Ja miksi? No siksi, että vastus on irti silicasta ja kuumenee punaiseksi. Mites tuo nyt sitten meshin hotspotista eroaa?
Printable View
Eipä taida olla hotspot kun ei ole oikkarissa.
Käytännön ero makuelimissä olematon, mutta oikeat termit kunniaan!
Se ero tulee siinä, että tuo ei polta lankaa poikki ihan yhtä äkäseen, koska silica.
jos tarkkoja ollaan niin hotspottihan on kuuma kohta, sen kummemmin määrittelemättä et mikä sen aiheutti o:
Jos tätillä on munat se on setä ja toisinpäin :thinking:
Näin miekin sen päättelin. Olin väärässä! Dry hit, pahan makunen on se, silti, YÖKS.
Jassolla hyvät vertaukset. :D
Alunperin nimitys hotspot on annettu ilmiöstä, jossa virta kulkee joko kokonaan tai hieman meshin kautta vastuslangan sijaan, saaden langan lämpiämään siitä kohdasta muuta vastusta enemmän.
Eli ellei virta kulje koko vastuksen läpi on resistanssi pienempi, mikä aiheuttaa isomman virran jännitteen ollessa vakio.
Silica-atoissa ei hotspot - kuuma piste - pidä konkreettisesti paikkaansa lainkaan. Lankaa lämmitetään joka kohdasta samalla teholla, on vain ja ainoastaan wickkauksen vika jos lanka käy kuivana aiheuttaen pahaa makua. Dryspot eli kuiva kohta kuvannee tilannetta silican kanssa paremmin.
Lähinnä tähän pikku kinasteluun vedin ton täti-vertauksen :)
Pienen asian ympärille saadaan sivutolkulla juttua. Hesellä kyl erittäin perusteellinen selvitys :thumbup: Kai senkin joku vielä asettaa kyseenalaiseksi :D
Nyt mullekin tulee Mister. :o
Sen jälkee voitkin alkaa myymään muita leluja.
Sehän tässä pelottaaki. :D Mutta ei kaikesta voi luopua, vaihtaa voi. Kun pitää tehdä videota. Tai "pitää." Ihan mukava harrastus kunhan on aikaa. :p
Komeasti oli kaivertanut toi edellinen microcoil .40 kanthalista meshin melko puhki. Ihme, ettei muka sen kummemmin mausta erottunut. Uusi syntyi .32 langasta kyllä suosiolla, tuntuis paremmalta.
Yks juttu mitä tän laitteen kohdalla selvästi tulee vähäteltyä on tämä täyttö. Siis aivan mahtavaa, että voi suoraan apteekin pullosta kaataa eikä tarvi millään tippapullolla pelleillä.
Samaa mieltä
+ Helppo täyttää vaikka 100ml potusta
+ Helppo käyttää pomminvarma rakenne kestää isältä pojalle
+ Helppo pestä ja kuivata
+ Setuppi (mesh) kestää liiankin kauan riittää kun pesee kuumalla vedellä joskus ja jouluna + joskus kuivapolttelee
+ Voi käyttää mesh / silica tai pumppulilla ilman kauheaa säätämistä kokoajan
+ Mahdollisuus muokata (putket & tankit) ja halvalla oman mieltymyksen mukaan
kertokaa joku jos jotain negatiivista tästä on sanottavaa itse en keksi mitään
Miinusta sen verran että alunperin laite on tehty "silicahybridiksi", enkä itse ainakaan saanut silicalla wickaamaan tyydyttävästi, tyydyttävillä tehoilla. Meshillä setupoidessa oli alkuun paljonkin vaikeuksia. Tämän opittua tosin ei mitään valittamista. Kirkkaalla tankilla miinusta tulee tuosta wickaamista vaikeuttavasta ahtaudesta, joka tosin poistui imuputkea ja tankin sisimpiä kierteitä hiomalla. MUTTA kyllä tämän hintaiselta laitteelta toivoisi 100% toimintaa ilman mitään modausta. Muuten yhdyn täysin noihin edellä mainittuihin plussiin ja lisänä vielä halpa hinta kestävyyteen ja luotettavuuteen nähden (olettaen että osaat tehdä mesh -setupin).
Itse olen kerran koittanut silicaa ja toimi hyvin (puffin hienosyinen kama) eihän tolla lasikuidulle kehtaa yli 20w mutta alle pitäs toimia hyvin
Hyvä että tuli tuo kohta esiin -> -wickkaus kirkkaalla tankilla ilman modaus olen samaa mieltä että pitäisi toimia "paketista" ilman hieromisia (itsellä liemet 40/60 - 60/40)
No harva ostaa herran varmaan ekaksi laitteeksi ja tietoa varmaan mesh käytöstä on siksi varmaan helpompi myydä "silicahybridinä ?"
Hieno laite siksi omista 3kpl ja toivottavasti vielä saisin napattua yhden ainakin (saisi pyhittää minihatulle yhden)
Tänään tuli misteri ja voi pojat....
miks mä en oo aiemmin tätä hommannu :)
Jaahas, huomenna sitten setupoidaan. Ja reilulla kädellä.
tääl on misteri ollu jonku kuukauden kai ainaki nurkassa häpeämässä ku ei oo suostunu toimimaan sitte vaikka millä yrittäny lahjoa :l
Teettekö atomisaattorin posteille jotain erityisiä ylläpito-/huoltotoimenpiteita kuten tarkempaa puhdistusta, ja jos näin niin millä metodein?