Eli takuuseen meneepi oma kappale. Tipahti äsken lattialle dct kesken höyryttelyn.
Printable View
Eli takuuseen meneepi oma kappale. Tipahti äsken lattialle dct kesken höyryttelyn.
noh vitut se irti lähtee ilman räikeää väkivaltaa .
vaihdoin sitte uuden eristeen kumi pöllin tollasesta diy 510 navasta toimii v...maista nyhräämistä mutta onnistuu.
edit: on muuten tuo alkuperäinen eriste sitten sellasta räkää että huh huh ei ihme että pääsee lipsahtelee pois paikaltaan.
Nyt ollu käytössä ~2kk about ja muuten toimii ku unelma, mutta käyttönappi saanu vähä kosketushäikkää. Sama vika oli ykkösversio lavassa, mikä oli tätä ennen.
Minä olen silloin tällöin noihin lavan kytkimiin pikkasen laittanut sellaista eletroniikan kontaktin parannus ainetta ja sillä keinoin olen nuo napit saanut pelaamaan hyvin 8)
3 viikkoa käytössä eikä minkäänlaisia ongelmia. Esmokelta tilattu jos joku nyt halusi että mainitsen
omassani oli kans tuo tiiviste rikki, sitäkautta ilmeisesti oli vuotanut nestettä sisään, aiheutti sekoilua pariinkin otteeseen.
putsailin siten että puhalsin elektroniikan puhdistus praytä akkupäästä sisään ja paineilmaa perään.
myöhemmin meni tiiviste jo siihen kuntoon että otti oikosen, yritin tuota päätyä irrottaa mutta se ei ollut yhteistyöhaluinen.
kaivoin pienellä ruuvimeisselillä vain + nastan ylös, pyörittelyllä ja nitkuttelulla johtoa löytyi yllättävän paljon laitteen sisältä.
sitten kaivelin vanhan tiivisteen riekaleet pois sen minkä sai. tiivisteen alapuoli siis lienee edelleen sisuksissa plus johdon ympärillä.
510 diy liittimestä tiiviste, sen saa pujotettua plus nastan yli johtoja irttottelematta. lopuksi vain nitkutella ja pyöritellä sievästi johto takaisin ja painaa + napa kiinni. taas toimii hienosti.
tosin omani puhdistin vielä kertaalleen tuon plus navan ollessa irti juurikin tuolla spray, paineilma menetelmällä.
kierteet siis edelleen väljät, mutta niille tehdään jotain sitten kun tuosta väljyydestä alkaa olemaan haittaa. nyt se on vielä enemmän ominaisuus kuin vika.
joskus olen käyttänyt diy liittimessä kartosta lainattua tiivistettä joten sen luulisi sopivan tähänkin. jos jollain tiiviste rikki eikä ole diy liittimiä mistä tiivisteen voisi nyysiä.
Cartojen päässä on se valkoinen kumi niin siitäkin pystyy askartelemaan ton eristeen kunhan on kirurki tai matto veitsi.mulla tota johtoo tuli masiinasta ulos joku 20mm ja tinauskin kestää nupin noston.
Edit: prkl tiefighter jo kertokin ton saman asian :D
Mulla on tossa mini 2.1-T:ssä vaihdettu o-rengas. Vaikka laite toimii, tämä vaihto on aiheuttanut kuitenkin sen, että joka kerta laitteeseen / jotain laitteesta irti ruuvatessa pitää asemoida keskipinni todella tarkasti. Käytännössä ainut tapa on laittaa 510-jatko tuohon nokkaan ja sittenkin joutuu vielä säätämään hyvän tovin, että liitin asettuu oikeaan kohtaan, muuten menee oikosulkuun (esim. ohmimittaus näyttää ihan mitä haluaa). Onko vika nyt siinä, että tuo o-rengas on keskipinnin reiän päällä ja alkuperäinen tiiviste on ollut reiän ympärillä? Miten tuon saisi korjattua siten, että keskipinni ei heiluisi valtoimenaan? Laite kyllä toimii, kunhan asemoi tarkasti 510-jatkon ja mitä ikinä sen perään laittaa. Käytännössä en kuitenkaan jaksa vaihtaa laitteen nokassa olevaa vastusta kovin usein tämän ongelman takia.
