Niin piti munkin...:laugh: Uskomattoman nopeasti tulivat sekä mini-klooni ja atopäät= 8p:rolleyes: testaus alkaa vasta ensi kuussa..kun nkotiudun..:laugh:
Printable View
Mulla kärähti tänään yksi 1.8 ohminen (uutta mallia) vain parinkymmenen imaisun jälkeen :(
Aikasemmin tänään jo poltin yhden kun tuuttasin vahingossa 40wattia nautilukselle, maistuu muuten aika pahalle :(
Se boxin lukitus on hyvä jos sitä käyttää, ettei vahingossa mee watit korkealle ;)
Joo, vähän oon skeptinen näihin uusiin atopäihin .Mini Nutiluksesta tankillinen imailtu ja toimi.Nyt testissä isompi versio ja 13.2wattii/nesteet 50/50.:thinking:Do Dii.Nyt on nelisen tankillista isommasta Nautiluksesta imailtu ja watit ollu siinä 10-15 väliltä.Ei oo kyrvähtäny vaan helvetin kosteet hyyryt ja maku kohiltaan, mut ihan ko salaa suuhun kusasis nimittäin jää toi nesteen maku suuhun pyörimään:antismoke:.Mini Nautiluksessa vanha atopää ja hyyryt hitusen kuivemmat ja makua ehkä hieman vähemmän.Johtunee varmaankin siitä että ei kuseksi suuhun ees salaa:).Kyllä noi vanhat päät on meikäläisen mieleen enemmän.Noissa vanhoissa 1.8ohmissa oli merkattu voltit 6:teen asti, kun taas näissä uusissa 5volttiin.Ps.Jos joku noista vanhoista bvc päistä eroon haluaa niin ottakee yhteyttä niin ostan halvalla poes;)
Tulipahan tilailtua Fasttechiltä aito metallisäleiköllä oleva tankki ja pohjaosa. Vasta käteen saadessani tajusin et sehän on koko Nautilus siinä hintaan 12USD. Pohjaosa on tosin tarvikemalli eli klooni mutta ihan toimiva.
Tuotteet:
https://www.fasttech.com/products/2069706
https://www.fasttech.com/products/1871601
Kolmisen tankillista vedetty pirtelöä nautiluksesta, ensitunnot hieman pettymyksen puolella. Laitteena iStick 50 ja tehoja käytellyt noissa atoissa suositellut määrät. Makua ja höyryä tuntui tulevan eka tankillisen ajan paremmin kuin toisella, tuntuu että välillä katoaa maku jonnekin..
Hyvää tässä mielestäni tankin koko, muuta positiivista mainitsemisen arvoista en nyt kyllä löydä. Jos nyt saisin tehdä ostopäätöksen niin hyllyyn jäisi.
Itsellä ollut nyt reilu neljä päivää Nautilus käytössä iStick 30w nokassa. Äsken alkoi ensimmäistä kertaa kurlailemaan. Kokeilin ensin tämän ketjun aikasempien ohjeiden perusteella höyrytellä vaakatasossa, ei auttanut. Seuraavaksi puhalsin ilmarööristä sisään laite ylösalaisin, niin ruikki aika reippaasti tuota nestettä ulos tuon suukappaleen kautta (vai mikä driptippi se nyt onkaan :D) ja kurlaaminen loppui. Uusi kun näiden höyryttimien kanssa olen, niin mistähän tuo mahtoi johtua? Nyt höyryää entiseen malliin taas :)
Muutama päivä imailtu ja alkoi ärsyttämään tuo hienoinen tukkoisuus. Minun mielestäni tässä on liian pienet nuo ilmareiät, joten porasin isointa ilma-aukkoa hieman isommaksi ja nyt saa parempia henkosia. Hieno tuo rosteriverkkotankki, pitihän se hommata..
