Itse en oo oikeestaan ikinä kelkkaillu, saati sitten yleensä tiedä noista jutuista, niin en sano juuta enkä jaata.
Printable View
Moon kössinä repinny työkelkkaa kymmenistä ojista ja vapaaehtoisesti ei saa enää koskaan kelkin puikkoihin.. ellei makseta vähintään 20 euroa tunti. Verottomana.
Joo uskon :lol: Repesin kun kattelin vintage kelkkojen kuvia :lol:
http://www.elisanet.fi/ari.pikkala/kelkka_etu.jpg
https://crop.kaleva.fi/41IqmfUn3eUHQ...torikelkka.jpg
Minä en ole mikään citykakara, oon maalla kasvanut :teaching: Siellä suhtaudutaan asioihin sillä kuuluisalla maalaisjärjellä ja moottorikelkkailu on ihan normaali harrastus. Eikä ne joilla on mettää ulise ja mieti sitä että ne mihinkään jostain kelkkailusta saastuisi. Ne citykakarat on niitä vihreitä ripulipuntteja jotka ei osaa/uskalla ajaa muutaku Jopolla kukkalippis päässä, jos eksyvät kelkan selkään käyvät tuhoamassa taimikot.
Kelkkailu on mukava tapa liikkua luonnossa ja saa vielä kivan hien pintaankin kun tosissaan ajaa. En tiedä onko se sitten olevinaan elitismiä, miksi se olisi? Toki monet ihmiset tuntuvat olevan allergisia moottorikelkoille, muut moottorivehkeet hyväksytään mutta kelkat jostain syystä kutittaa persettä...
Kalsarikännit paremman puoliskon kuorsatessa, kai sitä voisi paskemminkin mennä.
Samoin, tosin täällä etelässä missä kelkkailu ei ole pop. Mä vähän tottakai provosoin tossa, minkä varmaan tajusitkin kun sain sulta aika miedon palautteen (toisin kuin 'vinokoneelta' :D).
Toki olisin voinu sanoa, et mun mielestä kaikki "moottori-urheilu" on shaibaa. Ja turhanpäiväistä luonnon raiskaamista. Varsinkin ralli.
Joo, mulle on ihan sama haukutaanko "ituhipiks", "puunhalaajaks" tai mitä vaan. Koitan katsoo tulevaisuuteen, sinne mitä meidän skidit (tai niiden) meiltä saa/kohtaa.
Kelkkailu ja moottori-urheilu ei kyllä oo lähelläkään pahimpia saastuttajia mitä on
Ralli on asiallista hommaa. Ekoteko joihinkin formuloihin verrattuna. Mua kiinnostaa seuraavien sukupolvien olot kuin kilo paskaa. Ainakin jos se jää siitä kiinni että ajetaanko me moottorikelkoilla tai ruohonleikkureilla. Ei ne aikaisemmatkaan polvet ole ajatelleet kuin enintään että "pärjäilkää", ja niin me pärjäillään kunnes ei enää pärjätä.
Taidan ottaa lisää olutta ja seurata mihin tilanne kehittyy vai vaihtuuko aihe
Ai niin, kyllä tuolla Tampereen nurkilla ainakin oli kelkkailu pop sillon kun siellä vielä oli lunta talvisin. Mutta ehkä se ei sitten ole vielä tarpeeksi etelää.
Mä pyrin omilla valinnoillani (juu, on sataziljardia asiaa) tekemään edes miljoonasosapromillen tän pallon puolesta.
Se on mun valinta, teidän kaikkien hyväks :)
Ituhippeile huolella että saatas lumisia talvia että kelpaa kelkkiä ulkoiluttaa.
Mä kun tarttisin muutaman kunnon lumitalven harjoitteluun.
Koska minä vuonna 2032:
http://www.gifbin.com/bin/022013/136...t_ski_jump.gif
^Unelmia pitää olla.
@höyrypää ei toki, meinasin lähinnä paljoa muutakin. en ala luettelemaan.
Tuo onkin haastavaa. Eko tekoina Stalin ja Hitler teki jonkinmoisen palveluksen väestönkasvulle. 70 luvulla pelättiin öljyn loppumista ja jääkautta. Siinä ohessa jos ehdittiin,niin pelättiin ydintalvea atomisodan vuoksi. Punaiset armeijakunnat terrorisoivat- Kommunismin ,tahi sosialismin, aatteen hiipumisen on korvannut green peace ja vihreät jotka samaa maailmanlopun agendaa markkinoivat. Jossain määrin hyväksyttävämpi uhkakuva kuin kamppailu uskonnollisten virtausten pääseminen valtioiden hallintoon.