Nyt on mullaki paikka, mihin mennä, jos mamma hurjistuu
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...ee05f9d61a.jpg
Printable View
Nyt on mullaki paikka, mihin mennä, jos mamma hurjistuu
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...ee05f9d61a.jpg
Koska tuparit ? [emoji1]
Ihan oma Talo. Tuollaisesta olen haaveillut.:) Kaikki tarvittava löytyy, jos pituus 2 Metriä. Mahtuu suorana nukkumaan.:lol:
Onpa soma mökki. Ja solakka mies kun tuonne mahtuu :)
Hyvä näin. Tympein tutkimus itselläni oli vatsatähystys, joka ei ole mitään verrattuna moneen muuhun. Joka tapauksessa hermoilin niin, että vänkäsin rauhottavat. Ja hyvinhän se meni. Olin kuulemma harvinaisen hyväntuulinen. Jälkikäteen ajatellen punkteeraus (poskiontelot) on paljon pahempi.
Multa joskus otettu tuo sama koe ja sain aikas mukavan 2 vrk päänsäryn. Oksensin vielä koko ajan. Ajatus uudesta samanlaisesta kokemuksesta, ei niin kauheasta houkuttele. vaikka en siitä yhtään pitäisi, niin menen jos tarvetta on.:crying:
Mulla ei tahtonut tuo Mangnesium sitraatti millään imetyä, neurolla sitä ihmettelivät kunnes selvisi että B-12 ja Folaatti tasot niin alhaalla? Että vaikuttivat tuon mangnesiumin imeytymistä.
Nyt riittää tuo 400mg Mangnesiumia jonka otan aamulla D-vitamiinin 125mg Chia siemen Smoothin kanssa nuohan vaativat rasvaa imeytyäkseen. Kannattaa lukasta tuo linkki jos kiinostaa >(Chia siemenet käyttökokemuksia: Vessassa käynnin Graalin malja? - "Täydellistä paskaa")
Chia on ihan voittokamaa. Joskus ajat sitten kokkiketjussa joku ehdotteli ja siitä asti melkein päivittäin kiskonut. Kaapeli irtoaa niin vikkelään, ettei ehdi tuurilla kuin sivun lukea Aku Ankkaa päivässä.
En olis uskonut että täällä on näin paljon lisäravinnetietoisia :D
Ei sitä D:tä vissiin kannata överiksi vetää juuri siksi kun se on rasvaliukoinen. Minä syön näin talvella 50-80 yksikköä, ja siitäkin lääkäri huomautti. Yksi talvi söin puoli vuotta 100 ja sillä arvot nousi johonkin 130 mmoliin. Tämä siksi, että oli lyhyessä ajassa kaksi hiusmurtumaa ja aloin vähän miettiä luustoasioita.
Kiitti vinkeistä, samoin Reiville.
Kokeilen napata vielä nukkumaan mennessä 1 Magnesium tabun lisää, koska sen puutteestahan nää kolotukset johtuu.
Folaattia, B12 ja K2 myös otan jo reippaasti. On 5 milligramman suussa imeytyviä B12 tabletteja ja vahva B-monivitsku + sinkkiä perus multivitamiinista. Apteekiksi tässä muuttumassa, on purkkia ja purnukk...
EDIT: Olen aina syönyt erilaisia pähkinöitä runsaasti muun safkan lisäksi, eli Magnesiumista ei koskaan ollut puutetta ennen tätä.
Tuohon en kyllä ilman rauhoittavaa mene! Silloin kun kävin niin ei millään meinannut saatua nieltyä sitä letkua, kun homma oli ohi ja istuin käytävässä melkein koomassa odottamassa että onnistuiko? Seuraava kaveri kalman kalpeana katseli mun kakomista.
Kun hoitaja tuli ilmoittamaan että homma selvä, ja toi seuraavalle kaverille kertakäyttö mukillisen jotain lientä, käski kurlaamaan ja nielemään? Ihmeissäni kysyin mitä tuo on? Hoitaja siihen että samaa kun tekin saitte se puuduttaa nielun!
Sanoin että mitä Helvettiä en minä mitään saannut!
Taitaa joku 50-80 talvella olla aika nappiin.
Heaney, jonka luulis tietävän, on laskeskellut että pilleristä otettava lisä 65 ug koko US aikuisväestölle läpi vuoden, läpi elämän, on aika täydellinen, eli melkein kaikki pääsee 80 nmooliin, ja juuri kukaan ei nouse yli 200. Suomi/kaamos-lisääkin vois laittaa tuohon vähän ehkä.
Isommat karjut voi ottaa paljonkin enemmän, ja imeytyminen vaihtelee hemmetisti yksilöiden välillä.
Idiootti oon kun unohdin pillerit just talveksi jossa ei ollut edes etelänmatkaa.
D:hen liittyen löytyy netistä seminaareja jossa Amerikkalaiset lääkärit ja tutkijat naureskelee meille kun ne katsoo Suomen tyypin I diabeteskäyriä, ja sitä miten hyvä asia voidaan sössiä.
1930-luvulta lähtien lasten suositus oli 110 ug -> 1960 luvulla se pudotettiin 50:een -> 70-luvun puolivälissä pudotettiin 25een -> ja koska oli vieläkin korkeampi (=parempi) kuin muussa maailmassa, tiputettiin 90-luvun alussa 10 ug:hen = täydellinen kansainvälistyminen oli saavutettu.
Ite oon toiseksi korkeimman menneisyyden tason ikäluokkaa taaperona jonka lapsuudenmuistoihin kuuluu jatkuva kalanmaksaöljylusikan työntäminen kurkkuun, monta kertaa päivässä, koulussakin laittoivat jonoon ja lusikkaa kurkkuun. Helvetin pahaa se kyllä oli.
Jaahas mitäs sit tekis [emoji15]
Tai mitä tilaisi ?