Takuutakaan ei mahda olla kun foorumilta ostin.
tänään se sitten tapahtui. eli nuo ato liittimen kierteet korkkasi varovaisesta käsittelystä huolimatta.
omaani tein seuraavan laisen korjaustoimenpiteen.
- putki päärycapista ruuvipenkkiin ja nitkuttelemalla capi irti (ei irronttut helposti ja jälkiä jäi)
- capistä vasaralla sopivaa pulttia tuurnana käyttäen alkuperäinen aton liitin irti.
- capin reikää viilalla aavistus isommaksi.
- prässäsin vanhan karton päätycapin aton liittimen reijastä läpi akkupäästä aton suuntaan suunnilleen capin yläreunan tasalle.
- katkaisin karton akkupään puolelta mahdollisimman lyhyeksi
- diy 510 liittimen prässäys karton putken päähän kiinni.
- + johdon juottelut.
- pääty capin asennus takaisin vasaralla naputtelemalla.
hyvä ja tukeva paketti tuli. ainoa miinus on ego kierteen puuttuminen, mutta sehän ei mitään haittaa kun kuitenkin korotettu 510 jäi. eli kaulukselliset cartot/clearot käy kunhan ne tarttuu 510 kierteisiin (minulla ei ainakaan muun laisia ole)
tähän tulokseen tulin itekkin kun yritin repiä sitä laaman nokkaa irti KIINNI on perkele mun idea oli et oisin vaihtanut provarista siihen sen koko päädyn .
No nyt sain vihdoin fiksattua tuon oman 2.1 minilaaman liittimen.
1) liitin esille kokonaan, vanha korjaus aka "o-rengas" pois
2) putkieristysteippiä muutama kieppi koko liitintapin ympärille
3) jesaria tarpeeksi paksusti jättäen o-renkaalle vähän tilaa liitintapin yläosaan
4) o-rengas paikalleen liitintapin yläosaan ja painetaan kevyttä voimaa käyttäen liitin paikalleen.
Jesaria oli senverran paksusti, että antoi sopivasti myöten tappia asentaessa. Tappi istuu nyt tiukasti suorassa about alkuperäisellä paikalla ja suoraan liittimeenkin kestää ruuvata tavaraa. Ei enää vedä oikosulkuun lavan päässä olevaa juttua vaihtaessa. Löytyihän se oma pirkkaniksi :D
Minulla varastossa muutamia uusia tiivisteitä, joita annan tarvitseville asiakkailleni. :D
Aija, nyt se sitten tuli, eka vv. Kyllä tuli kiire postista pakettia hakemaan :) Akkujen lataus oli kuin olis maalin kuivumista katsellu, ja nyt odotellaan hetki että karto imeytyy... :esmoke:
Yllätys... Ei siinä kauaa menny ku tuli huono olo, 4 eri makua testailtu.
Eka carto tankin kanssa alkoi toimimaan loistavasti, kunnes alkoi räkimään nesteet suuhun... Putsaus, uusi kokeilu. Sama homma, ensin höyryä ja heti nesteet suussa.
Parempi putsaus ja tupakkihyllylle carto ja uus carto kehiin. Täyttö eri tavalla (ekaa kertaa ihan fiilispohjalla DIY-litkulla), ja homma toimii ja peitto heiluu. Olikohan noi halpiscartot ja halpistankki vähän huono valinta, pitänee tilailla lisää ens viikolla.
Kyllä tällä vielä illalla höyrystellään ja paljon...
Ja pieni kyssäri itse lavasta. Onkos tuo normaalia että tuo virtanappi+volttinapit helisee heiluttaessa? Jos niistä pitää hieman sormella kiinni ei kuulu mitään, mutta jos päästää irti niin kauhea helinä? Jos normaalia tai muuten ei vakavaa niin siinäpä olkoon, ei tuo haittaa kunhan pysyvät kiinni.