Appurat fileinä pienen taistelun jälkeen :) Rupes viimiset menemään ku vanhaan malliin. 10v sit viimex appuroita fileoinu. Mädin käsittely seuraavaks ja pakkaseen. Pieni määrä noista kalousta on puhdasta filettä, 30%?
Printable View
Appurat fileinä pienen taistelun jälkeen :) Rupes viimiset menemään ku vanhaan malliin. 10v sit viimex appuroita fileoinu. Mädin käsittely seuraavaks ja pakkaseen. Pieni määrä noista kalousta on puhdasta filettä, 30%?
Kylläpäs nukutti. Huomenta kaikille.
40% jo hyvä saantiprossa :)
Toki aina pitää huomioida Vuodenaika. Jos mätikaloja paljon joukossa niin pikkuisen pienenee väkisinkin. Kai Mädit talteen pistit. Isoa Herkkua.:p
Mätipussit isosilmäiseen teesihtiin ja kevyesti hieroo Mätipallukat läpi niin jää kalvot sihtiin. Sitten vaan tekemään 10% Suolavesi. 1 Minuutti suolavedessä ja joukkoon Sipulia ja pikkuisen mustapippuria. Saattaapi käydä makuhermon päälle.;)
Tietty hyvä pakastaa ensin. Otin vispilällä kalvot pois, huuhtelin ja puuvillakankaalla painenin nesteet pois. Pakastepussiin, ilmat pois ja pakkaseen... Siinä on jollekkin viikonlopulle herkkua blinien kera [emoji173]
vispilällä ne ottaa aina isot määrät, tuolla Mailmallakin.:thumbup: Ahvenen Mädissä ei pitäisi olla, mitään pöpöjä. Itte olen suolannut, ennen pakastusta. Helpompi ottaa käyttöön, kun on valmiiksi suolattua.;)
Ketään lähössä slipknotin keikalle? :yeah:
Tuossa hidas tyyli mutta niitä on muitakin vaihtoehtoja.:laugh:
https://www.youtube.com/watch?v=hzq_KFYHCkA
https://www.youtube.com/watch?v=0bZFo8zYVtg tuossakin linkissä kaveri osaa hyvin tehdä fileitä. Turhia liikkeitä vaan paljon.
Tuossa kopio erään Fileoitsijan taulukosta
sanoo
Moro Kyl se koneella saa kun otaan pään pois ja laittaa koneesta läpi. sitten kylkiruodon pois puukolla ja nahkakoneella nahottaa niin saanti oli 42%.. tein tänään 300kg ahventa fileeksi tänään niin sain 41% sisälle
Ainoa et puukolla saa paremmin kuin koneella.:thinking:Nahoituskoneelle ei vauhdissa käsin pärjää. En ainakaan minä.:laugh:
Elokuussa ja Syyskuussa pahaat saantiprossat kun Ahvenet ruokailleet hyvin.
Mites tässä on tähän tultu, että lauantain sijaan sunnuntai on se rapelipäivä? Eikä ole edes jaffaa seitan.
Onkos Sunnuntai se Morkkispäivä. Mulla ainakin tuntui tulevan Krapula Smurffistakin.
Lahjattomat puhuu krapulasta [emoji87]
Tuntui samalta kuin Krapula.:thinking:Ehkä oli sittenkin Höyryn puutetta.:)