Jep. Mä käytän teehen steviasokeria, ja kun noista keinomakeutusaineista tulee maha kipeeks niin stevialla makeutettua teetä voi juoda miten paljon lystää. Maistuuki paaljon paremmalle ku joku aspartaami. :thumbup:
Printable View
Katselin pelivideoita netistä (tarkemmin Dante's Inferno, tuo GoW kopio), ja sitä kautta löysin tällaisen linkin;
Mary K Baxter A Divine Revelation of Hell Heaven
Googlatkaa ihan piruuttaen. Mä en pysty käsittään miten kujalla jengi on, kristityt usein on täysin harmittomia mutta niin vitun sekaisin. Mua itseäni kiinnostaa tulkinnat ja fantasia raamatullisessa maailmassa, eritoten Jumalainen Näytelmä on tosi veikeä (omistan kuvapainoksen ja suomennetun version). Ei vaan silti pysty käsittämään koko uskontoa.
Makeutusaine Stevia on mainettaan pahempi ? aspartaamiakin voi annostella huolettomammin - Ravitsemus - Terveys - Helsingin Sanomat
Mä henkilökohtaisesti en pidä steviasta ollenkaan. Makeutus on heikkoa ja jää usein vähän tympeä maku juomaan. Toki noissakin on tosi paljon yksilöllisiä eroja, mutta ei stevia mitään jumalkamaa ole.
Mä en ees jaksa lukee tollasta hullua hippeilyä.. Höyryt sille ja toivotaan ettei keuhkoihin tiivistynyt neste hukuta meitä! :esmoke:
Silmät kiinni ja sormet korviin, niin ei tartte koskaan itse ajatella :laugh:
Niin, mä kärsin steviasta yhtälailla ku e-nesteen rasvaamista keuhkoista :eek:
Ihme hippitouhuja tommoset steviat, mä ainakin käytän makeutukseen sokeria :eek:
Mausteilla vain peitetään paskoja kokkaamistaitoja ja huonoja raaka-aineita.
Miksipä niitä käytänkin, mutta jotenkin noin se kuulemma menee.
Jonkin jutun mukaan Ketsuppi on jenkkien kehittämä mauste sotiville joukoille, jolla saatiin huononpikin ruoka maistumaan.
En ihmettele ollenkaan, kun katsoo, mihin kaikkeen sitä tungetaan.
Noh, onpahan turvallinen tuttu maku, KAIKESSA.
Jonkun jutun mukaan ketsuppi olis kehitetty peittämään pilaantuneen lihan maun.
Kellää kokemusta kauan menee että maksetaan vakuutusmaksut takaisin kun laitoin auton seisontaan? Vakuutusyhtiönä pohjantähti.
Ei ketsuppi, vaan vahvat mausteet. Ne myös hidastaa pilaantumista. Tarpeeksi tuliset mausteet niin ei huomaa vaikka vähän oliskin mädäntynyttä lihaa. Ja täällä innoissaan ihmiset polttaa perseensä noilla mausteilla ku se on siististi cool vaikka alunperin niitä on käytetty kun oli pakko eikä jääkaappeja.
Piti ihan wikipedittaa, koska muistelin tomaattiketsupin olevan aika uusi juttu loppujen lopuksi. Ja näinhän se tais ollakkin, tehtiin aluinperin fisusta Kiinassapäin. :thinking:Ketchup - Wikipedia, the free encyclopedia
Itsehän käytän mielummin noita pieniä tomaattisosejuttuja. Paljon maukkaampaa tomskua.
Ainoastaan suola ja hapot parantaa säilyvyyttä, chilit ja muut vahvat taas peittää pilaantunutta makua.
Mutta en nyt menisi sanomaan että huonot kokit käyttää mausteita. Ite ku tykkään työntää jo ihan voileipään välillä mitä jännimpiä makuja. :D Niitä nyt ei vaan voi tuottaa raaka-aineilla.
Valkosipuli-chili salsa kattilalla kiehumassa ja kokki-kaveria siteeraten "ruoka ei voi olla pahaa, jos se ei maistu miltään":D
Mä oon kyllä vähän turhan mieltynyt suolaan. Tosin eipä sillä muita haittavaikutuksia ole kuin kenties hetkellinen turvotus. :thinking:Ja verenpainetta nostaa, mutta mulla se on muutenkin niin alhainen että pysyy vaan paremmin pystyssä. :laugh: