Muuten kiva idea, mutta se on valitettavasti mahdotonta. Kanthal tulee väkisin samalta korkeudelta pois toiselle puolelle. Simuloi tilanne, niin ymmärrät yskän. :)
Printable View
Video tehty, uppaan juuri.
Kyllä vaan alkaa ärsyttämään, että pitää vielä tiistaihin odottaa ennenkuin omaa MISTeriä pääsee hypistelemään... Kiitokset videosta!
Itella palkitsee jumalauta. Eipä löytynyt postilaatikon pohjalta vj-modsin kuorta vaikka kovasti yritin kaivaa. Turusta sentään tuli eilen tilatut akut, mutta tottakai tän hybridin nyt piti kuulua siihen Itellan lupaamaan 5% joka ei saavu seuraavana arkipäivänä perille. Huominen päiväkin menee poissa kotoa 07-23 eli lauantaina vasta laite kourassa. WHY ITELLA WHY?
itsellä ollut käytössä sytkäri/toho ja nimenomaan sama mikä urdumorhaerin mesh videossa. ja on itsellä toiminut 2 ruuvin löystymistä mukaanlukien helvetin hyvin.. tai siis ainakin silicat saa punahehkuun kohtuu rivakasti.
ON SE!!!
Eka setuppi tehty, laakista onnistui vaikka yks kierros vähemmän kanttaalia olis saanut olla.
Helppo oli tehdä, hankalinta saada coil pysymään keskellä ja silican hapsottavat päät piti tulitikulla työnnellä paikalleen kun oli kiertänyt imuputkea jonkin verran kiinni.
Mutta tulee höyryä ja makua. Tosin ilmeisesti isosta vastuksesta johtuen aika viileää. Ulkonäkö karun asiallinen. Tykkään kovasti.
Nyt vaan tankki tyhjksi ja yks kierros lankaa pois niin alkaa olla perfect. Tämä taskussa voi huoleti reissata, ei hajoa vaikka tippuis eikä vuoda. Ryhtivikaa voipi tulla, painava kun on. Pitäiskö hankkia toinen tasapainon vuoksi. :-)
Eeeii oooo totta miks taas minä,ei tulita.
Vaasaan ei näköjään kirje sitten ehtinyt perille. Noh, huomista odotellessa :)
Jykevältä todellakin tuntuu, tään luulis ainakin pysyvän ehjänä rymyreissuillakin. Ainoa tämänhetkinen "miinus" on tuo ulkonäölinen seikka, josta Jalippokin muistaakseni videolla mainitsi - eli nuo tankin tiivisteet jää näkyville sekä rungon, että yläcäpin välissä. Setupointi oli helppoa ja hyvin tuntuu makua ja höyryä pukkaavan - loistavuutta!
Aw:n akkuja on,yritetään ruuvailla.
Taisi olla protojen ominaisuus nuo näkyvät tiivisteet. Mulla ei ole minkäänlaisia rakoja.
Liite 6226
Ruuvaa cäpit auki ja kato että tiivisteet ovat kunnolla juressa ja ruuvaa cäpit kunnolla kiinni niin että eivät enään näy.
Tarkasta että sulla on postit hyvin kiinni ja setuppi siellä oikein.
Tein uuden setupin ja nyt on lämmintä. Tosin lanka jäi liian löysälle tai kireälle koska pidemmällä imulla antaa palaneen makua. Pitää tehdä uusi.
Tuota tuota... Ihan kuin olisin maistavinani jonkun metallisen sivumaun MapleWoodissa.
Ai niin. Ei rakoja minullakaan.
Eikös se nyt ole ihan peruskauraa, että uudet vehkeet vähintään tiskataan ennen käyttöönottoa.. Kivasti oli tännekkin itella ajellut paketin, ehtoolla vasta tosin pääsee hypistelemään :)
PostiPate toi mieluisan paketin tänään!!! Ekat setupit tehty ja toimi heti laakista =) Hieman uutuuden jäykkyyttä havaittavissa kierteissä mutta eiköhän se siitä kun niitä hieman pyörittelee =) Alku kokemukset ovat kyllä todella lupaavat!!!
Toki pesin ensin mutten varmaan malttanut tarpeeksi.
0.8-0.9ohm setup tehty Puffin hienosyiseen silicaan ja jumankauta mitkä vapot iskee! :D
Itsellä kans kokeilussa tuo Puffin silica ja toimii kun junanVessa!! Pitänee viel iltasella kokeilla perus 3mm silicalla miten sillä toimii...
https://dl.dropbox.com/s/t1d1z8ig8za7jyo/IMG_0513.JPG
Pakko se oli heti koittaa, et miltä toi vois näyttää tulevaisuudessa :D Nyt ei kyl jaksanu alkaa kiillottelemaan ku piti setuppia alkaa vääntämään.
