3mm silicaa/ecowoolia ja 0.25 kanthalia. 0.25 on yleispätevä jaa saa sopivan korkeatkin ohmit tarvittaessa. Mekaanisella ajettaessa kannattaa tähdätä jonnekki 1-1.2 ohmin maastoon.
3mm silicaa/ecowoolia ja 0.25 kanthalia. 0.25 on yleispätevä jaa saa sopivan korkeatkin ohmit tarvittaessa. Mekaanisella ajettaessa kannattaa tähdätä jonnekki 1-1.2 ohmin maastoon.
Kiitän!
Nämä vissiin ovat juurikin tuota kamaa?
Vastuslanka Kanthal A-1 0,25mm 26ohm/m
Silica wick -lanka imulanka 3mm
Jep noilla pitäs pärjätä. Muista lämmittää sytkällä kanthal punahehkuiseksi ennen setupin tekoa niin pysyy muodossaan paremmin.
Ei nuo mun itse tekemät coilit vielä oikein toimi kunnolla.
Yritän siis tehdä kangerin bottom coil atoon omaa coilia, mutta aavistuksen palanutta makua tuntuvat pukkaavan.
Kuinka tiukkaan kanthal pitäisi vetää tuon wickin ympärille? Musta tuntuu, että on ollut välillä liian tiukalla ja sitten taas liian löysällä...
Laita neula sinne silican sisään ja sitten käärit vaan tiukalle mutta ei kuitenkaan rystyset verillä tarvi puristaa. Sillon tulee just sopiva. Ja 3-millistä silicaa tai 2-millistä ekowoolia.
Moro, tänään tuli postissa ecigwizardin paketti, jossa tuli Otopus RDA ato. Alkuperäinen idea, miksi ton aton halusin oli että pystyn "maistelemaan" miltä mikäkin neste maistuu, ennenkuin lataan ton SMOKIN pyrex tankin sillä täyteen, ja samalla "tuhoan" yhen karton.
Noh, otin aton auki, niin siellähän oli wikit vastuksen sisällä. Ne revin ekana pois (suotta siellä säilyttämässä vanhaa makua), otin vanhasta dual coil clearon atosta vastuslangan, kieputin neulanympäri ja laitoin tonne octoon. Ato v1 - YouTube
Omasta mielestä (mistään mitään tietämättä, ensimmäinen yritys) hehkuu ihan tasasesti. Tolla nyt sitte sain noi muutaman maun maisteltua, 3 tippaa nestettä pysyy tuola "käämin" sisällä pintajännityksellä, ja tosta saa juuri otettua yhet hatsit.
Nyt olis ideana joskos ton nestekapasiteettiä saisi snadisti kasvatettua, ja ajattelin jos mä rullaan tosta mesh-verkosta joka oli tuola clearon aton sisällä snadisti tiiviimmän paketin ja pujottaisin sen tuolta coilin läpi.
Taustaideana tässä on se, että tollasen metallimeshin ja ton coilin saa huomattavasti nopeammin putsattua ruokasoodalla ja etikalla, sekä kuivattua kuivapoltolla kun noi alkuperäset silicanarut.
Oonko mä nyt ihan hukassa näiden mun ideoiden kanssa vai ?
Mihin sitä ruokasoodaa ja etikkaa tarvii ? Kyllä se mesh puhdistuu ihan kuivapoltolla?
No pikkasen hukassa kieltämättä :D Ne silicat kuuluu sinne vastuksen sisälle. Jos sitä ei metritolkulla ole, ne vanhat maut häipyy kyllä hetkessä tai halutessaan voi kuivapolttaa kuivaksi ja uutta makua suoleen..
Näyttäis olevan, aika rajut hatsit varmaan lähtee :D
No varmaan joo...:) Kuulosti vaan niin vähältä toi 3 tippaa. Kyllä sinne olis hyvä laittaa silicaa (tai meshiä). Silicalla saa laitettua enemmän nestettä. Sit jos vaan ihan muutaman tipan maistelee ni ehkä 306 dripperi vois olla hyvä.
