Eipä oo toi emännän Dreami kertaakaan kuseksinu, vaikka silicalla käykin.. :thinking:
Jos en ihan väärin muista, niin mun videosta löytyy setupin tekokin, jollaista oon alusta asti käytelly ongelmitta. ;)
Printable View
Eipä oo toi emännän Dreami kertaakaan kuseksinu, vaikka silicalla käykin.. :thinking:
Jos en ihan väärin muista, niin mun videosta löytyy setupin tekokin, jollaista oon alusta asti käytelly ongelmitta. ;)
Tästä laitteesta saa hyvällä setupilla mielettömän hyvät höyryt, mutta toisaalta kyllä tuntuu kuluttavan nestettäkin kuin paloauto...
Miten pitkäikäset tässä laitteessa on nuo tapit/tappie reijät mihin tuo setuppi kiilataan kiinni?
Meinaan että onko joku tän laitteen omistaja joutunu kikkailemaan tuon kanssa?
Eniten huolettaa tappien häviäminen. Vaikka mulla on kyllä tapana värkätä näitä sellasen kivan karvamaton päällä, ihan vaan siks että tykkään elää jännittävästi.
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa niiden suhteen ollut ja monet setupit veivattu.
Tuli tänään käytetty beetee ja oon tässä nyt illan höyrytelly (microcoil/silica) eikä tosiaan oo nokan koputtamista. Yllättävän hyvin toimii :0 jatkopalalla vaan yhtä pitkä kun holmesin mul*** :)
Mites tuollainen Dream Mini pelittää??
Ajattelin hommailla dreamiä ensimmäiseksi korjattavaksi ja olisi pari kysymystä aiheesta. Minkäkokoista kanthalia/montako kierrosta pitäisi käyttää 3mm silicalla, että pääsisi asiallisiin 1.6ohmiin tai siitä ylöspäin? Itselläni on itaste vtr käyttössä, joka tuskin tulittaa alle 1ohmin.
Mitenköhän toimii tuo Urdun täyttötyyli jatkonpalan kanssa? Onko kellään kokemuksia?
Kiitokset jo etukäteen
^Oliskohan 5 kierrosta .20 kanthalia lähelle 1.6ohmia, eiköhän se neljälläkin tulita. Suosittelen myös samalla ostamaan jotain paksumpaa kuten .30 tai .32 ihan sen takia, jos/kun innostut kokeilemaan microcoil+pumpulia.
Jos Urdun täyttötyylillä viitataan siihen korvatulppametodiin niin kyllä, toimii jatkopalan kera. Ainoa konsti jolla tota ite oikeastaan täyttelin.
Olin tota aikasempaa kirjoittaessa siinä uskossa, että paksummasta olis helpompaa, mutta ei se taida ihan niinkään olla näin jälkikäteen mietittynä. Paremmuudesta en kummempia tutkimuksia ole tehnyt. :esmoke:No eipä siitä varmaankaan haittaa ole kuin pari euroa, että tutustuu eripaksuisiin kanthaleihin.
3mm silicalle .20 langalla 4 kieppiäkin voi antaa sen 2ohmia, jos siihen jää pitkät hännät. Mulla on toiminut parhaiten kiinnitystappien väliin poikittain nesteensyöttöurien suuntaisesti tehdyt coilit. Pumpulillakin on parempi 3mm "micro" kuin 1,5-2mm tiukaksi väännetty kuiva rulla.
Noniin tänään tuli Dreami postissa. 5 kieppiä 0.20 kanthalia 2x3mm silicaan, 1.8ohmia ja hehkuu hienosti.
Sitten jännittävään vaiheeseen, eli täyttöön. Käytin urdun täyttötyyliä, mutta korvatulpan tilalla dct refiller tappi. Nesteet sisään ja tankki kasaan. Annoin hetken aikaa olla pöydällä kenollaan ja tankki oli tulvinut ihan täysin. Kaikki nesteet ilmareijästä pöydälle. Noh, putsailin sotkut ja kokeilin uudestaan, tälläkertaa vähän maltillisemmin. Toisella täyttökerralla tulvi uudestaan ilmareijästä, mutta sain osan nesteestä pysymään tankissa. Pienellä imeskelyllä ja puhaltelulla sain ylimääräiset nesteet ilmareijän kautta pihalle ja kurlauksen loputtua tästähän paljastui ihan soiva peli. Ensimmäinen imaisu 7 watilla ja meinasi lähteä tukka päästä! aivan sairas vehje, nyt sai Jalippo bears ihan uuden ulottuvuuden!
Mainittakoon tässä kohtaa, että tämä on ensimmäinen Rebuildable mitä minulla on ollut. Ja ensimmäinen setuppi minkä tehnyt.
Tälläistä tänään. Se on varma, että seuraavan kerran kun täyttää niin menee peukalo suuhun. Katsotaan saisinko onnistumaan ilman tulvimista.
Liite 12104Liite 12105
Täytyy sanoo et aika vaikee tähän on kehittää sopivasti höyryävää setuppia. Täl hetkellä noin 0.8 Ohm setuppi eikä tuu usvaa odotetusti. Maku on kohtuullinen kyllä. .32 kanthalia 6 kieppiä halkaisijaltaan 2mm. Pitänee hommata dripperi ton rinnalle..
Mä käytän Dreamia nykyään kotidripperinä:
Liite 12156
Mahtuu aika hyvin nestettä ja voi säilyttää kyljelläänkin:
Liite 12157
Tää vois olla "kuristetulla kammiolla" aikamoinen veturi. Hetken mietinkin miten saisin 12mm lyhyemmän Dream/Vivi Nova -tankin jossa kierteet molemmissa päissä, mutta toistaiseksi tää on passannut ihan hyvin.
