itellä tuli saman tie tunne ettei happi kulje :D no ei onneks tarvi enempiä poltella :D
Printable View
Itellä kolme viikkoa höyryttelyä takana. Kerran kokeilin röökiä ja se maistu ihan uskomattomalta kuralta. Ei ole aloittamisen jälkeen kertaakaan tehnyt mieli röökiä. Tai aluksi aina kun teki niin ei muuta kun viisi minuuttia höyryttelyä ja tunne oli sama kuin tupakan jälkeen. Rahaa kamoihin on mennyt jo lähes 200 euroa mutta terveydellehän ei hintaa voi laittaa. Ja eiköhän tämä maksa itsensä takaisin pitkässä juoksussa, varsinkin kun miettii rahamääriä jotka meni nikotiinipurkkiin (pirun ylihinnoteltua kamaa) aina löpettamista yrittäessä.
Mulla on 28v analogisten polttoa takana, lukemattomia lakkoja, pääosin lyhyitä n. 2-3 kk:n settejä, kerran olin jopa 2v. polttamatta... ja vielä piti kerran kokeilla miltä maistuu.. ihan kun ei noilla vuosilla sitä tietäisi... ::) se siitä sitte taas sillä kerralla! Joka kerta lakot on loppunu, kun vähä ottaa kuppia, ja tulee fiilis, et ei se yks ny mitään haittaa...
Nyt on n. 7vkoa höyryttelyä takana, eikä pienintäkään hinkua analogisten suuntaan, en ois uskonu että näinkin paatuneella "taparikollisella" voi tupakasta luopuminen olla näin helppoa! Kaljaakin voi surutta juoda ilman tupakanhimoa, kunhan vaan heittää vähän stydimmät liemet tankkiin, jotta tulee kunnon kurkkuhitit, kun jurripäissä höyryttelee :D nykyään kessu haisee ihan h****tin pahalta, uskallan väittää ettei omalla kohdalla paluuta entiseen enää ole.
Tsemppiä kaikille!
Aika hyvin itsellä loppui kuin seinään röökinpoltto(savua takana reipas 10v) kun sain ensimmäisen ego-t:ni 10 vkoa sitten. Muutaman kerran maistanut tupakkaa ja yhden puolikkaan pikkusiken polttanut, muuten kokonaan erossa tupakasta. Ei tee kyllä edes mieli, hyvä niin.
Teinistä asti olen poltellu ja champix kuurit sun muut testattu. Nyt kolmisen kuukautta sähköröökin kanssa ja ei mitään ongelmia. Hyvälle maistuu höyry ja esim. baariin lataan messiin 1000mah eGo-akun + 3,5ml täyden clearon. Varmuuden vuoks otan vielä 10ml törpön nestettä rotsin taskuun ja vara-akun, mutta kyllä se on aina kestäny tuo perussetti, ilman vara-akun tai nesteen lisäystä. :smoke:
Täällä mennään 9 viikkoa. Alussa piti muutama aamurööki vetästä tukemaan vapottelua, mutta paremmat vehkeet hankittuani ei oo ollu enää tarvetta.
Avioliitossa ja tupakkalakossa on 7 ekaa vuotta vaikeimmat. :-)
Mutta runsas 5 viikkoa on mennyt ilman tupakkaa eikä tee mielikään.
Ei ole tullut enää imuteltua syöpäkäärylettä siten pitkään aikaan...viimeiset henkoset tuota katalaa myrkkyä taisin vetäistä kesäkuun 1. päivä...sen jälkeen pelkästään höyryä O0 Se olis sitten joulukuun 1. päivänä vähän niin kuin merkkipäivä eli 6kk ilman röökiä. Pieni pelko perseessä on kuitenkin vallanpitäjien suhteen, etteivät perkele laita kapuloita rattaaseen...en haluaisi palata samalle tielle, josta olen nyt päässyt pakenemaan. Aikaisemmat yritykset lopettaa poltto on epäonnistuneet häpeällisesti...ennen höyryä paras yritys sisälsi jopa 2 päivää.
13.09.2011 oli meikäläisen tupakan lopettamispäivä. Yhtään en ole polttanut, eikä oikeasti tee mielikään. Aikaisemmin olin 2 kertaa ollut n. 2 vuotta polttamatta. Lopetin aina nicoretin avulla. Mutta sorruin kokeilemaan sen yhden. Eihän nyt yksi voi tehdä mitään.. Niinpä. Viimeiset viisi vuotta en polttanut töissä (nicorette huulessa), vain kotona vapa-ajalla.