Kauanko teillä kestäneet nuo atopäät? Mulla ollut nyt 3 vkoa istickin nokassa tuo Nautilus Mini ja noin 2-3ml nestettä imuutellut päivässä ja tuntuu vieläkin pelittävän. En ole edes putsannut tai mitään kertaakaan. Varalle otin 5kpl noita 1.8 ohmin atoja.
Ajattelin seuraavaksi ostaa isomman Nautiluksen, tilaanko samalla 1.6 vai 1.8 ohmin atoja?
Maltillisilla wateilla (alle 13w) coilit kestää kyllä aika hyvin. Menee itellä viikkokin reilusti vaihtamatta, mulla se viikko tarkottaa noin 50-60ml eli sama kun toi sun 3 viikkoo 2-3ml päivässä. Liikaa watteja niin menee nopeesti sellaseks et se silleen aavistuksen kurlaa ja höyryntuotto heikkenee ja siinä vaiheessa muutenkin aina vaihdan..Ite suosittelen 1,8ohmisia, en oo muuta eroo noissa huomannu kun et jostain syystä 1,8:t kestää vähän paremmin.
Ja M.Kane, ite tein heti alkuun saman,porasin pienimmän reiän tilalle 4mm poralla röörin..
Ok. Ite oon käyttänyt 7-13w. MItä tuo kurlaaminen käytännössä tarkottaa? Drip tippiin mulla kyllä tulee paskaa ja joskus jos otan esim 2-3 nopeaa imua nappi pohjassa niin imujen välissä voi kuulua jotain mikä voisi olla kurlaamista :P
Entäs sitten tuo pesu. Kaikki osat vaan irti atomisaattori mukaan lukien atopää ja kuumalla vedellä huuhdellaan?
Kurlaaminen johtuu siitä jos imuttelee voimalla niin neste ei ehdi höyrystyy ja tulee sieltä punpulihässäkästä läpitte putkeen.Tohon auttaa yleensä rauhallisempi imuttelu / ilmarööri isoimmalle ja tehoakin voipi varovasti nostaa.Jos suuhun kusasee niin ota tippi poes ja pistä paperi siihen tilalle ja puhku sieltä pohjassa olevista ilmarööreistä putki tyhjäks;)
Pesun olen juuri tuollatavalla tehnyt, paitsi atopäätä en oo pesassu vaan vaihtanut uuteen:thumbup:
Onko tuosts atopään pesusta jotain haittaa? Ei vielä viitti heitttää menee kun jo 22 päivää hyvin pelittäny. Ilmeisesti toi kurlaa mulla aina ihan pienen hetken kun ensimmäistä imu otan. Onko tuolla nyt sitten niin väliä?
En tiedä onko vika ollut vain käyttäjässä mutta joskus kokeilin aton pesua ja tuntui että se ei toiminut enää samalla tavalla edes mitä se oli ennen vaikka näyttikin "uudelta". Tuntuu että pumpulit turpoaa niin että siitä tulee sellainen klimppimäinen pakkaus jonka läpi ei tule niin neste kuin ilmakaan samalla tavalla enää. Jos 22 pv takana, se alkaa olemaan jo mahdollisesti vaihtokunnossa joten ei se pesu sitä ainakaan enää pilaa hirveästi enempää ;) muistaakseni itsellä atopää tuli vaihdettua juuri 3 vkon tienoilla mikäli aktiivikäytössä koko ajan.
Paljonkohan tälle Nautiluksen atopäälle uskaltaa antaa watteja iStick 30w setupilla? Olen nyt höyrynnyt 1,8 ohmisella atopäällä 11-13w ja muutaman kerran kokeillut 20w tehoja, ja ei ainakaan vielä mitään ongelmia havaittavissa.
Oman kokemuksen mukaan 15W 1.8ohmiselle on aika maximi.
(Tosin omista kokemuksista on jo aikaa ja entiä sitten kestääkö uudet? atopäät paremmin)
No niin nyt on uusi nautilus mini istick 30w nokassa 1.8ohmin vastuksella.
