Kiitos Jasso, onneksi sain avautua, ja tämähän on vasta pisara meressä, suurimpia kusettajia on itse kunnat valtio ja isoimmat yritykset,etc,etc, ja kaikki revitään tavallisen duunarin persenahasta.
Printable View
Itse olen jo vuosia tilitellyt noita alveja valtiolle, eikä mun mielestä ole korotukset vaikuttanut milläänlailla. Kyllä ne firmat yleensä kaatuu verovelkoihin, ei veronkorotuksiin.
Parturit ollut erilaisten verotasojen alla vuosien varrella. Aikoinaan kun alvit heille isomman mukaan tuli ei pystytty siirtämään hintoihin ja tästä alkoi ongelmat. Kannattaa vähän perehtyä asiaan.
Äryttää kun porukoita ärsyttää kaikenmaailman "pikkujutut".....
Uskon että kun on hengenlähtö kyseessä niin ärsyttää ......muttta muu turhanpäiväinen avautuminen " jääkaapin ovi oli jumissa,taskussa reikä , ja plaa plaa..." Noh,pienet on ärsytyksen aiheet porukoilla....tulee vaan mieleen välillä että eihän sitä oteta "suonen sisäistä" .....siinähän tunteet heittää härän pyllyä.....
Et oo tosissas, jos sulla noin hyvin pyyhkii niin kai sit voin ton penelopen pitää? Onneksi on vielä yrittäjiä jotka itse saavat määrätä markkinahinnat ja eivät sotkeudu verovelkoihin. Teitä vaan taitaa olla se 2% jotka oikeesti ne verot Suomeeen maksaa ja toi kuvastaa siltä että taitaa olla kyseinen bisnes sen verta pientä että mietitään sitä veroparatiisia sitten tuonnenpana.
Alkaa ärsyttää tyypit joita ärsyttää kun jengiä ärsyttää väärat asiat. Huh.
Näin entisenä paperityöläisenä ja alalla kauan olleena olen kyllä samaa mieltä..paperiteollisuuden ongelmat Suomessa johtuu aivan muista syistä kuin työntekijöiden palkoista..tämä on väärä foorumi ruveta purkamaan vientiteollisuuden kustannusrakennetta Suomessa..paperiteollisuuden rakennemuutosta ei olisi estänyt vaikka työläinen olisi alentanut palkkansa puoleen..syyt on valitettavasti muualla ja tämä on nähty viimeaikoina myös metalli,kemian,teknologia ja mekaanisenmetsäteollisuuden puolella..bullkkikama tehdään siellä missä se on halvinta ja lähellä asiakasta..se on totuus ilman jossitteluja.
Olet ikävä kyllä täysin oikeassa, ja tämä ei koske vain paperiteollisuutta,vaneri/puunjalostus/vaate ym,ym Ja ulkoistetaan nykyään jopa kunnallisetkin palvelut ja kodinhoito ym,ym koska virosta,filippiineiltä, romaniasta ties mistä saadaan kuulemma pätevämpää työvoimaa ja he eivät kuulemma valita saatika lakkoile.
En oo muuten käyny parturissa ku viimex samana päivänä ku Kirka kuoli::)
Ei oo enää pitkä tukka vaan höylään pari kertaa viikossa;)
Vituttaa movenberg... Tukka ja viikset kasvaa et kohina kuuluu:D
Jokainen suomalainen yrittäjä jolla ei ole veroparatiisissa emo/tytäryhtiötä niin on ne suurimmat veronkantajat muiden veronmaksajien kanssa. Tuosta verokeinottelusta sitten saa syyttää VVM:ää kun antavat laillisesti sitä tehdä. :)
Mutta tuo inflaatio ja ansiotulon nousu kävelevät vähemmän tai enemmän käsi kädessä.
Kyl toi alv sillai iskee, että hinnat tosiaankin nousee ja kulutus vähenee. Taidetaan mekin olla kohta EVM:n luukulla käsiojossa kiitos nykyisen hallituksen. :p
Ja sen haluan sanoa kaikille, kuppikuntaan kuulumatta jotta ennenkuin tästä enempää känniin tirahdan, niin kertokaas ny sit te vitun viisaat ja kirjanoppineet kun näköjään kaiken tiedätte, Ja jotka itse siellä leipäjonossa päivystätte ja yö unet menetätte kun niiden IT salkkujennekanssa taivallette pitkin Hakaniemeä ja mietitte että vittu millä sen asuntolainan maksaa ja miten kertoa perheelle että ollaan totaallisesti kusessa ja sitä itsemurhaakin on mietitty(Tää nyt vaan on todellisuutta) Siksi haluaisinkin kertoa jotta, kuten olette huomanneet olemme menossa kohti määräämätöntä, Herrat porskuttaa ja syö rasvaista sian potkaa ja kansa kuolaa, vittu milloin tästä tulee loppu. Ei ikinä historia toistaa itseään.
Historian valossa tämä näyttää oikein hyvälle :D
En osaa enkä uskalla mitään neuvoa, mutta itse en henk.koht. ole ostamassa asuntoa tällä hetkellä. Siinä ei ole mitään järkeä ottaa asuntolainaa niskaan, varsinkaan tällaisessa talouden tilanteessa, jos lainan jälkeen omavaraisuusaste on alle 10%
Sitten kun on asunnon hinnasta puolet taskussa, niin sitten itse menen asuntokaupoille. Siihen mennessä säästän ylimääräiset roponi osakesalkkuun ja hoidan sitä parhaalla tavallani mitä pystyn.
Tosin ASP-tilille on säästetty myös ja ASP-lainallahan se itse talo olisi lainan takuuna, niin voipi olla, että ensiasunto tulee ostettua ennenkuin ASP-tili raukeaa. Onhan se oma talo aina kiva, mutta kivaa ei ole ottaa kestämätöntä määrää lainaa.
Kaikki ulkoistetaan pois Suomesta, siis ihan kaikki ja se vituttaa. Viimeisenpänä taitaa olla melkein itseäni koskeva ohjelmoinnin ulkoistus Intiaan, tosin taisi olla vain hyvä siirto, kun nämä Suomen suurimmat softatalot on niin pitkään tehneet valtion rahoilla roskakoodia ja miljoonia palanut täysin sutena syntyneisiin ohjelmistoihin. Tosin softateollisuudessa Suomen heikkous on paska työnjohto ja asiakkaan kuuntelun puuttuminen. Vieläkun kaiken kukkuraksi valtio itse oikein kannustaa ulkomaalaisentyövoiman käyttöön kilpailutuksella, jossa ainoastaan halvin hinta ratkaisee ja kaikki muu on täysin yks ja sama.
Joo ja sit nää plus piste ja alennuskoodit ja sun vitut, kyllä se niin on että joku ne kuitenkin maksaa siinä lopullisessa hinnassa, olisin vittu valmis lähtemään maatakiertävällle radallle vaikka heti ja jos joku mut vaan sinne ampuis ja ilman yhtään plop plop, tai muutakaan paskan alennuskoodia saatika facebookin tykkää nappulaa. No otetaan vastaan tarjouksia iman kyseisiä kytköksiä, ja saattaa olla mahdoton pyyntö.
Ei näitä korttisysteemejä ole luotu alennuksien takia :DNe on luotu bisnestä varten eli keräämään tietoa, jota sitten voidaan hyödyntää eritavoin