Ylistyssanoja on vaikea löytää, mutta ehdottomasti siirtyminen höyryttelyyn on helppoa. Ympäristöstä ainoastaan muutama työkaveri, jotka itse eivät ole koskaan polttaneet, tuntuvat olevan kielteisellä kannalla. Esittävät, että miksi tuotakaan pitää "polttaa". Minä tietysti joka kerta oikaisen, että polttamisesta ei ole kyse, vaan höyryttelystä. Tällaisille tyypeille on turha alkaa "luennoimaa" sen enempää. Ei he ymmärrä, ei.
Positiivista olen huomannut, että nykyään ostan vain 10..11 mg nesteitä. Vahvempaa en tarvitse. Toinen pointti on, että ennen vanhaan aamulla herättyäni ensimmäinen aamutoimi oli tupanpoltto! Nykyään on jo monta kertaa käynyt niin, että olen kahvit keitellyt ja aamupalat tehnyt, ennenkuin edes muistan, etten ole vielä höyrytellyt! Siinä sitten puolen tunnin kuluttua heräämisestä vetelen aamun ensi-höyryt ennen aamupalaa.
Itse näen niin, että joskus lopetan höyryttelyn kokonaan, mutta toki säästän jonkun hyvän modin pahan päivän varalle. Paljon pienempi paha on retkahtaa höyryttelyyn, kuin analogiseen! Oikeastaan höyryttely ei ole "paha" asia. Toivotaan, että päättäjät ymmärtävät asian oikean puolen ja sallivat jatkossakin tämän ehdottomasti parhaan tupakanpolton lopettamistavan.
Taitaapa olla viisi viikkoa edellisestä analoogisesta. En koske ko. tuotteeseen kuin siinä tapauksessa(viimeinen pakko), että tulee totaalikielto höyryttelyyn ja en ole vielä ehtinyt siihen mennessä irroittautua nikotiinista . :antismoke:
Ainakin tällähetkellä tuntuu että analogiset
on taakse jäänyttä elämää :) Yhtään ei ole
mieli tehnyt vaikka emäntä sillointällöin niitä
röyhytteleekin.
Joo. Se on 2½ kuukautta höyryhengityskuuria takana, ja analoginen ei pala. Ei vaan maistu.
???Juu sama täällä. Kaksi ja puoli kuukautta mennyt ilman röökii, eikä todellakaan tee enää mieli. Hajukin etoo. Loppui silloin kun eka eGoT saapui suupieleen. Mutta huolissani rupean olemaan siitä kun ei höyrykään enään maistu joka päivä.
22.11 loppui röksät, höyrykoneisto oli jo hankittuna valmiiksi. Sen jälkeen olen polttanut tasan 3 kpl analogisia, ei maistu. Ennemmin höyryttelen rauhassa auton ratissa tai vaikka paskalla istuessa.
Ja onhan se helmee kattoo olkkarissa telkkua ja sillon tällöin töräyttää höyryt ilmoille.
Vielä ku sais ton vaimon siirtymään elektronisiin...
Kuukausi tulis täyteen tänä vkloppuna savuttomuutta. Analogisia ei tee mieli paitsi joskus aamuisin. Toivotaan että totaalikielto ei tulis ihan vähään aikaan niin vois rauhassa 'vierottautua' höyryttelystä.
Nyt on kuukausi höyrytelty pelkästään ja eilen "parin" oluen jälkeen ajattelin maistaa, että miltäs se tupakki maistuukaan.
Vastaus: aivan hirveältä. Oli pakko tumpata parin imaisun jälkeen ja hakea eGo. :antismoke:
lopetin analogiset jo muutama päivä ennen kun sain höyryttimet, eikä ole kyl tehny mielikään enää.
En voi vielä vannoa päässeeni tupakasta, luulen että tässä on mun kohdalla sama kuin mitä viinasta sanotaan: alkoholisti ei koskaan parane, se ei vaan juo enää...
Mutta 7 viikkoa on menty höyryillä eikä tunnu siltä että tupakkaan tarvis palata, paitsi jos saavat kieltolain aikaiseksi. Onneksi on ihan hyvä torjuntakalusto ja siihen ammuksia kaapissa. (niinq akkuja, kartoja ja nestettä eikä konepistooleita)
Tupakasta/ nikotiinista ei ikinä pääse eroon koska aivoihin tulee reseptoreja jotka tuottaa sen riippuvuuden. Mitä enemmän käytät sen enemmän niitä syntyy ja jos lopetat ne ei kuole vaan kuihtuu ja jos ne saa taas sykäyksen ne aktivoituu ku uudet... eli ei kukaan nikotiinist eroon pääse. :)
(työkaverin selitys joka on totta pitkälti)
8 päivää ilman ja tuntuu helpolta olla ilman analogista käärylettä.