Paljon uskallan laittaa watteja ettei käryä? Ainakin tuo vintagen dreameri ei maistu oikein millekkään tuossa. Ja ego onessa tuntus muutenkin lämpimämmät höyryt olevan :/
Vai lie vaan kallista kusta tuo dreameri :mad:
Mistäs sen tietää onko ne uudempia vai vanhempia? Tänään tuli finnvapelta.
Ja oiskos 1.6 ohmisille sitten mikä maksimi kun niitäkin otin jos kokeilis?
Niissä atopäissä lukee paljo sille on suositeltu tehoalue. Ja ovat jo varmasti uuden mallisia
Jos vaan jaksat edes muutaman sivun taaksepäin lukea, niin vastauksia löytyy myös sieltä. :facepalm:
No ei vaan tuntunu makua eikä lämpöä noilla suosituksilla irrota. Siksi kysyin millä uskaltaa.
Vaan taisikin vika olla tuossa nesteessä. Mr goodvape tuntuis 14 watilla toimivan jees.
Kiitos ja anteeksi.
Tervehdys kaikille. Olen uusi täällä ja hommaamassa Nautilus miniä nyt itselle ja törmäsi tällaiseen ku lueskelin tietoja:
Aspire - Important news concerning the successful usage of the Nautilus Mini and nautilus.
Toivottavasti jollekki apuja :)
Päivää.
Itsellä molemmat mallit käytössä ja helpoiten nämä saa vuotamaan kun kiristää liian kovaa tuon pohjan kiinni.
15w olen ajellut noita uusia 1.8 atoja ja vasta siinä vaiheessa tuntunut että antaa lämpöä.
Jees, tästä on kyllä tullut ehdoton suosikki meikäläiselle, hommasin toisenkin tankin. Hyvin tuntuu kestävän nuo atopäät, olen lähinnä käyttänyt 1,8 ohmisia ja vaniljaa kestää vetää huolella läpi ennenkuin alkaa uupumaan. Vielä kun tulis saataville joku uusi malli tuosta hollowversiosta, tyyliin triton.
Mulla oli vähän aikaa sitten vähän samoja ongelmia...mut ne hävisivät kokonaan kun tilasin tollasen ja vaihdoin,,:unsure::$4.49 - Replacement Base for Aspire Nautilus Atomizer - Cigabuy Henkimaailman hommiahan nää joskus on,,nyt ei kurlaile mikään ato eikä räi suuhun,suosittelen kokeilemaan..:D Muuten tietääkö kukaan mikä koodi(nimike) käy näistä tupakkavehkeistä tulliselvitykseen,,kun sellainenkin pitäis nyt ensimmäisen kerran tehdä ja vielä 40e tilauksesta,,,:crying: Kiitos tiedosta etukäteen jos jollain on nimike(numero) tiedossa..:)
Ps. Kyllä tuolta:Cigabuy tilatuissa atoissakin on susia ollut joukossa ,mut ei hintakaan päätä huimaa $4.68 - 5pcs Aspire BVC Replacement Coil Heads 1.6Ohm - Cigabuy :laugh:
Edellisen valituksen jälkeen kaikki Nautilukset (nyt jo 3kpl) on toiminut moitteetta ;)
Mahdoinko puffilta ottaa viimeksi atopäät ? No hyvin on kuitenkin kestäneet toistaiseksi :)
Täältäkin se koodi löytyi, http://www.e-savuke.com/vb/hankkimin...di-nimike.html
En kyllä itekkään sitä jostain syystä löytäny kun etsin aiemmin.
Oonkohan ainoa joka käyttää Nautilus miniä isoimmalla ilma-aukolla mouth to lung tyylillä? Imenköhän liian kovaa vai mikä on syy, mutta pienemmillä aukoilla rupeaa herkästi kurlaamaan / tuntuu muuten vaan liian ahtaalta imu. Lung hittaamiseen liian ahdas clearo isoimmallakin röörillä.
