Saa, Scott nimittäin tilasi juuri äsken MISTer:in Liite 6217
Printable View
Saa, Scott nimittäin tilasi juuri äsken MISTer:in Liite 6217
Jotenki osas arvata, ettei se osaa pitää näppejään erossa :D
Kiitoksia jälleen naapuriin, nyt on täällä ensimmäinen kunnollinen silicavehjes käsissä.
Ilta meneekin varmaankin sitten setupintekoa opetellessa... :antismoke:
Erittäin laadukkaan oloinen peli on kyllä.
Parit kuvat malliksi, tosin kuvan MISTer on varustettu exclusiivisella 18350-putkella (tuon kanssa lyhyempi kuin Provari mini+bogetankki).
http://i9.aijaa.com/t/00926/12030433.t.jpg
http://i8.aijaa.com/t/00001/12030434.t.jpg
Niin! Mäki haluuuun! ;)
Toi 350 akkuputki on itseasiassa tankkiputki, pari milliä liian pitkä mutta pöhisee näköjään tuollakin :thumbup:
Mulle kanssa 18350 putki :D Noi pikkuakut on melkeen ainoot mitä käytän ja mulla on niitä 4 kertaa enemmän kun noita 18490 akkuja :D
jos omia toiveita saa vapaasti esittää niin samaa ainesta kuin mitä kir faniksen muovi tankit. ainaki omassa nautiluksessa hemmetin kirkkaana pysyny ja sopivan paksu ja kestävän oloinen -> tippunut hallissa eamod ja nautilus lattialle monta kertaa =,( mut siltikään ei mitään jälkeä missään.
sekä akkuputki kokoja todella itse suosin 18490-18650 aw imr ja miksei vaikka panasonic ystävällinenkin jos net akut edes on mistään kotoisin.
18350 akut 700mAh on kyl niin pieruja oltiin sit kickillä 1.5-3.0 Ohm tai pelkäl akul 1.1 ohm setuppia tai pienempää tulittamassa.
nämä tosiaan omia mieltymyksiä. ettei saada akku tappelua tännekkin aikaiseksi:cool:
Tuo hätäisesti väsätty ensimmäinen setuppi tuntuu ihme kyllä toimivan (mestarin hyvillä neuvoilla).
Kaksi pätkää 3mm silicaa, 4 kierrosta 0.25mm kanthalia ja fluke näyttää 0,9-1ohm arvoja. Toiminta on mainio, ei kurlaa tai vuoda ja höyryn määrä ja makukin on näin ensituntumalta paremmalla tasolla kuin bogessa.
Kuinkahan tässä bogemiehen käy.. =)
On se komia. 650 putki ja kirkas tankki niin ostan heti.
Oikein setupoituna tää hakkaa höyryn määrässä kyllä melkein minkä tahansa vekottimen. Tai ainakin laittaa lujaa kampoihin 1.5mm ilmaröörillä oleville gennyille ;)
kovia väitteitä defulta, jos meinaat että maussa ja höyryssä päihittää oikein setupoidun nautilus/oddyseus atomisaattorin esim 1.1 ohm setupilla niin johan on perkele
Hieman täytyy, olle skeptinen, että kuinka pesee 0.6 ohmin ja 3.5mm tukilla sekä Vg nesteellä varustetun AC9:n mä en nimittäin eilen nähnyt enää TV:tä kunnolla tietokoneelta (Matkaa noin 2m)
kun hieman ketjuhöyrytteli, mutta kovat odotukset kyllä tältä putkelta. Itseäni kiehtoo juurikin tuo kayfunin ja Odyn parhaiden puolien risteytys.
Spämmätään nyt vielä lisää tänne.
Vielä olisi muutamalle jäljellä:
Tuotetta MISTer -silicahybridi on saatavilla 9 kpl, mutta ostoskorissasi on 90 kpl. Ole hyvä ja tarkasta määrä.
jost tää hybridi on sitä mitä todellakin jengi sanoo niin sehän on sama heittää caravelat,chi you yms. oddyseus,homokivat jne. suoraan roskiin tai hyllylle pölyttyyn taikkavaikka myyntiin. jos 160€ saa täyttä rautaa suomesta jossa kerranki käytetty valmistuksessa järkeä eikä pelkästään sitä että ''tuleehan varrrmasti hieno kiiltävä ylihintainen tekele''
MISTer ei mun mielestä ole se kaikista komein hybridi ''ylähatun takia'' mut ketä vittu kiinnostaa jos sisusta on suunniteltu kunnolla niin sama kait se kiiltääkö vai ei? vai onko upeita kiekuroita ja kinuski kirjaimia joka nurkka täynä.