Eikä tartte arpoa onko neste käymässä vähiin! ;)
Mahtaako muuten jostain noita tappeja saada ostettua? Niitä siis mitkä pitää kanthalin paikoillaan. Tai miten mahtaa saada askarreltua itse ja mistä?
Mieleen tulee ainakin, että kyselis Suomalaisista kaupoista joissa noita laitteitakin myydään ihan eemelillä. Tai sitten Dream BT804 Pins x2
E: Ei kyllä mitään käsitystä tosta stealthvape puljusta, mutta usein tullut vastaan googlettaessa jotain pikkuosaa, kaippa ne suomeenkin kiikuttaa.
pari tankillista höyrytelly ja on mahtava vehe :) ensimmäinen rakenneltava mitä olen omistanut ja maku on aivan eri luokkaa ku clearoissa... täytön olen tehnyt pohjan kautta sitä vähän raottamalla ja ei oo ollu ongelmia sen suhteen. Huomenna alkaa setupien värkkäily nii saa nähä montako ärräpäätä sitte lentää.
Muutaman viikon ollu kyseinen ato käytössä ja täytyy kyllä sanoa, että toimii helvetin hyvin. Pari kertaa ollut silicasta tehty setup, mutta nyt microcoil + pumpuli. Kyllä se pumpuli vaan rokittaa niin paljo paremmin. Täyttö oli aluksi vähän hankalaa, mutta kyllä sekin jo sujuu.
itse käytän sitä long modessa tobecco hammerin kanssa kanthal+pumpuli setupissa ja hyvin toimii ja näyttää kivalta steampunk-piipulta. Ainoa huonot puolet ovat nesteen määrä jopa long modessa ja ne v*n pienet palat millä saa wickin kiinni. Olen jo kadottanut niitä kolme kappaletta. Viimeiset nyt käyttössä enkä tiedä mistä sais ostettua uusia.
ensimmäinen elämäni setuppi tehty 1.4ohm ja vielä ainaki pelaa loistavasti:thumbsup:
En tiiä miten teillä on tuo dreamin muovinen tankkiputki kestäny? Mun mielestä se on aivan onneton kun ei kestänyt ollenkaan käyttöä, halkes heti kun nesteet oli 2 min sisällä. Laitoin itse kokkaamaa 12 mg vihreää omenaa ja en ole saanut muita muovitankillisia sillä hajalle.
Mitä tiivareita oot käyttäny? Jotkut omenanesteet on halkonu tankkeja.
Tähän käy Vivi Novan tankit, ja Puffilta saa varatankkeja.
Mun SS-Dreamin basessa oli joku työstövirhe joka halkas tankit parin täytön jälkeen. Vähän viilaa oikeaan kohtaan ni loppu lohkeilut.
Päätin tilata tuon vivin metalli tankin niin ei tule yllätyksiä taskun pohjalle ja ei tarvitse huolehtia mitä nesteitä laittaa tankin sisuksiin. :)
Sai Dreamit uuden elämän tässä talossa... Drippereinä! Vihdoinkin Dream ilman wickausongelmia. 1,5mm tangon ympärillä, 1,6 ohm, Vamo V2:n keulassa. Välitäyttö ~0,5ml.
Liite 12599
Liite 12600
Tänään tuli tuo Dream, mutta en saa sitä toimimaan kunnolla. Antaa koko ajan dry hittiä vaikka miten imulangat asettelisi. Erilaisia käämejä tuli pyöriteltyä kymmenkunta mutta ei vain ota onnistuakseen. Virranlähteenä Smok Woo 5V, litkuna 50/50, 2mm silica ja .25 kanthal.
Joo, siis olen lukenut langan läpi, mutta mikään ei tunnut auttavan. Pumpulia en tosin olen vielä kokeillut. Pyörittelen käämin silican ympärille neulan kanssa, joten ongelma ei pitäisi olla siinä. Tehoista sen verran, että tuo Smokin Woo käytössä. Pitäisi kai hommata säädettävä body, mutta sinällään ei sen suhteen ole tullut ongelmia toisella tankilla.
Kokeiltu nesteuriin laittamalla ja tunkemalla ylös. Heikko tulos molemmilla kerroilla.
Vahva veikkaus että liikaa tehoa. Silicalla tämä ei kovin isoihin lukuihin pääse, sais ohmit olla varmaan siellä vähintään kolmen tuntumassa. Varmaan ohuempi lankakin saattais tehdä jotain.
Säädettäväähän ei tarvita, jos osaa ohmit laitella kohdilleen. Woo on tosiaan aika kiukkuinen otus, ja silica suhteellisen hidas liikuttamaan nestettä niin tarvitaan isompi vastus. Ohuemmalla langalla saman vastuksen saa pienemmälle alueelle, niin ei pääse wick kuivamaan keskeltä. Tätä saattaa sattua jos vastus on kovin leveä.
Modausta :)
https://www.youtube.com/watch?v=4SUqkuuSDx8
Mites musta tuntuu et tää wickaa paljon paremmin tän jatkopalan kanssa? Onks kukaan muu huomannu?
Vai oisko vaan tullu hyvä srtupöi tehtyä vihdoin. (Otin tällä kertaa sellasia vanulappuja ja leikkasin siitä sellasen pitkän ohuen suikaleen, tulee varmasti tasapaksusta sillä konstilla, vähän niinku silicaa paitsi et on pumpulia.) Nyt on meinaan just siinä sweetspotissa että ei käy kuivana mut ei myöskään vuoda tai kurlaa.