Itse olen yhdistänyt poksumisen ilmareiästä liian kaukana olevaan coiliin. Ettei vaan olisi näin päässyt käymään? ;)
Printable View
Pieni vinkki pumpulista setupit tekeville :teaching:
Ollut vaikeuksia sen kanssa että pumpulit siirtyy nestekanavien päältä kun nestesyöttöä säätää. Laitoin meshirullat kanaviin pohjaan asti niin että ne tulevat hieman yli kammion puolelle.
Pumpuli tarttuu hyvin kiinni meshin päähän. Pumpulia voi myös hieman painaa meshrullan sisään, varmistaa hieman kiinnitystä.
Wickaa hyvin ja pumpulit pysyy paikallaan.
Helppo näihin on kyllä vaihdella setupit kesken tankillisenkin. Nyt on taas vaan jo sekaisin mitä setuppia kummassakin misterissä on.. Sen verta taas tullu räpättyä. Nyt alkanu tehdä vähä pienempiä mesh wickejä. Kertaakaan kun ei ole meshillä vuotanut mutta tiukoissa wickkaus on heikkoa. Viimeisin on jo niin pieni mesh pyörylä että pienempää enää hankala saada. Tuo pikkutankki tuntuu olevan vähän nuuka että wicki ei saa paljoa hidastella urassa nesteen menoa. Ohuella wickillä tuntuu ny pelittävän ok. Varmaan olen rullaillut välillä vähä liian timmejä tukkeja. Ykkösversioon suurella tankilla tuntuu olevan sama minkä wickin heittää, aina toimii. Eikä ole kyllä vuotanut suurempi tankkikaan käytössä. Setupoidessa on voinut tippaa tulla reiästä. Pääosin kyllä kun pumpulin kanssa kikkaili. On nämä kyllä luottopelejä kun vaan reissussa muistaa lukitusrenkaan pyöräytellä. Vielä kun keksis jonkun prikan että sais kanthalin helposti sormivoimin varmasti mutterin alle. On niin kovaa rautaa että täytyy kiristellä hyvin että kanthali jää kunnolla kiinni. Toki olen nuukaillut tuon ylimääräisen pätkän kanssa, saa helpommin kiinni jos malttas jättää vähä pidemmästi lankaa mistä pitää kiinni kun kiristää sormiruuvit.
Mordor!!! Ei taida Suomen kaupoista noin jöötiä kanthalia löytyä? Joten olisiko kenelläkään ylimääräistä 0,45mm kanthalia pätkää "lainata" pienelle näpertelijälle? Maksan toki vaivasta. Haluaisin mielenkiinnosta testata tuota Veljon11 ohjetta, mutta itselläni ei noin paksua (tirsk) ole tähän hätään.
e: voi laittaa YV:tä asian tiimoilta niin ei täytetä tätä turhilla jorinoilla.
vähemmän kiemuroira toisella kanthalilla. .32 vaikka 6/7 yks kieppi vähemmän. so not.
Joukkoonne liittyy pian amatööri, elikkäs minä. Hermojenne säästämiseksi osaan onneksi käyttää hakua, mutta varautukaa silti typeriin kysymyksiin, en ole ikinä yhtäkään setuppia tehnyt..
Kuitenkin innolla odottelen ensimmäisten setuppien rakentelua, ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla, kun on esimerkiksi useisiin erilaisiin soittimiin kieliä vaihdellut yms. joten sorminäppäryyttä löytyy edes vähän.
Meikä taitaa mennä etsiskelemään lisää tietoa nyt. :)
Kyllä se siitä lähtee :) vaihtoehdot ovat rajattomat, silicaa, micropumpulia tai meshiä. ps. jätät ne silicat sinne kauppaan, :D
Silicaa on tulossa jo, heh. :D
Siitä on varmaan hyvä lähteä liikkeelle. Sillä nyt saa jotenkin toimivan setupin aivan täysi lapanenkin, kuten minä. Vaatii hieman enempi valveutuneisuutta, että saa täysin toimivan setupin silicasta. Itse suosittelen 3mm hienosyistä silicaa, joka laitetaan coilin kohdalta tuplana. Tavallinen 3mm silica taitaa tukkia kanavia vähän liiaksi. Ne silican hännät saa jättää sitten suht lyhkäsiksi, ettei vie uran pohjaan asti. Microcoilin ja meshin komboa ei kannata arastella liikaa. Yllätyin homman helppoudesta.
Jos (amatöörin) on helpompaa duunata setuppia Misteriin kun protankin atopäähän, niin tuskin tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia. Äsken pt:n atopäähän jonkinnäköisen setupin tein, otti pattiin aavistuksen, mutta kyllä siitä jotain tuli.
On helpompaa :D tuubistakin löytyy hyvät ohjeet jotka voi vilkaista ennen/samalla kun alakaa vääntää ensimmäistä setuppia :) (defunctalta löytyy silica setuppi ja sib77 kanavalta löytyy jalipon mesh setupointi)
Mitähän tästä pitäis taas ajatella kun tämäkin masiina tuntuis toimivan parhaiten microcoil+pumpulilla. Kai tässä nyt olis pitänyt jo kahessa kuukaudessa oppia toi mesh, mutta niistä vaan jää aina jotain puuttumaan höyryntuotossa. Saas nähdä asettuuko Misterikin pumpulilaitteeksi ja aletaan kattelemaan uutta laitehankintaa meshräpellykseen.
Karvan verta yli puol ohminen microcoil pumpulilla ja voi nappi pohjassa vedellä rauhassa. Ihme touhua.
Mä taas testasin pumpulia, messiä pelkästään käytelly, niin tuntuu että pumpulilla siitä höyrystä puuttuu jokin, coilin sielu tms?
En oo misteriin pumpulia tehny mutta muissa laitteissa ei oo läheskään niin kiukkune höyryntuotto kun meshillä. :cool:
Juu no eiköhän selitys löydy siitä, että oon ehtinyt tottumaan/tykästymään pumpuliin muissa laitteissa enkä ole vielä saanut sitä täydellistä meshsetuppia aikaseks. Jotenkin tämä vaan tarjoilee kosteampaa höyryä tjsp?