Mulla sattu joskus kohdalle pari susi-atopäätä peräkkäin, kurlas vaikka olis tehny mitä :(
Mut ei mulla noissa Nautiluksissa (3 isoo+1 mini) muuten oo vikaa ollu, vaikka olis mikä ilmareikä hyvänsä ;)
Tietenkin vois koittaa lisätä tehoja et höyryis liiat pois ????
Liian kova imutus vain jos pienillä rööreillä kurlailee. Tosin ketjuvapottelussa menee liemet melko notkeiksi.
80VG litkuilla ei kurlaa ikinä. Kannattaa kokeillä vähän paksumpia nesteitä.
Mä imuttelen tuolla pääasiassa suurimmalla ja toiseksi suurimmalla. Jos jostain syystä nesteen maku on hyvin hento, vasta sitten alan toiseksi pienintä käyttämään. Pienin testattu ehkä muutaman imun verran.
Mitä kurlaukseen tulee, itse saan tuon kyllä kurlaamaan helposti oli ilmareikä mikä tahansa: Tehot tuonne 15W ja nopeaan tahtiin imuttelua (hermoimua kun vanne kiristää päätä). Silloin koko laite lämpenee sen verran, että neste muuttuu varsin vetiseksi mitä suurempi PG pitoisuus on. Paksuin litku mitä Nautiluksessa on toistaiseksi imuteltu on ollut Mr GoodVape:n Honey Baby (50/50) ja siitä tuli tuollaisen rankemman imuttelusession aikana pillimehua. Tosin kyseessä oli nautiluksen metallitankki joka lämpenee ihan eri tavalla kuin lasiversio.
Jos alkaa kurlaamaan, rauhallisempaa imeskelyä. Jos neste on päässyt valumaan sinne pohjalevyyn, niin mä yksinkertaisesti otan paperia jolla peitän ilmareikiä ja pari napakkaa lyhyttä puhallusta putkeen. Siistimpi tapa olisi tietenkin purkaa ato pois ja pumpulipuikolla kuivata, mutta laiskuus on hyve...ja e-neste roiskeet vaatteilla/seinillä/huonekaluiss/lemmikeissä/akvaariossa on vain sisustuksellista.
Ja juu, suoraan keuhkoon vetämiseen tuo ei kyllä omasta mielestä sovellu, kun tuntuu että keuhkorakkulat poksahtaisi suuresta ilman vastuksesta johtuen :D.
Pieni avautuminen. Olen nyt kokeillut kaksi päivää Nautilus mini ja Nautilus Aspire, MVP20W kanssa. Käytän nesteenä Balansed 20MG 50/50 litkua, maustettu menthol tiivisteellä. Olen säätänyt eri Watteja ja Voltteja, varmuuden vuoksi myös atopäitä. En saa mitenkään näin hyviä “höyry elämyksiä” kuin 1453-clearo ja 2043-clearo käyttäen.
Nautilus kyllä toimi, ei kurlaa, eikä vuota, mutta miten voi olla että halvempi muovi “vekotin” saa minut tyytyväisemmäksi? Onko nyt minun korvien välissä vika, mutta kaikilla ominaisuuksilla lyö 1453 ja 2043 clearot Nautiluksen (minun makuun)! Kaikelle lisäksi huoman että Nautilus lämpenee jonkun verran enempää, saman määrän höyryn tuottamisella, kuin 1453 ja 2043, koska Nautilus vaati saman määrän höyryn tuottamiseen enempää Watteja! Onko teistä kuka huomannut mitään vastaava? Onko asia vaan todella näin, että kysymys on puhtaasti maku asia ja meikäläiselle oikeat tuotteet ovat 1453 ja 2043? Koska ainakin täällä hetkellä tuntuu, että on aivan turhaa hankkia kalliimpia laiteitta. Kertokaa Nautilus käyttäjän amatöörille, millä alueella voitta Nautilus, 1453 ja 2043 en?