1.11.2011 sain höyryttimen.
Yksi analoginen on viimeisimmästä 31.10.2011 ostetusta askista vieläkin polttamatta.
Miten sen nyt muotoilisi, pelkkä analogisen haju saa vatsan vääntämään :antismoke:
11.10 Loppu röökaaminen ja alko digiaika. Ainoastaan kerran olen sen jälkee maistanut analogista ja sekin vain olosuhteiden pakosta kun erämetsällä loppu digistä virta. Ja maistu aivan kauhealle. 15-vuotta analogista polttaneena en olisi ikinä uskonut että pääsen siitä eroon. Helppoa on ollut. Ja mikä hauskinta olen saanut monta kaveria luopumaan analogisesta ja siirtymään digiaikaan.
Ite olen tämän reilun 2kk höyrytelly, enkä oo sen ekan höyryhenkäyksen jälkeen imaissut hatsiakaan analoogisesta :) se meni kerrasta poikki eikä oo tehny kertaakaan mieli edes huvikseen "maistaa" enää röökiä! ...ekan kahen päivän aikana jo kun höyryttelin niin tunsin vahvasti että tää on "se juttu" :)))) ...erilaisia nestemiksejä on hauska kokeilla ite mitä noilla mauilla saa aikaan ja nikotiininmääräähän on helppo säädellä itse :) ...paljon suuremman nautinnon saan tästä höyryttelystä kun tupakoinnista.. ...pikkusisko on siirtynyt myös tähän viimesen viikon sisällä, sillä on myös kavereita innostunu höyryttimen hankkimisesta ja mulla on 1 kaveri, joka innostui tästä hiljattain ja hänenkin kautta puskaradio on levinny aika hyvin ja porukkaa hankkimassa :)
Mun polttamishistoria on aika vaihteleva eli nyt oon 25v, ekan röökin vedin 12vuotiaana, 13v poltin puoli askia päivässä, 15-19v en enää polttanut kuin satunnaisesti, eli välillä en kuukausiinkaan yhtään röökiä, viimeiset 4 vuotta poltin jo maksiaskin päivässä ja välillä enemmänkin...
Eilen kiskaisin juhlissa lievässä nousussa askin analogisia ja kyllähän niistä aika paska maku jäi suuhun. En usko että enää niihin palaan kun ei mitään tarvetta ole. Tuon ostamani askin jälkeen vedin sitten 24mg Wizard Mixin pepper makua eikä tarvinnu enää pikkutunneilla poltella :D
Seitsemän viikkoa vapottelua. Kun nesteet pääsivät loppumaan, jouduin polttelemaan askin verran analogeja. Tuosta on kuitenkin jo yli kuukausi aikaa. Kiitollisuudenvelassa RSlle.
Kuukausi tuli täyteen höyryttelyä ja paluuta entiseen ei edes ajatuksissa!
Ajan näkee allekirjoituksesta. Onnistuu! :)
Höyryän silloin kun aikaa on
No se sata päivää on menny ongelmitta ja mitä pidemmälle mennään niin sitä suurempi kynnys on ikinä palata tupakkaan.
Jo tällä hetkellä fiilis on kovasti se, et jos nyt iskee e-totaalikielto ni sit ollaan ilman mitään. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei tarvis sen kanssa punnata vielä toviin.
Tänään meni 9h työpäivä ~5 höyräsyllä (vaikka mahdollisuus ois ollu enempäänki) joten ihan eri malliin tän kans pystyy muutenkin oleen kun tupakan. Loves.
Analogista on tullu vedettyä lähes 10 vuotta, aivan itsekkin järkyttyi kun äsken laski ja kuinka nuorena sitä on jo alottanukkin :D Eilen olen ekat höyryt vetäny eikä kyllä normi röökiä tee juurikaan enää mieli. Aamulla kokeilin isännältä maistaa parit savut ja (jo nyt??) maistui pahalle :O Ainut että tekee kyllä hirveästi mieli mennä tupakalle :D
Itsekin hämmästyin tuota höyryttelyn aloitettuani, nykyään saanut karsittua jo senkin pois :D
Day 6 täysin savuttomana eikä tee mieli. Tosin yksi ja sama neste alkaa jo hieman tökkiä mutta tällä mennään kunnes saadaan ensi viikolla tilattua lisää.