Veljonille kaikki kunnioitus jo etukäteen siitä että on jaksanut tehdä protoja ja miettiä yhdessä eri foorumilaisten kanssa miten parannetaan. vaikka tää onkin veljonin valmistama niin taitaa tää olla kuitenkin ensimmäinen maailmassa oleva hybridi jonka on valmistanut alustaloppuun foorumilaiset(veljon kuuluu foorumilaisiin) ^_^
Suaatte olla ylypeitä toesistanne perskeles.
Pikkasen on ehkä lapin lisää jutuissa, mutta oikeasti tuo nestesyötön säätö + matalaohminen coil = todellinen USVAherra. Omakohtaisesti kokeillut niin Nautit, Odyt, Penet ku Kaiffarit ja kyllä tämä mun mielestä hakkasi ne. Ei pitkällä mitalla, mutta päihitti silti.
tarkoitinkin et jos 160€ hinnalla saa ''akkuputken pienillä jännitehävikeillä,helvetin hyvin toimivan tulitusnapin ja vielä loistavan atomisaattorin'' niin ei varmaan enään vaikuta/kannate edes vaivautua osteleen ikinä mitään muuta.
sillä jos tää ''edes'' pärjää tai on helvetin lähellä nuita äsken defun mainitsemia vermeitä niin itse en tarvi ikinä mitään muuta.
paitsi silicaa,kanthalia & maku liemiä ^_^
Mua kutkuttaa ajatus pienestä kammiosta koko ajan enemmän...täytyy varmaan tehdä useita setuppeja ihan testauksen takia. Huomiseen on pitkä matka...voi olla, että Itella kusee vielä muroihinm, mutta toivotaan parasta.
Huomenna saattaa ilmestyä muutamia myynti-ilmotuksia jos kaikki odotukset täyttyy MISTerin myötä. Alkaa kyllä vaikuttamaan tosi hyvältä.
Tämä ei tosiaan ulkomuodolla komeile, yhdyn täysin RaZenganiin :D Hatusta ei ollut tarkoitus tulla ihan noin ronskia, paperilla näytti vielä hyvältä. Laadullisesti ei olla lähelläkään caravelaa tms, tämä on lähinnä semmoinen työkalu noihin verrattuna. Mielestäni täysin väärä laite hifistelyyn tai näyttelyihin, mutta haalarin taskussa palvelee ihan täysillä; aina on toiminut ongelmitta, taskut pysynyt kuivina, ja nikotiinit saanut annosteltua kivasti tämän kautta :rolleyes:
Mistä nää tulee/lähetetään, ei sentään Epsanian kautta ole kiertäneet vaikka Finnvape näitä myykin :) ?
Odotan kyllä innolla huomista mikä itella tuo paketin =) Pistän tänne ensi tunnelmat kun laite on käsissä.
Elikkä ihan mun laite :P vielä kun betatestaajien puheet todetaan tosiksi niin varmaan lähtee penelopet ryyppyvehkeiksi. Vaikka tämä muuten sopisi siihen niin itselle yksi tärkeimmistä seikoista on se ettei kyrsi jos katoaa, työkalumaisuutta kun vaadin arkenakin :D
Perkele kun mielessä pyörii skenario miten koko homman kusasee alkeelliset askartelutaidot ja torilla tavataan. Mutta sen olen päättänyt, että helpolla en tällä kertaa luovuta, en edes parin epäonnistuneen setupin jälkeen. Olis jo huominen, mitään en ole odottanut näin paljon tällä rintamalla sitten ekan caravelan.
Tiedän mitä tarkoitat... Joutui kyllä kaivamaan lukulasit laatikonpohjalta setupin tekoon ja terottamaan sakset. Tohokin oli hukassa, joten maku ei ollut paras tohottamattomalla silicalla ja kanthalilla. Kannattaa muuten laittaa nestesyöttö kiinni ennen yläkäpin avaamista, jos tankissa on nestettä (nimimerkki: onneksi oli verkkarit jalassa/nikotiini kirvelee palleihin kaadettuna/tiukka tiiviste yläkäpissä)Liite 6222
Huomenna näitä lähtee Espanjasta mm: Venäjälle, Kanadaan, Malesiaan, Singaporeen, Englantiin, Belgiaan, Maltalle, Skotlantiin, Meksikoon, Israeliin ja Yhdysvaltoihin, joten eiköhän ala foorumeille tulla käyttökokemuksia.
Kyllä tässä jännityksellä itsekin odottaa mitä foorumilaiset tästä tykkää... protoja tehtiin kaksinkappalein, muutoksia hurja määrä ja kaiken mahdollisen silicatietämyksen annoin tämän projektin käyttöön ja muiltakin betatestaajilta tuli hyviä oivalluksia muutoksista. Kyllä tässä ollaan vähän niinkuin synnytyssalissa ja jännityksellä odotetaan kuinka täydellinen lapsi sieltä kätöseen pamahtaa.
