Fooru tai netti jumii kiitettävästi nyt. Aukeaa puoli sivua ja mikään ei meinaa toimia.:thinking:
Printable View
Fooru tai netti jumii kiitettävästi nyt. Aukeaa puoli sivua ja mikään ei meinaa toimia.:thinking:
Näin lauantain kunniaksi, varsinkin jos ei vielä kummemmin vituta, niin tässäpä kiva osoite jossa voi käydä laskemassa oma kokonaisveroasteensa : EVA Verokone - Totuus veroistasi
Itse sain tulokseksi liki 50%. Sikäli kun ottaa huomioon että röökiä ja viinaaksi ei pahemmin kulu sekä muutenkin on turhuuksia tullu karsittua menoista, niin pikkuisenhan se pistää vituttaan. Lausahdus "tieto lisää tuskaa" pätee kyl turhankin hyvin.
Kyllähän se Verojen maksaminen joskus pistää risomaan. Yksi erittäin hyvätuloinen tuttu sanoi joskus. Mitä enemmän maksat veroja, sitä enemmän olet ansainnut. Tosin Miljoona omaisuuden kanssa, tuo asia helppo todeta.:)
Ottasko suoraa 3 vai 4 pottua kaffia ?
Pieni paini lattialla pienestä pitäen toimii hyvin. Kun kasvava koira huomaa että se hellästi aina häviää ja selätetään mukavan leikin yhteydessä hetkeksi. Leikki ja koulutus samassa, ja toisetaan muutama tuhat kertaa... Tuossa pitää varoa ettei tuu 1 isännän koiraa, eli myös emännän käskyt pitää uskoa. :)
Saisiko siitä jo viis nappulaa t-paidan kylkiäisenä :)
Otan vaa 4 onks se ok sulle ?
Aamen [emoji106]
Kunnioitus & luottamus kasvaa molemmilla
Mutta silti sanon aina kaikille että koira on eläin (vaikka se 99% ihmisistä lipeää perheenjäseneksi)
Monesti siitä kovapäisimmästä saa sen luotettavimman kaverin. Itsellä oli kovapäinen mut kiltti pystäri. Pentuiän jälkeen normi puheäänellä meni omalle paikalleen akakertaan. Oma porukka otti luun suusta tai ruokakupin kesken ruokailun niin ei välittäny mitään :)
Mä tykkään ainakin, tosin ikääkin on yli 35.v. Kirjat on olleet aina mulle hyvin tärkeä asia. Sen vuoksi naisystävätkin, jotka ovat kommentoineet mun lukemisesta ovat saaneet viitoituksen v*ttuun. Jos ihminen haluaa lukea, niin se ei ainakaan mun kirjoissa ole kovin paha asia.
Laita vaan, mä ainakin voin mielelläni laittaa päivityksiä ketjuun, mielenkiinto menee klassikoista (meri/sota)historiallisisten kirjojen kautta Juoppuhullun Päiväkirjaan. Kermajuustoa hamstraavat elämämkolulaset voivat olla eri mieltä asiasta, mutta Raaka-Ekiä lainatakseni, no1curr. :thumbsup:
Ekan koiran isä neuvo ettei tullut pöydälle eikä syönyt ennen kuin sai luvan. Pihasta ei lähtenyt minnekkään ilman lupaa ja alle vuoden vanha veljeni sai repiä korvista, turkista jne miten huvitti. Ja kyseessä oli ajokoira.
Meil on tua koiran koulutus vasta edessä, ens perjantaina pentua hakemaan!
Joku pikku puudeli vai?
Oishan joku koira varmaan mukava,mutta kun täällä on semmonen reilu 500 kilonen lemmikki,niin se saa riittää. :)
Se on kyllä totta että koiran käytös on omistajasta kiinni, mutta nuo laumanvartijat joista aiemmin kerroin on siitä jänniä että kun ne on itsenäisiä työkoiria (eli reagoineet oman harkintansa mukaan) olleet niin on kiintyneet ja leimautuneet kautta aikojen KARJAAN, ei ihmiseen. Koulutetut laumikset on asiallisesti omistajan aikana jos omistaja niin sanoo, mutta silti viileitä ja epäluuloisia eivätkä ikinä luota vieraisiin ihmisiin vaikka kävisi usein kylässä. Pois kotinurkilta ne menee jopa flegmaattisen oloisiksi mutta ne tarkkailee silti. ;) Niiltä myös puuttuu miellyttämisenhalu ihmistä kohtaan melkein kokonaan "tavallisiin" koiriin verrattuna. Vaikea selittää, eikä laumanvartijoihin luetuista roduista kaikki edes ole noin "hurjia" vaan ovat vähän seurakoiramaistuneet, onneksi loppujen lopuksi melko harvinainen Suomessa sekin rotu jonka kanssa tekemisissä olen ollut. Kaukasianpaimenkoirakin on melko kesy niihin verrattuna.
Mulle on modi sulanu käteen kiinni [emoji1]