http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Margariiniskandaali
Printable View
Ainahan noita on joka asiasta. Karvaranteiden Kebabissa, milloin mitäkin Kissaa joukossa.:thinking:
Kannattaa syödä vaan semmosta mitä näkee mitä se on kuten kala,liha...eikä mitään jauhettuja ja sekotettuja missä on elintarviketeollisuuden termejä prosentteina tai grammoina.
Veikkaan et jos tuon sulle 5 kokonaista Kalaa pöydälle mistä poistettu Kidukset, kuten kaupoilla tapana. Harva erottaa reilun Viikon vanhaa kalaa Päivän vanhasta.:)
En ymmärrä miten Marketit saavat pakata Kalat, muovipussiin valmiiksi. Kalan pinnalla oleva Bakteerikerros joutuu muovin kanssa kosketuksiin, niin pilaantuu aika nopeasti.:thinking:
Mini ässä tykkää kalasta kyllä hulluna samoin mini mini ässä
Se on kuitenkin parempaa kuin mitä saa kauppojen kalatiskeiltä.
Tuohon voisin sanoa jotain mut....Jätän sanomatta.:)
Pilaantuneita ei ole kumpikaan ostohetkellä se pitäisi olla taattua. Mikään muu ei.
Riippuu tietenkin paikkakunnasta mutta näin täällä kun ei ole kuin 1 varsinainen kalakauppa ja loput marketteja.
Kalakauppaan lohet tulee kaukaa.
Mihin Marketista tulee? samoista paikoista eli Norjasta. Vai oletko ostanut Valkolihaista Itämeren Lohta?
En tiedä mistä marketeihin tulee mutta kalatiskiltä ostetut on harvoin ollu hyvää. Ne on jotenkin jauhomaisia kypsänä.
Kalakauppaan tulee 2 viikon välein uutta eli se on jääny yhteen ostokertaan.
edit ja punasia.
Samoista paikoista ne Kalakaupat niitä Lohia ottaa. Siinä vaan jää keskusvarasto ja pari jakeluketjua pois välistä.:)
osta kokonaisena lohi silloin kun Regis Mortes on tallella eli kuolonkankeus. voit pitää 4 kg lohta keskeltä kiinni ja se ei taivu. silloin on tuore. Jos myyjä ottaa 2 käsin kiinni ja väleistä vielä notkahtaa, itse jättäisin ostamatta.:)
No johan se on menny kalan ostaminenki hifistelyksi
En mä ainakaan suostu paskaa ostaan, tuoreen hinnalla.:laugh:
Norjanlohta olen junnuna ollu vetämässä fileeksi ja pakkaamassa uudelleen laatikkoihin josta ne matkaa sit sittarin kalatiskiin. Fileoitavaksi kun saapuvat ovat keskimäärin 2-3päivää ollu hengettömänä, tuolla makaavat 1-2päivää lisää ja vasta sitten matkaavat sittariin. Eli 3-5 päivää on ikää kun pääsevät kalatiskiin kaupassa. Kaukana siis tuoreesta.
Mies syö vapaaehtoisesti silakkaa, eli kissan ruokaa, mutta lohen pitää töröttää vaakatasossa kovana kuin... keppi, ennenkuin uskaltaa syödä.