aivan.. kiitos kiitos :)
Printable View
aivan.. kiitos kiitos :)
Itsellä on nuo micro-coilit onnistunu aika hyvin Protankin atoon, mesh-wickillä. Alkuun oli muutama hylsy, mutta sitten kun hankin tohottimen niin alkoi onnistumaan vaihtelevalla laadulla nuo atot. 2mm poranterällä ne coilin kiekat, pinseteillä paketti yhteen ja tohotus, sitten vielä poranterän ympärille ja katsotaan ettei lankaa ole päällekkäin. Ymmärtääkseni silica/puuvilla olisi helpompi saada toimimaan, kun ohjeet on tyyliin "vedetääs ny pari kiekkaa niin se on siinä" :) . Pulssittelua en ole pystynyt näillä suojatuilla vehkeillä tekemään kun menee nopsaan shortiksi, mutta hyvin on toiminut suoraan kun on tarpeeksi tohottanut tuota coil+meshiä. En tiedä tarvitseeko pelkällä silicalla/pumpulilla tuota coilia kovin kauaa tohottaa, mutta mesh-wickissä tuo tohotus oli tärkeässä roolissa.
Eipä siihen microcoil+pumpuliin mitään ihmeellisiä liekkejä tarvita, ennen käärimistä vaikka sytkärillä kanthal vaan läpi. Luulis nyt jokaisella höyryttelijällä joku tulentekovehje olevan jäljellä entisajoilta! Pitää toki tarkkana olla kääriessä, että menee vieri viereen kiepit, koska pihtien välissä lämmittely sytkärillä ei oikein onnistu, kokeiltu on ja keräs vaan nokea pintaan. :crazy:
Jonkun micron tehnyt että käärii alkuun suht tiukan. Sitte kiinni ja akulla kela punahehkuun - nappi pois ja heti pinseteillä painaa kasaan kun coili kuuma. Parit kerrat toistaa niin hyvä tulee. Pitää vaan olla tarkkana kun pinsetit / pihdit lyö oikosen tietty ettei tulita samalla kun painaa coilia kasaan. Eli ensin tulittaa kuumaksi ja sitten ilman tulitusta painaa coilin aina kasaan.
Tässä tämä gunkkaantunut mikä nyt ollut käytössä. Näköjään se on mennyt rikki kun parit kiepit puuttuu. Miten tuo on ylipäätään voinut toimia ja onko tässä ollut jotain vaaraa lähellä? Ihmekös kävi vähän kuumana (toimii yhä joten kuten). Olen ampunut menemään noin 11W koko ajan, aika paljon ulkosalla. Se on aikaisemmin tunnistunut 1.8 ohmisena ja nyt kun iskin eViciin niin kertoo 2.0 ohm. Tai sitten tuo Ego-C twistin säätörengas on epäluotettava/rikki. Täytyy iltapuhteeksi rakennella uusi, varmaan aloittelijan tuurilla toimineet nuo mun atot..
Liite 12036
EDIT: En ole tuollaista lankojen hajoamista aikaisemmin havainnut ja olen näitä virityksiä 5kpl rakentanut ja pariin hyvin toimineeseen wickiin pari kertaa vaihtanut coilin. 8.5-11W on ollut tehoalue ja nyt tällä atolla puskenut sen mikä eVicistä lähtee (saman volttimäärän olen koittanut säätää tuohon Ego-C twistiin). Täytyy purkaa tuo ja katsoa onko coil kahtena kappaleena.. Voi olla että wick menee myös roskiin.
EDIT2: Jos löydän aina kadoksissa olevan kameran niin voin näpätä muutamat kuvat kun rakentelen uuden aton sisälmykset, jos siitä on hyötyä jollekulle. Onko tälle setille jokin parempi alue forumilla?
Tankki lähes tyhjillään. Pyörittelen tankkia ja ihmettelen miksi neste on niin kankeaa? Kun tankin täytti niin se oli vielä silloin aika juoksevaa. Olen myös huomannut että nesteiden välillä on myös eroja tämän lopun kankeuden suhteen.
Moi taas!
Mistähän saa edullisimmat silicat, kanthalit ja meshit? Tahtoo värkkäillä myös! :)
eBaystä löytyy melko edullisesti kanthalia (A1 kannattaa ottaa jos meshillä meinaa värkkäillä, silicalle/pumpulille/tmv. ei niin väliä - taitaa nichrome olla niille parempi ja ehkä halvempikin vaihtoehto), mutta "sitä halvinta" meshiä ei välttämätta kannata ostaa; yleensä tuppaa olemaan turhan "peltiä", jolloin ei saa muuta kuin kiroilua aikaan ja luultavasti lopuksi menee meshit vaan roskiin..
