Vantaalla kävin, variston lähellä on Sinooperi ja Sinelli ja muutama rautakauppa.
Printable View
En nyt oikeen ymmärtänyt. Siis haluatko että teen tuosta 3/4-wrapista esim 6/7-wrapin? Se nostaisi resistanssin varmaan jonnekkin 1.5 tuntumaan, mutta lisääntynyt pinta-ala antaa silti varmaan paremman tuloksen kuin perus 3/4-wrap. Jos punoo kaksi paksumpaa lankaa yhteen niin vastus tippuu entisestään, mitä paksumpi lanka sitä pienempi vastus, mitä useampi punos sitä pienempi vastus.
Eikös tää näyttäis aika hyvältä NR-langalta? http://www.hopeasavi.fi/product.php?...cat=289&page=1
Just tätä meinasin eli samalla punoksella lisää kiekkoja ja testaa miten vaikuttaa.
Jeps, en muistanut että olikos ohkasemmassa langassa enemmän vastusta enkä jaksanut etsiä neulaa heinäsuovasta (= kanthalinpätkää romikselta).
Meikäurpohan tässä vasta suunnittelee siirtymistä korjattavien atojen maailmaan, siks näitä tyhmiä kysymyksiä on pää täynnä :)
Minulla kolmoispunottu 6-wrap minun standardissa, onko tämä paha? Ajattelin ihan vittuillakseni postata tonne zenfidelsien ketjuun ja seurata itkupotkuraivarihuutomyrskyä.
http://i8.aijaa.com/b/00266/10596186.jpg
http://i9.aijaa.com/b/00024/10596187.jpg
Kai ne korkeemmat ampeerit voi huonompia akkuja rikkoa, mut AW IMR:ssä noi rajat on niin korkeet et tuskin näillä vehkeillä niitä saa rikki.
Mimmosia vastuksia teillä penelopessa on? Mulla on nyt .2 kanthalilla 4 tai 5 kieppiä ja vastus on 2.4 ohmia. Toi on ihan liikaa. Tai provarilla tota voi käyttää, mut ei tolla tee mekaanisessa modissa mitään. Äsken tuli toinen penelope niin täytyy koittaa siihen laittaa 3 kierrosta, jos sais sinne 1.5 tuntumaan vastuksen ni vois ton laittaa piccolon nokkaan.
Ite kiusaan penelopea 1-1.5 ohmin vastuksella ja tykkään kovasti.
Montako kieppiä sulla on lankaa siinä?
Aivan, 0.28 lanka kyseessä. En muista montako kieppiä tosta tulee mutta se kanthalin pätkä minkä mä tohon laitoin niin on joku 3-4 cm pitkä, että ei siellä hirveesti vastuslankaa ole.
0.2 langalla tuli 1.8 ohmia 3 kierroksella eli helvetisti liikaa. Pitää melkeen alkaa tilaamaan sit paksumpaa lankaa.
Vedä punottuna?
Mulla on tossa Atomaisterissa 4/5 kieppiä 0.2 lankaa ja ohmit on aika tasan 1.5.. Onko näissä laitteissa sitten niin paljon eroa, että ohmit on tosiaan noin erilaiset?
Pakko varmaan koittaa punoa 2 lankaa tohon, en tiiä minkä takia penelopessa tulee isompi vastus. Mulla on linessä tolla samalla langalla 3/4 kierroksella vastus jotain 1.5-1.8.
Nappi palaa kokoajan. Löin sinne puukon kärjen napojen väliin, ja vanhan karton, (ei siis samaan aikaan) niin sammui, nappia painattaessa vain vilahtaa ja ei mitään. Kun ne ottaa irti, hetken päästä 3 vilahdusta ja sininen valo palaa. Taisi antaa tosin virtaa Bullille tuolla setupilla nonstoppina, en voi kokeilla kun revin setupin jo helvettiin ja tungin Bullin laatikkoon.
Taisin kaupan päälle vielä tuolla akulla rikkoa toisen laturinikin.
Tämä tuli itseasiassa aika pahalla hetkellä. Onko kokemuksia että olisi mahdollista korjata? :P
Itsellä meni egon akku ihan samanlaiseksi.. Revin akun irti ja otin liittimen talteen.
No kuka laittaa 8.4V tolle vastukselle :D .. tai käyttää egoa. Kyllä se 3.7 ja rapiat riittää mekaanisesta laitteesta, tai orionista jonka kytkin kestää 20A.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja LSVap
Pakkohan tämän innoittamana oli tehdä DID:iin myös itsellä punottu lanka ja hyvin pöhisee. 0.8 ohmia ja provari ei suostu antamaan yli 3v. Pitää vielä jossain välissä kokeilla Orioniin tehdä samalla lailla niin katsotaan mitenkä pöhisee kun saa sen yli 3.7v annettua tehoa :)
Minä laitan. Piti kokeilla kun on sellanen tiedon kaipuu :D Dual coil ja volttia! Sai siitä yhet savut, oli herkkuva.