Myös isäukon käännytin ja tilasin hänelle eGon, katsoo saisiko senkin tervakeuhkon vaihtamaan pysyvästi höyryttimeen :)
Kuukauden höyryttelin kunnes loppu nesteet. Nyt polttelin analogista muutaman askin joka oli ihan perseen makusta. Tänää hain nesteet postista :P Seuraavaks pitää tilata ajoissa nestettä
Tässähän on kohta jo viiko mennyt ilman että olis tullu röökin polttaminen mieleenkään :D
Helppoa kuin heinänteko jopa tällaiselle 30v savustaneelle :antismoke:
Kohta 3 kk ilman analogisia, ne jäivät historiaan 2 päivän päästä siitä kun eka eGo-T saapui.
Vaikka tulevaisuudessa totaalikielto napsahtaisi päälle, on varastot kuitenkin pikku hiljaa kunnossa, enkä kyllä senkään jälkeen analogisten pariin palaa. Ihan vain vaikka siitä syystä ettei tulisi tälle valtiolle enää ylimääräisiä veromarkkoja tuota kautta syötettyä, sitähän he tuntuvat haluavansa pakottamalla liiketoiminnan ulkomaille. :D
Olen polttanut 31 vuotta, noin 1,5 - 2 askia päivässä vahvoja savukkeita, tiukimpina aikoina myös sätkiä. Höyryttely tuli mukaan kuvioihin marraskuun jälkipuoliskolla tupakoinnin vähentämistarkoituksessa. En ollut siis lopettamassa tupakointia. Muutama päivä meni perinteistä ja sähköistä versiota käyttäessä, kuten suunnitelma olikin. Nyt täynnä on kuitenkin kahdeksan päivää pelkillä höyryillä, sillä makumaailma on paljon laajempi kuin perinteisissä savukkeissa. Myös tupakoinnin tapa eli lomittuminen arkirutiineihin on helppoa korvata höyryillä. Täytyy vain pitää huolta siitä, että höyryttelee ensi alkuun niissä paikoissa ja tilanteissa, joissa ennen poltteli savukkeita.
Varsinaiseen aiheen kysymykseen en kuitenkaan vielä rohkene antaa vastausta. Palataan siihen myöhemmin.
+15 vuotta polttaneena olen tyytyväinen jo reiluun vähentämiseen ja analogisen sijaan e-röökiin koukuttuneena voin kyllä suositella kyseistä riippuvuutta! On parantanut elämänlaatua reilusti! Henki kiertää ja haju/makuaisti alkaa palautua!! Suosittelen!!!!!!!
Lupasin aikanaan että mikäli tuo elämäntoverini joka on oikein varsinainen savukone lopettaa niin teen samoin. molemmat polttaneet 50v. Toinen sätkiä (noin 40 kpl/päivä) ja minä piippua. No lopettipa tämä ystävä sitten vuhdoin viime heinäkuussa ja minä yritin sitten kanssa lunastaa lupaukseni, mutta kyllä oli vaikeaa kummallakin, välillä oli pakko pari piipullista vedellä, olimme jo molemmat luovuttamassa kun paikallisessa lehdessä oli juttu sähkötupakasta kolmisen kuukautta sitten, ja viimosena keinona tilasin heti ego aloituspakkauksen.. Siihen loppu tupakan hinku kun seinään, meiltä molemmilta.Uutena vuonna tulee kolme kuukautta täyteen. Eikä tavallinen tupakka tulisi edes mieleen. ( ei kukaan sattuis tartteen noin 50 kpl hyvälaatuisia merkkipiippuja, mää en ilmeisesti niitä enään tarvi). Niin ja jos nuo helkutin tekopyhät viranomaiset alkaa hankaloittaan tätä höyryttelyä, niin alkaa kapinamieli kyllä kohoaan siihen malliin että ................
Kyllä itsekin jo uskallan tähän ketjuun kirjottaa. Tarkoitus oli pikkuhiljaa yrittää siirtyä höyryttelyyn, suunnitelma oli vetää jonkin (vaikka pidemmän) aikaa molempia. Pikkusikaria tossa aiemmin vetelin askin/päivä. No, höyry tosiaan alkoi maistumaan paremmalle ja on niin kiva maistella eri makuja, että pari viikkoo sitten jätin sikarinpolttelun kokonaan kun se vaan alko tökkii kovasti vastaan. Sen jäkeen ei oo oikeestaan tehny edes mieli koko sikaria. Nyt mennään ihan vaan höyryllä, nam, paljo parempaa :)
Joo, nyt kolmatta viikko tyyten ilman siggeä, johan tässä tulikin reilu 30v niitä vedeltyä :antismoke:
Haju tahi makuaisti ei kyllä ole parantunut, tosin oli tarkempi haju ja hajuaisti analogisia vedellessäkin kuin monella joka ei polta.