Juu, eli siis eka kokeilin silleen niinkin toi nyt tuli, coilin välissä oli 4 vai 5 silican pätkää, jotka pätkäsin snadisti lyhyemmäksi ekan nesteen jälkeen (maku jäi). Noi lyhyemmät sai vähän paremmin pestyä / kuivattua, mutta silti joko aluksi oli pirun vetistä, tai sit maistu palaneelle.
Nytkun tossa on pelkkä coili, niin tolla 3:lla tipalla saa just yhen ~1sec henkosen, jonka jälkeen ato alkaa palaa "kuivana". Ajaa muuten asiansa, mutta maut vois toimii paremmin jos sais ehkä vähän enempi kerralla, siitä idea tohon meshiin. Vaikka kyllä tosta nyttenkin saa jo kuvan miltä mikäkin maistuu :)
Kuivapoltto. Sillä saa silicasta/meshistä joko maut pois tai kuivattua sen pesun jälkeen.
Jos se kuivaa vain siitä coilin kohdalta niin joko coili on liian kireällä ja kuristaa sitä silicaa tai sitte liikaa tehoja/liian pitkän aikaa kerrallaan.
Kyllä siellä välissä tarttee jotain materiaalia olla wickaamassa muuten kyllä dryhitti puskee välittömästi coilin kuivaessa.
Morjensta!
Pientä ihmistä on vaivannut tietämättömyys ja kun en foorumeilta löytänyt niin... Mitä (vai onko edes muuta kun hinta) eroa on käytössä esim #400 mesheillä kun on: "twill weave", "marine grade" ja eri "micron" arvoja? Onko niillä konkreettisia eroja käytössä?
Tuo laatu on hyvä olla "marine gradea", eli ettei mitään ruosteista rautalankakatiskaa rupea lämmittämään.
Itse olen huomannut että ohuet (26 micronin) meshit toimii erittäin mallikkaasti, ovat lähes silkkimäisiä ja rullautuu nätisti. Karkeammilla (lue paksummilla) saa taistella hieman enemmän hot spottien kanssa, etenkin saumakohdissa.
Uutena höyrypäänä ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka kauan hyvin tehty buildi suurinpiirtein kestää?
Päivästä kuukausiin riippuen nesteestä.
Meikäläisellä meshistä väännetyt setupit on kestäny keskimäärin sen 3-4 viikkoa, silica 1-2 viikkoa. Olis varmaan menny pidempäänkin, mutta akuutti tarve näpertää toisinaan.
Miten helvetissä Eamod+ severus v2 ja 0,6ohm setti... Akussa virtaa 4,19V ja tulittaessa 2,60-2,80? Ei kuumene nappikaan. Mihis perkeleeseen toi voi hukata noin paljo virtaa?
Edit. drawtube smart + aga-t ja 0,9ohm setti... Akussa 4,18V ja tulittaessa 3,1-3,3 volttiiiaaa....
Ilmeisesti sama akku kyseessä?
Teenkö mä nyt jotain väärin. Atona z-atty, meshinä toi joku mitä saa puffilta. Rullasin siitä sellasen söpön rullan, tohottelin toholla punaseks, ja dippasin veteen ~5 kertaa. Leikkasin alapään vinoks, laitoin sen tohon wickin reikään, trimmasin yläpään + postin tasolle, ja vedin 3 kieppiä 0.20mm kanthalia siihen ympärille.
Löin modiin kiinni, ja testasin että kuis kävi. Nännin kun löi pohjaan, niin kivasti nätisti söpösti koko coili lähti hehkumaan, samaan aikaan. (eli aina + postin ruuvista - ruuvin koko kiulu hohkaa). Kelasin että kaikki ok, löin nesteet sisään, ootin että wickas ylös asti, ja testasin. Höyryä tulee, mutta maistuu palaneelle.
Otin yläcäpin pois, löin löylyä ja kattelin mitä käy. nyt noi +:n ja -:n "hyppylangat" hohkaa punasena, mutta loppucoili on vaan "lämmin". Laskin 1+1 että noista tulee se palaneen maku, mutta milläs mä saan noi nyt niin ettei ne hehku?
Carlos. Taivuta wikkiä plusaaan åäin niin että rakoa ei jää tolpan väliin, vedä kanthali sisäkautta plustolppaan kiinni.
Miinuspuolelta paina kanthali dekkiin kiinni ja myös sisäkautta vedä se.