Noniin nyt soi hyvin. Kiersin kaks pätkää .2 kanthalia yhteen ja heitin 5 coilia sillä. Nyt on tasan 1.5 ohmia. Ois voinu yhden kierroksen jättää pois, mut en jaksa räplätä enää uudestaan tota, et toi saa nyt jokski aikaa riittää. Tulee muuten jotenkin paremmat höyryt tolla 2 päällekkäisellä langalla kun mitä yhdellä langalla. Tulee aika järjetön määrä höyryä kun vetää simmosia 6-9 sekunnin imuja. Tuli sitäkin samalla piruuttaan kokeiltua :D
Edit. Tuli muuten tossa mieleen, et mulla menee kaks wickiä päällekkäin tossa kohtaa missä toi coili on. Olis varmaan vastus tippunu silläkin jo, kun olis toisen wickin jättäny pois. Onko tossa isoa eroa, et onko 2 vai 1 wicki coilin kohdalla? Kaikissa videoissa melkeen porukalla on vaan kaks wickiä päällekkäin niin on sillai laittanu joka kerta ton.
Mulla on nyt Odysseuksessa 3 wickilankaa päällekkäin coilin kohalla ja tällä hetkellä maku on aivan loistava. (siis verrattuna 1 lanka tai 2 lankaa) Toimiihan se kimppu ainakin "nestevarastona"
jos ei sillä muuta tähdellistä tarkoitusta ole.
Just tultiin leffasta ja en nyt jaksa sen enempää laskimia kaivaa mut 8.4^2/0.8= jotain 90W. Tollo :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja LSVap
Kertokaas nyt mullekin että mikä vastuslanka tähän odyyn tai penelopeen on nyt sit parasta?
Kanthal vai Nickel chrome?
Odyn ja penelopen mukana tullut valmis lanka oli 1.7 ohm. muistaakseni siinä oleva vastuslanka oli aika pitkä ja ohut.
Itse käänsin siitä jotain 6 kierrosta ja jossain videossa siitä käännetään 7 kierrosta.
Imeo yhdellä videolla selittää että noi valmislangat on 0.15 lankaa. nickel chrome?
Miten siitä voi tulla noin vähän resistanssia jos se on 0.15 paksua kun se on 61ohm/m ja esim kanthal 0.2 on 44ohm/m.
Käytettävän vastuslangan pituushan sen resistanssin juuri ratkaisee vai miten?
Valaiskaa tyhmää.
Onko näissä silicasetupeissa väliä, kieputtaako langan mahdollisimman tiiviisti eli langat mahdollisimman lähelle toisiaan vai rakoa kieppien välille?
No mahdollistahan on aina että vahingossa "kuristat" sen coilin kohdan eli vedät ne liian tiukkaan siihen yhteen läjään ja neste ei tule koko coilille hyvin. Neula wickkin sisässä on hyvä apu, ei tule liika tiukkaa millään.
Tuli väännettyä tuo punottu 3/4-wrap orioniinki ja kertalaakistahan se onnistu. Vaikka orion on genesis-maailman anoppi, se vaikee ja vittumainen, näyttää tämä kikka pehmittävän myös sen haahkan.
Tuota pitääkin kokeilla...
Teitkö tuon Orionin coilin myös 0.20mm Kanthalista?
Jep
Pitää varmaan kääntää tohon penelopeen vielä pienempivastuksinen coili. Toi piccolon 14500 akku näköjään tiputtaa aika paljon kuormassa jännitettä. 3.4 ja 3.5 voltin välillä näyttää mittari täyteen ladatulla akulla. On toi 1.5 ohmia viel liikaa tolle. Johonkin 1.1 tai 1.2 ohmiin olis ihan hyvä saada tiputettua toi vastus. Vois koittaa seuraavaks kahdella langalla 3 kierroksen coilia, et kuinka matalan vastuksen tolla saa.
Uusi akku siihen. Ei se akun koko vaikuta tuohon ulosantiin. 14500 AW IMR antaa ihan samalla tavalla tehoa kuin 26500 samanlainen, isompi vaan antaa tehoa pitempään ja pystyy kauemmin antamaan kunnon virran.
Tai sitten on kontaktissa jotain häikkää...
Täytyy mitata toi kytkin ja yläcäppi. Js koittaa noil muilla akuilla kans. Voiko siit johtuu, et tota akkua ei oo ladattu kun kerran vasta?