hyväksi todetun laitteen ja käytän sitä niin pitkään kun se toimii,ja korjaan tai korjautan jos mahdollista mikäli menee särki. Ei tarvetta vaihdella ja kokeilla kaikkia härpäkkeitä läpi.. Toki pientä koristetta yms. paikkapaikoin ihan omaksi silmäniloksi. Nemmyllä kohta 1v. täynnä,Gepe,ja Pipeline sitten kotikäytöss josta ainakaan toistaiseksi ei klooneja olekkaan. Aito sen olla pitää syystä koska joku on nähnyt sen eteen vaivaa suunnittelussa sekä valmistamisessa ja se taas antaa itselle luoton laitteen toimivuudesta. Ainoo mikä tosissaan pistää klooneissa vituttamaan on alkuperäisten sarjanumerot kyljissä!
Kyllähän noita hinnottelijoita on modaajissakin moneen junaan ja monella menee se yli lujastikkin. Tosin en ole kyllä vielä nähnyt missään modissa niin törkeitä riisto katteita kun monella muulla alalla otetaan, esimerkkinä monelle varmaan tuttu tilanne että merkkiliikkeessä marmoritiskillä joku auton osa maksaa 80€ kun muualla sama osan saa hintaan 4€. Varmasti se on totta että aivan kaikki kloonien ostajat ei ostaisi samaa tuotetta aitona, mutta en kyllä usko siihenkään että kloonit ei vaikuttaisi aitojen myyntiin. Se kloonien määrä on vaan jotain niin tolkuttoman isoa mitä niitä tuotetaan pihalle nykyään.
Jos itse täytyisi valita ostanko tonnin rannekellon vai tonnin mekaanisen modin, niin ostaisin sen modi. Modi on toki yksinkertaisempi laite kuin kello mutta tonnin hintaisena maksat myös merkistä ja muista ominaisuuksista niin kellon kuin putkenkin kohdalla. Itse en ainakaan sano että kellotehtaat vois vähän miettiä noita hintoja ja tilaa sitten niiden tuotteen kopiota kiinasta. Suomessakin tuotetun mekaanisen putken saa vj-modsilta varsin kohtuulliseen hintaan, joten uskon että kaikille löytyy sopivan hintaryhmän tuote ilman kloonejakin.
Mulle on kellot ihan yks ja sama, kun en käytä :laugh: Mulla on modeja ja atoja aitona sekä kloonina ja pakko sanoa, että ainut ns aito johon olen tyytyväinen eli työ on hyvää ja toimii loistavasti on gtube. Osa aidoista mitä omistan on hinta/ laatusuhteeltaan täyttä huttua.
En viiti luetella nimellä, mutta jos työstössä on käytetty hälläväliä toleransseja niin tuote ei voi maksaa sitä 200e. Laitetaan nyt esimerkkinä, kun eri akuille laitetaan lisäpätkä niin näiden kierteet eivät ole itse putken keskellä, kierteet väljemmät kuin missään kiinan modissa plus jyrsintä purseita joka nurkissa.
Vähän varovasti veikkaan, että saattoi olla joku kotimainen.
En minäkään kyllä sulattaisi parin satasen tuotteessa tuollaisia vikoja. Paluupostina lähtis laite kyllä takaisin.
En nyt haluaisi kuulostaa isämmaanvihaajalta ja arvostan kyllä VJ-modsia suunnattomasti, mutta kierteet on vähän mitä on. Aikaisemmin ei oikeastaan ole juurikaan haitannut, koska lähtenyt sulavasti rullaamaan hetken käytettyä, mutta uusimman Misterin 510-gate kyllä pisti mököttämään hieman. Tästäkin riippumatta kyllä paras ato mitä tullut kokeiltua, mutta työstö b-luokkaa imo.
Kyllähän kaikista Suomalaisista löytyy jotain huomautettavaa ja ainahan niitä tulee kun rapatessa tuppaa roiskumaan. Enemmän mielestäni on kyse siitä kuinka ongelmat hoidetaan. Voipi olla turha kiinalaisille mennä vinkumaan jos ei ihan kierteet ole kohdillaan, tosin ft taitaa hoitaa reklamaatiot suht ok. Ainakin minä odotan, että reklamaatiot hoidetaan nopeasti ja asiallisesti jos maksan laitteesta kohtuullisen paljon. Tällöin myös on lupa odottaa laatua jolloin reklamaatiokin lähtee herkemmin.