Näin mäki funtsin. Mä tein viikonloppuna tohon miinuksen alle sellasen muotoillun prikan, joka painaa sen miinuksen "hyppynarun" kiinni dekkiin. Mutta tossakin jää ihan snadi palanen lankaa joka jää hehkumaan. Plussassa sama.
Mutta periaatteessa olin oikeilla jälkillä, eli noi matkat mitä vastuslankaa on "ei kontaktissa" wickiin pitäis saada mahdollisimman pieniksi. ?
Juuri niin mahd pieneksi
Jep plussaan kannattaa prikka heittää kans.
Toi prikka miinuksessa on hyvä idea jos sieltä tuppaa hohkaamaan
:thumbup:
Ja plussassa se wikki saa olla melkein kiinni. Mulla on semmonen alle puolen millin rako, välillä se osuu siihen.
Sisäkautta ku laittaa kanthalit niin se oikeasti lyhentää sitä matkaa.
Mikä olis oiva ensimmäinen rba ato? jonkuverran tullut novaan+evodiin väänneltyä silicasetuppeja ja haluttaisi nyt kokeilla jotain "hienompaa" höyrystintä kun tuli tuo vv modikin hommattua
Dreamissa on hitusen turhan monta liikkuvaa osaa (aka juttua, joka voi mennä vituralleen), joten ehdottomasti Esmokelta IGO W ja opettelemaan ensiksi single ja sitten dual coil. Vasta kun setupoinnin perusteet kasassa kannattaa siirtyä tankkien ihmeelliseen maailmaan.
Plus tuo ei ole paha panostus.
Ja pikku editointi: Siksi tälläinen, koska Evod eroaa jonnin verran, koska se on helppo ilman turhaa kikkailua postien kanssa.
En mäkään Dreamia suosittelis vaikka oonkin käyttäny niitä aika paljon. Dripperillä olis ehkä paras lähtee. Ja jos sormista löytyy malttia ni Fogger V2.
Minä en dreamia pahana pitänyt ollenkaan. Liikkuvia osia on ne tapit? Kenkkumainen se on täyttää, mutta helppo tehdä setup. Mutta niinkuin sanoin, dripperillä minäkin aloitin.
Meikäläinen aloitti Somniumilla, että kyllä ne haasteellisemmatkin vehkeet menee jos löytyy malttia. Plus, nämä paremmat atot on pääsääntöisesti kai helpompi setupoida ku halvat. Mutta ehkä se olis helpoin ottaa alkuun dripperi. Scar tai Igo-W.
Toi "liikkuvat osat" oli hitusen huono termi. Lähinnä siis se, että coilin lisäksi Dreamissa tulee wikkauksen kanssa optimoiminen plus tuo kapistus on hankalahko täyttää ja käyttää.
Foggeri voisi tosiaan olla hyvä jatko-RBA, ei level 1 gearia tosin.
Tästä on taatusti jo puintia jossain, mutta kokeilen silti kepillä jäätä, josko tulisi vastaus.
Eli: Hommasin ekaksi kunnolliseksi dripperiksi Nimbus v2:sen. Tosi mukava tuttavuus, väänsin 1,2 ohmin DC:n siihen 0,3 Kanthalilla 2 mm Ekowoolilla, ja kivasti höyryää. Mitäköhän teen väärin, kun tää lämmittää modia aivan helvetisti? Johtuuko se vain tuosta DC-setupista? Elevatorilla luukutan 13,5 W. Onko se liikaa? Tuntuu kyllä lämmittävän matalemmillakin tehoilla. Olen kyllä yrittänyt katsoa ettei coilit osu seiniin tai pohjaan yms. Todd varoitteli revikassa kiristämästä ruuveja liikaa, joten olin sen kanssa erityisen varovainen..
Jos Elevator antaa tulittaa ei siinä setupissa vikaa luulisi olevan.
Pirustihan tuollainen teräsmöhkäle lämpenee dualilla ja jos maussa tahi höyryntuotannossa ole vikaa anna pöhistä vaan!
Trolliin voi aina luottaa. Kiitos. Kai se sitten niin vaan on, että se siitä dualista johtuu. Ei ole vaan ihan tuon tason lämpiäminen tuttua.