0.25mm tai 0.30/0.32mm. 0.25:lla varmaan sellanen 3/2 tai 4/3 kieppiä on luultavasti sopivahko 3mm silican kanssa. Itse en tuota paksumpaa jöötiä ole käyttäny.
Eipä tuota tainnut kaksinkertaiseen silicaan tulla kuin 3/2 kieppiä 0.3mm kanthalia.
Ei kannata Jalin Cape Cod -rannetta aliarvioida... :rolleyes:
No niin hieman tilannepäivitystä,pohjanapin ruuvia pyörittelin hieman ja nyt tulittaa hienosti.
Tiskaamalla aloitin itsekin kun sain laitteen käsiini niin sai ylimääräiset työstä-öljyt pois makua sotkemasta.
Setupin teko on kyllä helppoa jopa tämmöiselle nakkisormelle,ainoa hankaluus oli että sormiruuveja aukaistessa myös tolpat pyörivät mukana,tähän varmaan ajanmyötä tottunee,pitää kokeilla saako niitä pihdeillä kiristettyä.
Yleismittaria ei ole niin veikkaan että vastukseksi tuli about 1,2-1,5 en yrittänytkään tehdä näin alkuun mitään matalaa viritystä.
Nappi on kyllä mainio kuten myös kierteet yleensä,tiskiharjalla rapsuttelin metallinsirut pois joita oli jonkun verran.
Kooltaan laite on juuri sopiva ja pidän myös ulkonäöstä,tosin protojen Vivi nova tyylinen päätycäppi oli mielestäni hienompi.
Sitten siihen tärkeimpään JUMALISTE mitkä höyryt tästä laitteesta saa ja MIKÄ maku,lähtee kyllä boget yms välittömästi romulaatikkoon,mesh vehkeet jää koti käyttöön, mutta muuten tämä hakkaa helppoudessaan ja vuotamattomuudellaan kyllä kaiken vastaan tulleen,ei palanutta makua,ei vaikeuksia setupin teossa,ei mitään negatiivista.
Kiitokset Veljonille ja muille mahtavan laitteen olette kyllä saanut aikaiseksi,tämmöistä mä oon aina halunnut.
Hiukka harmittaa ettei tätä saa kirkkaalla tankilla, ainakaan vielä.. myöskään pohjanappi ei ainakaan Papseissa ollut mun juttuni.
Jos toi ato on tosiaan noin loistava, niin eikös sitä kannattaisi alkaa myymään meille 'ei-niin-hybrideistä-innostuneille' ihan erikseenkin ja mieluusti tosiaan kirkkaalla tankilla? :rolleyes:
Ymmärtääkseni tähän on ainakin kirkas tankki tulossa, ja jotain puhetta muistaakseni oli 510-liittimestä. Papsin pohjanappi on vaan paska, Misterin nappi on todella mainio. Ei se tosin sitä muuta jos on ehdottoman väkevästi pohjanappia vastaan, mutta näin saadaan tuota kokoa hillittyä. 510-liittimen kanssa tuosta tulee kyllä melkonen mörökölli.
Huhhuh... UH IHANA:thumbup:
Aika käsittämättömät höyrypilvet tää laitos tuottaa. Kiireessä ruokatunnilla pistin toimintaan mut pikkasen liian korkee vastus tuli. Iltasella sitte tonne alle 1...
:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:
Mielenkiinnosta kysyn, mutta käykös tämän putkeen joku markkinoilla jo olevista 510-cäpeistä?
Swanin cappi ainakin menee osittain :o
Helsinkiinkin posti ehti, taisin alku innostuksessani vetäistä liikaa kanthalia
ja olin pesevinänikin mutta kyllä tähän jää vielä nallen sekaan jotain makua,
no tiskaan kunhan saan tämän tankin tyhjäksi.
Tankki kyllä kuumenee reippaasti!
Alkuun pohjanappi taisi olla jumissa kun alkoi suhisemaan kun pistin akun sisään
eikä ollut edes vastusta vielä :confused:, vähän aikaa pyöriteltyäni alkoi nappikin pelaamaan,
höyryn määrä... no se saattaa johtua kanthalin määrästä, 4/5 ja 2,2 ohm :(
se oli ensimmäinen väkerrys.
Ei hemmetti, täytyy tyhjentää tankki ja laittaa uusiksi ja tiskata paremmin!:esmoke:
Pohjanappi itsekin epäilyttää. Somnium Hybridin menin nyt tilaamaan, ja siinähän semmoinen kans on. Saapa nähdä, korvaako somppuhybridi mun EAmod+somppu -combon vaiko eikö.
Tähän silikamodiin en nyt lähtenyt, kun Odysseus ajaa sen asian mulla...