Itse olen Vape Mesh Companystä tilaillut ongelmitta, vaikka aina välillä siitäkin saa negatiivista palautetta lukea. Kannattaa mesistä katsoa silmäluvun lisäksi sen paksuus; esim. #200 mesh 28micron tai alle, #400 ja 500 20 tai 25micron toimii mun mielestä hyvin. Jos paksuutta ei ilmoteta, niin ite jätän ostamatta.
Silican suhteen en osaa neuvoa, kun en sitä ole pitkiin aikoihin ostellut, mutta Vape Meshiltä pitäs löytyy aika pitkälti kaikkea; meshit, kanthalit, nichromet, silicat, ecowoolit, hopealangat, ym. jos sieltä "uskaltaa" tilata. :)
Kuten sanoin, mulla ei kertaakaan ole mitään ongelmia ko. kaupan kanssa ollut; kamat tullut perille 1-2 viikossa ja aina ollut ekstroja varsin mukavasti mukana ja toki paypalin kautta rahat saa tarvittaessa takasin, jos jotain jää tulematta.
Paljon tärkeämpää kuin edullisuus on noissa se että on oikeanlaiset matskut. Ecowool ja Puffin pölisemätön silica on tottakai normaalia kalliimpaa, mutta mun mielestä parantaa käyttökokemusta ja höyryä niin selvästi etten normisilicaa edes miettisi. Kanthalia olis hyvä olla eri paksuuksia eri käyttökohteisiin, mutta jos yhdellä pitää pärjätä ni ottaisin 0,25 tai 0,28 mm. Meshin silmäluvulla ei taida olla niin tarkkaa väliä, mutta ostaisin sen juurikin Vape-Mesh-Companylta. Esim. Ego2.pl:n #200 mesh on todella tuskainen käyttää.
Mulla on kai painunu toisesta akusta se napa alespäi tai sit koko akku on rikki. Sitä saa ruuvata laturiin niin paljon et tuntuu kierteet loppuvan kesken ja latauksen jälkeen kestää parit kolmet imut kunnes alkaa vilkkumaan latauksen tarvetta. Toisessa akussa ei mitään ongelmaa. Millä tota napaa sais nostettua? Arveluttaa tökätä mitään metallista sinne millä nostaa, mulla olis muoviset pinsetit joiden kärkien pitäis mahtuu, kokeilenko niillä vai millä ronklaan?
Joo, mä ymmärrän sähköjutuista tasan sen et on sinistä ja sattuu ja siitä on ihan omakohtaista kokemusta.
Tyhmä kysymys joo, mut kysyin kumminki.
Amatööri haluais vähä valaistusta että mahtaako ($5.76 Protank-2 BCC Clearomizer (3.5mL) - fuchsia / 2.4ohm / removable drip tip at FastTech - Worldwide Free Shipping) tuo tankki olla klooni Kanger Protank 2:sesta?
Kiitos paljon! Eiköhän näillä tiedoilla päästä jo jonnekin! :)
Kiitos neuvosta. Lataus pelaa taas.
Hemmetin pitkä ketju. Myönnän, etten ole lukenut kokonaan läpi. Pari kysymystä alkoholissa liottamisesta.
Aspiren BDC:t ovat osoittautuneet suosikkivermeiksi viime aikoina. Ne atopään pirulaiset vaan tuppaavat sittaantumaan aika nopeasti. En uskalla oikein kuivapolttaa niitä, koska vastukset on klearomaisesti jemmattu jonkun vanun sisään. Mitäs jos se vanu sulaa ja myrkyttää mut?
Asiaan: mahtaisikohan alkoholissa liottaminen tuoda niille vielä hetken elinaikaa?
Mikäli mahtaisi, voiko niitä uittaa Sinolissa vaan, vai pitääkö olla hienompaa viinaa? Jos keitän niitä jälkeenpäin, niin häipyisiköhän niistä denaturointiaineet alkoholin mukana?
Kaikki muutkin niksit atopäitten tekohengittämiseksi ovat varsin tervetulleita.
Kiitos ja anteeks!
Paljonko muilla kuluu mehua/päivä? Itselläni menee ehken "vähän" liikaa 4-6ml/1,2%. Alkuun evod,lla ei ihan noin paljon. Mutta nuo (kanger unitank,iClear30s) ovat hitusen syöpömpiä. Höyryttely vaan on niin...:thumbsup:
Nikotiinillista e-mehuahan saa tilata omaan käyttöön 3kk tarpeiden verran. Saanko siis tuolla kulutuksella tilata 360-540? Luultavasti tiedän vastauksen, mutta tulipahan täyteen tuo pakollinen 5-viesti