En usko, että kaikki jotka kloonin ostajat ostaisi orkkiksen vaikka klooneja ei olisi olemassa. Toisaalta taas osa kloonin ostajista alkaa ostamaan kalliimpia laitteita kun ovat tutustuneet ensin noihin halppiksiin. Ainakin itse niin tein. Enkä varsinaisesti siirtynyt he laitteiden käyttäjäksi parempien höyryjen takia vaan enemmän niiden pienien käytettävyyteen liittyvien asioiden vuoksi. Ehkä sain niillä klooneilla/halppis laitteilla 85 prosenttisesti yhtä hyvät höyryt kuin nyt mutta kokonaisuus sekä käytettävyys nykyisissä vehkeissä miellyttävämpi.
Ehkä osa laitteista on ylihinnoiteltuja mutta enemmän olen kummastellut nykyistä boksien villitystä kun kaikenlaisia muovilaatikkoon kyhättyä laitetta koitetaan myydä 200 euron hintaan. Toisaalta ei se tyhmä ole joka pyytää :)
Hyvä kun on erihintaisia vehkeitä ja kynnys siirtyä höyryttelyyn hinnan puolesta on mahdollisimman matala.
Klooni jutuista tulee mieleen top gearin kiina jakso, jos joku on nähny, niin tietää mitä tarkoitin ;)
Niinkuin taidan olla jo monta kertaa todennut, niin itse en suosi klooneja. Kiinalaiset osaa tehdä muutakin kuin vain klooneja ja tästä on monia hyviä esimerkkejä (kuten Smok Magneto, RSST tavallaan, L-Riderin Lavatubet, iTaste ja nyt Smokin Caterpillar), miksi siis ostaa se 100% aina kaiverruksia myöten oleva klooni? Senkö takia, että alkuperäinen maksaa enemmän kuin mallu aski, johon aina löytyi rahat, vai koska se alkuperäinen on niin hyvä ja kiinasta sen saa halvemmalla?
Kiinalaiset tekee just ja tasantarkkaan sitä mikä menee ja mistä saa rahaa. Jos kaikki paska-nemmyn ostaneet olisivat ostaneet esim. Smokin Magneton, niin kiinalaiset tekisivät vastaavia omia tuotoksiaan kilpaa. Odotan sitä modaajaa, joka työllistää kiinalaiset tekemään modinsa/atonsa halvalla, mutta kuka myös maksaa kiinalaisille sen verran, ettei samaan aikaan kun odottaa itselleen tuotteitaan huomaa Slowtechillä kloonia tuotteestaan. Ainoat ongelmat tässä ovat vain se, että ei se ilmaista oo ja toimitusajat ovat mitä ovat, eli pitkät ja epämääräiset.
Tuo on jo, tavallaan, tehty.
EXpromizer - Suunniteltu Saksassa, koneistettu Kiinassa.
No yksi ongelmakohta on juuri se, että originaalin valmistajat eivät yksinkertaisesti kykene toimittamaan tavaraa. Sitten niitä iletään myydä vielä ennakkoon vaikkeivat tiedä saavatko edes tehtyä, hyvänä esimerkkinä paradigm mods.
Kaveri lähti äsken meidän pikku höyrymiitistä.
Vaihtui taas kaikkea kivaa putkea ja atoa suuntaan ja toiseen.
Kiva vaihtelun vuoksi myös tutustua uusiin nesteisiin.
Esim. Capella ja Flavour Westit tulivat mulle uutena tuttavuutena.
Se Capellan omenapiirakka oli aika hiton hyvää.
Sit oli tietenkin Tridentin-rakennus kilpailu.
Tolla kaverin 0.37mm langalla tuli hitosti parempi setuppi 0.4ohm dualiin mitä omalla 0.32mm 0.37ohm dualiin.
Täytyy itsekin tilata paksumpaa lankaa siis.
Opastin kaverin myös genesiksen saloihin, mut taitaa se pumpuli olla se juttu tänäpäivänä.
Pois aiheesta:
Mikä vittu tämä on?
The perfect custom
Paskaklooneista tollasta hintaa?
Ei toi kullitus nyt noin kallista voi olla?
No jos tuossa oikeesti on käytetty 24 karaatin kultaa niin jo 2,5 grammaa maksaa 100 euroa. Ei se ihan ilmaista ole.
Oho. täällähän on ollu illalla ihan
http://www.youtube.com/watch?v=D0AyPJfPQ4Q