Tosiaan kohderyhmä hieman erilainen, täydellistä viimeistelyä/ulkonäköä ei ole, mutta suorituskykyä ja käyttäjäystävällisyyttä pitäis löytyä senkin edestä.
Tuossa vielä videota protosta ja setupointi (kohdasta 05:00 eteenpäin) tapahtuu kutakuinkin samalla tavalla myös tuotantoversiossa.
Jotain tuossa höpöttelin omiani, mutta tuotantoversiossa postit ovat samalla korkeudella ja kanthalin päät kannattaa vetää silican alapuolelta vastakkaisille sivuille niin setuppi asettuu automaattisesti optimaaliseen kohtaan.
http://www.youtube.com/watch?v=UIY_m...layer_embedded
Eiköhän tostakin ihan kivan näkönen tule kun saa vähän kiiltoa pintaan :D
Ottaa Jalipon videosta vähä vinkkiä ja itse soveltaa, tähän on yhtä helppo tehdä setuppi kuin esim isoon dripperiin. Ainoa haaste on vaan se, että saa "nätisti" ne silicat nesteuriin, mutta siinä ei tosiaan tovia kauemmin mene.
Tulis jo!! Repiää kyllä verkkarit totaalisesti jos itella tämän toimituksen kuseksii ja laatikossa on aamulla vaan laskuja ja mainoksia.
Joudun kohta lähtemään töihin ja epäilen, että Itella ei ehdi tuomaan pakettia siihen mennessä. Pitäiskö pyytää piirivartijaa käymään mun postilaatikolla ja tuomaan mulle mun pakettini...miten niin resursseja käytetään väärin? :p
Protomallia jokusen viikon käyttäneenä voin lämpimästi suositella. RBA-keltanokkanakin setupin teko onnistuu. Ainoa tyrimisen paikka on tosiaan päätykäpin ja nestesyötön kanssa pelaamisessa. Kuten Finnvape sanoi, niin pistäkää se nestesyöttö kiinni kun irroitatte päätykäpin. Kun sen käpin sitten pistää paikalleen, niin tankkiin syntyy painetta. Täytön jälkeen _varovaisesti_ sitä nestesyöttöä auki, jos ei halua, että kammio on täynnä nestettä ja sitä myöten ilmareiän kautta käsillä. Alkuun ihmettelin sitä, että miksi mun laite vuosi aina, mutta johtui tosiaan siitä kun tuli turhan ronskisti räppäiltyä tuon nestesyötön kanssa.
Nyt kun vielä on matkalla tämä laite niin pari vinkkiä;
1. Nestesyöttö kiinni kun täytätte ja avaatte/suljette tankin hattua.
2. Setup kiinni niin ettei jää kanthalia liian paljon ilmaan, ja älkää laittako liian liki ilmareikää (saattaa muodostaa nestesillan muuten)
3. Tankkiin tulee suljettaessa kova paine jonka avulla neste kulkee paremmin silicalle - nestesyöttöä rauhassa auki
4. Tohotelkaa se silica
5. Jos tulee vuotoa ilmakanavaa, nestesyöttö kiinni ja hetken vapottelette TAI pari puhallusta rivakasti nessu ilmaröörin alla
6. Kun avaatte tankin hattua muistakaa että tiivis o-rengas saattaa lähteä myös pyöritettäessä avaamaan nestesyöttöä - pitäkää driptipistä kiinni samalla kun ruuvaatte hattua irti varmistaakseen ettei tule floodia
Tuollaisia pikkuvinkkejä nyt tuli enshätään mieleen.
Noilla Funkkiksen neuvoilla pitäisi kyllä kaikkien pärjätä aika pitkälti. Yhden vinkin lisäisin vielä, eli lähtekää kieputtamaan kanthalia siten, että setuppia kiinnitettäessä kanthal tulee silican alta posteihin kiinni. Näin setupin saa helposti tarpeeksi ylös. Mikäli kanthal tulee silican päältä posteihin kiinni, niin aika herkästi on setuppi kiinni ilmaröörissä.
Eikös Jalippon erinomaisessa videossa tehty niin, että toinen lähtö päältä, toinen alta, jolloin vastuslanka pysyy kivasti kireällä JA säätyy itsekseen keskelle?
Mites muuten ton silican tohottaminen: riittääkö pelkkä marketin colttisytkäri vai pitäiskö ostaa jonkunnäkönen tehokkaampi toho? Ja millainen olis käytännöllisin/mitä ite käytätte tohona jos tollasta tehokkaampaa meinais lähteä ostamaan?